Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Jaja, er staat na 2 jaar weer een GTT voor de deur :D


Even in het kort: Zondag met Wouter terug in de tijd gegaan, oftewel naar Friesland :wink: Auto bekeken, denk wel een uur ofzo met de auto wezen rijden, en de hele berg rekeningen enzo bekeken. Nog geen prijs genoemd, eerst maar eens een nachtje erover slapen :)

Volgende dag maar gebeld, overeengekomen over de prijs en dinsdag gelijk de auto op gehaald :D Deel 3 was nog even kwijt, maar kwam gelukkig vrij snel boven tafel (Y) Er werd zelfs nog 25 liter brandstof getankt op kosten van de oude eigenaar, das pas service! :D

Even wat dingen over de auto: Het is een orginele Nederlander, voorheen grijs kenteken en in 1994 omgekeurd naar geel. De auto is van januari 1989, dus over een paar maanden voor de verzekering een oldtimer (Y) In 2004 is de auto geheel overgespoten in de orginele kleur parelmoer wit, nieuwe zijschermen achter erin, nieuwe dorpel rechts en nieuwe voorschermen. Rond die tijd is ook het blok gereviceerd, een en ander aangepast, andere turbo, 2 1/4 inch uitlaat etc. Qua vermogen durf ik niet te zeggen wat het nu is, ooit bij Speedcentre ( :~ ) 172,5 pk gemeten. Ik weet wel dat de Williams niet veel harder loopt, misschien paar dingen aanpassen en de druk nog wat verder opschroeven dan 1 Bar. De auto staat verder op 15 inch antraciete OZ velgen met 195/45 bandjes. Ik heb nog rekeningen vanaf 1993 en de auto stond op naam vanaf 1992!!! 16 jaar in bezit geweest dus :worship: :worship: :worship:

Natuurlijk, zoals het een gtt betreft, ook al het een en ander gesloopt :lol: Raammechanisme rechts en lichtschakelaar (gebeurde net in het donker |: ) hebben er al aan moeten geloven. Ook al ontdekt dat ik via de rechter wielkast mijn achterbak in kan gluren, maar dat geeft allemaal niet :) Morgen op de sloop maar eens gaan neuzen en binnen een paar weken een nieuw stukje staal erin zetten.

Gister en vandaag al wat gedaan aan de auto, zoals wassen, poetsen met Mequiars spulletjes, LA wielkast in de tectyl gezet (die is wel helemaal hard!) en nog een paar kleine dingen.

Toekomstplannen met de auto: De komende tijd er lekker in blijven rijden en proberen en niet teveel mee te gaan doen :p Wellicht als er over een paar jaar geld/tijd/ruimte beschikbaar is een volledige restauratie aangezien ze vrij zeldzaam beginnen te worden, maar je weet nooit hoe het allemaal loopt.

Op korte termijn zijn dit voorlopig de plannen:
-verder verlagen
-witte mistlampen erin
-wielkast lassen
-cupafstelling blok (wat zijn de voordelen?)
-balanceren/uitlijnen
-tankdop in kleur vinden/spuiten
-tectyleren
-dikke platen met RTC houder achter
-nieuw stuur (lekker puh Merijn) zit er al in
-olie e.d. verversen
-stootstrips vervangen/spuiten (wie heeft er wat voor me?)
- e.e.a. aan rubbertjes vernieuwen
-raammechanisme vervangen net als lichtschakelaar
-vast nog wel veel meer ;)


Nu ff genoeg geluld, ook wat foto's natuurlijk en ik hoor wel wat jullie ervan vinden :)




[img]http://img182.imageshack.us/img182/4973/dsc00644or2.jpg[/img]



[img]http://img524.imageshack.us/img524/139/dsc00645yp9.jpg[/img]



[img]http://img524.imageshack.us/img524/2059/dsc00646hm9.jpg[/img]



[img]http://img524.imageshack.us/img524/945/dsc00647wj4.jpg[/img]



En na het poetsen... (L)

[img]http://img524.imageshack.us/img524/1648/dsc00642fh0.jpg[/img]



[img]http://img182.imageshack.us/img182/6615/dsc00641ju7.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door DennisT op wo 12 sep 2012 17:09, 83 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Het 5je ziet er keurig uit Dennis! (L)

Op je ToDo list ontbreekt nog;
* dikke nummerplaten, ongeboord gemonteerd in RTC houders... ;)

Veel plezier ermee!

PS, waarom toch weer een 5je?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Chris schreef:Het 5je ziet er keurig uit Dennis! (L)

Op je ToDo list ontbreekt nog;
* dikke nummerplaten, ongeboord gemonteerd in RTC houders... ;)

Veel plezier ermee!

PS, waarom toch weer een 5je?!
Heb 'm al ge-edit :wink:

Waarom? Ja, waarom niet eigenlijk :lol:
Ben verslaafd, dacht dat ik clean was, maar moest er toch weer aan toegeven :lol:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

:worship: veel plezier met de gtt man! enne pm!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Mooie GT! Vind dit toch één van de mooiste kleuren....Alleen t tankkleppie nog ff parelmoeren! (r moet toch iets te zeiken zijn :) )
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:pompom:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zijn jouw bumpers en skirts wel in parelmoer gespoten?? Dat was bij mij (standaard) niet zo namelijk...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Merijn schreef:Zijn jouw bumpers en skirts wel in parelmoer gespoten?? Dat was bij mij (standaard) niet zo namelijk...
dan heb jij een ph1 denk ik?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nope... 1989 ph2, maar wel een ingevoerde.

Ik heb 'm nu bij de respray overigens wel helemaal laten doen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Net ding hoor.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hoe komt het toch dat bij bijna alle GT's de wielkuip rechts achter stevige roest vertoont en de linkerkant vaak helemaal niet? :S
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Daar zit de vulhals van de tank Merijn en daar gaat altijd lekker veel troep tussen zitten (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daar zit bij mij de vulhals niet... :S

http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 9442813378

Hier zit helemaal niks aparts, toch? :S Gewoon hetzelfde als aan de andere kant, maar altijd rotten ze rechts.
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

:worship: :worship: :worship: :worship:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Merijn schreef:Daar zit bij mij de vulhals niet... :S

http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 9442813378

Hier zit helemaal niks aparts, toch? :S Gewoon hetzelfde als aan de andere kant, maar altijd rotten ze rechts.
Tja daar zit idd de vulhals niet. Bij mij was ie daar hard. Geen idee dan :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En nu de vraag: Waar zit het gat bij Dennis!? :P
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Merijn schreef:En nu de vraag: Waar zit het gat bij Dennis!? :P
Tussen mijn billen, waar zit ie bij jou dan? :lol:


Over het algemeen roest een auto rechts harder dan links omdat dat de kant is waarmee het meest door plassen gereden wordt. In Engeland zal het precies andersom zijn :) Ernstig is het niet bij mij, maar moet wel ff een nieuw stukkie in.

Ja bumpers en skirts zijn ook parelmoer Merijn, orgineel was dat ook al zo.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Maar zit het gat bij jou op dezelfde plek als bij mijn 5?

Als dat zo is, dan moet je echt effe grondig te werk gaan, omdat op dat punt 3 lagen metaal op elkaar zijn gelast en je dit (als je het goed wilt doen) echt effe helemaal los moet maken en opnieuw moet fixen.

http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 8053387890
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Als je even precies aangeeft welk stuk er bij jou verrot is kan ik hier op op mn sloper nog even kijken of het daar toevallig nog goed van is :wink:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

geen ouwe rotzooi gaan inlassen joh.

gewoon ff een nieuwe plaat kloppen
netjes inlassen en afwerken

is het werk niet...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad... Goed kaal maken en een nieuw stukkie inzetten. :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Merijn schreef:Maar zit het gat bij jou op dezelfde plek als bij mijn 5?

Als dat zo is, dan moet je echt effe grondig te werk gaan, omdat op dat punt 3 lagen metaal op elkaar zijn gelast en je dit (als je het goed wilt doen) echt effe helemaal los moet maken en opnieuw moet fixen.

http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 8053387890
Bij mijn vorige witte was dat ook het geval. |:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nu je het zegt, daar had mijn Grijze ook zo'n plek zitten, leek op het oog een klein plekje tot je goed begon te prikken :D
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Nette vijf hoor!! (Y) :worship:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zo, de lichtschakelaar is weer gefixed, kwam er nog een tegen op een andere sloop :) Ook een raammechanisme meegenomen, alleen nog niet erin gezet omdat het weer vandaag niet echt meezit :(


Nog een leuke fact: Kwam alle orginele boekjes nog tegen, instructieboekje, garantieboekje, deels ingevuld onderhoudsboekje en Top Occassion kaartje :lol:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Merijn schreef:Maar zit het gat bij jou op dezelfde plek als bij mijn 5?

Als dat zo is, dan moet je echt effe grondig te werk gaan, omdat op dat punt 3 lagen metaal op elkaar zijn gelast en je dit (als je het goed wilt doen) echt effe helemaal los moet maken en opnieuw moet fixen.

http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 8053387890
He ja, fijn plekje:

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_2807.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mooi ding dennis!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Voor het "to-do lijstje"

- Motorkap (steekt uit aan de voorkant)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Gaaf karretje, velgen staan hem goed (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

WouterW schreef:Voor het "to-do lijstje"

- Motorkap (steekt uit aan de voorkant)
Ja, maar hij sluit nu verder wel zoals het hoort, dus voorlopig heeft het geen prioriteit :)

Wat zijn eigenlijk de voordelen van een cup-afstelling, behalve dat het lekker opruimt?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Schijnt iets feller te reageren op het gas als ik het juist heb.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat is altijd welkom :lol:
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Mooi 5je Dennis, veel plezier ermee. :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Martijn schreef:
Merijn schreef:Maar zit het gat bij jou op dezelfde plek als bij mijn 5?

Als dat zo is, dan moet je echt effe grondig te werk gaan, omdat op dat punt 3 lagen metaal op elkaar zijn gelast en je dit (als je het goed wilt doen) echt effe helemaal los moet maken en opnieuw moet fixen.

http://picasaweb.google.com/Merizzle/La ... 8053387890
He ja, fijn plekje:

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... 0_2807.jpg[/img]
Deze foto heeft me ertoe aangezet om die kuip helemaal kaal te krabben! :) Bedankt daarvoor, anders had ik wellicht nu weer opnieuw kunnen beginnen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Waarom gaat die dikke IC eruit als ik vragen mag??? Opzich werkt dat ding toch prima, zeker met dat ( in mijn ogen lelijke) gat in de bumper.
R5GTT. Drive it like you stole it
Gesloten