Jo's project nr ???
Op aanvraag van enkele gegadigden zal ik ook maar es starten met een projecttopic. Ik zet em met plezier in dit gedeeldte omdat er een te dikke laag stof op dit deel van de website ligt.
Ik wil niet te lang gaan texten omdat de meesten me wel al enige tijd kennen. Kan zelfs zijn dat ik ooit een projecttopic ben gestart maar kan er niks van terugvinden.
Het begon allemaal in 1990...lang geleden dus. Men eerste 'renoke' en tevens men eerste wagen was een witte gt ph1 met 26.000 km op de teller. Eerste eigenaar, een kapper notabene, die het niet echt zag zitten om er nog mee te rijden vanwege 'te aggressief'. Dit was absoluut een topwagentje tot ik hem total loss heb gereden, welliswaar volledig in men recht.
Na het 5 verhaal en enkele goedkope wrakken kwam ik in 1993 bij de 19-16v ph2, directiewagen met 3000 km. Een nieuwe dus ! Na 3 jaar veel plezier te hebben beleefd met deze was het tijd voor wat groters en kwam er een kort einde aan men Renault lifestyle. Na BMW's en audi's te hebben doorsparteld kwam ik in 2003 in contact met een groepje uit het antwerpse, de grondleggers van het huidige RCB. Na een fridaynight en wat gekeuvel bij Benny Verhulst kwam er terug een blauwe 19-16v ph2 in men bezit wat het begin zou betekenen van een uit de hand gelopen hobby.
In 2004 kwam er dan de befaamde 'rekordpoging' op het circuit van Zolder waar we met RCB aanwezig waren (natuurlijk). Daar kwam ik te weten dat Gille zijn 21T te koop aanbood. Ter plaatse werd de beslissing genomen en de deal was rond. Ik had er een Renault 21 Turbo ph1 bij.
Sinds 2003 ben ik dus (bijna) dagdagelijks met Renaults bezig en het einde lijkt nog niet in zicht te komen. In deze jaren heb ik ook veel mensen leren kennen waar ik veel van heb overgenomen want ik was een complete leek op gebied van motoren. Ondanks een aantal tegenslagen blijf ik positief, zeker ten aanzien van bepaalde personen. Een harde 'leerschool' kan nooit geen kwaad.
Dankzij een aantal nederlandse mensen, Herman Minderhout, Jeroen (JL), Henk Dijkstra (fastchip), Henk (Veban), Gerrit (speedline),Huyser motorsports, Menno is men kennis er alleen maar op vooruit gegaan. Op het ogenblik ik met Robert (Robert001) in kontakt kwam is alles in een stroomversnelling gekomen. Deze persoon had dé kennis, dé onderdelen en dé contacten die voor mij van heel groot belang waren en me gebracht hebben waar ik de dag van vandaag sta. Robert,
Op het huidige ogenblik zijn 'we' nog steeds bezig met de doorontwikkeling van performance delen voor de 21T en dan praten we over het gehele rollende gedeeldte.
Momenteel ben ik met Menno en Robert aan de gang met een eigen productie van bussen en zuigers. Is er een 280 pk kant en klare chip voorhanden. Zijn alle gegevens aanwezig voor een sublieme nokkenas. Is er een optimaal functionerend spruitstuk voorhanden. Intercooler en radiator van topkwaliteit...kortom, teveel om op te noemen.
Ik dank deze heren dan ook allemaal voor hun bijdrage en geleverde inspanningen !!!!
Genoeg geleuterd en over naar fotootjes.
Van men eerste Gt en 19-16v heb ik helaas geen fotos. Een digi bestond nog niet
Men 19-16v (rekordpoging zolder), op maat gechipt door Fastchip
meer fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 20v%20ph2/
Rekordpoging:
alle fotos: (373) http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 20%20juni/
Bezoek Renault sport:
alle fotos: (207) http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 21%20juni/
21T aankoop (Zolder):
fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 1%20TURBO/
onderdelen en eerste start van een ombouw:
fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... ?start=all
eerste Dynorun: 206 pk/wielen - 360nm
aanschaf bodykit:
fotos: http://s5.photobucket.com/albums/y182/joke212/bodykit/
Eerste echte ombouw en tegenslag:
fotos: http://s5.photobucket.com/albums/y182/j ... ?start=all
Meer ombouw en Quadra
fotos: http://s39.photobucket.com/albums/e199/ ... om%20zeep/
Huyser Motorsports spruitstuk:
Nieuwe koets, cup, zonder kit
fotos: http://s83.photobucket.com/albums/j320/ ... w%20shell/
eigen ombouw (cup ic en rad)
fotos: http://s83.photobucket.com/albums/j320/ ... ?start=all
gescheurde bus:
fotos: http://s83.photobucket.com/albums/j320/ ... scheurbus/
huidig sloopwerk: 04/2007
europacup motor, opgebouwd voor de ralleysprintwagen (400+pk) van Marcel Ney en momenteel klaar voor inbouw in mijn wagen:
fotos (cupsteunen, nieuwe plaatdelen e.a)
http://s5.photobucket.com/albums/y175/j ... ?start=all
Nieuwe bussen (04/2007)
Verder zijn er nog een berg onderdelen onderweg dankzij Maurice (MBCP) en Sandler. Ik heb nog een archief aan fotos maar zal het hier maar bij laten
Ik wil niet te lang gaan texten omdat de meesten me wel al enige tijd kennen. Kan zelfs zijn dat ik ooit een projecttopic ben gestart maar kan er niks van terugvinden.
Het begon allemaal in 1990...lang geleden dus. Men eerste 'renoke' en tevens men eerste wagen was een witte gt ph1 met 26.000 km op de teller. Eerste eigenaar, een kapper notabene, die het niet echt zag zitten om er nog mee te rijden vanwege 'te aggressief'. Dit was absoluut een topwagentje tot ik hem total loss heb gereden, welliswaar volledig in men recht.
Na het 5 verhaal en enkele goedkope wrakken kwam ik in 1993 bij de 19-16v ph2, directiewagen met 3000 km. Een nieuwe dus ! Na 3 jaar veel plezier te hebben beleefd met deze was het tijd voor wat groters en kwam er een kort einde aan men Renault lifestyle. Na BMW's en audi's te hebben doorsparteld kwam ik in 2003 in contact met een groepje uit het antwerpse, de grondleggers van het huidige RCB. Na een fridaynight en wat gekeuvel bij Benny Verhulst kwam er terug een blauwe 19-16v ph2 in men bezit wat het begin zou betekenen van een uit de hand gelopen hobby.
In 2004 kwam er dan de befaamde 'rekordpoging' op het circuit van Zolder waar we met RCB aanwezig waren (natuurlijk). Daar kwam ik te weten dat Gille zijn 21T te koop aanbood. Ter plaatse werd de beslissing genomen en de deal was rond. Ik had er een Renault 21 Turbo ph1 bij.
Sinds 2003 ben ik dus (bijna) dagdagelijks met Renaults bezig en het einde lijkt nog niet in zicht te komen. In deze jaren heb ik ook veel mensen leren kennen waar ik veel van heb overgenomen want ik was een complete leek op gebied van motoren. Ondanks een aantal tegenslagen blijf ik positief, zeker ten aanzien van bepaalde personen. Een harde 'leerschool' kan nooit geen kwaad.
Dankzij een aantal nederlandse mensen, Herman Minderhout, Jeroen (JL), Henk Dijkstra (fastchip), Henk (Veban), Gerrit (speedline),Huyser motorsports, Menno is men kennis er alleen maar op vooruit gegaan. Op het ogenblik ik met Robert (Robert001) in kontakt kwam is alles in een stroomversnelling gekomen. Deze persoon had dé kennis, dé onderdelen en dé contacten die voor mij van heel groot belang waren en me gebracht hebben waar ik de dag van vandaag sta. Robert,
Op het huidige ogenblik zijn 'we' nog steeds bezig met de doorontwikkeling van performance delen voor de 21T en dan praten we over het gehele rollende gedeeldte.
Momenteel ben ik met Menno en Robert aan de gang met een eigen productie van bussen en zuigers. Is er een 280 pk kant en klare chip voorhanden. Zijn alle gegevens aanwezig voor een sublieme nokkenas. Is er een optimaal functionerend spruitstuk voorhanden. Intercooler en radiator van topkwaliteit...kortom, teveel om op te noemen.
Ik dank deze heren dan ook allemaal voor hun bijdrage en geleverde inspanningen !!!!
Genoeg geleuterd en over naar fotootjes.
Van men eerste Gt en 19-16v heb ik helaas geen fotos. Een digi bestond nog niet
Men 19-16v (rekordpoging zolder), op maat gechipt door Fastchip
meer fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 20v%20ph2/
Rekordpoging:
alle fotos: (373) http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 20%20juni/
Bezoek Renault sport:
alle fotos: (207) http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 21%20juni/
21T aankoop (Zolder):
fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... 1%20TURBO/
onderdelen en eerste start van een ombouw:
fotos: http://smg.photobucket.com/albums/v293/ ... ?start=all
eerste Dynorun: 206 pk/wielen - 360nm
aanschaf bodykit:
fotos: http://s5.photobucket.com/albums/y182/joke212/bodykit/
Eerste echte ombouw en tegenslag:
fotos: http://s5.photobucket.com/albums/y182/j ... ?start=all
Meer ombouw en Quadra
fotos: http://s39.photobucket.com/albums/e199/ ... om%20zeep/
Huyser Motorsports spruitstuk:
Nieuwe koets, cup, zonder kit
fotos: http://s83.photobucket.com/albums/j320/ ... w%20shell/
eigen ombouw (cup ic en rad)
fotos: http://s83.photobucket.com/albums/j320/ ... ?start=all
gescheurde bus:
fotos: http://s83.photobucket.com/albums/j320/ ... scheurbus/
huidig sloopwerk: 04/2007
europacup motor, opgebouwd voor de ralleysprintwagen (400+pk) van Marcel Ney en momenteel klaar voor inbouw in mijn wagen:
fotos (cupsteunen, nieuwe plaatdelen e.a)
http://s5.photobucket.com/albums/y175/j ... ?start=all
Nieuwe bussen (04/2007)
Verder zijn er nog een berg onderdelen onderweg dankzij Maurice (MBCP) en Sandler. Ik heb nog een archief aan fotos maar zal het hier maar bij laten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
sjiek project jo altijd mooi om te zien dat er mensen zijn die energie in de wagen steken om hem goed te maken
bwa...der staat nog genoeg in de loods waar ik me mee begig kan houden (die witte gt bv)
Tof een project topic van Jo!
Zeker tijd teveel nu je thuis zit
Wel up to date houden
Zeker tijd teveel nu je thuis zit
Wel up to date houden
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zo de hannes! Heel erg gaaf!! Wat is je uiteindelijke doel kwa vermogen/koppel ?
das heel makkelijk, de bak kan niet meer dan 450Nm hebben. Bij 460 ging ie stuk binnen de 3 weken. En met stuk bedoel ik echt stuk. Het vermogen lag toen op 323 pk, dit met stalen bussen en smeedalu wossner zuigers, gebalanceerde kruk en vliegwiel, dik uitlaatspruitstuk, gt28rs turbo en een 3"uitlaat, 803 injectoren en fastchip ecu. Dikke ic en rad. Dus de motor standaard op bussen en zuigers na. Lang niet gek voor een 8klappertje.melcon schreef:Zo de hannes! Heel erg gaaf!! Wat is je uiteindelijke doel kwa vermogen/koppel ?
Uiteindelijk doel is wat Henk er voor 17 mei uitperst. Met dit blok zal dat rond de 400 pk liggen. Zullen we effe testen op de rollen en em dan wat braver afstellen zodanig dat de bak het overleefd. De dynoprint zie je vanzelf wel verschijnen.
heb nog 2 setjes Arias zuigers op de plank liggen, een custom spruitstuk, 280pk chip, nokkenassen, cupkoppies...dennisvr schreef:Vertel es iets wat ik nog niet wist
Zeker goed bezig Jo Als die twingo af is dan hoop ik met de quadra es langs te komen voor een anabolen kuurtje
Zolang je je beurs maar meebrengt vind ik alles ok
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
tandwielen soep dus
Ik ben benieuwd naar het resultaat en de uitdraai, voor de rest goed bezig
Ik ben benieuwd naar het resultaat en de uitdraai, voor de rest goed bezig
Als je em nou ff heelhoud wil ik zeker es een x mee.
Vind het toch klasse dat je uit zo'n ouwe 8v renorommel ding toch ff een dikke 300pk eruit wet te halen. Tis iig geen Subaru of Nissan waar je alles voor een appel en een ei van Ebay afvist.
Zo'n quadrabak is zeker nog slapper? En valt die niet goed te verstevigen?
Vind het toch klasse dat je uit zo'n ouwe 8v renorommel ding toch ff een dikke 300pk eruit wet te halen. Tis iig geen Subaru of Nissan waar je alles voor een appel en een ei van Ebay afvist.
Zo'n quadrabak is zeker nog slapper? En valt die niet goed te verstevigen?
ik zal het wel aan je vertellen ,hoe het voorruit komt .Steven schreef:Als je em nou ff heelhoud wil ik zeker es een x mee.
Vind het toch klasse dat je uit zo'n ouwe 8v renorommel ding toch ff een dikke 300pk eruit wet te halen. Tis iig geen Subaru of Nissan waar je alles voor een appel en een ei van Ebay afvist.
Zo'n quadrabak is zeker nog slapper? En valt die niet goed te verstevigen?
mag er mee naar GB en terug wel 1500km lang .(genieten )
als dat maar goed komt
zal wel een paar rare gezichten opleveren als je sommige auto's voorby rydt.
Nu nog ff doorzetten Jo en dan istie af .
waar blyven trouwesn de foto's van de spuiter?
tot volgende week
Marcel
het blok van Marcel ging naar de 450 op race brandstof dus op 98 zal ie ook wel 400 halen, effe kijken wat Henk uit zen mouw kan roffelen.Steven schreef:Als je em nou ff heelhoud wil ik zeker es een x mee.
Vind het toch klasse dat je uit zo'n ouwe 8v renorommel ding toch ff een dikke 300pk eruit wet te halen. Tis iig geen Subaru of Nissan waar je alles voor een appel en een ei van Ebay afvist.
Zo'n quadrabak is zeker nog slapper? En valt die niet goed te verstevigen?
De UN1 en UN8 zijn nagenoeg hetzelfde van sterkte. Ben nu met Craig (21TOC) aan het kijken hoe we een cossie bak kunnen aanpassen. Die dingen kunnen wel het vermogen dat we willen draaien aan.
Nog een tweetal weekjes geduld en dan kan ik weer knallen. De motor staat nagenoeg klaar, het is enkel wachten tot Gio volledig klaar is met de body en de extra delen die moeten gespoten worden. Moet er wel bijzeggen dat ie er weer wat bijzonder van aan het maken is. De skirts zijn nu 1 geheel met de wagen en de deuren gaan feilloos. De tankdop zit er ook in , wat serieus wat las en piel werk opleverde. De gecleande neus is ook klaar en de koffer met die subspoiler is ook af. Half volgende week zal ie klaar zijn met de wagen zelf te spuiten en dan komt ie weer naar mij om de motor al in te bouwen en gelijk ook effe het hydraulische systeem (koppeling en remmen) te vernieuwen. De dikke remmenset moet effe wachten tot na frankrijk want de adaptors zijn nog niet klaar. Remleidingen en grote oliekoeler zijn binnen, + nog een berg onderdelen die van Sandtler komen. De uitlaat wordt ook helemaal vernieuwd (RVS) en met V-bands en flex in elkaar gezet, Borla einddemper zal effe een probeersel worden. Als ie teveel herrie maakt komt de simons er terug onder met een ander sierstuk. Tis eigenlijk teveel om op te noemen wat er allemaal gaat veranderd worden. Ik zal de fotos posten van zodra die de moeite zijn om te posten. Eerst moet de wagen van Lee nog "effe" een motorswap krijgen, dus moet nog 1 uit het schap gaan reviseren en in het weekend van 4/5/6 mei komt Lee hierheen om te helpen. Op zondag 6 mei komt Menno om de Bosianchip erin te pluggen.
vooruit gaan doet het nu al, ben ik aardig van geschrokken. Ding draaid met standaard motor op bussen en zuigers na 323 pk. Je moet er echt mee leren rijden want als je in 3 vol op het gas gaat gebeurd er...niets. Je blijft ter plekke banden verslijten.oldskool schreef:ik zal het wel aan je vertellen ,hoe het voorruit komt .
mag er mee naar GB en terug wel 1500km lang .(genieten )
als dat maar goed komt
zal wel een paar rare gezichten opleveren als je sommige auto's voorby rydt.
Nu nog ff doorzetten Jo en dan istie af .
waar blyven trouwesn de foto's van de spuiter?
tot volgende week
Marcel
Fotos van Gio zen opbouw vind je bij de links in de eerste post.
Ga je het nog proberen met dat 'middendempertje'?
Bak aanpassen, hmm dat wordt een custom belhousing lassen, tis wel te doen hoor.
Je moet ff kijken hoe de as uitgelijnd wordt, dikke grondplaat op basis van je 21-bak laten frezen en boren voor boutpatroon. En dan een echte alu-lasser aan het werk zetten en zorgen dattie goed uitgelijnd blijft.
Cardanas kun je makkelijk laten inkorten, ik weet alleen niet of de vooras lastig gaat worden?
Wel phatte shit hoor
Bouw je de boel nu wel op een Quadra carroserie?
Bak aanpassen, hmm dat wordt een custom belhousing lassen, tis wel te doen hoor.
Je moet ff kijken hoe de as uitgelijnd wordt, dikke grondplaat op basis van je 21-bak laten frezen en boren voor boutpatroon. En dan een echte alu-lasser aan het werk zetten en zorgen dattie goed uitgelijnd blijft.
Cardanas kun je makkelijk laten inkorten, ik weet alleen niet of de vooras lastig gaat worden?
Wel phatte shit hoor
Bouw je de boel nu wel op een Quadra carroserie?
steven,
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing167.jpg[/img]
F4, megane turbo, met aansluiting UN1 bak (21T) en wordt geplaatst in een laguna. Adaptors zijn geen probleem, enkel de ontbreken om er een degelijke bak aan te hangen.
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing167.jpg[/img]
F4, megane turbo, met aansluiting UN1 bak (21T) en wordt geplaatst in een laguna. Adaptors zijn geen probleem, enkel de ontbreken om er een degelijke bak aan te hangen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
f4 megane turbo
die hoort in een 5
die hoort in een 5
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die 21 Europacup's reden met 480 pk rond, wat voor versnellingsbakken hebben ze daar gebruikt dan? Kun je daar niet de hand op leggen of zijn die niet 4WD? (lijkt me wel met dat vermogen )
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
lijkt me sterk dat ze 480 pk hadden, gezien de tijden die ermee gereden werden/worden
of zit ik helemaal mis en komt dat omdat de wegligging in verhouding zo slecht is van die europacups?
of zit ik helemaal mis en komt dat omdat de wegligging in verhouding zo slecht is van die europacups?
de cupwagens hadden/hebben 300 pk. De enige die tussen 450 en 600 draaide is de superproductie. Zal heel binnenkort eens detail fotos van dat ding plaatsen.
de motor van Lee is ook al een aardig eind opgeschoten. Volledig gedemonteerd, slechte delen eruit. Bussen nagekeken, nieuwe zuigerringen geplaatst en al een kleurtje gegeven. Vermits het hier ook ook een verlengd weekend is heb ik pas donderdag de lagers en kan de krukas geplaatst worden, alsook de kop en dan afbouwen.
voor:
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing167.jpg[/img]
na:
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... /21/m1.jpg[/img]
en neen, hij is niet gereviverft
voor:
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing167.jpg[/img]
na:
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... /21/m1.jpg[/img]
en neen, hij is niet gereviverft
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wat was er nou kapot jo??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dit is niet het blok van Lee's wagen maar eentje van bij mij op de plank. Die komt in zijn wagen , gelijk met een goeie nokkenas en een T34. Heb geen zin om een paar dagen te gaan verspijkeren aan het huidig blok want das helemaal...naar de zak.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dan ben ik in de war, had in elk geval op zo'n website van renault gelezen over 21 turbo's met 480+ pk, maar dat zijn die super producties dan dus, doe eens fotos plaatsen-jo- schreef:de cupwagens hadden/hebben 300 pk. De enige die tussen 450 en 600 draaide is de superproductie. Zal heel binnenkort eens detail fotos van dat ding plaatsen.
in de aanloop naar de meeting van 20 mei (20 jaar 21 turbo) is het hier een drukte van jewelste.
Gisteren de eerste 21 voorzien van een nieuwe krukaskeering (lekkage), blijkt dat de bak overleden is. Primaire as zat los dus onmogelijk om de bak terug op zen plaats te krijgen.
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... g177-1.jpg[/img]
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... g179-1.jpg[/img]
hulp is altijd welkom
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing184.jpg[/img]
Vandaag starten met de engelse 21 die voorzien word van een revisie motor, en dikke randapparatuur.
Gisteren de eerste 21 voorzien van een nieuwe krukaskeering (lekkage), blijkt dat de bak overleden is. Primaire as zat los dus onmogelijk om de bak terug op zen plaats te krijgen.
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... g177-1.jpg[/img]
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... g179-1.jpg[/img]
hulp is altijd welkom
[img]http://i156.photobucket.com/albums/t11/ ... ing184.jpg[/img]
Vandaag starten met de engelse 21 die voorzien word van een revisie motor, en dikke randapparatuur.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
die laatste foto: ge-wel-dig
zie ik mezelf helemaal in terug een jaar of 10 geleden
is dat je eigen zoon?
zie ik mezelf helemaal in terug een jaar of 10 geleden
is dat je eigen zoon?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Jo, je weet toch dat de prise-as van een UN1 bak altijd wat op en neer kan?
Dat is normaal, omdat er in het vliegwiel een lager zit, waar dat ie in draait, en centreert.
Dat is normaal, omdat er in het vliegwiel een lager zit, waar dat ie in draait, en centreert.
Ja Renier, weet ik, maar de prise as is verdwenen... (hij zat helemaal los) dus bij het koppelen ging het helemaal fout.
, men jongste, 9 jaar. Men oudste (10) heeft enkel oog voor ps,xbox,pc, boeken en dergelijke. Geef em niets in handen om te sleutelen want dat gaat danig fout. Het prototype nerd dusJ-P-S schreef:die laatste foto: ge-wel-dig
zie ik mezelf helemaal in terug een jaar of 10 geleden
is dat je eigen zoon?