Dennis' Gtt --- VERKOCHT
Jaja, er staat na 2 jaar weer een GTT voor de deur
Even in het kort: Zondag met Wouter terug in de tijd gegaan, oftewel naar Friesland Auto bekeken, denk wel een uur ofzo met de auto wezen rijden, en de hele berg rekeningen enzo bekeken. Nog geen prijs genoemd, eerst maar eens een nachtje erover slapen
Volgende dag maar gebeld, overeengekomen over de prijs en dinsdag gelijk de auto op gehaald Deel 3 was nog even kwijt, maar kwam gelukkig vrij snel boven tafel Er werd zelfs nog 25 liter brandstof getankt op kosten van de oude eigenaar, das pas service!
Even wat dingen over de auto: Het is een orginele Nederlander, voorheen grijs kenteken en in 1994 omgekeurd naar geel. De auto is van januari 1989, dus over een paar maanden voor de verzekering een oldtimer In 2004 is de auto geheel overgespoten in de orginele kleur parelmoer wit, nieuwe zijschermen achter erin, nieuwe dorpel rechts en nieuwe voorschermen. Rond die tijd is ook het blok gereviceerd, een en ander aangepast, andere turbo, 2 1/4 inch uitlaat etc. Qua vermogen durf ik niet te zeggen wat het nu is, ooit bij Speedcentre ( ) 172,5 pk gemeten. Ik weet wel dat de Williams niet veel harder loopt, misschien paar dingen aanpassen en de druk nog wat verder opschroeven dan 1 Bar. De auto staat verder op 15 inch antraciete OZ velgen met 195/45 bandjes. Ik heb nog rekeningen vanaf 1993 en de auto stond op naam vanaf 1992!!! 16 jaar in bezit geweest dus
Natuurlijk, zoals het een gtt betreft, ook al het een en ander gesloopt Raammechanisme rechts en lichtschakelaar (gebeurde net in het donker ) hebben er al aan moeten geloven. Ook al ontdekt dat ik via de rechter wielkast mijn achterbak in kan gluren, maar dat geeft allemaal niet Morgen op de sloop maar eens gaan neuzen en binnen een paar weken een nieuw stukje staal erin zetten.
Gister en vandaag al wat gedaan aan de auto, zoals wassen, poetsen met Mequiars spulletjes, LA wielkast in de tectyl gezet (die is wel helemaal hard!) en nog een paar kleine dingen.
Toekomstplannen met de auto: De komende tijd er lekker in blijven rijden en proberen en niet teveel mee te gaan doen Wellicht als er over een paar jaar geld/tijd/ruimte beschikbaar is een volledige restauratie aangezien ze vrij zeldzaam beginnen te worden, maar je weet nooit hoe het allemaal loopt.
Op korte termijn zijn dit voorlopig de plannen:
-verder verlagen
-witte mistlampen erin
-wielkast lassen
-cupafstelling blok (wat zijn de voordelen?)
-balanceren/uitlijnen
-tankdop in kleur vinden/spuiten
-tectyleren
-dikke platen met RTC houder achter
-nieuw stuur (lekker puh Merijn) zit er al in
-olie e.d. verversen
-stootstrips vervangen/spuiten (wie heeft er wat voor me?)
- e.e.a. aan rubbertjes vernieuwen
-raammechanisme vervangen net als lichtschakelaar
-vast nog wel veel meer
Nu ff genoeg geluld, ook wat foto's natuurlijk en ik hoor wel wat jullie ervan vinden
[img]http://img182.imageshack.us/img182/4973/dsc00644or2.jpg[/img]
[img]http://img524.imageshack.us/img524/139/dsc00645yp9.jpg[/img]
[img]http://img524.imageshack.us/img524/2059/dsc00646hm9.jpg[/img]
[img]http://img524.imageshack.us/img524/945/dsc00647wj4.jpg[/img]
En na het poetsen...
[img]http://img524.imageshack.us/img524/1648/dsc00642fh0.jpg[/img]
[img]http://img182.imageshack.us/img182/6615/dsc00641ju7.jpg[/img]
Even in het kort: Zondag met Wouter terug in de tijd gegaan, oftewel naar Friesland Auto bekeken, denk wel een uur ofzo met de auto wezen rijden, en de hele berg rekeningen enzo bekeken. Nog geen prijs genoemd, eerst maar eens een nachtje erover slapen
Volgende dag maar gebeld, overeengekomen over de prijs en dinsdag gelijk de auto op gehaald Deel 3 was nog even kwijt, maar kwam gelukkig vrij snel boven tafel Er werd zelfs nog 25 liter brandstof getankt op kosten van de oude eigenaar, das pas service!
Even wat dingen over de auto: Het is een orginele Nederlander, voorheen grijs kenteken en in 1994 omgekeurd naar geel. De auto is van januari 1989, dus over een paar maanden voor de verzekering een oldtimer In 2004 is de auto geheel overgespoten in de orginele kleur parelmoer wit, nieuwe zijschermen achter erin, nieuwe dorpel rechts en nieuwe voorschermen. Rond die tijd is ook het blok gereviceerd, een en ander aangepast, andere turbo, 2 1/4 inch uitlaat etc. Qua vermogen durf ik niet te zeggen wat het nu is, ooit bij Speedcentre ( ) 172,5 pk gemeten. Ik weet wel dat de Williams niet veel harder loopt, misschien paar dingen aanpassen en de druk nog wat verder opschroeven dan 1 Bar. De auto staat verder op 15 inch antraciete OZ velgen met 195/45 bandjes. Ik heb nog rekeningen vanaf 1993 en de auto stond op naam vanaf 1992!!! 16 jaar in bezit geweest dus
Natuurlijk, zoals het een gtt betreft, ook al het een en ander gesloopt Raammechanisme rechts en lichtschakelaar (gebeurde net in het donker ) hebben er al aan moeten geloven. Ook al ontdekt dat ik via de rechter wielkast mijn achterbak in kan gluren, maar dat geeft allemaal niet Morgen op de sloop maar eens gaan neuzen en binnen een paar weken een nieuw stukje staal erin zetten.
Gister en vandaag al wat gedaan aan de auto, zoals wassen, poetsen met Mequiars spulletjes, LA wielkast in de tectyl gezet (die is wel helemaal hard!) en nog een paar kleine dingen.
Toekomstplannen met de auto: De komende tijd er lekker in blijven rijden en proberen en niet teveel mee te gaan doen Wellicht als er over een paar jaar geld/tijd/ruimte beschikbaar is een volledige restauratie aangezien ze vrij zeldzaam beginnen te worden, maar je weet nooit hoe het allemaal loopt.
Op korte termijn zijn dit voorlopig de plannen:
-verder verlagen
-witte mistlampen erin
-wielkast lassen
-cupafstelling blok (wat zijn de voordelen?)
-balanceren/uitlijnen
-tankdop in kleur vinden/spuiten
-tectyleren
-dikke platen met RTC houder achter
-nieuw stuur (lekker puh Merijn) zit er al in
-olie e.d. verversen
-stootstrips vervangen/spuiten (wie heeft er wat voor me?)
- e.e.a. aan rubbertjes vernieuwen
-raammechanisme vervangen net als lichtschakelaar
-vast nog wel veel meer
Nu ff genoeg geluld, ook wat foto's natuurlijk en ik hoor wel wat jullie ervan vinden
[img]http://img182.imageshack.us/img182/4973/dsc00644or2.jpg[/img]
[img]http://img524.imageshack.us/img524/139/dsc00645yp9.jpg[/img]
[img]http://img524.imageshack.us/img524/2059/dsc00646hm9.jpg[/img]
[img]http://img524.imageshack.us/img524/945/dsc00647wj4.jpg[/img]
En na het poetsen...
[img]http://img524.imageshack.us/img524/1648/dsc00642fh0.jpg[/img]
[img]http://img182.imageshack.us/img182/6615/dsc00641ju7.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door DennisT op wo 12 sep 2012 17:09, 83 keer totaal gewijzigd.
Het 5je ziet er keurig uit Dennis!
Op je ToDo list ontbreekt nog;
* dikke nummerplaten, ongeboord gemonteerd in RTC houders...
Veel plezier ermee!
PS, waarom toch weer een 5je?!
Op je ToDo list ontbreekt nog;
* dikke nummerplaten, ongeboord gemonteerd in RTC houders...
Veel plezier ermee!
PS, waarom toch weer een 5je?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Heb 'm al ge-editChris schreef:Het 5je ziet er keurig uit Dennis!
Op je ToDo list ontbreekt nog;
* dikke nummerplaten, ongeboord gemonteerd in RTC houders...
Veel plezier ermee!
PS, waarom toch weer een 5je?!
Waarom? Ja, waarom niet eigenlijk
Ben verslaafd, dacht dat ik clean was, maar moest er toch weer aan toegeven
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dan heb jij een ph1 denk ik?Merijn schreef:Zijn jouw bumpers en skirts wel in parelmoer gespoten?? Dat was bij mij (standaard) niet zo namelijk...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Daar zit bij mij de vulhals niet...
http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 9442813378
Hier zit helemaal niks aparts, toch? Gewoon hetzelfde als aan de andere kant, maar altijd rotten ze rechts.
http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 9442813378
Hier zit helemaal niks aparts, toch? Gewoon hetzelfde als aan de andere kant, maar altijd rotten ze rechts.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Tja daar zit idd de vulhals niet. Bij mij was ie daar hard. Geen idee danMerijn schreef:Daar zit bij mij de vulhals niet...
http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 9442813378
Hier zit helemaal niks aparts, toch? Gewoon hetzelfde als aan de andere kant, maar altijd rotten ze rechts.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tussen mijn billen, waar zit ie bij jou dan?Merijn schreef:En nu de vraag: Waar zit het gat bij Dennis!?
Over het algemeen roest een auto rechts harder dan links omdat dat de kant is waarmee het meest door plassen gereden wordt. In Engeland zal het precies andersom zijn Ernstig is het niet bij mij, maar moet wel ff een nieuw stukkie in.
Ja bumpers en skirts zijn ook parelmoer Merijn, orgineel was dat ook al zo.
Maar zit het gat bij jou op dezelfde plek als bij mijn 5?
Als dat zo is, dan moet je echt effe grondig te werk gaan, omdat op dat punt 3 lagen metaal op elkaar zijn gelast en je dit (als je het goed wilt doen) echt effe helemaal los moet maken en opnieuw moet fixen.
http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 8053387890
Als dat zo is, dan moet je echt effe grondig te werk gaan, omdat op dat punt 3 lagen metaal op elkaar zijn gelast en je dit (als je het goed wilt doen) echt effe helemaal los moet maken en opnieuw moet fixen.
http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 8053387890
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als je even precies aangeeft welk stuk er bij jou verrot is kan ik hier op op mn sloper nog even kijken of het daar toevallig nog goed van is
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
geen ouwe rotzooi gaan inlassen joh.
gewoon ff een nieuwe plaat kloppen
netjes inlassen en afwerken
is het werk niet...
gewoon ff een nieuwe plaat kloppen
netjes inlassen en afwerken
is het werk niet...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Bij mijn vorige witte was dat ook het geval.Merijn schreef:Maar zit het gat bij jou op dezelfde plek als bij mijn 5?
Als dat zo is, dan moet je echt effe grondig te werk gaan, omdat op dat punt 3 lagen metaal op elkaar zijn gelast en je dit (als je het goed wilt doen) echt effe helemaal los moet maken en opnieuw moet fixen.
http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 8053387890
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zo, de lichtschakelaar is weer gefixed, kwam er nog een tegen op een andere sloop Ook een raammechanisme meegenomen, alleen nog niet erin gezet omdat het weer vandaag niet echt meezit
Nog een leuke fact: Kwam alle orginele boekjes nog tegen, instructieboekje, garantieboekje, deels ingevuld onderhoudsboekje en Top Occassion kaartje
Nog een leuke fact: Kwam alle orginele boekjes nog tegen, instructieboekje, garantieboekje, deels ingevuld onderhoudsboekje en Top Occassion kaartje
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
He ja, fijn plekje:Merijn schreef:Maar zit het gat bij jou op dezelfde plek als bij mijn 5?
Als dat zo is, dan moet je echt effe grondig te werk gaan, omdat op dat punt 3 lagen metaal op elkaar zijn gelast en je dit (als je het goed wilt doen) echt effe helemaal los moet maken en opnieuw moet fixen.
http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 8053387890
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_2807.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
mooi ding dennis!
Gaaf karretje, velgen staan hem goed
Ja, maar hij sluit nu verder wel zoals het hoort, dus voorlopig heeft het geen prioriteitWouterW schreef:Voor het "to-do lijstje"
- Motorkap (steekt uit aan de voorkant)
Wat zijn eigenlijk de voordelen van een cup-afstelling, behalve dat het lekker opruimt?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Schijnt iets feller te reageren op het gas als ik het juist heb.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Deze foto heeft me ertoe aangezet om die kuip helemaal kaal te krabben! Bedankt daarvoor, anders had ik wellicht nu weer opnieuw kunnen beginnen.Martijn schreef:He ja, fijn plekje:Merijn schreef:Maar zit het gat bij jou op dezelfde plek als bij mijn 5?
Als dat zo is, dan moet je echt effe grondig te werk gaan, omdat op dat punt 3 lagen metaal op elkaar zijn gelast en je dit (als je het goed wilt doen) echt effe helemaal los moet maken en opnieuw moet fixen.
http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 8053387890
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_2807.jpg[/img]