[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Martijn *Baccara* schreef:
Steven schreef:Tipje: Sanderrr heeft nog wel 16v zadels liggen.
GT klauwen barst het van, kep er anders nog wel een setje van voor je mocht CChris ze niet meer willen. (zonder zadels dan).

Ik zou iig de gok niet wagen, gewoon ff de sloop afzoeken, onderdelenlijn.nl of misschien heeft BartV/Emiel nog wel wat voor je.

Ze zijn zeker niet zeldzaam iig :)
GTT-klauwen zijn hetzelfde als op een GTX/Baccara toch? De hele voorwielophanging schijnt gelijk te zijn aan een GTT. Dan heb ik dus alleen de zadels nog nodig. Dan zal ik Sanderrr 'ns PM-en. (Y) :)
GTX klauwen hetzelfde als een GTT? Ik heb dan wel geen Baccara, maar bij mijn GTX (die technisch volgens mij toch echt hetzelfde is als de Baccara) zijn de klauwen toch echt anders.
Misschien komt het omdat onze franse vrienden 2 verschillende merken remmen gebruiken, Bendix en Girling dat daar het verschil in zit.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Rob schreef: GTX klauwen hetzelfde als een GTT? Ik heb dan wel geen Baccara, maar bij mijn GTX (die technisch volgens mij toch echt hetzelfde is als de Baccara) zijn de klauwen toch echt anders.
Misschien komt het omdat onze franse vrienden 2 verschillende merken remmen gebruiken, Bendix en Girling dat daar het verschil in zit.
Als je een injectie-GTX hebt, zitten er geen geventileerde schijven op. Die klauwen zijn anders. Ze lijken wel op de achterremklauwen van een GTT.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Ik heb idd de injectie versie.
Maar wil je zeggen dat het remsysteem dan anders is dan bij een carb versie van de GTX? Gekke fransozen :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

GTX en GTT zijn verschillend hoor. Altijd.

GTXen onderling verschillen wel inderdaad.
GTT is uniek, samen met de Clio RSi.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Riël schreef:GTX en GTT zijn verschillend hoor. Altijd.

GTXen onderling verschillen wel inderdaad.
GTT is uniek, samen met de Clio RSi.
de Clio 1.4 S en 1.8 RT hebben voor dezelfde remmen als een GTT :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ohja?
:)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Riël schreef:ohja?
:)
JA!! 8)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

is dat zo?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ok :D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Riël schreef:GTX en GTT zijn verschillend hoor. Altijd.
Dus ook de voorremmen, of doel je op het gehele remsysteem, met schijven achter?
Riël schreef:GTXen onderling verschillen wel inderdaad.
GTT is uniek, samen met de Clio RSi.
Een injectie-GTX heeft ook maar 75 pk. Die voorremmen zaten ook op de 1e Twingo's.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Next item:

Een hoofdremcilinder voor de volgende types, gaat dat passen (en is het een upgrade op een 5 waard)?:

RENAULT Clio I 1.8 RSi, 16V (79-99 kw, ohne ABS) von Bj. 90 bis Bj. 96,
RENAULT Clio I 2.0 16V, Williams (110 kw, ohne ABS) von Bj. 93 bis Bj. 96,
RENAULT Espace I 2.0 (80-86 kw) von Bj. 87 bis Bj. 90,
RENAULT Megane BA 1.4 (51 kw, ohne ABS) ab Bj. 1/96,
RENAULT R19 1.8 16V (99-100 kw, ohne ABS) von Bj. 89 bis Bj. 92,
:)

Edit: bij auto-onderdelen.com staat vermeld 20.6, bij een 5 staat 19.1. IZou dat de diameter zijn?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik weet er nog wel een, deze staat niet in je lijstje. :)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Vertel? Dit lijstje haal ik van de site van de verkoper. Is jouw optie beter?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Laguna 2.0 16v. Waneer de hoofdremcilinder van de clio 16 v en 19 16v past , past deze ook. Nadeel bij deze is dat je moet zorgen voor andere nippels voor je achterremmen. Voor de voorremmen heb je m 10 nodig achterremmen m 12.

http://www.superkitcar.net/3.JPG
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik heb eigenlijk geen idee of het past, daar was mijn vraag eigenlijk over... :)

Deze hoofdremcilinder kost (nog) bijna niks, en nieuwer (en groter) is altijd beter dan wat er nu op zit.

Edit: 'k heb hem gewonnen (eBay): €6,50 excl. verzending. Voor dat geld kan ik het altijd proberen :D

[img]http://i17.ebayimg.com/03/i/03/dc/c1/eb_1_b.JPG[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

'k Vond dit wel een goed idee voor koeling van je remmetjes:

[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... G86-10.jpg[/img]

Met een stuk PVC 90/45graden bocht van de Gamma (of Hornback, of Praxis) en wat flexen heb je een mooi koelertje voor je remmetje.
[img]http://www.sanstra.nl/images/pvc/pvc_bocht_45mm.gif[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Martijn, nog interesse in GTT klauwen zonder zadels?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

MarcoG schreef:'k Vond dit wel een goed idee voor koeling van je remmetjes:

[img]http://www.renaultpower.com/images/gall ... G86-10.jpg[/img]

Met een stuk PVC 90/45graden bocht van de Gamma (of Hornback, of Praxis) en wat flexen heb je een mooi koelertje voor je remmetje.
[img]http://www.sanstra.nl/images/pvc/pvc_bocht_45mm.gif[/img]
Zou dat stuk pvc het houden bij 300 tot 500 graden Celsius of hoger? :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je die schijven zo ziet is het wel al effe geleden dat ze een beetje temp gezien hebben, van die slang die gebruikt word tussen uitlaatspruitstuk en inlaat op de lucht wat voor te verwarmen is ook uitermate geschikt om een koeltunnel naar je remmen te maken
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Steven schreef:Martijn, nog interesse in GTT klauwen zonder zadels?
Voor zover ik kan zien, zijn de klauwen van de Baccara gelijk aan die van een GTT. Ik heb ze dus niet nodig, maar toch bedankt. (Y) :)

Clio-zadels heb ik inmiddels. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naja mocht je ze toch nog nodig hebben, ze liggen al ingepakt klaar ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

PtrGte schreef:wat een crap man...

ik zal eens kijken of ik (via iemand met veel webspace) een half uurtje on-board materiaal van m'n goeie ouwe renault 5 GTX 16v met std (wel nieuw uiteraard) remmerij op Zandvoort online kan krijgen...

ding remde zwaar beter dan mijn huidige clio met redelijk fatsoenlijk snelle 2.0 16v met aangepaste remmen op hetzelfde circuit... :beer:

maar goed...geef je zuur verdiende centen gerust uit aan de meest funky remmen die er te krijgen zijn...

dan steek ik ze wel ergens anders in... :wink:
NIet de meest funky remmen, maar de warmteafvoer van de ongeventileerde schijven van de GTX is hoogstwaarschijnlijk onvoldoende. Als je remmen doordat ze nieuw zijn in topstaat verkeren kan het natuurlijk goed uitpakken. Maar ik weet ook hoe het voelt als de remvloeistof kookt. Als je remblokjes nu 2mm minder dik waren geweest, en je remvloeistof komt boven die 250 graden door die reden (er vanuitgaande dat je nieuwe remvloeistof gebruikt) dan ben je toch wel 't haasje.

Het gaat me er dus ook niet om of de remkracht wat je kan genereren voldoende is, ik geloof best dat de gtx prima stil komt, misschien nog wel meer vertraging als die 16v setup, maar de grens waarop ie niets meer doet ligt dichterbij, en dat kun je niet ontkennen. En dan is 't toch wel te laat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:
PtrGte schreef:wat een crap man...

ik zal eens kijken of ik (via iemand met veel webspace) een half uurtje on-board materiaal van m'n goeie ouwe renault 5 GTX 16v met std (wel nieuw uiteraard) remmerij op Zandvoort online kan krijgen...

ding remde zwaar beter dan mijn huidige clio met redelijk fatsoenlijk snelle 2.0 16v met aangepaste remmen op hetzelfde circuit... :beer:

maar goed...geef je zuur verdiende centen gerust uit aan de meest funky remmen die er te krijgen zijn...

dan steek ik ze wel ergens anders in... :wink:
NIet de meest funky remmen, maar de warmteafvoer van de ongeventileerde schijven van de GTX is hoogstwaarschijnlijk onvoldoende. Als je remmen doordat ze nieuw zijn in topstaat verkeren kan het natuurlijk goed uitpakken. Maar ik weet ook hoe het voelt als de remvloeistof kookt. Als je remblokjes nu 2mm minder dik waren geweest, en je remvloeistof komt boven die 250 graden door die reden (er vanuitgaande dat je nieuwe remvloeistof gebruikt) dan ben je toch wel 't haasje.

Het gaat me er dus ook niet om of de remkracht wat je kan genereren voldoende is, ik geloof best dat de gtx prima stil komt, misschien nog wel meer vertraging als die 16v setup, maar de grens waarop ie niets meer doet ligt dichterbij, en dat kun je niet ontkennen. En dan is 't toch wel te laat.

plus dat zandvoort nogal een verschil is met de nordschleife
op zandvoort deed mijn standaard hok het ook prima, daar krijgen de remmen namelijk ruim de tijd om af te koelen
op de nordechleife niet en daar zit het verschil in
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

zo, oude troep omhoog halen :D

Kan iemand iets zinnigs zeggen over Brembo Max schijven?
Ik kan voor een aardige prijs (denk ik) aan een setje komen, natuurlijk wel een stuk duurder dan standaard schijven. Is het de moeite waarde deze te monteren tov. standaard schijven?

[img]http://www.kgk.se/KGK/Matab/Bilder/Pers ... bo_max.jpg[/img]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Frank M schreef:zo, oude troep omhoog halen :D

Kan iemand iets zinnigs zeggen over Brembo Max schijven?
Ik kan voor een aardige prijs (denk ik) aan een setje komen, natuurlijk wel een stuk duurder dan standaard schijven. Is het de moeite waarde deze te monteren tov. standaard schijven?
Stuur marcel (alpine) er maar eens een PM over;)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Klinkt niet zo positief :p
Ben benieuwd
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Frank M schreef:Klinkt niet zo positief :p
Ben benieuwd
Heb er niet mee gereden, maar de verhalen waren niet echt positief idd.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Ik heb de zoekfunctie gebruikt :p

oftewel...al gevonden...:)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gewoon naar remservice utrecht (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Luco/Alpine-racer schreef:gewoon naar remservice utrecht (Y) (Y)
wat moet ik daar nou weer doen? :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

goede schijven en blokken kopen
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 30 jan 2006 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

over het nut van gaatjes en groeven, zie mijn signature!
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

blablablaaah ik ben een vliegteug
Laatst gewijzigd door Sven 5 A T (VLIEGTEUG) op ma 30 jan 2006 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

nee zn avatar is een kruisje ;)
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Ik heb die Brembo max schijven, i.c.m. ferrodo blokken.
En ik ben er wel tevreden over. Is een goede goedkope upgrade denk ik.

Wel heb ik hier op het forum eens gelezen dat ze niet zo lang mee gaan, maar daar kan ik nog niks over zeggen.

Gr, Frits.
Plaats reactie