ACT: Renault 21
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
niet duur
op de derde foto staat nog een vijf achter de 21
op de derde foto staat nog een vijf achter de 21
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
kan dat niet hierin?Ferdy schreef:Deze hadden we nog niet !
Post hier alles wat je maar kwijt wilt over de Renault 21, alle modellen en
phase's.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 36#1821236
kun je die hoogteverstelling niet overzetten dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
alleen bij de dealer zeker?Marcel J. schreef:dennisvr schreef:Is het nog mogelijk om koplampen ergens vandaan te halen?
Heb via Hbase & hartsant geprobeert, maar die hebben ze niet
Origineel en alleen die wat niet in hoogte verstelbaar zijn
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
daar was ik al bang voor.....Marcel J. schreef:Ja alleen bij de dealer of iemand die ze heeft liggen. Ik dacht teminsten dat die met hoogte regeling niet meer leverbaar waren. Prijs veel reuze mee...NOT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
wil je echt nieuwe?
weet niet of holtrop ze ook nog heeft liggen namelijk.
weet niet of holtrop ze ook nog heeft liggen namelijk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dan zal ik es naar de dealer gaan om te vragen wat ze moeten kostenMarcel J. schreef:21 Turbo lampen zijn volgens mij nooit in aftermarket leverbaar geweest, teminsten op het werk heb ik er nog geen gevonden. Je zit met de verstraler die een "ordinaire" 21 niet heeft.
*shiver*
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Na weer meer dan een 1/2 jaar dezelfde auto te hebben gehad (renault 19 1.4tje) werd het tijd voor weer iets anders.
Ik heb nu een Renault 21 GTS Elize gekocht uit 1993.
Maar nu is mijn vraag wat is er anders aan bij een Elize uitvoering???
Dr zit ook Airco/climacontrol op iemand enig idee of dat een beetje /goed degelijk spul is?? of gaat dat om de haverklap stuk/storing??
Hij doet het momenteel niet hij moet gevuld worden (zei de vorige eigenaar).
Ik heb nu een Renault 21 GTS Elize gekocht uit 1993.
Maar nu is mijn vraag wat is er anders aan bij een Elize uitvoering???
Dr zit ook Airco/climacontrol op iemand enig idee of dat een beetje /goed degelijk spul is?? of gaat dat om de haverklap stuk/storing??
Hij doet het momenteel niet hij moet gevuld worden (zei de vorige eigenaar).
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik ben op zoek naar een afbeelding uit dialogys over het verwarming systeem van een R21 GTS (met airco).
Zo een explode view (heet dat d8 ik).
Het gaat mij voornamelijk om het deel helemaal achter het dashboard.
Zo een explode view (heet dat d8 ik).
Het gaat mij voornamelijk om het deel helemaal achter het dashboard.
Laatst gewijzigd door clio_16_klapper op za 26 mei 2007 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Van mijn R21 GTS doet de kachel ventilator het niet meer, op geen 1 stand ik heb al gekeken of het motortje stuk is maar die is nog , Iemand enig idee wat het nog meer kan zijn??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
check:
- zekering
- kachelweerstand (zit iets verder naar voren dan de kachelmotor)
- zeker dat die motor goed is? (draait die soepel rond)
- paneel controleren om te kijken of die wel werkt.
- zekering
- kachelweerstand (zit iets verder naar voren dan de kachelmotor)
- zeker dat die motor goed is? (draait die soepel rond)
- paneel controleren om te kijken of die wel werkt.
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- zekering
- zeker dat die motor goed is? (draait die soepel rond)
Ik heb dus niet zo een 3 standen schakelaar maar zo een hmm ja wat is het Variable weerstand ofzo ??? word elektronisch geregeld, heb er zo niet ee foto van.
- zeker dat die motor goed is? (draait die soepel rond)
Ik heb dus niet zo een 3 standen schakelaar maar zo een hmm ja wat is het Variable weerstand ofzo ??? word elektronisch geregeld, heb er zo niet ee foto van.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
die rood-witte achterlichten (3:15) zijn die 'home-made'?
Ben aan het overwegen mijn 440GLT in te ruilen op een 21 TXE uit 1990. Nu heb ik eigenlijk alleen auto's gereden met de 1721cc motoren, zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de 2.2 motor in de 21.
Verder viel me op dat de bekleding op de portieren loslaat, alsof de lijm los heeft gelaten. Is de bekleding simpel los te halen om opnieuw te lijmen? Nog bepaalde roestplekken die 21 hatchback specifiek zijn?
Verder viel me op dat de bekleding op de portieren loslaat, alsof de lijm los heeft gelaten. Is de bekleding simpel los te halen om opnieuw te lijmen? Nog bepaalde roestplekken die 21 hatchback specifiek zijn?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Schokbrekers voor zijn wel een puntje van deze auto, en de bevestiging van het subframe kan wel eens flink roesten.
Ok, had inderdaad gelezen dat de subframes van de 1721cc motoren in de 21 behoorlijk roestgevoelig waren, maar niet dat dat ook voor de 2200cc variant geldt. Bedankt voor de tip!Jean-Paul-S schreef:Schokbrekers voor zijn wel een puntje van deze auto, en de bevestiging van het subframe kan wel eens flink roesten.
En wat betreft de schokdempers, wat bedoel je dan precies? Die slijten gewoon hard, of bedoel je dat de bevestiging van de schokdempers op de carroserie kwetsbaar is?
zelfde koets als een 2.0 turbo,
ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.
Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.
Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.
De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.
Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.
Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.
Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.
De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.
Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?-jo- schreef:zelfde koets als een 2.0 turbo,
ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.
Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.
Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.
De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.
Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
Even de klep open doen en dan naar veerkoker kijken.
Ik weet dat Jo het heeft aangegeven, maar kijk goed naar de achterdeuren. In de ronding bevind zich een rubber, waar deze het achterscherm raakt
Kijk ook even naar de achterruit. Onderaan wil ook wel eens roesten. (teminsten ik heb der al een paar gezien)
Ik weet dat Jo het heeft aangegeven, maar kijk goed naar de achterdeuren. In de ronding bevind zich een rubber, waar deze het achterscherm raakt
Kijk ook even naar de achterruit. Onderaan wil ook wel eens roesten. (teminsten ik heb der al een paar gezien)
of je het voelt bij een txi weet ik niet maar bij een turbo zeker wel.Headlong schreef:Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?-jo- schreef:zelfde koets als een 2.0 turbo,
ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.
Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.
Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.
De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.
Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
Ik zal dus extra letten op de portieren en ook de achteruit niet vergeten. En door onder de kap naar de veerpootschotels te kijken en gewoon kijken of daar veel roest op zitten zie ik in wat voor staat deze verkeren...Marcel J. schreef:Even de klep open doen en dan naar veerkoker kijken.
Ik weet dat Jo het heeft aangegeven, maar kijk goed naar de achterdeuren. In de ronding bevind zich een rubber, waar deze het achterscherm raakt
Kijk ook even naar de achterruit. Onderaan wil ook wel eens roesten. (teminsten ik heb der al een paar gezien)
Ik vermoed dat de bevestiging voor de stuurhuizen hetzelfde zal zijn. Ik zal het in elk geval in het achterhoofd houden.-jo- schreef:of je het voelt bij een txi weet ik niet maar bij een turbo zeker wel.Headlong schreef:
Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?