Herkenningspunten R8 Gordini?

Alle overige modellen van Renault
Plaats reactie
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Zoals de titel als zegt :) Waar kan je een echte aan herkennen?
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ga je dr een kopen dan ? :P
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ferdy schreef:ga je dr een kopen dan ? :P
Wie weet :grin:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Belangrijkste is chassisnr. Er worden er ook zat omgebouwd tegenwoordig.

Optisch lijkt me niet echt een uitleg nodig. Verdiep je in het chassisnr en je weet genoeg (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

chassis nr
type plaatje
dashbord (hoewel die is gelijk aan een 8 s )
Front (ook gelijk aan een 8s)
dus ga vooral uit naar de eerste 2
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bedankt voor de input! Helaas geen echte :p
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

linkje ? fotootje ?
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Beide niet :wink:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

misschien even uitleggen wat er dan aan de hand was ?
snap er geen aars van namelijk...
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ik wist een R8, gordini uitgevoerd te staan ( aan de buitenkant ). Ben even wezen kijken bij de beste man maar het was geen echte, wel makkelijk als ik weet waar ik een echte kon herkennen.

Het betrof een 1300 versie met dubbele koplampen. Helaas geen Gordini anders was er misschien wat uit te halen :)
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Buiten de eerder genoemde punten:

* rondom schijven + grotere klauwen
* extra tank (voorin) met kraan op de bestuurdersvloer
* choke op de vloer
* rondom onafhankelijke wielophanging
* passagiershandgreep aan de a stijl
* dunner plaatwerk
* chassisverstevigingen

enz

Overigens maakt het ook uit, van wat voor jaar hij is.
Een vroege heeft 93, later 103 pk.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

AnthonyR schreef:Ik wist een R8, gordini uitgevoerd te staan ( aan de buitenkant ). Ben even wezen kijken bij de beste man maar het was geen echte, wel makkelijk als ik weet waar ik een echte kon herkennen.

Het betrof een 1300 versie met dubbele koplampen. Helaas geen Gordini anders was er misschien wat uit te halen :)
wat wilde je er uit halen dan ;)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Verkopen :P Alles erin laten zitten natuurlijk :)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

handelaar...
ga eens met Martijn B praten
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

AnthonyR schreef:Ik wist een R8, gordini uitgevoerd te staan ( aan de buitenkant ). Ben even wezen kijken bij de beste man maar het was geen echte, wel makkelijk als ik weet waar ik een echte kon herkennen.

Het betrof een 1300 versie met dubbele koplampen. Helaas geen Gordini anders was er misschien wat uit te halen :)
een witte zeker met brede stalen wielen met een renault 16 blok
met de roller wit gemaakt ;)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

ericon schreef:Buiten de eerder genoemde punten:

* rondom schijven + grotere klauwen
* extra tank (voorin) met kraan op de bestuurdersvloer
* choke op de vloer
* rondom onafhankelijke wielophanging
* passagiershandgreep aan de a stijl
* dunner plaatwerk
* chassisverstevigingen

enz

Overigens maakt het ook uit, van wat voor jaar hij is.
Een vroege heeft 93, later 103 pk.
alle r8 hebben schijfen behalve de laatste die in spanje zijn gebouwd
rem klauwen zijn niet groter de voorste schijfen zijn 1 mm dikker
een gordini heeft een rem bekrachticher
een 1300 heeft een 5 bak en onder de achterbank een verhoging in de bodum
stoelen en dashboard zijn anders ook niet gelijk aan een 8s
enz enz
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
AnthonyR schreef:Ik wist een R8, gordini uitgevoerd te staan ( aan de buitenkant ). Ben even wezen kijken bij de beste man maar het was geen echte, wel makkelijk als ik weet waar ik een echte kon herkennen.

Het betrof een 1300 versie met dubbele koplampen. Helaas geen Gordini anders was er misschien wat uit te halen :)
een witte zeker met brede stalen wielen met een renault 16 blok
met de roller wit gemaakt ;)
Nee
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

alle r8 hebben schijfen behalve de laatste die in spanje zijn gebouwd
rem klauwen zijn niet groter de voorste schijfen zijn 1 mm dikker
een gordini heeft een rem bekrachticher
een 1300 heeft een 5 bak en onder de achterbank een verhoging in de bodum
stoelen en dashboard zijn anders ook niet gelijk aan een 8s
enz enz
Achter heeft een 8 toch geen schijven, buiten de Gordini dan?.
Dat van die remklauwen staat in de Klassiek en Techniek (augustus 2007), hierin stond de 8 Gordini van Berend Tanis.
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

ericon schreef:
alle r8 hebben schijfen behalve de laatste die in spanje zijn gebouwd
rem klauwen zijn niet groter de voorste schijfen zijn 1 mm dikker
een gordini heeft een rem bekrachticher
een 1300 heeft een 5 bak en onder de achterbank een verhoging in de bodum
stoelen en dashboard zijn anders ook niet gelijk aan een 8s
enz enz
Achter heeft een 8 toch geen schijven, buiten de Gordini dan?.
Dat van die remklauwen staat in de Klassiek en Techniek (augustus 2007), hierin stond de 8 Gordini van Berend Tanis.

de r8 was de eerste produktie auto met rondom schijfen
ik heb er twee en die hebben het ook bj 64 en bj 68
heb dat verhaal ook gelezen maar het verschil zit in de dikte van de schijf
Plaats reactie