kan toch niet goed zou ik denken??PtrGte schreef:
inrijden???: zie boven![]()
1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
factor 1.332???PtrGte schreef: ik weet trouwens niet wat er niet klopt aan diverse metingen, maar als ik Rob's uitdraai bekijk en ik zie dat ie 127,1 pk aan de wielen heeft en dat dat omgerekend wordt naar 169,3 pk aan de krukas, dan kun je zeggen dat als mijn motor op die bank had gestaan met 160,4 pk (even maximaal gemeten vermogen bij Frederiks DynoJet) dan zou dat betekenen dat 169,3/127,1 = 1.332 dus-->160,4 x 1.332 = 213.65 pk...
Lijkt mij meer een factor van een Road-dyno dan een rollerbank. Gemiddeld 2wde apparatski heeft een transmissie verlies van 16-20%. En op een rollerbank heb je geen aerodrag om rekening mee te houden. Dus vind die factor wel heel vreemd eigenlijk.
Zeker weten dat het geen roaddyno is. Want dan kan ik me er iets bij voorstellen.
160,4 x 1.18 = 189,2 PK. klinkt al veel aannemelijker voor mijn oren dan 213
Maar weet natuurlijk niet de specs, maar zou het knap vinden om zoveel vermogen eruit te halen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
pff an die speculaties en rekentermen.
Gewoon mee rijden zou ik zeggen. Naast 'n Porsche oid zetten en kijken wat ie doet
Maargoed, snap wel dat jullie het uiterste uit het blok willen halen. Perfect dat er nu een chippie is voor deze setup. Weer 1 van de vele mogelijke tuningsmogelijkheden voor een F7P/R.
Gewoon mee rijden zou ik zeggen. Naast 'n Porsche oid zetten en kijken wat ie doet

Maargoed, snap wel dat jullie het uiterste uit het blok willen halen. Perfect dat er nu een chippie is voor deze setup. Weer 1 van de vele mogelijke tuningsmogelijkheden voor een F7P/R.
oke jullie begrijpen dus DUIDELIJK niet wat ik bedoel..
iedereen die denkt dat ik beweer dat mijn motor 213,nog wat pk heeft die heeft het bij het kortste eind...
ik vind een verlies van 15% wel aannemelijk...pak je de 160 pk en doe je daar 15% bij dan krijg je 184 pk aan de krukas, en DAT is aannemelijk...
maar iedereen moet maar gewoon denken wat ie wil denken (niemand persoonlijk hoor
) maar die auto gaat als een trein en das voor mij belangrijk... 
iedereen die denkt dat ik beweer dat mijn motor 213,nog wat pk heeft die heeft het bij het kortste eind...
ik vind een verlies van 15% wel aannemelijk...pak je de 160 pk en doe je daar 15% bij dan krijg je 184 pk aan de krukas, en DAT is aannemelijk...
maar iedereen moet maar gewoon denken wat ie wil denken (niemand persoonlijk hoor

een motor inrijden door 1500 kilometer rond te tutteren zal heel blijven, maar NAAR MIJN MENING altijd lui...
dus schudden we 'm gelijk uit z'n winterslaap als ie klaar is...
dus schudden we 'm gelijk uit z'n winterslaap als ie klaar is...
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar daar gaat het niet om.PtrGte schreef:een motor inrijden door 1500 kilometer rond te tutteren zal heel blijven, maar NAAR MIJN MENING altijd lui...
dus schudden we 'm gelijk uit z'n winterslaap als ie klaar is...
Als het tijdens de inrij periode niet kapot gaat, dan is het toch oersterk

Maar ik vind het een hele mooie prestatie van je blokkie. Petje af.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgCeAq4T ... 1293577544[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgDxArAT ... 1938629138[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QACeAtwS ... 2032030360[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgCeAlgV ... 2111270916[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAKA4kT ... 2152305352[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAJA2UT ... 2222876436[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SACeAlsV ... 2267564776[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QgDxArAT ... 1938629138[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QACeAtwS ... 2032030360[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgCeAlgV ... 2111270916[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAKA4kT ... 2152305352[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAJA2UT ... 2222876436[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SACeAlsV ... 2267564776[/img]
filmpje?
Don't walk the grass... smoke it
oke dat filmpje kon ik nog niet...
jammer dat je het toptoeren van de auto net niet goed kan horen als we van de bult af komen...
wel leuk...
jammer dat je het toptoeren van de auto net niet goed kan horen als we van de bult af komen...

wel leuk...

nee dies van Menno...geen motor van mij, maar ging ook erg hard met da kleine ding 
Impressies van de dyno roll out bij Ruud Fredriks in Goes...
Pat kijkt verontrust wat er nu allemaal met zijn ECU gebeurd...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgUU ... 37_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAAAP8T ... 40_IMG.JPG[/img]
Rolbare staat...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAJAwYU ... 38_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgAU ... 41_IMG.JPG[/img]
Mr.Fastchip @ work...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADdAgcU ... 39_IMG.JPG[/img]
Stationair lopen kreng...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgEU ... 42_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgIU ... 43_IMG.JPG[/img]
Vol gass bitte Herr Ruud...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAPAwQU ... 45_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgUU ... 46_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAJAwYU ... 47_IMG.JPG[/img]
Ecxusez moi pour les fotos obscur...
Pat kijkt verontrust wat er nu allemaal met zijn ECU gebeurd...

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgUU ... 37_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAAAP8T ... 40_IMG.JPG[/img]
Rolbare staat...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAJAwYU ... 38_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgAU ... 41_IMG.JPG[/img]
Mr.Fastchip @ work...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADdAgcU ... 39_IMG.JPG[/img]
Stationair lopen kreng...

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgEU ... 42_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgIU ... 43_IMG.JPG[/img]
Vol gass bitte Herr Ruud...

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAPAwQU ... 45_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADRAgUU ... 46_IMG.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAAJAwYU ... 47_IMG.JPG[/img]
Ecxusez moi pour les fotos obscur...
@Speedline:
heb je geen filmpie opgenomen tijdens een run of iets dergelijks...misschien wel leuk...
nu vind ik dat wel leuk om te zien/horen, toen eigenlijk niet...
heb je geen filmpie opgenomen tijdens een run of iets dergelijks...misschien wel leuk...
nu vind ik dat wel leuk om te zien/horen, toen eigenlijk niet...
Nee Pat,PtrGte schreef:@Speedline:
heb je geen filmpie opgenomen tijdens een run of iets dergelijks...misschien wel leuk...
nu vind ik dat wel leuk om te zien/horen, toen eigenlijk niet...
Geen films helaas. Ff geen videocam of digicam met die mogelijkheid bij de hand...
Grtz,
Gerrit...
P.s.: Zo te horen hangt het apparaat goed aan het gas...

op de tomaatnet film zeker?
ja...echt half gas heeft ie afgelopen vrijdag niet gedraaid geloof ik...
zeker niet toen het ging regenen...
nu de wegligging nog een beetje aanpassen, en dan komt het helemaal goed met deze banaan-clio
ja...echt half gas heeft ie afgelopen vrijdag niet gedraaid geloof ik...
zeker niet toen het ging regenen...

nu de wegligging nog een beetje aanpassen, en dan komt het helemaal goed met deze banaan-clio
Toch tijd voor 15" velgen, meerzuiger remklauwen, grote 285mm remmen, poly urethaan bussen, Williams grotere spoorbreedte, harde Coupe demping en vering, Coupe motorsteunen, short shift, teflon shifter bussen om maar eens een paar dingen te noemen?PtrGte schreef:op de tomaatnet film zeker?
ja...echt half gas heeft ie afgelopen vrijdag niet gedraaid geloof ik...![]()
zeker niet toen het ging regenen...![]()
nu de wegligging nog een beetje aanpassen, en dan komt het helemaal goed met deze banaan-clio
Zoiets als dit...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UADRAo0Z ... e_side.bmp[/img]
En speciaal voor Menno...
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VQAJA0sb ... e-back.bmp[/img]
nou eeuuhh...speedline, laat ik eerst maar eens beginnen met het monteren van een RECHT subframe, ik denk dat dat al een paar secondes per rondje scheelt, aangezien ik op het rechte stuk VOL naar rechts moest sturen om 'm op de baan te houden
maar ja...het ging om de motor he...
wegligging is voor later...
jaja ik weet dat mensen het hier niet mee eens zijn maar dat was niet MIJN opzet van deze circuitbak

maar ja...het ging om de motor he...
wegligging is voor later...
jaja ik weet dat mensen het hier niet mee eens zijn maar dat was niet MIJN opzet van deze circuitbak

je kunt ook nascar gaan rijden. Dan zit je goedPtrGte schreef:nou eeuuhh...speedline, laat ik eerst maar eens beginnen met het monteren van een RECHT subframe, ik denk dat dat al een paar secondes per rondje scheelt, aangezien ik op het rechte stuk VOL naar rechts moest sturen om 'm op de baan te houden![]()

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
je bent wel altijd makkelijk in het uitgeven van andermans geldspeedline schreef: Toch tijd voor 15" velgen, meerzuiger remklauwen, grote 285mm remmen, poly urethaan bussen, Williams grotere spoorbreedte, harde Coupe demping en vering, Coupe motorsteunen, short shift, teflon shifter bussen om maar eens een paar dingen te noemen?
![]()

keap it real!
En dat zegt Mr.big brake full spec Clio Turbo Maxi Kitcar replica ? Ennuh wie vraagt krijgt antwoord...Robert dB. schreef:je bent wel altijd makkelijk in het uitgeven van andermans geldspeedline schreef: Toch tijd voor 15" velgen, meerzuiger remklauwen, grote 285mm remmen, poly urethaan bussen, Williams grotere spoorbreedte, harde Coupe demping en vering, Coupe motorsteunen, short shift, teflon shifter bussen om maar eens een paar dingen te noemen?
![]()
![]()
keap it real!



-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
whehe
back on-topic.

back on-topic.
misschien dattie op onze on board video staat, moet ik ff kijken, ik weet wel dat met de regen alle bmw-tjes rond gingen in de chicane voor de bult 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nou dat kun je toch wel horen als je goed luistert.....en het zijn er veel, niet?PtrGte schreef:oke dat filmpje kon ik nog niet...
jammer dat je het toptoeren van de auto net niet goed kan horen als we van de bult af komen...![]()
wel leuk...
Ding gaat goed vooruit zo te zien! (understatement)
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Hoe zit het trouwens met de (levensduur) versnellingsbak? Een JC5 bak kan dit vastwel goed aan, maar hoe zit het dan met een JB3 bak? Als alles straks goed staat afgesteld, krijgt hij nog meer vermogen, en dan lijkt het mij niet fijn voor de JB3. Worden er nog speciale aanpassingen aan een JB3 gedaan of gaat het gewoon op goed geluk en hopen dat je niet binnen 10.000km een andere moet.speedline schreef:
De resultaten:
Wielvermogen tussen 150 en 160pk...
Wielkoppel van maximaal 172Nm...
Voor het krukasvermogen en koppel kun je er 10-15% bij optellen.

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Om de JB3 geschikt te maken voor de racerij zijn er karrevrachten andere onderdelen aangerukt voor modificatie. En dat was voor een 1800. Laat staan voor een dikke 2-liter.Donleben schreef:Hoe zit het trouwens met de (levensduur) versnellingsbak? Een JC5 bak kan dit vastwel goed aan, maar hoe zit het dan met een JB3 bak? Als alles straks goed staat afgesteld, krijgt hij nog meer vermogen, en dan lijkt het mij niet fijn voor de JB3. Worden er nog speciale aanpassingen aan een JB3 gedaan of gaat het gewoon op goed geluk en hopen dat je niet binnen 10.000km een andere moet.speedline schreef:
De resultaten:
Wielvermogen tussen 150 en 160pk...
Wielkoppel van maximaal 172Nm...
Voor het krukasvermogen en koppel kun je er 10-15% bij optellen.
Met wat beleid zal de bak het best ff uithouden. Maar met dit geweld doe ik geen voorspellingen hoe lang ie het uithoudt. Bakolietemperatuur kan wel eens een cruciale factor in dit verhaal zijn...
Maar conclusie? Zonder geluk vaart niemand wel...

oke ff over de bak...
die rammelde na 15 minuten rijden al!
maar dat schijnt wel even heel te blijven dus ik ga er nog ff niks aan doen...
de bak was trouwens uit elkaar geweest en in orde bevonden...wel nieuwe synchromeshringen erop en nieuwe schakelgaffels...
we zien wel hoe lang die het uit houdt


die rammelde na 15 minuten rijden al!
maar dat schijnt wel even heel te blijven dus ik ga er nog ff niks aan doen...
de bak was trouwens uit elkaar geweest en in orde bevonden...wel nieuwe synchromeshringen erop en nieuwe schakelgaffels...
we zien wel hoe lang die het uit houdt

Toch tijd voor 15" velgen, meerzuiger remklauwen, grote 285mm remmen, poly urethaan bussen, Williams grotere spoorbreedte, harde Coupe demping en vering, Coupe motorsteunen, short shift, teflon shifter bussen om maar eens een paar dingen te noemen?speedline schreef:PtrGte schreef:op de tomaatnet film zeker?
ja...echt half gas heeft ie afgelopen vrijdag niet gedraaid geloof ik...![]()
zeker niet toen het ging regenen...![]()
nu de wegligging nog een beetje aanpassen, en dan komt het helemaal goed met deze banaan-clio
de 13" -ers trekken er toch vrij aardig aan, alleen heb ik bijna heel de tijd in 3 en 4 gereden, (dat trok ie toch wel!
Zijn er nog plannen wat betreft de compressie/pingelen op te lossen.Zoja, wat dan? Of vind je het prima zo?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538