Afdekklep tankdop Scénic (2001)

Alle overige modellen van Renault
Plaats reactie
Peter @ Malta
Berichten: 493
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
Locatie: Malta
Contacteer:

Kom ik uit de supermarkt, merkt mijn zoontje op dat de afdekplaat van de tankdop aan de scharnierkant er raar uitziet. Ik open de klep, heb ik hem opeens in handen en valt er een gebogen (en vet) stuk metaal op straat.

Grrr... dat is waarschijnlijk gebeurd toen ik voor het laatst ging tanken en de puber bij het tankstation het ding te grof heeft behandeld. Het gaat dus om een Scénic uit 2001.

Ik kan niet echt ontdekken of er iets ontbreekt, hoewel dat zou kunnen. Het gebogen stuk metaal -een soort van klem- is aan één kant vet en aan de binnenkant van het gedeelte op de auto is ook vet. Op de klep zelf zit geen vet.

Maar goed, het lijkt me dat ik geen meter kan rijden zonder dat die klep op de grond lazert en er is geen enkele andere beveiliging voor de tankdop, dus niet echt ideaal. Heeft iemand enig idee hoe dit in elkaar hoort te steken?

Alvast bedankt,

- Peter
Peter @ Malta
Berichten: 493
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 20:20
Locatie: Malta
Contacteer:

Nou, het is gelukt, dus dit is voor iedereen die tegen hetzelfde probleem aanloopt.

De klep kun je in een soort van geleider plaatsen waarover het hele ding scharniert. Op die manier kan de klep in gesloten toestand netjes op dezelfde hoogte liggen als het plaatwerk, zo'n beetje als de klapdeuren in oude treinen.

Zet de klep zo dat hij haaks op het plaatwerk staat, dus zo ver mogelijk open. Vervolgens druk je de klem over de klep en het gedeelte op de auto. En dan blijft het min of meer zitten, maar ik denk dat ik in vervolg zelf maar die klep open en dicht doe.

Een constructie van niks, maar goed, dat zijn we gewend van onze Franse vrienden; tenminste, tot een paar jaar geleden. De hele auto hangt aan elkaar van constructies-van-niks en na 12 jaar op niet altijd al te beste wegen begin je dat te merken.

Wachten dus op de bonus van het werk. :)

- Peter
Plaats reactie