Hallo,
Even voorstellen: ik ben Wilmar, 41 jaar jong, woon nu met mn meissi in capelle en heb al een tijd last van een autoverslaving...
Van alles gereden.....van een zwaar getunede Tigra tot een Chevrolet Chevelle Malibu uit 1964. Nu heb ik een Renault Laguna 2.0 16 Turbo. Ik vind dit een erg fijne auto ook in verband met de gezinsuitbreiding. Ik ben wel graag (als hobby) aan auto's aan het sleutelen en de Laguna heeft wel aardig wat potentie. Dus wat ik tot nu toe heb gedaan is:
- olie en oliefilter vervangen
- Bmc Cda gemonteerd (luchtinlaat ook aangepast)
- Nieuwe bougies
Bezig met:
- 3 inch downpipe, race kat van magnaflow, rest van de uitlaat wordt 2,5 inch. met magnaflow highflow midden en einddemper. Alles rvs
- Heatwrap
- Goed adres zoeken voor remap
nog op verlanglijstje:
- Vering
- Remmen
- intercooler
- turbo
- ach laat ik maar niet verder gaan...
Ik ben op dit forum om van mede renault enthousiastellingen te leren. Ik zeg altijd maar zo....het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden. Lastigste vind ik om goede informatie en goede adressen voor spullen te vinden.
Nou.. genoeg voor nu
groeten
Wilmar
Wilmar Laguna II T
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 5 aug 2016 7:27
- Car: Renault Laguna 2.0 T
- Contacteer:
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Welkom hier Wilmar. Leuke voorstel post Nu nog wat fotos!
Met informatie en kennis zit je hier wel goed! Op een van de dyno-dagen te Goes is vast een remap mogelijk van Fastchip, erg bekend in het Renault-wereldje.
Met informatie en kennis zit je hier wel goed! Op een van de dyno-dagen te Goes is vast een remap mogelijk van Fastchip, erg bekend in het Renault-wereldje.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Welkom Wilmar!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Dag Wilmar,
Welkom op het forum! Eindelijk weer eens iemand die een beetje out of the box denkt! Zijn hier niet veel Laguna 2's die ook nog een beetje leuk getuned zijn. Je hebt de maxzzel dat er heel veel van de Megane zo over gaat op de Laguna, zodoende kun je makkelijk upgrade onderdelen vinden voor je auto.
Mocht je geïnteresseerd zijn in een remap kan ik je ook van dienst zijn
Welkom op het forum! Eindelijk weer eens iemand die een beetje out of the box denkt! Zijn hier niet veel Laguna 2's die ook nog een beetje leuk getuned zijn. Je hebt de maxzzel dat er heel veel van de Megane zo over gaat op de Laguna, zodoende kun je makkelijk upgrade onderdelen vinden voor je auto.
Mocht je geïnteresseerd zijn in een remap kan ik je ook van dienst zijn
Dat is relatief makkelijk, motorisch gezien alles van een megane 2 RS
Ga je dan de kat weglaten of neem je kat vervanger?
En de intercooler is totaal anders.
Was namelijk zelf ook bezig met zoeken.
Ga een 205 pk gt motor overhangen. Dus ik denk als hij los is kan ik meteen overal naar kijken.
En de intercooler is totaal anders.
Was namelijk zelf ook bezig met zoeken.
Ga een 205 pk gt motor overhangen. Dus ik denk als hij los is kan ik meteen overal naar kijken.
Hey Sloper, ga dan voor een RS 225 motor! die heeft de juiste internals om lekker te kunnen tunen. de 205 zit aan de max, daar valt zonder flinke veranderingen weinig meer uit te halen, Je kunt hier op de site wel een gevraagd topic maken. vast wel iemand die wat weet of heeft hier
en qua downpipe, komt vaak genoeg voorbij de opties die er zijn. De meeste gaan voor serieus vermogen met een decat
en qua downpipe, komt vaak genoeg voorbij de opties die er zijn. De meeste gaan voor serieus vermogen met een decat
Een 205 motor is inwendig niet anders dan de 165/170, Verschil zit hem in de turbo
zittten andere lagers en zuigers in de 205 motor en ook de compressie verhouding is anders dan de 170 en de turbo en injectors zijn het zelfde als een megane 225 .
Maar de 205 motor kon ik voor weinig krijgen dus vandaar dat die erin gaat. De 170 is te chippen richting 205 en de 205 richting 230 zonder verder aanpassingen,
Verder kan ik er weinig over vinden op de forums.
Het blijft een laguna ik hoef er geen 300 pk uit te halen.
Wat voor verdere opties had jij nog in gedachten qua remmen enzo
Maar de 205 motor kon ik voor weinig krijgen dus vandaar dat die erin gaat. De 170 is te chippen richting 205 en de 205 richting 230 zonder verder aanpassingen,
Verder kan ik er weinig over vinden op de forums.
Het blijft een laguna ik hoef er geen 300 pk uit te halen.
Wat voor verdere opties had jij nog in gedachten qua remmen enzo
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Tutuur heeft gelijk, de 205 is een 165 en geen terug getunede 225.tutuur schreef:Een 205 motor is inwendig niet anders dan de 165/170, Verschil zit hem in de turbo
225 --> 82,7*93,0 en CR 9,0:1, 530 cc injectors, 225 krukas, 225 zuigers, 225 koppakking, TD04L-14T turbo, andere oliepomp als de 165 (iets meer druk)
165 --> 82,7*93,0 en CR 9,5:1, 165 zuigers, 310cc injectors, 165 krukas, 165 zuigers, 165 koppakking, TD04-10T turbo, standaard oliepomp
205 --> 82,7*93,0 en CR 9,5:1, 165 zuigers, 420cc injectors, 165 krukas, 165 zuigers, 165 koppakking, geen idee welke turbo..., standaard oliepomp
Geen van allen hebben VVT en nokkenassen, in/uit -laat, injector rail, brandstofpomp, drijfstangen, down pipe, kat kleppen & klep veren zijn wel allemaal hetzelfde.
Ik vermoed dat het verschil in CR door de koppakking en zuigers komt. Als je meer uit de 205 wil halen zul je minimaal RS zuigers + injectors moeten steken, waarschijnlijk ook een andere turbo.
Standaard krijg je er 10 pk gok ik met een andere mapping.
Ik wordt zojuist geïnformeerd dat de 205 motor indd hetzelfde is als een Megane 225, in dat geval is het wel een interessante swap!
In dat geval is hier dus ook makkelijk meer uit te halen dan 230pk, dan moet je het ergens anders zoeken dan de plug and play software tuners!
In dat geval is hier dus ook makkelijk meer uit te halen dan 230pk, dan moet je het ergens anders zoeken dan de plug and play software tuners!
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is echt niet het geval tutuur, zelfs de laatste 205 pk (2013) heeft een CR van 9,5:1 dus er is sowieso een verschil in zuigers met de 225 (en koppakking vermoedelijk).
Kan best zijn dat de turbo hetzelfde is maar de injectors in elk geval niet vanaf het begin (mogelijk later wel en daarmee kunnen die onderdeel nummers wel overeenkomen).
Kan best zijn dat de turbo hetzelfde is maar de injectors in elk geval niet vanaf het begin (mogelijk later wel en daarmee kunnen die onderdeel nummers wel overeenkomen).
Alleen onderdeel nummers zal uitsluitsel geven, de zuigers controleren zal wat lastiger worden maar is opzich ook niet heel relevant.
@Sl0per check de nr's van de injectoren en turbo eens fysiek.
Injectoren 8200511099
Turbo td04l-14t
@Sl0per check de nr's van de injectoren en turbo eens fysiek.
Injectoren 8200511099
Turbo td04l-14t
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als turbo en injectoren hetzelfde zijn kun je in elk geval wel heel eind komen, de iets hogere CR zal dan de beperking zijn om echt ver te gaan maar heel veel zal het niet schelen met de 225.