ACT: 5 Alpine/ 5 Alpine Turbo
De auto staat op Malta. Daar woont die vriend van me ook... De auto is recentelijk opnieuw gespoten en ziet er inderdaad best netjes uit.
Wat ik mis en/of vreemd vind:
- Ik mis de striping op de voor- en zijkant. Is dat bij een Gordini anders dan bij een Alpine?
- De bumpers zitten vast met popnagels, zo te zien
- Het interieur lijkt anders te zijn dan de foto's die ik heb kunnen vinden op Internet
Verder heb ik er echt geen verstand van en weet ik dus niks van de oer-5jes. Ik wil hem alleen behoeden voor het doen van een miskoop.
Wat ik mis en/of vreemd vind:
- Ik mis de striping op de voor- en zijkant. Is dat bij een Gordini anders dan bij een Alpine?
- De bumpers zitten vast met popnagels, zo te zien
- Het interieur lijkt anders te zijn dan de foto's die ik heb kunnen vinden op Internet
Verder heb ik er echt geen verstand van en weet ik dus niks van de oer-5jes. Ik wil hem alleen behoeden voor het doen van een miskoop.
Geen idee... Hopelijk kan men hier wat meer over vertellen.
Het interieur lijkt wel te kloppen, als ik het zo zie. Maar als iemand daar meer over kan vertellen, dan hoor ik het graag.
De auto komt uit 1981 overigens. Geen idee of dat nog iets helpt.
Het interieur lijkt wel te kloppen, als ik het zo zie. Maar als iemand daar meer over kan vertellen, dan hoor ik het graag.
De auto komt uit 1981 overigens. Geen idee of dat nog iets helpt.
Ik denk dat je gelijk hebt, Tom...
[img]http://www.r5at.com/renault5alpineturbo ... agina1.jpg[/img]
[img]http://www.r5at.com/renault5alpineturbo ... agina1.jpg[/img]
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
- Ik mis de striping op de voor- en zijkant. Is dat bij een Gordini anders dan bij een Alpine?
afgezien van G en Gordini ipv A en Alpine hetzelfde.
De bouten van een Alpine bumper zijn dezelfde bouten als die gebruikt bij een Twingo. Bij deze Gordini zijn die ook gebruikt.- De bumpers zitten vast met popnagels, zo te zien
Interieur komt uit het latere type's Alpine/Gordini, ook zal het dashboard anders zijn dan die uit de folder.- Het interieur lijkt anders te zijn dan de foto's die ik heb kunnen vinden op Internet
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Normaal zal ik zeggen : kijk de achterwielophanging goed na. Echter zie je hier weinig tot niets van. Hij kan vragen of deze eventueel gerepareerd is.
http://forum.renault5alpineturbo.com/vi ... ?f=7&t=606
Afgezien van de bestickering lijkt me deze helemaal te kloppen. Ik dacht even aan het type plaatje, dit omdat mijn plaatje Renault 5 Gordini achter elkaar heeft staan, echter mijn plaatje is afkomstig van een turbo.
http://forum.renault5alpineturbo.com/vi ... ?f=7&t=606
Afgezien van de bestickering lijkt me deze helemaal te kloppen. Ik dacht even aan het type plaatje, dit omdat mijn plaatje Renault 5 Gordini achter elkaar heeft staan, echter mijn plaatje is afkomstig van een turbo.
Hey Merijn ... dank je voor het plaatsen van de foto's en iedereen hier voor de reply's tot dusver. Lang geleden dat ik op deze site actief ben geweest ...
Vraagprijs 4.500 euro ... (met ruimte voor onderhandeling) ... origineel hier in Malta geleverd in 1981. Nu bij 2e eigenaar sinds 2010. Motor 50.000 miles.
Ga zondag kijken ... en dan komende week op de brug hier voor een grondige inspectie van de bodem/balken/binnenschermen.
Wordt vervolgd ...
Vraagprijs 4.500 euro ... (met ruimte voor onderhandeling) ... origineel hier in Malta geleverd in 1981. Nu bij 2e eigenaar sinds 2010. Motor 50.000 miles.
Ga zondag kijken ... en dan komende week op de brug hier voor een grondige inspectie van de bodem/balken/binnenschermen.
Wordt vervolgd ...
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Mooie Alpine ! Zag dat Antoine alle vragen al had afgewikkeld
Aandachtspunten qua roest zijn er genoeg: wielkasten achter (binnenkant auto), "parafaandelen" achter de voorschermen, achterwielophanging wat Antoine al aangaf, krikpunten voor.
Aandachtspunten qua roest zijn er genoeg: wielkasten achter (binnenkant auto), "parafaandelen" achter de voorschermen, achterwielophanging wat Antoine al aangaf, krikpunten voor.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/ ... 4b5d6e.jpg[/img]
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... rMaker.jpg[/img]
project efi op pedro's AT
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... rMaker.jpg[/img]
project efi op pedro's AT
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
erg cool jo! Als je hier meer foto's van hebt, ook van de voortgang dan zie ik die graag
Dat gaat ontzettend hard lopen op die crossflow alpine kop
Ook intercooler toevoegen denk ik?
Dat gaat ontzettend hard lopen op die crossflow alpine kop
Ook intercooler toevoegen denk ik?
IC inderdaad. Het zijn allemaal renault onderdelen op de benzinerail en injectorbungs na. 802's, 2bar map, 21t gasklep en bocht, verbouwd AT spruitstuk. Managment wordt een fenix of bendix (clio16v of 21t). Deze staat in de planning van juli of augustus (mapping)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Dat ziet er goed uit
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wordt weer een geweldig project
Ik ben wel nieuwsgierig wat er uit gaat komen kwa vermogen
Ik ben wel nieuwsgierig wat er uit gaat komen kwa vermogen
wij ook Dit hoeft zeker geen pk monster te worden, de internals zijn allemaal standaard op de compressie na vanwege de revisie. Denkelijk 800 a 900 gram druk zal meer dan voldoende zijn. 32% extra vulling, het verschil zal wel duidelijk genoeg zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ik denk dat ze in onze regio te bescheiden zijn en niet al te veel fora afschuimen om foto's te plaatsen. Je kan natuurlijk wel alles volgen op http://www.renaultclubbelgium.be of http://www.renaultclubbelgie.be Moet je wel even aanmelden/registreren.Maarten-Jan schreef:erg cool jo! Als je hier meer foto's van hebt, ook van de voortgang dan zie ik die graag
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ga ik doen, ik denk dat er zeker i.c.m. injectie+ic er toch een erg leuk vermogen uit gaat komen. Een AT kop is veel beter als een GTT kop, niet alleen vanwege crossflow maar uiteraard ook de hemisferische verbrandingskamers maar dat weet je vast al
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Kan iemand mij vertellen hoe je de co kan afstellen op de weber32dir75 carb van de AT? ik zie nergens een co schroef namelijk...
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
bedankt Antoine
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik kreeg gisteren aan aantal foto's van de ex Toine AT te zien...
[img]http://img845.imageshack.us/img845/6945/img0828bn.jpg[/img]
[img]http://img845.imageshack.us/img845/6945/img0828bn.jpg[/img]
kheb nog een complete rolkooi voor zon alpine te koop?
iemand belangstelling?
iemand belangstelling?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Iemand die weet of 185/55/13 past op een AT?
http://www.banden-pneus-online.be/autob ... 55-13.html
Origineel ligt er 165 op..
http://www.banden-pneus-online.be/autob ... 55-13.html
Origineel ligt er 165 op..
5 Alpine Turbo
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat past (ligt er bij ons onder namelijk).
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Kijk, daar heb ik wat aan, mooi is dat
Heb je er toevallig een foto van? Hoe dat staat etc..
Heb je er toevallig een foto van? Hoe dat staat etc..
5 Alpine Turbo
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
kan zo even geen recente foto vinden maar maakt an sich niet uit:
[img]http://assen.dlinkddns.com/images/mj/alpineturbo1.jpg[/img]
Ik denk dat je voor zelfs nog wel 195 kwijt kan, achter is het lastigste.
Maar is inderdaad lastig om goede banden voor een AT te vinden, zeker in de originele maat.
[img]http://assen.dlinkddns.com/images/mj/alpineturbo1.jpg[/img]
Ik denk dat je voor zelfs nog wel 195 kwijt kan, achter is het lastigste.
Maar is inderdaad lastig om goede banden voor een AT te vinden, zeker in de originele maat.
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Ok bedankt.
Achter is 185 echt de maximum volgens mij.
Achter is 185 echt de maximum volgens mij.
5 Alpine Turbo
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja dat denk ik ook, op een coupe kun je nog een beetje rommelen met camber maar zelfs dan wordt 195 lastig.
Hebben ze ook niet nodig trouwens, op 175 of 185 hoeken ze prima
Hebben ze ook niet nodig trouwens, op 175 of 185 hoeken ze prima