Renault 5 gt turbo

Raceverslagen, reglementen en tactieken
Robert Turbo
Posts: 2134
Joined: Mon 23 Sep 2002 15:06
Location: Heerenveen auto:

Post by Robert Turbo »

GTT van Jeroen B (Job Turbo) had 208pk en had ook een orgineel 1.4 blok.

Hij had een koperen radiateur en ook oliekoeler.
Tempratuur kwam nooit boven het 2de schuine streepje.
Michel S.
Posts: 2932
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: Gulpen
Contact:

Post by Michel S. »

Ik kan een R5 bouwen met 200+ pk wat met een standaard radiateur niet veel meer warmer wordt. Moet alleen niet langer als 10 seconde maximaal vermogen vragen.
Bij circuit en rally rijden doe je bijna niks anders dan het maximale vragen. Dus dat is wel een onderscheidt ten opzichte van de straat versie.

Maar koeling moet geen groot probleem zijn. Anders 2 dikke radiateurs pakken en die achterin plaatsen :P
Michel S.
Posts: 2932
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: Gulpen
Contact:

Post by Michel S. »

Even gespiekt. Clio 16V, dus niet RS, haalt zonder problemen bij de eerste vermogensrun(met motor op normale bedrijfstemperatuur) een uitlaatgastemp van 630 graden bij 6200 rpm. Binnenkort eens even met hem vliegen en hem doorstampen tot 7500 rpm. Denk dat je zult schrikken van de temp wat zo een blokkie naar buiten mikt.
Menno
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Post by Menno »

Dan meet je niet goed, Michel. Uitlaattemperatuur ligt vollast een klap hoger.
rev it like a rental
Michel S.
Posts: 2932
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: Gulpen
Contact:

Post by Michel S. »

Hmm, kan me moeilijk voorstellen waar de meeting dan de fout in gaat. Even een andere erbij gepakt. 624 graden bij 5800 rpm en AFR 12.2. Heb helaas geen meeting tot 7500 rpm..
oh ja.Sensor zit enkele cm voor de lambda.
Post Reply