Restauratie 5GT Turbo “Eerste start en probleempjes “

Vertel hier alles over je project.

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor zit weer in de auto “

Postby Boaz » Mon 30 Jul 2018 18:51

zit er weer strak uit (Y) (Y) (Y)
Boaz
 
Posts: 139
Joined: Sun 19 Dec 2010 19:35
Location: Rdam

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor zit weer in de auto “

Postby Droes Junior » Tue 31 Jul 2018 6:47

mooi project (Y)
5 Alpine Turbo
User avatar
Droes Junior
 
Donateur
Posts: 749
Joined: Sun 18 Jun 2006 11:45
Location: België
Car: R5 Alpine Turbo

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor zit weer in de auto “

Postby Jochem de Haas » Tue 31 Jul 2018 8:39

Oei oei oei...wat lekker
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14092
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor zit weer in de auto “

Postby m1n1 (Jasper) » Tue 31 Jul 2018 9:39

Goed bezig! ben benieuwd!
User avatar
m1n1 (Jasper)
 
Donateur
Posts: 762
Joined: Thu 31 May 2007 12:51
Location: 's-Hertogenbosch
Car: R5 GT Turbo PH1

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor zit weer in de auto “

Postby paratroeper » Wed 1 Aug 2018 8:08

Gister weer pakketje binnen gekomen.

Ik heb gekozen voor een beetje OEM look en dus een 50mm Alu radiateur genomen met externe olie cooler incl een nieuwe fan :beer:

Image

Verder nog een vraagje over de brandstof slangen.. ik heb uit Dialogy’s 2 schema’s gehaald.
Op foto 1 heb ik een cirkel gezet om nummer 11 “ tank ontluchting “ maar op welke aansluiting zit deze op de brandstofvlotter die in de tank gemonteerd zit? Want de slangen die ik heb komen namelijk niet overeen kwa lengte :gun: maar het lijkt op aansluiting 1 van de vlotter?
Image

Op foto 2 zie je de brandstoftank links en de slangen en leidingen naar de brandstofdruk regelaar. Alleen welke aansluiting zijn 4 en 5?
Image
paratroeper
 
Posts: 990
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor zit weer in de auto “

Postby Renaultjoe » Thu 2 Aug 2018 19:18

4 voor het vaccuum/druk en 5 brandstof toevoer voor de carburateur.

https://goo.gl/images/Fn2pbC
Renaultjoe
 
Posts: 69
Joined: Mon 14 Jun 2004 20:36
Location: Bolsward

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor zit weer in de auto “

Postby paratroeper » Sun 12 Aug 2018 19:39

kom je terug van een weekje vakantie.. is de kerstman al langs geweest. Heb nog een weekje vakantie, eens kijken hoever we komen deze week.
Misschien wel starten eind deze week? :D

Image
paratroeper
 
Posts: 990
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby paratroeper » Mon 13 Aug 2018 22:25

Goed vandaag aan het rommelen geweest.
Sommige siliconen slangen passen eigenlijk net niet in combinatie dikke radiateur en interpoleer helaas.
Die maar even iets aangepast zodat het allemaal ook maar NET past in die kleine Motorruimte. :D
Verder de ontsteking nog even nagekeken of die echt goed stond en diverse slangen al gemonteerd.
Radiateur en toebehoren, kabelboom ook gemonteerd.. rustig aan wordt de motorruimte voller en voller :D
Paar fototjes van vandaag;

Image
Image
Image
paratroeper
 
Posts: 990
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby Chris » Tue 14 Aug 2018 13:12

Mooi Rick! :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21963
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby MartijnG » Tue 14 Aug 2018 17:48

Altijd leuk om weer op te gaan bouwen (Y) Pak het goed aan nu je er nog goed bij kan ennuh...geniet er ook van :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9999
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby paratroeper » Wed 15 Aug 2018 17:55

Thnx, dat komt wel goed al is het niet altijd genieten maar vloeken omdat het ff geleden is dat ie uit elkaar is geweest :lol:
Vandaag ook weer bezig geweest, bijna alles zit erin.. alleen ik kan me nog vaag herinneren dat er ergens een extra steun zat voor de turbo die dan met 2 bouten op de versnellingsbak gemonteerd zit.

Heeft er iemand daar een foto van? :D
paratroeper
 
Posts: 990
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby Joost van der Hammen » Thu 16 Aug 2018 16:36

Topic van Roy Steenland ff doorzoeken.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby paratroeper » Tue 15 Jan 2019 20:05

En we zijn weer een stukkie verder, komende week komt de nieuwe uitlaat binnen.. kunnen we deze gaan monteren.
Daarna nog een paar kleine dingen en kan de motor gestart worden na ruim 8 jaar 8)

Image
Image
paratroeper
 
Posts: 990
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby Jochem de Haas » Tue 15 Jan 2019 20:51

Kvs veels te vol ...
Zo jammer weer :grin:
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14092
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby paratroeper » Tue 15 Jan 2019 20:54

Er zit pas 3,5L in :gun: aangezien ik lekker goed door rook is was ik even buiten adem :D
paratroeper
 
Posts: 990
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby Jochem de Haas » Tue 15 Jan 2019 21:23

Tjonge....not good
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14092
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby Gerald » Thu 17 Jan 2019 9:34

Typeplaatje hoort toch aan de andere kant?
net voor de accu...

enne, is ook altijd hetzelfde, de motorruimte zit ook bij een "standaard" GT altijd vol...
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11081
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby paratroeper » Mon 28 Jan 2019 18:41

Ik heb geen flauw idee of die aan de andere kant zou moeten zeggen eerlijk gezegd.
Ja, soms denk ik de helft kan wel weg :gun:

Tevens afgelopen zaterdag nieuw voorbumpertje opgehaald bij Chris, uitlaat ook binnen gehad afgelopen week..
Nu alleen nog even wat tijd vinden om te monteren.. zaterdag bezig geweest met de uitlaat maar, daar heb ik al ruzie mee gehad met die mooie O-ring pakking tussen downpipe en voorpijp :gun: :X

Deze week maar is verder ruziën |: :D
paratroeper
 
Posts: 990
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor ruimte wordt voller”

Postby paratroeper » Sun 3 Mar 2019 0:09

Alweer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost..
We zijn inmiddels een heeeeel stuk verder! We hebben de eerste start gehad, paar tegen slagen en vandaag de eerste meters gereden over het terrein hier.. :beer: :smile:

Hij doet het prima, 2x kleppen na gesteld lijkt pot filmpje wel erg te tikken maar valt reuze mee als je ernaast staat.
Hadden een paar tegenslagen na de eerste start.

- motor deed totaal niks met contact omdraaien -> nieuwe startmotor kapot :gun:

- koelvloeistof meter werkt niet, sensor had oneindige weerstand.. deze vervangen maar doet nog niks, nog maar even bekijken

- DIV olie lekkage’s maar, die hebben we verholpen

- oliepeil en olie druk meter doen niks.. sensor is oke.. toen maar eens oliedruk handmatig gemeten die is gelukkig goed, die ook
maar even bekijken waar het zit. Dit zal wel een kapotte meter zijn :(

- koelvloeistof lekkage op de ontluchtings nippel op de waterpomp

- dan het verhaal van de remmen.. :X kreeg er totaal geen remvloeistof in het systeem.. afijn paar keer geprobeerd zonder succes.
Toen maar eens een remontluchter apparaat aangeschaft, zonder succes remmen ontluchten.
Tja waar zit het dan in hé? Toen maar de HRC los gehaald en daar kwam het probleem naar boven, compleet verstopt :(
Gelijk maar een nieuwe besteld en gemonteerd, yeey we hebben vloeistof op bij de remklauwen, alleen toen kwamen de lekkage’s
RV op de remslang, op de remverdeler en remklauw LA.. alles verholpen en alles werkt naar behoren.

Paar foto’s en filmpjes maar om het af te maken (D)

Image
Image
paratroeper
 
Posts: 990
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor gestart en gereden”

Postby Jochem de Haas » Sun 3 Mar 2019 0:45

Prutser :smile: :p ;-)
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14092
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: Restauratie 5GT Turbo “motor gestart en gereden”

Postby Bas » Sun 3 Mar 2019 9:26

Veel ‘vage’ pech zeg! Mooi dat je het meeste al op hebt kunnen lossen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'LD' | '84 R11 Turbo 'KZ' | ''87 R11 Turbo 'Maxi' | '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
User avatar
Bas
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 3937
Joined: Mon 8 Jan 2001 0:00
Location: Om de hoek
Car: Revell 11T 1:1

Re: Restauratie 5GT Turbo “Eerste start en gereden”

Postby NicoK » Sun 3 Mar 2019 15:46

Mooi werk! Nog ff doorzetten je bent er bijna!
User avatar
NicoK
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 529
Joined: Sun 21 Feb 2016 17:27
Location: Makkum
Car: Clio 2.2 1.2 8V

Re: Restauratie 5GT Turbo “Eerste start en gereden”

Postby Renaultjoe » Sun 3 Mar 2019 19:02

Mooi dat hij loopt.
Renaultjoe
 
Posts: 69
Joined: Mon 14 Jun 2004 20:36
Location: Bolsward

Re: Restauratie 5GT Turbo “Eerste start en gereden”

Postby paratroeper » Sat 9 Mar 2019 22:36

Nu dat de motor een paar keer warm is geweest de eerste “ problemen “ op technisch gebied oplossen..
Vandaag even bij Chris langs geweest voor wat onderdelen en een beetje slap ouwehoeren ( Jochem ook thnx :beer: )

Vervolgens full pull naar de 5 en DIV dingen gemonteerd en getest, we hebben nu een werkende oliedruk meter en koelvloeistof temperatuur meter.. :D

Op naar de volgende “ probleempjes “ :lol:

Image
paratroeper
 
Posts: 990
Joined: Sat 24 Jan 2009 18:49
Location: wijk bij duurstede

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron