[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
Over 2 weken naar Tenerife. Daar ga ik een Duke 690 huren! 1 cilindertje en heel wendbaar. Heb er zin in!
Jammer dat het zo ver weg is, want anders zou ik het wel weten! Ik heb zelden zulke mooie kronkelwegen gereden, met goed asfalt en fantastische uitzichten. Komende zomer maar eens iets vergelijkbaars zoeken, iets dichterbij.
Jammer dat het zo ver weg is, want anders zou ik het wel weten! Ik heb zelden zulke mooie kronkelwegen gereden, met goed asfalt en fantastische uitzichten. Komende zomer maar eens iets vergelijkbaars zoeken, iets dichterbij.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Alles is te koop. Als die Fransen genoeg stokbroodjes paturain bieden ga jij ook om
Als je twijfelt lekker laten staan. Maar die meeting lijkt me ook zeker wel een mooie! De trip is vaak mooier dan de meeting, maar het gaat om het idee he
Als je twijfelt lekker laten staan. Maar die meeting lijkt me ook zeker wel een mooie! De trip is vaak mooier dan de meeting, maar het gaat om het idee he
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luxemburg heeft de mooiste wegen hier in de buurt, ik zou graag nog wel een keertje in de Alpen willen rijden...Merijn schreef:Over 2 weken naar Tenerife. Daar ga ik een Duke 690 huren! 1 cilindertje en heel wendbaar. Heb er zin in!
Jammer dat het zo ver weg is, want anders zou ik het wel weten! Ik heb zelden zulke mooie kronkelwegen gereden, met goed asfalt en fantastische uitzichten. Komende zomer maar eens iets vergelijkbaars zoeken, iets dichterbij.
De Alpen zijn prachtig. Al een keer of 6 geweest in de zomer, deels met de auto, deels met de motor maar beide is genieten!
Maar over 2 weken dus weer lekker naar de zon en een motor huren, tof! Die 690 is echt heerlijk sturen hoor ik van alle kanten. Have fun!
Maar over 2 weken dus weer lekker naar de zon en een motor huren, tof! Die 690 is echt heerlijk sturen hoor ik van alle kanten. Have fun!
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Winterslaap ? Slaapt dat ding niet altijd?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Haha. die van mij ook al 2 maanden...
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Ook meer dan ik ben ik bang... Ach, maakt het alleen maar weer leuker als je er wel weer een keer in rijdt!
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Gisteren ben ik weer even bezig geweest aan de 5... Ik heb besloten om afscheid te nemen van de Vibra Technics motorsteunen. Ik vind ze superfijn rijden, maar de herrie die ermee het interieur binnenkomt zorgt ervoor dat ik niet meer effe lekker een stukje ging toeren. In combinatie met de uitlaat is het voor mij net iets teveel van het goede. Gisteren dus weer de gewone uprated motorsteunen gemonteerd.
Verder heb ik een olielek waar ik me al een hele tijd aan stoorde. Ik denk het gevonden te hebben. Hij drupte een beetje bij de carterplug, wat te wijten was aan een slechte carterring. Die heb ik vervangen nu is ie mooi droog. De andere lekkage zit bij de olietemperatuursensor die ik geplaatst heb voor de after market metertjes. Daarmee ga ik zaterdag aan de slag.
Verder zit ik erover te denken om Clio 16V schijven en klauwen te monteren en ook meteen alle remleidingen te vernieuwen. Aangezien mijn remschijven een beetje krom zijn wil ik toch nieuwe, dus waarom niet meteen een maatje groter? Nu las ik ergens dat dat redelijk plug & play is. Klopt dat?
Verder weinig nieuws...
Verder heb ik een olielek waar ik me al een hele tijd aan stoorde. Ik denk het gevonden te hebben. Hij drupte een beetje bij de carterplug, wat te wijten was aan een slechte carterring. Die heb ik vervangen nu is ie mooi droog. De andere lekkage zit bij de olietemperatuursensor die ik geplaatst heb voor de after market metertjes. Daarmee ga ik zaterdag aan de slag.
Verder zit ik erover te denken om Clio 16V schijven en klauwen te monteren en ook meteen alle remleidingen te vernieuwen. Aangezien mijn remschijven een beetje krom zijn wil ik toch nieuwe, dus waarom niet meteen een maatje groter? Nu las ik ergens dat dat redelijk plug & play is. Klopt dat?
Verder weinig nieuws...
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Wat ik nu begrijp is een setje klauwen en schijven van een Clio 16V of 19 16V voldoende. Blokken zijn gelijk en de klauwen passen direct op de fusees van de GTT.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ja dat klopt! je kan ze gewoon op de fusees monteren, de oude leidingen passen ook nog!
Je hoeft trouwens niet eens je remklauw te vervangen, alleen de remklauwhouder, dan hoef je je leidingen niet eens los te halen.
[img]https://www.dutchcarparts.nl/thumbs/thu ... w=300&zc=3[/img]
LINKJE
Enkel nog een setje 16v / willams schijven erbij en klaar
Je hoeft trouwens niet eens je remklauw te vervangen, alleen de remklauwhouder, dan hoef je je leidingen niet eens los te halen.
[img]https://www.dutchcarparts.nl/thumbs/thu ... w=300&zc=3[/img]
LINKJE
Enkel nog een setje 16v / willams schijven erbij en klaar
Ik heb nog een setje zadels liggen, maar weet niet zeker of die van een gt of 16v/Williams zijn, weet iemand wat het verschil is?
Het is echt easy-peasy Merijn, alleen schijven en remzadels vervangen is zo gepiept
Het is echt easy-peasy Merijn, alleen schijven en remzadels vervangen is zo gepiept
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoogte van beide zadels is verschillend. Maar vraag me niet wat de maten zijn, dat kan ik je zo niet zeggen.DennisT schreef:Ik heb nog een setje zadels liggen, maar weet niet zeker of die van een gt of 16v/Williams zijn, weet iemand wat het verschil is?
Het is echt easy-peasy Merijn, alleen schijven en remzadels vervangen is zo gepiept
zal vanavond even nakijken hoe hoog de een ende ander is.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Merino,
Na dit weekend heb ik de complete set over ivm upgrade naar de Brembo's
- Brembo Max schijven 256mm (goede staat, niet krom)
- Ferodo FDS remblokken (net ingeremd als 't ware )
- Remklauwen (netjes, hamerite zwart geverfd, maar je kan ook je huidige gebruiken)
- Remklauwhouders (hamerite zwart geverfd)
Zal morgen ff foto's (ben namelijk nu al in Dokkum) schieten voor je als je interesse hebt
In die Vibra's heb ik wellicht interesse
Na dit weekend heb ik de complete set over ivm upgrade naar de Brembo's
- Brembo Max schijven 256mm (goede staat, niet krom)
- Ferodo FDS remblokken (net ingeremd als 't ware )
- Remklauwen (netjes, hamerite zwart geverfd, maar je kan ook je huidige gebruiken)
- Remklauwhouders (hamerite zwart geverfd)
Zal morgen ff foto's (ben namelijk nu al in Dokkum) schieten voor je als je interesse hebt
In die Vibra's heb ik wellicht interesse
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Voor de goede prijs natuurlijk, Hollander
Maar zoals aangegeven stelt het echt niks voor, 16v remmen zouden prima moeten voldoen. Heb nu onder de dci Brembo blokken (sport blokken apo) en in de Eiffel en op de ring echt 0 problemen mee gehad!
Maar zoals aangegeven stelt het echt niks voor, 16v remmen zouden prima moeten voldoen. Heb nu onder de dci Brembo blokken (sport blokken apo) en in de Eiffel en op de ring echt 0 problemen mee gehad!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zoals beloofd het verschi in de bracht.Gerald schreef:Hoogte van beide zadels is verschillend. Maar vraag me niet wat de maten zijn, dat kan ik je zo niet zeggen.DennisT schreef:Ik heb nog een setje zadels liggen, maar weet niet zeker of die van een gt of 16v/Williams zijn, weet iemand wat het verschil is?
Het is echt easy-peasy Merijn, alleen schijven en remzadels vervangen is zo gepiept
zal vanavond even nakijken hoe hoog de een ende ander is.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/Mobile%20Uploads/20150129_214252_zpsqxzhxxve.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/Mobile%20Uploads/20150129_214328_zpsu27lc7fy.jpg[/img]
Linker is van een 16v categorie 88 mm. Rechter is van een gtt categorie 78 mm. Dus 10 mm verschil wat er ook in de schijf diameter zit.
Project: GTT Blue Sport
Bedankt voor het uitzoeken. Top, mannen! Mocht iemand een setje zadels van een 16V in de aanbieding hebben, dan houd ik me aanbevolen.
@Arco: Vibra's gaan eruit, ja... Je bent de 3e die het vraagt, dus ik zal ze ook in die volgorde aanbieden. Je hoort het nog van me. Misschien kunnen we wel wat regelen, want ik heb wel interesse in jouw remmerij. Afhankelijk van de staat...
@Arco: Vibra's gaan eruit, ja... Je bent de 3e die het vraagt, dus ik zal ze ook in die volgorde aanbieden. Je hoort het nog van me. Misschien kunnen we wel wat regelen, want ik heb wel interesse in jouw remmerij. Afhankelijk van de staat...
ik heb nog een paar setjes liggen. pm maar
Ik heb ook de klauwhouders van een 19 16v voor zitten maar in combinatie met espace 2 remklauwen, deze zuigers zijn 54mm ipv 48mm (zoals bij de 5/clio/19) alleen de aansluiting van je remslang laten aanpassen bij goodridge in delft en je hebt een stuk meer remcapaciteit. evt als je het pedaal niet hard genoeg meer vind een grotere hoofdremcilinder monteren.
Bedankt voor alle reacties, mannen!
Vandaag weer even bezig geweest aan de auto. Het olielek aan de carterplug was al opgelost, maar er kwam van iets verder naar boven ook nog wat olie naar beneden. Het bleek van de olietemperatuursensor te komen, die ik linksvoor in het blok heb gedraaid. Het ringetje bleek niet echt lekker te passen, was iets te groot, waardoor er olie tussen het blok en de sensor kon wegsijpelen. Nieuw, bol ringetje en wat Loctite ertussen en terug erin. Hopelijk blijft het nu droog.
Helaas moest ik mijn garage uit, waar de auto en motor stonden gestald, dus ik ben naarstig op zoek naar een garageplaats of garagebox in omgeving Eindhoven, bij voorkeur Eersel. Dus mocht je iets weten, laat het me dan even iets horen! Hij staat nu tijdelijk in de showroom van een autobedrijf. Netjes verwarmd en zelfs op tapijt... Helaas niet voor eeuwig!
Voor degenen die geïnteresseerd waren in de Vibra Technics motorsteunen, ik moet jullie teleurstellen. Ze zijn al van eigenaar gewisseld.
Next up: remmen upgrade naar Clio 16V setup. Update volgt binnenkort...
Vandaag weer even bezig geweest aan de auto. Het olielek aan de carterplug was al opgelost, maar er kwam van iets verder naar boven ook nog wat olie naar beneden. Het bleek van de olietemperatuursensor te komen, die ik linksvoor in het blok heb gedraaid. Het ringetje bleek niet echt lekker te passen, was iets te groot, waardoor er olie tussen het blok en de sensor kon wegsijpelen. Nieuw, bol ringetje en wat Loctite ertussen en terug erin. Hopelijk blijft het nu droog.
Helaas moest ik mijn garage uit, waar de auto en motor stonden gestald, dus ik ben naarstig op zoek naar een garageplaats of garagebox in omgeving Eindhoven, bij voorkeur Eersel. Dus mocht je iets weten, laat het me dan even iets horen! Hij staat nu tijdelijk in de showroom van een autobedrijf. Netjes verwarmd en zelfs op tapijt... Helaas niet voor eeuwig!
Voor degenen die geïnteresseerd waren in de Vibra Technics motorsteunen, ik moet jullie teleurstellen. Ze zijn al van eigenaar gewisseld.
Next up: remmen upgrade naar Clio 16V setup. Update volgt binnenkort...
Ik weet nog wel een stalling in oss
Als ik echt niets anders kan vinden is dat wel een optie... Het is alleen echt een groot nadeel om eerst 70 km te moeten rijden, voordat ik de auto eens kan pakken. Ik wil juist de drempel zo laag mogelijk houden, omdat ik er toch al zo weinig mee rijd. Dat wil ik juist veranderen... Op en neer naar Oss kost me toch al gauw 1,5 uur. Niet echt praktisch, dus.
Mocht ik geen alternatieven kunnen vinden hier in de buurt, dan weet ik je te vinden. :-D Thanks voor het meedenken!
Mocht ik geen alternatieven kunnen vinden hier in de buurt, dan weet ik je te vinden. :-D Thanks voor het meedenken!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik weet er nog 1 in Bladel, ongeveer 5 minuten van je werk.Merijn schreef:Helaas moest ik mijn garage uit, waar de auto en motor stonden gestald, dus ik ben naarstig op zoek naar een garageplaats of garagebox in omgeving Eindhoven, bij voorkeur Eersel. Dus mocht je iets weten, laat het me dan even iets horen! Hij staat nu tijdelijk in de showroom van een autobedrijf. Netjes verwarmd en zelfs op tapijt... Helaas niet voor eeuwig!
.