Legaal straatracen in Drachten.

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
5-gteetje
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Assen the Netherlands
Contacteer:

gelezen op de autovisie website!!!
:D :D :D :D
KAMPIOENSCHAP LEGAAL STRAATRACEN IN DE MAAK
19-november-2002
Onder de naam Dutch Street Power Series wordt momenteel hard gewerkt aan een kampioenschap voor legaal straatracen.

Omdat legaal straatracen een contradictio in terminis is, zullen de wedstrijden niet op de openbare weg plaatsvinden. Het TT Circuit Assen en het vliegveld Drachten zijn twee van de locaties waar al overeenstemming mee is bereikt. Vast staat dat ook wedstrijden in Duitsland en Frankrijk verreden zullen worden. Allemaal naar Amerikaans voorbeeld en met Amerikaanse reglementen. Begin januari verwacht de organisatie, Operation Street Legal, de kalender rond te hebben. De serie begint zondag 9 maart op Assen met een gloednieuw evenement, Auto-Maxx Street Power Edition genaamd. Samen met promotor VDB wil OSL van de wedstrijden echte publieksevenementen maken, daarom zullen de races worden omlijst met 'burn-out contests', slalomwedstrijden, een tuningbeurs, aanwezigheid van autoclubs etcetera.


Meer informatie via http://www.oslracing.com.
5-gteetje is vanaf vandaag Gt-neetje. Dus geen gte meer in bezit .
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

5-gteetje schreef: KAMPIOENSCHAP LEGAAL STRAATRACEN IN DE MAAK
jammer dat ik laatst heb gelezen dat verzekeringen je niet verzekeren tijdens dit soort evenementen.
Jesper16v
Berichten: 2179
Lid geworden op: wo 12 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen castle
Contacteer:

Vind ik ook meer dan begrijpelijk!
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Maar ja, wat verwacht je dan? Voor alles wat op een circuit gebeurt ben je niet verzekerd. Soms kun je je wel via de organisatie verzekeren...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Jesper16v schreef:Vind ik ook meer dan begrijpelijk!
ik ook
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Ik vind het een goed plan van OLS, dit hadden ze al jaren geleden moeten doen.

Ik vind het alleen jammer dat het voor mij en anderen een pokke stuk rijden is waardoor sommige mensen niet zullen meedoen.
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

RO 16v schreef:Ik vind het een goed plan van OLS, dit hadden ze al jaren geleden moeten doen.

Ik vind het alleen jammer dat het voor mij en anderen een pokke stuk rijden is waardoor sommige mensen niet zullen meedoen.
De afgelopen sprints in Drachten kwamen ze overal weg uit utrecht noord- zuid-holland noem maar op
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

RO 16v schreef:Ik vind het een goed plan van OLS, dit hadden ze al jaren geleden moeten doen.

Ik vind het alleen jammer dat het voor mij en anderen een pokke stuk rijden is waardoor sommige mensen niet zullen meedoen.
Er zullen altijd mensen zijn die het te ver vinden :( Als je zo gaat denken is het nog een wonder dat er ook maar iemand naar de Meern is gekomen.

Sommige hebben het er voor over anderen niet. Maar over het algemeen zal het wel meevallen. kijk naar hoeveel mensen er in drachten zijn gekomen van de zomer 8)

Gr. Frits
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen :D

wil horen er vanzelf wel meer over denk ik zo.

ps: wel leuk dat er ook clubs naar toe gaan.

misschien de RTC club. mzzz
deze heeft wel niets met straatraces te maken maar wel met tuning en peeps en plezier in de hobby :D
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Frits schreef:
RO 16v schreef:Ik vind het een goed plan van OLS, dit hadden ze al jaren geleden moeten doen.

Ik vind het alleen jammer dat het voor mij en anderen een pokke stuk rijden is waardoor sommige mensen niet zullen meedoen.
Er zullen altijd mensen zijn die het te ver vinden :( Als je zo gaat denken is het nog een wonder dat er ook maar iemand naar de Meern is gekomen.

Sommige hebben het er voor over anderen niet. Maar over het algemeen zal het wel meevallen. kijk naar hoeveel mensen er in drachten zijn gekomen van de zomer 8)

Gr. Frits
Wat ik bedoel is dat er mensen zijn die in erg getunde auto's rijden en daarom niet die afstand willen rijden.

Voorbeeld mijn broertje, hij wil wel, alleen als je voor de heen- en terug reis 100 euro aan bezine kwijt bent en alle bijkomende kosten die er nog bij komen en vergeet niet de slijtage die je hebt met een zwaar getunde auto is voor sommige de keus snel gemaakt als ze het niet zo ruim hebben. Dit wil niet zeggen dat mijn broertje niet meedoet hij vervoert zijn auto met een aanhanger maar sommige mensen hebben die optie niet.
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

RO 16v schreef:Ik vind het een goed plan van OLS, dit hadden ze al jaren geleden moeten doen.

Ik vind het alleen jammer dat het voor mij en anderen een pokke stuk rijden is waardoor sommige mensen niet zullen meedoen.
dan blijven de snelste thuis...! :lol:
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

jean-paul schreef:
RO 16v schreef:Ik vind het een goed plan van OLS, dit hadden ze al jaren geleden moeten doen.

Ik vind het alleen jammer dat het voor mij en anderen een pokke stuk rijden is waardoor sommige mensen niet zullen meedoen.
dan blijven de snelste thuis...! :lol:
:D , het is een gegeven dat de snelste auto's thuis blijven in de garage.
Ik ben nu al een paar keer wezen kijken naar de sprints maar als een paar auto's meedoen die ik ken, zit je een maand later nog te kwijlen. Deze mensen kiezen er voor om niet mee te doen om speciale redenen, het is wel jammer maar ik begrijp hun standpunt.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Naar dit soort evenementen kan ik de hele winter uitkijken. Het uitdagen van een ander op een vriendschappelijke manier en vervolgens aan de streep gaan staan is echt geweldig!

Je staat in de rij te wachten tot je eindelijk mag, dan is het eindelijk zo ver en mag je oprijden.
Adrenaline giert door je lijf en je hart bonst als een gek. Dan komt de rust terug en besluit je om het je tegenstander heel erg moeilijk te gaan maken. :D

De kerstboom loopt en bij de laatste gele lamp ga je weg! Zo min mogelijk spin in de eerste en dan volgas.

Alleen het meedoen al. Ik kan er weken gelukkig van zijn... :wink:

Winnen of verliezen maakt niet zoveel uit. Als is winnen wel erg leuk. Ik heb nog niet verloren op de airstrip in Dr88.

Ben nu al twee maanden bezig om de auto te prepareren.

Volgend jaar ben ik erbij! Wellicht tegen 1 van jullie? :)
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

Xedrah schreef:Naar dit soort evenementen kan ik de hele winter uitkijken. Het uitdagen van een ander op een vriendschappelijke manier en vervolgens aan de streep gaan staan is echt geweldig!

Je staat in de rij te wachten tot je eindelijk mag, dan is het eindelijk zo ver en mag je oprijden.
Adrenaline giert door je lijf en je hart bonst als een gek. Dan komt de rust terug en besluit je om het je tegenstander heel erg moeilijk te gaan maken. :D

De kerstboom loopt en bij de laatste gele lamp ga je weg! Zo min mogelijk spin in de eerste en dan volgas.

Alleen het meedoen al. Ik kan er weken gelukkig van zijn... :wink:

Winnen of verliezen maakt niet zoveel uit. Als is winnen wel erg leuk. Ik heb nog niet verloren op de airstrip in Dr88.

Ben nu al twee maanden bezig om de auto te prepareren.

Volgend jaar ben ik erbij! Wellicht tegen 1 van jullie? :)
is goed :wink:
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

MyZ schreef:
Xedrah schreef:Naar dit soort evenementen kan ik de hele winter uitkijken. Het uitdagen van een ander op een vriendschappelijke manier en vervolgens aan de streep gaan staan is echt geweldig!

Je staat in de rij te wachten tot je eindelijk mag, dan is het eindelijk zo ver en mag je oprijden.
Adrenaline giert door je lijf en je hart bonst als een gek. Dan komt de rust terug en besluit je om het je tegenstander heel erg moeilijk te gaan maken. :D

De kerstboom loopt en bij de laatste gele lamp ga je weg! Zo min mogelijk spin in de eerste en dan volgas.

Alleen het meedoen al. Ik kan er weken gelukkig van zijn... :wink:

Winnen of verliezen maakt niet zoveel uit. Als is winnen wel erg leuk. Ik heb nog niet verloren op de airstrip in Dr88.

Ben nu al twee maanden bezig om de auto te prepareren.

Volgend jaar ben ik erbij! Wellicht tegen 1 van jullie? :)
is goed :wink:
Wedden Xedrah dat je dan verliest van MyZ :wink:
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Is die van Myz zo snel dan? Wat voor auto heb je dan Myz?? En wat is er aan gedaan?
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

2 liter turbo
wel op de hoogte blijven he :p
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Jasper clio 16v schreef:2 liter turbo
wel op de hoogte blijven he :p
Wow damn, dat wilt wel denk 8). En dat is een williams??
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Nick (germanstyle) schreef:
Wedden Xedrah dat je dan verliest van MyZ :wink:
Ach, een Golf II G60 met 217 pk was geen enkel probleem, dus onderschat je tegenstander nooit.

Ook een Toyota Supra 3.0i Turbo was kansloos.
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Xedrah schreef:
Nick (germanstyle) schreef:
Wedden Xedrah dat je dan verliest van MyZ :wink:
Ach, een Golf II G60 met 217 pk was geen enkel probleem, dus onderschat je tegenstander nooit.

Ook een Toyota Supra 3.0i Turbo was kansloos.
En die heb jij Xedrah?
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Sorry, this site is temporarily unavailable!
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer.

je moet een anders host vinden xedrah :)

je kadett is ERG snel, maar het blijft een opel he >-) :wink:
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik heb er ook weer zin in :)

Ben benieuwd wie er van jullie allemaal komen. Heb ook wel es zin om naast me mede RTC'er te komen staan. Dus als mijn auto rijdt daag ik ieder hier uit om te komen sprinten in Drachten :p



P.s. als me auto niet klaar is moeten jullie natuurlijk ook komen :) 8)
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Die auto van jouw komt wel af Jeroen, desnoods gaan we overwerken... 8)
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Wanneer kunnen we weer terecht in drachten dan? Dat is toch maar eens in de zooveel tijd open?

En ik kom zekerweten, lijkt me echt gaaf.
Ik wil nu wel eens weten hoe snel die van mij is.
Krijg je daar ook gelijk een uitdraai van je gereden tijd & snelheid?
He! nu is die weer rood.
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

wel leuk om met zijn allen een keer heen te rijden. wel ff laten weten waneer er iemand gaat van deze club dan kom ik ook ff kijken

martin
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

_Martijn_ schreef:Wanneer kunnen we weer terecht in drachten dan? Dat is toch maar eens in de zooveel tijd open?

En ik kom zekerweten, lijkt me echt gaaf.
Ik wil nu wel eens weten hoe snel die van mij is.
Krijg je daar ook gelijk een uitdraai van je gereden tijd & snelheid?
Meer info op http://www.oslracing.com

De uitdraai krijg je direkt mee. Met ook de reaktietijd en alle tijden van je tegenstander. Oh ja, en ook je eindsnelheid.

En het is inderdaad geweldig!
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

begint weer helemaal te kriebelen. :lol:
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Hmmmmm als mijn gtt klaar is kom ik ook ff kijken. Duurt nog ff maar ja. En dan wil ik best wel ff tegen jou sprinten jeroen. Ik vind het niet erg om te verliezen van jou :p
There will be plenty of time to rest when your dead
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ik zou het ook wel eens willen proberen met
mijn (toekomstige)volvo 360. >-)

Op de weg even wegsprinten bij het stoplicht is
leuk maar je komt er steeds vaker niet ongestraft
van af.
Gelukkig is er nog geen wetgeving over hoe snel je
op de maximaal snelheid zit. :evil:

Dan zijn dit soort legale sprintwedstrijden ideaal.

Een kameraad van mij wil met zijn Daf 66 ook meedoen.
(Hij wil er een 1.7 T van volvo inbouwen :p .)
Dan kun je nog ergens creatief voor gaan sleutelen.

Ik zelf wil een 2.3 met 2 dub. solexen inbouwen.

Maar gewoon op de weg heeft dit weinig zin.
Want zo lang justitie vindt dat inkomsten uit snelheidscontroles belangrijker zijn dan inbraken
en fietsendiefstallen kun je met een snelle auto
niets uitproberen.(Zelf al op eenzame weggetjes niet.)

En na dat straatrace gebeuren ben je helemaal vogelvrij in je bijv. R5 GTT want je bent dan meteen zo,n staatracertje. :evil:

Wat ik niet bedoel dat iedereen maar het gas tot de grond moet stampen maar justitie is compleet uit de bocht gevlogen onder het mom "verkeers veiligheid".
En Qotas die voor het eind van het jaar gehaald moeten worden.

Maarja ik draaf door. :D

Maar het lijkt me erg tof om een auto
omtebouwen voor zo,n wedstrijd helemaal zo,n oude lullebak. :)
En die verzekering heeft toch niet zoveel zin.
Want die 360 is met versleten ruitenwissers al total-loss :lol: .
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

20 juni is het weer zover in Drachten dan is de eerste van dit jaar weer
<-------So you know don't mess with a Reno------->
waterwacht
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 11:09
Locatie: Rockanje

:D Ik heb één paddock kaart voor toegang van je auto op het show terrein.
Voor de Automaxx van 20 juni in Drachten.

Helaas moet ik elders wezen.

Misschien kan ik iemand er blij mee maken.

[img]http://members.chello.nl/f.santen1/paddock.jpg[/img]

Hij is dan ook gratis.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

F 16Valve schreef:20 juni is het weer zover in Drachten dan is de eerste van dit jaar weer
Yes!

En ik ben erbij! :)
Helaas is die van Job-Turbo nog niet klaar.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Ik kom ook langs, doe alleen niet mee. Denk niet dat ik het bij kan houden :evil:
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Het gaat om de lol die je hebt, en er zijn zat minder snelle auto's waar je van kan winnen hoor!
Meedoen is het belangrijkste, winnen is mooi meegenomen.
Plaats reactie