Renault 17 Gordini
Hier het verhaal hoe ik aan mijn Renault 17 Gordini ben gekomen.
Ik ken deze auto al vanaf 1994, toen moest hij nog gerestaureerd worden door de vorige eigenaar. (hij was toen ook nog origineel oranje)
De oude eigenaar heeft de auto in 1996 compleet gerestaureerd, heeft er zeker 30.000,- gulden in gestoken.
Heeft er in 1 jaar bijna 16.000km mee gereden, maar moest toen uitwijken voor een hert en is toen in de slip geraakt en heeft toen met
de linker achterkant een boom geraakt.
Hij heeft deze auto toen wel weer gericht en er een ander paneel ingelast, maar heeft er verder niks meer aan kunnen doen
vanwege zijn eigen bedrijf.
Hij is in 2001 naar Zweden geëmigreerd en heeft de Gordini meegenomen naar Zweden, gelukkig wel op Nederlands kenteken laten staan.
Ik wilde deze auto ooit proberen van hem over te nemen en heb hem toen in 2008 gebeld, met de vraag of hij de Gordini wilde verkopen.
Dat wilde hij eigenlijk niet maar wist zelf ook wel dat hij er toch geen tijd voor had om hem verder op te knappen,
dus werd er een bedrag van €7500 genoemd.
Dit vond ik voor de staat waarin de Gordini verkeerde en vooral wat er aan ontbrak, iets teveel van het goed dus ging dit helaas niet door.
Eind 2011 had ik mijn GT Turbo als eens op marktplaats aangeboden( zonder al te veel succes), omdat ik het sonde vond dat de auto destijds altijd buiten stond.
Ik dacht toen in Oktober laat ik nog maar eens proberen de Gordini te kopen, dus hem opgebeld met de vraag of hij hem nog steeds wilde verkopen.
Zijn antwoord was "eigenlijk niet maar voor €5000 wil ik hem misschien wel weg doen", enkel omdat hij wist dat hij bij mijn in goede handen was.
Ik vertelde hem toen dat ik mijn GT Turbo ook te koop had staan voor €5000.-, en hij zij toen uit het niets "zullen we ruilen dan" ik geloof dat
ik zeker 0,0001 seconde na heb moeten denken en heb gelijk JA gezegd.
Ben de auto toen tijdens Carnaval in februari 2012 met mijn broertje op gaan halen in Zweden, en de GTT op de aanhanger mee daar naar toe genomen.
Hier een foto van mijn GTT, kleur is BMW Avus blauw.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto650-ZQ6BHHYZ.jpg[/img]
Hieronder een foto van de GTT op de aanhanger, vlak voor vertrek naar Zweden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto650-HNLDPPRK.jpg[/img]
Ik ken deze auto al vanaf 1994, toen moest hij nog gerestaureerd worden door de vorige eigenaar. (hij was toen ook nog origineel oranje)
De oude eigenaar heeft de auto in 1996 compleet gerestaureerd, heeft er zeker 30.000,- gulden in gestoken.
Heeft er in 1 jaar bijna 16.000km mee gereden, maar moest toen uitwijken voor een hert en is toen in de slip geraakt en heeft toen met
de linker achterkant een boom geraakt.
Hij heeft deze auto toen wel weer gericht en er een ander paneel ingelast, maar heeft er verder niks meer aan kunnen doen
vanwege zijn eigen bedrijf.
Hij is in 2001 naar Zweden geëmigreerd en heeft de Gordini meegenomen naar Zweden, gelukkig wel op Nederlands kenteken laten staan.
Ik wilde deze auto ooit proberen van hem over te nemen en heb hem toen in 2008 gebeld, met de vraag of hij de Gordini wilde verkopen.
Dat wilde hij eigenlijk niet maar wist zelf ook wel dat hij er toch geen tijd voor had om hem verder op te knappen,
dus werd er een bedrag van €7500 genoemd.
Dit vond ik voor de staat waarin de Gordini verkeerde en vooral wat er aan ontbrak, iets teveel van het goed dus ging dit helaas niet door.
Eind 2011 had ik mijn GT Turbo als eens op marktplaats aangeboden( zonder al te veel succes), omdat ik het sonde vond dat de auto destijds altijd buiten stond.
Ik dacht toen in Oktober laat ik nog maar eens proberen de Gordini te kopen, dus hem opgebeld met de vraag of hij hem nog steeds wilde verkopen.
Zijn antwoord was "eigenlijk niet maar voor €5000 wil ik hem misschien wel weg doen", enkel omdat hij wist dat hij bij mijn in goede handen was.
Ik vertelde hem toen dat ik mijn GT Turbo ook te koop had staan voor €5000.-, en hij zij toen uit het niets "zullen we ruilen dan" ik geloof dat
ik zeker 0,0001 seconde na heb moeten denken en heb gelijk JA gezegd.
Ben de auto toen tijdens Carnaval in februari 2012 met mijn broertje op gaan halen in Zweden, en de GTT op de aanhanger mee daar naar toe genomen.
Hier een foto van mijn GTT, kleur is BMW Avus blauw.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto650-ZQ6BHHYZ.jpg[/img]
Hieronder een foto van de GTT op de aanhanger, vlak voor vertrek naar Zweden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto650-HNLDPPRK.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
GAaf verhaal. Nu nog foto's van de R17
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
En die is weer samen met mijn dikke megane naar Zweden afgereisd ..
Ik heb voor Herman terplekke die Clio even gecheckt .. Die heeft hij zonder kijken zo gekocht
Was een leuk ding
Ik heb voor Herman terplekke die Clio even gecheckt .. Die heeft hij zonder kijken zo gekocht
Was een leuk ding
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Kom op met die fotos!!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Oké Oké, vooruit dan hier wat foto's.
Zo stond hij erbij, voordat wij hem op kwamen halen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-B74BPBXF.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EK3G3MV3.jpg[/img]
Espace trouwens mogen lenen voor een mooi prijsje bij Kerkhof & Visscher Culemborg.
Voor het eerst in jaren ziet de Gordini weer licht en frisse lucht.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3NQAXKBQ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-P84Y7UOM.jpg[/img]
Een Espace vol met dozen met onderdelen, en de Gordini vol met stoelen en achterbumpers.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZQRJ4HYA.jpg[/img]
Ja de ook de Renault vlag moest mee terug naar Nederland.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QP3LDSPG.jpg[/img]
Zo stond hij erbij, voordat wij hem op kwamen halen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-B74BPBXF.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EK3G3MV3.jpg[/img]
Espace trouwens mogen lenen voor een mooi prijsje bij Kerkhof & Visscher Culemborg.
Voor het eerst in jaren ziet de Gordini weer licht en frisse lucht.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3NQAXKBQ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-P84Y7UOM.jpg[/img]
Een Espace vol met dozen met onderdelen, en de Gordini vol met stoelen en achterbumpers.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZQRJ4HYA.jpg[/img]
Ja de ook de Renault vlag moest mee terug naar Nederland.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QP3LDSPG.jpg[/img]
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Erg stoer zo'n 17. Mijn vader heeft vroeger een hele tijd met een Renault 17 TS gereden van 1979, één van de andere vijf NL Gordini's is ergens in de jaren 80 op een sloperij beland in Groningen. Mijn vader heeft toen deze, dus originele, Gordini motor in zijn 17 gebouwd. De auto is helaas niet terug te vinden in de registers, maar misschien weet een insider die dit leest zich de DF-57-LG nog wel te herinneren?
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Gaaf, en niet lelijk. Nu al mooi Waar stond deze?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: di 6 apr 2010 22:42
- Car: 2*Baccara Biturbo
- Locatie: IJzendijke
Echt mooi zo'n 17 Gordini en deze ziet er eens nog zo slecht niet uit Gefeleciteerd en veel uurtjes restauratie plezier gewenst
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Heel mooi!!
[img]<a%20target="_blank"%20href="http://imageshack.com/f/mc1323711j"><im ... er="0"></a>[/img]
Hier ein Foto meiner Ex R17[img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/804/1323711.jpg[/img][/img][img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/804/1323711.jpg[/img][/img][img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/526/september200801020.jpg[/img][/img]
Hier ein Foto meiner Ex R17[img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/804/1323711.jpg[/img][/img][img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/804/1323711.jpg[/img][/img][img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/526/september200801020.jpg[/img][/img]
Laatst gewijzigd door Rol05 op zo 7 dec 2014 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Rol05 schreef:[img]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x10 ... 323711.jpg[/img]
Hier ein Foto meiner Ex R17
Dit is de derde bekende Nederlandse Gordini, deze is zoals je verwacht gesloopt.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QHKFUHPZ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MOP3UA6L.jpg[/img]
Het chassisnummer en kentekenbewijs, is door een Fransman gekocht en heeft deze in zijn auto gelast.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QHKFUHPZ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MOP3UA6L.jpg[/img]
Het chassisnummer en kentekenbewijs, is door een Fransman gekocht en heeft deze in zijn auto gelast.
17 Gordini weer terug in Nederland, hier moest natuurlijk een foto van gemaakt worden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZS4QCRMN.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BA647TEY.jpg[/img]
Voordat hij naar binnen ging, eerst ff 10 jaar stof er vanaf spoelen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZEKZJJDW.jpg[/img]
Staat van de motor in februari 2012.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-JTNNNSQO.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZS4QCRMN.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BA647TEY.jpg[/img]
Voordat hij naar binnen ging, eerst ff 10 jaar stof er vanaf spoelen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZEKZJJDW.jpg[/img]
Staat van de motor in februari 2012.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-JTNNNSQO.jpg[/img]
Originele kleur van de auto is oranje, zoals deze 17 hieronder.DennisT schreef:Gaaf project en gaaf verhaal zeg Wat was de originele kleur van de auto? Wordt de auto weer helemaal terug gebracht naar originele staat?
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto720-WONJYPJI.jpg[/img]
De kleur geel die op de auto zat was niet Renault geel 386, maar fiat cinquecento geel omdat de spuiter in 1996 de juiste kleur geel niet kon vinden.
Ik heb hem wel geel gelaten, maar nu wel in het originele Renault 386 geel.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gaaf hoor, en daar zit wel een beetje werk in.
Mocht je nog eens toe zijn aan een nieuwe uitdaging: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 28&t=31483
Hier in 2006 een 1973 Découvrable bij huis gehaald om te restaureren, maar door tijdgebrek ligt alles al even stil.
Een goede basis en een berg aan reserveonderdelen staan dus klaar voor een nieuwe liefhebber.
Mocht je nog eens toe zijn aan een nieuwe uitdaging: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 28&t=31483
Hier in 2006 een 1973 Découvrable bij huis gehaald om te restaureren, maar door tijdgebrek ligt alles al even stil.
Een goede basis en een berg aan reserveonderdelen staan dus klaar voor een nieuwe liefhebber.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Auto binnen in zijn nieuwe thuis, eerst maar eens de binnenkant opruimen en kijken wat we allemaal hebben en vooral niet hebben.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UMNIQLAT.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YMLOC8Z8.jpg[/img]
De stoelen die in de auto lagen waren van een fase 1 zoals de auto, maar die vind ik niet mooi dus komen er fase 2 stoelen in.
Achterbank was van een fase 1 coupé en die passen niet in een decouvrable, dus die moest ik nog ergens op de kop tikken.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto540-RLSLXK7T.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto540-RTKQHTSP.jpg[/img]
Gelukkig had Herman, alle chromen delen ingespoten met tectyl toen hij hem stalde in Zweden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-XVW6PBEB.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Z4QSZTEB.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-UMNIQLAT.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YMLOC8Z8.jpg[/img]
De stoelen die in de auto lagen waren van een fase 1 zoals de auto, maar die vind ik niet mooi dus komen er fase 2 stoelen in.
Achterbank was van een fase 1 coupé en die passen niet in een decouvrable, dus die moest ik nog ergens op de kop tikken.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto540-RLSLXK7T.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto540-RTKQHTSP.jpg[/img]
Gelukkig had Herman, alle chromen delen ingespoten met tectyl toen hij hem stalde in Zweden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-XVW6PBEB.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Z4QSZTEB.jpg[/img]
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Heel dik! Succes met opknappen
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Geweldig verhaal, schitterende wagen.
De foto's komen in stukjes, ik lees ergens 2012, ik ben benieuwd hoe de auto er dan nu bij staat.
De foto's komen in stukjes, ik lees ergens 2012, ik ben benieuwd hoe de auto er dan nu bij staat.
Ik ben helemaal niet thuis in het 17 wereldje... Wat maakt dit een Gordini?! Alleen de motor?! Want op het kenteken staat het verder ook niet vermeld.
Heeft hij de GTTurbo gehouden?!R 17 TS INJECTION CABRIOLET
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Inmiddels is dat projectje al een stuk verder http://www.renaultforum.nl/forum/maxi-d ... 5-125.html
Maar mooi project hoor zo'n 17, ik blijf hem volgen
Maar mooi project hoor zo'n 17, ik blijf hem volgen
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Mooie auto met een heel mooi verhaal!
Heel veel succes met restaureren
Heel veel succes met restaureren