Maximum snelheid ooit gereden?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
of daar heb je verkeerde banden onder, zodat de afrolomtrek niet klopt
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Op de 15" zaten 195/50 en op de 14" stalen velgen zit 175/65. Deze maat zat er af-fabriek ook onder op mijn uitvoering 19. (RT 1.8i)Erik Olijnsma schreef:of daar heb je verkeerde banden onder, zodat de afrolomtrek niet klopt
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
ik heb een megane cabrio gekocht fase 1 en die man daarvan zegt dat er een williams motor inligt hij heeft die zelf gekocht zegt ie. maar hoe weet ik nauw dat ut er een is???
? hij zegt dat er een gele ssticker op de moter zit en die zit er wel maaruh klopt dit wel en wat =zijn topsnelheid????? 


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
als je de 'oudere' fase 1 cabrio's hebt met 2.0 16v motor dan heb je inderdaad dezelfde motor als in de williamsen...voor topsnelheid e.d. kan je ff kijken op autoweek.nllelly schreef:ik heb een megane cabrio gekocht fase 1 en die man daarvan zegt dat er een williams motor inligt hij heeft die zelf gekocht zegt ie. maar hoe weet ik nauw dat ut er een is???? hij zegt dat er een gele ssticker op de moter zit en die zit er wel maaruh klopt dit wel en wat =zijn topsnelheid?????
![]()
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Eergister ff een audi geplaagd met m'n GTT, ik stond er wel verbaasd van dat de teller 160 aangaf (vanaf 120 is dat een afwijking van 10 km/u dus ik reed 170), dat kon m'n automaatje niet
Maarja jullie hebben al wel harder gereden, dus zo denderend is dit vast ook niet 


-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Bedoel je dat hij die motor achteraf gekocht heeft, of dat hij de auto zo gekocht heeft?lelly schreef:ik heb een megane cabrio gekocht fase 1 en die man daarvan zegt dat er een williams motor inligt hij heeft die zelf gekocht zegt ie. maar hoe weet ik nauw dat ut er een is???? hij zegt dat er een gele ssticker op de moter zit en die zit er wel maaruh klopt dit wel en wat =zijn topsnelheid?????
![]()
In het laatste geval ga ik ervan uit dat Paul1916v gelijk heeft (zou het zelf niet weten namelijk

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Passat 1.6: 160
Harder wou hij [en ik] ook niet.

Volkswagen Passat CL 1.6 8v [1983].
There is no school like old-skool.
There is no school like old-skool.
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
Zet hem een x op de testbank 

Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
160 met de Twingo van moeders, wind mee een klein flauw heuveltje af
Maar het was wel fun, kon lekker andere autotjes pesten
Was wel in z'n vier, en z'n vijf wilde hij niet harder dan 152 ofzo.
En tot nu toe als hardst met de Laguna van paps iets van 180 denk ik
Was ook leuk, was lekker aan het meerijden met een BMW 7 Serie(nieuwste model) was zo'n verdomd sterke diesel weer
Alleen moet ik de flitsers nog beter leren herkennen

Maar het was wel fun, kon lekker andere autotjes pesten

Was wel in z'n vier, en z'n vijf wilde hij niet harder dan 152 ofzo.
En tot nu toe als hardst met de Laguna van paps iets van 180 denk ik

Was ook leuk, was lekker aan het meerijden met een BMW 7 Serie(nieuwste model) was zo'n verdomd sterke diesel weer

Alleen moet ik de flitsers nog beter leren herkennen

Lekker hier aan de grensPriyantha schreef: Alleen moet ik de flitsers nog beter leren herkennen

Gisteravond even stukje richting D'dorf gereden, met 160 de "Polizei" ingehaald (die jongens laten je gewoon met rust) met een auto of 5 en dan door. Heerlijk, dat convooi-racen.
Bij 215 op de klok was het op. Olietemp bleef op dat korte stuk (5-10minuten voluit) op 120 hangen. Was frisjes buiten.
Ze reed lekker spoorzeker, netjes uitgelijnd en gebalanceerd.

Ook met accelereren vanuit een bocht trekt ze keurig recht, niet meer in een ruk naar links of rechts haha! Ligt mss ook wel een beetje aan die nieuwe "rubbers" in de draagarmen.
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
Williams: met de gereviseerde motor en Menno chip 220 op de teller bij 6500 rpm (trekt nu 7400rpm max) en toen kon ik weer in de ankertjes.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: ma 13 jun 2005 15:54
- Locatie: Bergen op Zoom
ik reed op de snelweg en toen kwam er een honda civic op-showen
hij begon wat te kleven en ik liet m er langs
hij ging harder dus ik ging mee
ineens een dikke rookpluim uit de uitlaat van de civic aaaah planken!!!
ik volgde nog steeds 150 160 165 toen was ie op denk
maar mijn williams nog niet hahaha eitje
ik had nooit harder gereden dan 180 nu moest t er maar eens van komen
naar de 200 als ie dat haalt dacht ik
iets later reed ik 215 op 6000 rpm hij sloeg nog niet tegen de begrenzer aan dus.. hij kon nog harder maar kon op dat moment niet
toen moest ik heel hard remmen
bij t eerst stoplicht zat ik te shaken
wat een ervaring leuk hoor maar niet te vaak alles went
groeten Franck
hij begon wat te kleven en ik liet m er langs
hij ging harder dus ik ging mee
ineens een dikke rookpluim uit de uitlaat van de civic aaaah planken!!!

ik volgde nog steeds 150 160 165 toen was ie op denk
maar mijn williams nog niet hahaha eitje

ik had nooit harder gereden dan 180 nu moest t er maar eens van komen
naar de 200 als ie dat haalt dacht ik
iets later reed ik 215 op 6000 rpm hij sloeg nog niet tegen de begrenzer aan dus.. hij kon nog harder maar kon op dat moment niet
toen moest ik heel hard remmen
bij t eerst stoplicht zat ik te shaken
wat een ervaring leuk hoor maar niet te vaak alles went
groeten Franck


Lekkere breede wegen

[img]http://home.wanadoo.nl/~weijmon/rtc/div/160.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/~weijmon/rtc/div/170.jpg[/img]
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Op de sticker lette ik niet echt, wel op die oliedrukmeter, naast je koelvloeistoftemperatuurmeter, staat die onder het rijden aan?Twister schreef:let niet op die sticker
Me vriendin rijd er wel eens in
Ojha en ik liet OOIT me ma erin rijden, totdat er lag van me spoiler af was
bij mij (19 ph2) alleen op 2e stand contact....
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
dit is niet zijn orginele dachbord deze is van een 16v
mijn toeren teller was kappot, dus vandaar deze erin gedaan.
Maar die meting klopt dus niet
als mijn contackt aan staat geeft hij bij mij idd ook oliepijl aan.
Ik weet niet waarom hij opeens een klein stukje omhoog staat
de oude is dit trouwens niet
mijn toeren teller was kappot, dus vandaar deze erin gedaan.
Maar die meting klopt dus niet

als mijn contackt aan staat geeft hij bij mij idd ook oliepijl aan.
Ik weet niet waarom hij opeens een klein stukje omhoog staat
de oude is dit trouwens niet
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Maandag met een maat een GTT opgehaald voor hem
op de terugweg ff klein stukkie geknald.
Ding draait op 1.3 bar ongeveer, we reden 120 vol op het gas
en binnen een paar tellen zat ie over de 230 op de teller
oftewel de teller uit en nog hadden we over
Ben wel benieuwd hoe groot de teller afwijking is en wat dat ding
op volle snelheid doet
als ie het overleeft om vol door te gaan...lol
op de terugweg ff klein stukkie geknald.
Ding draait op 1.3 bar ongeveer, we reden 120 vol op het gas
en binnen een paar tellen zat ie over de 230 op de teller
oftewel de teller uit en nog hadden we over

Ben wel benieuwd hoe groot de teller afwijking is en wat dat ding
op volle snelheid doet
als ie het overleeft om vol door te gaan...lol
renault 5 gtt, 180 op de teller, 200 echte km
Seat ibiza td(rode)i: 220 in botlek tunnel
en toch is de renault VÉÉÉÉÉÉÉÉLE malen sneller
Seat ibiza td(rode)i: 220 in botlek tunnel
en toch is de renault VÉÉÉÉÉÉÉÉLE malen sneller

Heerlijk weer een franse auto
Niet exact hetzelfde blok. De motor van een Mégane coupé 16v heeft meer koppel. De topsnelheid op Autoweek.nl klopt niet. Dit is volgens Autoweek 215 maar met mijn 2.0 16v kom ik over de 230 zonder bijzondere aanpassingen.Paul1916v schreef:als je de 'oudere' fase 1 cabrio's hebt met 2.0 16v motor dan heb je inderdaad dezelfde motor als in de williamsen...voor topsnelheid e.d. kan je ff kijken op autoweek.nllelly schreef:ik heb een megane cabrio gekocht fase 1 en die man daarvan zegt dat er een williams motor inligt hij heeft die zelf gekocht zegt ie. maar hoe weet ik nauw dat ut er een is???? hij zegt dat er een gele ssticker op de moter zit en die zit er wel maaruh klopt dit wel en wat =zijn topsnelheid?????
![]()
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 8 jul 2004 22:03
210, maar volgens GPS 200 (geen originele bak) met RSI 1.8 ('93)
Ik had nog gas over (bagger-snelwegen in NL)
Bij deze: wie heeft er nog een JB-3 bakkie voor mij ??
Ik had nog gas over (bagger-snelwegen in NL)

Bij deze: wie heeft er nog een JB-3 bakkie voor mij ??
Subaru impreza sti 358 pk 270 Kph op de autobahn 
Maar toch wil ik weer een renaultje hehe wie ohoo wie heeft er nog een te koop , wel een die goed is
Hee Chris ouwe ........ker long time no see word weer eens tijd dat we bijkletsen

Maar toch wil ik weer een renaultje hehe wie ohoo wie heeft er nog een te koop , wel een die goed is
Hee Chris ouwe ........ker long time no see word weer eens tijd dat we bijkletsen

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Met de RS?Clio16vTR schreef:Mijn snelste is tot nu toe nog een km of 170 175. Heb dan nog wel gas over hoor
Die moet nog flink wat over hebben gehad! Mijn RS heeft het geschopt tot 240 op de teller (volgens de GPS zo'n 230 echte km per uur).willow schreef:240 km/u met een vw corado 1.9 16v g60 249 pk, toen moesten we afremmen omdat iemand zijn auto ff naar links gooide
netjes man met je rs! ja idd, denk dat die vw corado zoŽn 270 loopt ofzo..elmotheelk (Eric) schreef:Met de RS?Clio16vTR schreef:Mijn snelste is tot nu toe nog een km of 170 175. Heb dan nog wel gas over hoor
Die moet nog flink wat over hebben gehad! Mijn RS heeft het geschopt tot 240 op de teller (volgens de GPS zo'n 230 echte km per uur).willow schreef:240 km/u met een vw corado 1.9 16v g60 249 pk, toen moesten we afremmen omdat iemand zijn auto ff naar links gooide
Gister, terug uit Aken (3e rijk):
225!!! op de klok (bergaf) bij 6900 toeren. En hij wilde nog sneller! Alleen is me 2e blok nog niet klaar, dus moet ik nog even "zuinig" zijn op me ouwe.
Auto lag nog goed op de weg, begon wel wat "licht" en ietsje zweveriger te voelen...hmm
225!!! op de klok (bergaf) bij 6900 toeren. En hij wilde nog sneller! Alleen is me 2e blok nog niet klaar, dus moet ik nog even "zuinig" zijn op me ouwe.
Auto lag nog goed op de weg, begon wel wat "licht" en ietsje zweveriger te voelen...hmm
[/quote]
ja idd, denk dat die vw corado zoŽn 270 loopt ofzo..[/quote]
de sint komt op 6 december in belgië...
ja idd, denk dat die vw corado zoŽn 270 loopt ofzo..[/quote]

met 249 pk?
de eerste G die 270 loopt moet nog geboren worden...kvind die dingen trouwens zwaar overschat. Onlangs nog 1 aan gort gereden, die wist niet waar ie het had. Op dat ogenblik had ik "maar" 207 wielpk's, nu ligt dat iets anders...
Standaard g60:
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1781 cm3
boring x slag 81,0 x 86,4 mm
compressieverh. 8,0:1
max. vermogen 118 kW (160 pk)
5600tpm
max. koppel 225 Nm
4000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo mech. compressor
katalysator geregeld
topsnelheid 225 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,3 s
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1781 cm3
boring x slag 81,0 x 86,4 mm
compressieverh. 8,0:1
max. vermogen 118 kW (160 pk)
5600tpm
max. koppel 225 Nm
4000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo mech. compressor
katalysator geregeld
topsnelheid 225 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,3 s
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
iets....whe he he-jo- schreef:de eerste G die 270 loopt moet nog geboren worden...kvind die dingen trouwens zwaar overschat. Onlangs nog 1 aan gort gereden, die wist niet waar ie het had. Op dat ogenblik had ik "maar" 207 wielpk's, nu ligt dat iets anders...