iets over mij:
Chendy (29) uit A'dam hier. Ik heb een zwarte R5 GTT-II uit 1988 gekocht van iemand die er meerendeels mee bezig was voor zijn hobby. Ik moet 'm alleen nog ophalen, maar da's na mijn vakantie. Sinds mijn 1e x dat ik in een GTT heb gezeten ben ik er eigenlijk gek van geweest en heb er dus eigenlijk altijd 1 willen hebben. Ik was toen een jaar of 16... Mijn GTT zal ook een hobby-projekt blijven aangezien ik er alleen naar meetings mee zal gaan en af en toe er met mijn zoontje wat mee gaan toeren.
gereden auto's
Heel veel gewisseld, maar dit zijn de belangrijkste
-BMW 318is coupé E36 (160pk tuned)
-Nissan Primera GT (150pk tuned)
-VW Golf 2 Rallye G60 (190pk tuned met motor afkomstig uit Corrado G60)
over de GTT:
De huidige staat van de auto is redelijk. Het interieur ziet er nog goed uit. Alles werkt, behalve de handzender/ontvanger van de cv. Het exterieur is wat minder. Op het dak en motorkap zijn er veel pitjes door hagelschade. Spoilers rondom zijn nog gelukkig intact.
over de motor:
Deze is uit 1988 en heeft voor de revisie 195.000km gereden. De motor is recent gereviseerd met de gedachte er later meer vermogen uit te persen. Het plan van de vorige eigenaar was eerst de auto nog in te rijden en daarna een grotere turbo en grotere intercooler in te plaatsen. Daar had hij zelf geen tijd en budget meer voor, dus daarom moest die weg. Ik ben van plan dit dus verder af te maken en er een heel speciale GTT van te bouwen. Tot nu toe:
-gasflowed kop
-afgedraait vliegwiel
-performance koppakking
-performance kleppen
-zwaardere kopbouten
-dumpvalve
-bleedvalve
-Samco boost hose
-racekoppeling
-geperforeerde schijven vóór
toekomstige mods:
motor
-Garret T25 turbo
-grotere intercooler afkomstig uit Sierra Cossie
-grotere karborateur
-custom oliekoeler afkomstig van BMW E-36
-Raceland open airfilter
-custom spagehtti spruitstuk
-custom einddemper afkomstig van Ninja ZXR-1100
optisch
-7,5 x 17 DTM-wheels met 205-40-17
-70mm verlaging van Jamex/Koni
-custom battle front-bumper
-custom rear-bumper
-custom skirts
-custom Evo-wing
-custom motorkap met Evo-intake
-window tint rondom
-custom paintjob
-veel ICE
Dit is in grote lijnen wat ik ermee van plan ben. Het liefst wil ik er 7,5x18 onder plakken met 205-35-18.
Maar dat wordt echt veel aanpassen (verplaatsen van tankdop, spoorverbreders, custom schokdempers etc). De prijs van de velgen/banden is ook astronomisch hoog. Dat geld stop ik liever in de motor. De accelaratie zal tevens erg achteruit gaan met 18-duimers eronder.
Het meeste wil ik zelf gaan doen in nauwe samenwerking met mijn plaatwerker/spuiter, dit natuurlijk om de kosten te drukken. Ik ben ook benieuwd naar de
NOS-techniek, aangezien ik hier (relatief) goedkoop aan kan komen. Ik moet me hier nog in gaan verdiepen. Ik ken 2 race-freaks met super-Honda's (V-tec + turbo + NOS) en heb daar ooit in gezeten. Helaas... Wat een kick!!!

Dit is het voorlopig en hoe lang alles gaat duren weet ik niet. De auto staat vnl. binnen en zal weinig worden gereden. Ik houd jullie op de hoogte.
Mvg, Chendy.