
28 augustus Dynodag Goes chattopic (Nieuwe info!)
Als 't goed is ben ik er ook bij met de rallyauto 

reeds 4 aanmeldingen die zeker van de partij zullen zijn; de anderen hebben het topic nog niet gelezen denk ik.
Komen zeker:
-Jan: Clio Ragnotti
-Steven: R21T
-Jo: R21T
-Geert: clio 16v
-
-
-
Waarschijnlijk; Kevin R21T , Gunther audi 80 cabrio, Sven 325I, Kurt alfa 156
Komen zeker:
-Jan: Clio Ragnotti
-Steven: R21T
-Jo: R21T
-Geert: clio 16v
-
-
-
Waarschijnlijk; Kevin R21T , Gunther audi 80 cabrio, Sven 325I, Kurt alfa 156
Nou het is bijna zover.
Aanstaande zaterdag 28 Augustus de 2e editie Dynodag Goes.
Willen alle personen die willen komen rollen (meten) zich aanmelden via speedline_37@hotmail.com. Via pm mag ook maar liever via de mail.
Dan kan de betaling snel geregeld worden en dan kan ik daarna de planning definitief rond maken. Dus hoe sneller de beoogde deelnemers reageren des te sneller staat de planning online.
De planning wil ik uiterlijk dinsdag rond hebben.
In ieder geval tot volgend weekend.
Aanstaande zaterdag 28 Augustus de 2e editie Dynodag Goes.
Willen alle personen die willen komen rollen (meten) zich aanmelden via speedline_37@hotmail.com. Via pm mag ook maar liever via de mail.
Dan kan de betaling snel geregeld worden en dan kan ik daarna de planning definitief rond maken. Dus hoe sneller de beoogde deelnemers reageren des te sneller staat de planning online.
De planning wil ik uiterlijk dinsdag rond hebben.
In ieder geval tot volgend weekend.
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Hey,
Ik kom ook wel ff kijken hoor!
Hoef nog nie op de bank ff wachten tot er een andere motor in ligt maar kom gewoon ff kijken!
Hoelaat en waar in Goes is t trouwens?
PM het maar ff ofzo!
Groetjes Rene
Ik kom ook wel ff kijken hoor!
Hoef nog nie op de bank ff wachten tot er een andere motor in ligt maar kom gewoon ff kijken!
Hoelaat en waar in Goes is t trouwens?
PM het maar ff ofzo!
Groetjes Rene
easy on the submit button dude 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
ja sorry dr ging ff wat mis denk k!
speed, kleine vraag;
Een clio 2.0-16V (jean Ragnotti) kan die onder handen genomen worden door Henk?
Een clio 2.0-16V (jean Ragnotti) kan die onder handen genomen worden door Henk?
voor die 4 a 5 armzalige(nog nie echt bewezen )pk's zo veel geld betalen,ik snap het toch echt nie zenne.maar ok tis nie mijn geld-jo- schreef:speed, kleine vraag;
Een clio 2.0-16V (jean Ragnotti) kan die onder handen genomen worden door Henk?

Eeen ragnotti is geen 21 Gille, de mogelijkheden zijn daar veel beperkter. Die vraag werd gesteld omdat (naar het schijnt) die computers niet zo evident zijn. Elke wagen heeft een individueel compnummer en je kan daar niet zomaar een andere insteken (zoals bij de 21). Hetgeen je zegt van veel geld voor weinig klopt niet, 200 is niets teveel. Ga maar eens stukken halen voor zo een Rs of ragnotti. De meeste onderdelen beginnen te tellen met 4 cijfertjes.gille schreef:voor die 4 a 5 armzalige(nog nie echt bewezen )pk's zo veel geld betalen,ik snap het toch echt nie zenne.maar ok tis nie mijn geld-jo- schreef:speed, kleine vraag;
Een clio 2.0-16V (jean Ragnotti) kan die onder handen genomen worden door Henk?
[/quote]voor die 4 a 5 armzalige(nog nie echt bewezen )pk's [/quote]
hoe bedoel je niet bewezen?? De uitdraai van de testbank is anders wel heel duidelijk. (Verwijzing naar vorige testsessie)
hoe bedoel je niet bewezen?? De uitdraai van de testbank is anders wel heel duidelijk. (Verwijzing naar vorige testsessie)
Met een RS is veel meer te behalen Gille dan die max 5 pk'tjes, vooral als het luchtfilter en uitlaatsysteem zijn aangepast.-jo- schreef:hoe bedoel je niet bewezen?? De uitdraai van de testbank is anders wel heel duidelijk. (Verwijzing naar vorige testsessie)voor die 4 a 5 armzalige(nog nie echt bewezen )pk's
Een ph 3 uitlaatspruitstuk geeft al behoorlijk wat winst als je hem plaatst op een ph 1 of 2.
Je bedoelt: uit een RS valt niets te halen, behalve uit het uitlaatspruitstuk, of met dure tuning.RO 16v schreef:Met een RS is veel meer te behalen Gille dan die max 5 pk'tjes, vooral als het luchtfilter en uitlaatsysteem zijn aangepast.-jo- schreef:hoe bedoel je niet bewezen?? De uitdraai van de testbank is anders wel heel duidelijk. (Verwijzing naar vorige testsessie)voor die 4 a 5 armzalige(nog nie echt bewezen )pk's
Een ph 3 uitlaatspruitstuk geeft al behoorlijk wat winst als je hem plaatst op een ph 1 of 2.
Een RS met een goed uitlaatsysteem en luchtfilter met de bijbehoorende opmaat geschreven chip moet in de buurt komen van de 200 pk aan de krukas, dit is wat ik heb gezien bij Achterberg en Carcreff zelfs meneer Reapers is ervan overtuigd.
dream on,waarom experimenteert de halve meuk met megane rs motor's dan,voor inde clioRO 16v schreef:Een RS met een goed uitlaatsysteem en luchtfilter met de bijbehoorende opmaat geschreven chip moet in de buurt komen van de 200 pk aan de krukas, dit is wat ik heb gezien bij Achterberg en Carcreff zelfs meneer Reapers is ervan overtuigd.
Omdat ze er geen verstand van hebben, net zoals de meesten hier.gille schreef:dream on,waarom experimenteert de halve meuk met megane rs motor's dan,voor inde clioRO 16v schreef:Een RS met een goed uitlaatsysteem en luchtfilter met de bijbehoorende opmaat geschreven chip moet in de buurt komen van de 200 pk aan de krukas, dit is wat ik heb gezien bij Achterberg en Carcreff zelfs meneer Reapers is ervan overtuigd.
Het is al bewezen door meerdere goeie Renault tuners dat wanneer je het blok (F4R) compleet laat blueprinten en flowen met een leuke nokkenas in combinatie met uitlaatsysteem, luchtfilter en chip je tussen de 220 en 230 pk uitkomt aan de krukas.
Maar omdat dit evenveel of duurder is dan een Megane RS blok, kiest iedereen voor de goedkoopste oplossing.
Maar wie ben ik.
'Hier' is men doorgaans ook niet op dat niveau bezig.
het finacieel niveau bedoel je dan,want er zitten krakken hier hoorRiël schreef:'Hier' is men doorgaans ook niet op dat niveau bezig.
Een Clio grN levert ongeveer 180 pk (ook in Ragnotti uitvoering), met aangepaste nokkenas en Renault Sport programma.RO 16v schreef:Een RS met een goed uitlaatsysteem en luchtfilter met de bijbehoorende opmaat geschreven chip moet in de buurt komen van de 200 pk aan de krukas, dit is wat ik heb gezien bij Achterberg en Carcreff zelfs meneer Reapers is ervan overtuigd.
Spelmans (tuner van o.a. Kris Princen, ex-werknemer van Raepers) bouwt voor zo'n 4000 euro een grN motor met 183 pk.
En jij beweert dat je met chip, luchtfilter en uitlaat 200 pk kunt halen ?
Ik geloof dat niet echt.
Overigens: een fabrieks grN motor (à 20.000 euro), gebouwd door Sodemo, levert 207 pk; informatie afkomstig van benny R.
Er staat "in de buurt van de 200pk" aan de KRUKAS.dus 170/180/190pk is allemaal in de buurt van de 200pk ja toch 

Voor 4000 euro 10 tot 12 pk winst, dan wordt je opgeligt.StevenK schreef:Een Clio grN levert ongeveer 180 pk (ook in Ragnotti uitvoering), met aangepaste nokkenas en Renault Sport programma.RO 16v schreef:Een RS met een goed uitlaatsysteem en luchtfilter met de bijbehoorende opmaat geschreven chip moet in de buurt komen van de 200 pk aan de krukas, dit is wat ik heb gezien bij Achterberg en Carcreff zelfs meneer Reapers is ervan overtuigd.
Spelmans (tuner van o.a. Kris Princen, ex-werknemer van Raepers) bouwt voor zo'n 4000 euro een grN motor met 183 pk.
En jij beweert dat je met chip, luchtfilter en uitlaat 200 pk kunt halen ?
Ik geloof dat niet echt.
Overigens: een fabrieks grN motor (à 20.000 euro), gebouwd door Sodemo, levert 207 pk; informatie afkomstig van benny R.
Ik heb nu al meerdere keren gezien dat het mogelijk is, zowel bij Kok motorsport, Achterberg, Carcreff en DPT, maar misschien heb ik een bril nodig.
En er zijn bergen bedrijven die beter werk leveren dan Sodemo, das een feit en ze zijn goedkoper, 20.000 voor een fabrieks Gr N motor is belachelijk voor dat geld heb je een Megane RS motor met bak getund naar de +300 pk bij DPT ingebouwd en wel.
Ik heb niet gezegd dat dat die 220~230 pk motor een groep N is, gaat meer richting een DTCC motor.
Een standaard RS heeft meestal maar zo'n 160 pk, dus het gaat over 20 pk winst.RO 16v schreef:Voor 4000 euro 10 tot 12 pk winst, dan wordt je opgeligt.StevenK schreef:Een Clio grN levert ongeveer 180 pk (ook in Ragnotti uitvoering), met aangepaste nokkenas en Renault Sport programma.RO 16v schreef:Een RS met een goed uitlaatsysteem en luchtfilter met de bijbehoorende opmaat geschreven chip moet in de buurt komen van de 200 pk aan de krukas, dit is wat ik heb gezien bij Achterberg en Carcreff zelfs meneer Reapers is ervan overtuigd.
Spelmans (tuner van o.a. Kris Princen, ex-werknemer van Raepers) bouwt voor zo'n 4000 euro een grN motor met 183 pk.
En jij beweert dat je met chip, luchtfilter en uitlaat 200 pk kunt halen ?
Ik geloof dat niet echt.
Overigens: een fabrieks grN motor (à 20.000 euro), gebouwd door Sodemo, levert 207 pk; informatie afkomstig van benny R.
En vergeleken met de tarieven die andere tuners rekenen is Spelmans goedkoop.
Hebben die allemaal een motorbank ?Ik heb nu al meerdere keren gezien dat het mogelijk is, zowel bij Kok motorsport, Achterberg, Carcreff en DPT, maar misschien heb ik een bril nodig.\
En ik stel dat het onmogelijk is zonder flowen en andere nokkenassen.
Ik dacht gewoon een vraag gesteld te hebben over de chipmogelijkheden van de ragnotti. Als dit het antwoord is...laat het dan maar. THX, de groeten. Blijkbaar weet iedereen het wel beter. Kben hier nog maar enkele mensen tegen gekomen met kennis van zaken want ikzelf ken er niets van. Bwa...niets, tjah...
Dat heb ik net voor je nagevraagd en de Ragnotti heeft dezelfde ECU als de andere RS-en, dus is op dezelfde manier te chippen.-jo- schreef:Ik dacht gewoon een vraag gesteld te hebben over de chipmogelijkheden van de ragnotti. Als dit het antwoord is...laat het dan maar. THX, de groeten. Blijkbaar weet iedereen het wel beter. Kben hier nog maar enkele mensen tegen gekomen met kennis van zaken want ikzelf ken er niets van. Bwa...niets, tjah...
en bijkomende vraag, sinds wanneer wordt een GroepN vergeleken met een streetcar? Bij de groepN wordt er berekend op beperkte levensstandaard moesten jullie het nog niet doorhebben.
De naam spelmans en Raepers valt hier dikwijls maar heeft er eigenlijk al iemand iets laten bouwen bij deze heren? ....dat dacht ik al.
Ik zal even deze specialisten hun visie uitéénzetten; zij bouwen idd je motor en dat kost de nodige euro's maar vooreer zij er aan beginnen wordt de vraag gesteld wat de bedoeling is van de wagen. Straat, race, ralley? Als het antwoord straat is krijg je een afgeleverde motor MET BETROUWBARE PK'S en geen gelul en geen gezever. Mijn onderdelen komen ook van Raepers en die willen max 250 wielpk's in men 21 steken. Wel 250 pk's die betrouwbaar zijn zodat ik na men eerste sprint niet aan de 400 meter sta met stukken.
Ben sommigen hun geblaas meer dan moe. Het moet maar es gedaan zijn.
Speed, als je antwoord hebt ivm de ragnotti stuur me dan even een pm'tje. Thx
Grts, Jo
De naam spelmans en Raepers valt hier dikwijls maar heeft er eigenlijk al iemand iets laten bouwen bij deze heren? ....dat dacht ik al.
Ik zal even deze specialisten hun visie uitéénzetten; zij bouwen idd je motor en dat kost de nodige euro's maar vooreer zij er aan beginnen wordt de vraag gesteld wat de bedoeling is van de wagen. Straat, race, ralley? Als het antwoord straat is krijg je een afgeleverde motor MET BETROUWBARE PK'S en geen gelul en geen gezever. Mijn onderdelen komen ook van Raepers en die willen max 250 wielpk's in men 21 steken. Wel 250 pk's die betrouwbaar zijn zodat ik na men eerste sprint niet aan de 400 meter sta met stukken.
Ben sommigen hun geblaas meer dan moe. Het moet maar es gedaan zijn.
Speed, als je antwoord hebt ivm de ragnotti stuur me dan even een pm'tje. Thx
Grts, Jo
thxStevenK schreef:-jo- schreef:Dat heb ik net voor je nagevraagd en de Ragnotti heeft dezelfde ECU als de andere RS-en, dus is op dezelfde manier te chippen.
Ik vergelijk met een grN omdat ik daar redelijk uitgebreide kennis van heb. Het grN reglement biedt niet eens de ruimte om een motor met een beperkte levensduur te bouwen. Wel is het zo dat een grN motor meer op koppel dan op topvermogen gebouwd wordt en daardoor uitstekend geschikt is voor op straat.-jo- schreef:en bijkomende vraag, sinds wanneer wordt een GroepN vergeleken met een streetcar? Bij de groepN wordt er berekend op beperkte levensstandaard moesten jullie het nog niet doorhebben.
Mijn auto is gebouwd door Spelmans & RaepersDe naam spelmans en Raepers valt hier dikwijls maar heeft er eigenlijk al iemand iets laten bouwen bij deze heren? ....dat dacht ik al.

En daar heb je helemaal gelijk: het heeft helemaal geen zin een motor puur voor het vermogen te bouwen, zonder te kijken hoe deze gebruikt wordt en hoe lang deze mee moet gaan. De motor in mijn laatste golf leverde ongeveer 140 pk / liter en dat klinkt fantastisch, maar elk 2500 competitie-km's reviseren slaat voor straatgebruik nergens op. Een een powerband van 4500-8500 past daar ook niet echt bij.Ik zal even deze specialisten hun visie uitéénzetten; zij bouwen idd je motor en dat kost de nodige euro's maar vooreer zij er aan beginnen wordt de vraag gesteld wat de bedoeling is van de wagen. Straat, race, ralley? Als het antwoord straat is krijg je een afgeleverde motor MET BETROUWBARE PK'S en geen gelul en geen gezever. Mijn onderdelen komen ook van Raepers en die willen max 250 wielpk's in men 21 steken. Wel 250 pk's die betrouwbaar zijn zodat ik na men eerste sprint niet aan de 400 meter sta met stukken.
Speed is vanavond weer online; het antwoord wat ik zojuist gaf komt bij hem vandaan.Speed, als je antwoord hebt ivm de ragnotti stuur me dan even een pm'tje. Thx
Grts, Jo
D us eerst lezen dan betweten-jo- schreef: De naam spelmans en Raepers valt hier dikwijls maar heeft er eigenlijk al iemand iets laten bouwen bij deze heren? ....dat dacht ik al.
NIKS LATEN BOUWEN,MAAAR VEEL TUNINGPARTS GEKOCHT VIA RAEPERS
Ik zal even deze specialisten hun visie uitéénzetten; zij bouwen idd je motor en dat kost de nodige euro's maar vooreer zij er aan beginnen wordt de vraag gesteld wat de bedoeling is van de wagen. Straat, race, ralley? Als het antwoord straat is krijg je een afgeleverde motor MET BETROUWBARE PK'S en geen gelul en geen gezever. Mijn onderdelen komen ook van Raepers en die willen max 250 wielpk's in men 21 steken. Wel 250 pk's die betrouwbaar zijn zodat ik na men eerste sprint niet aan de 400 meter sta met stukken.
WAT EEN GELUL,WIE VERTELD JE DAT MATEKE
Ben sommigen hun geblaas meer dan moe. Het moet maar es gedaan zijn.
YEP MEER DAN GELIJK,MAAR STEVENK WEET VAN WANTEN HOOR
Speed, als je antwoord hebt ivm de ragnotti stuur me dan even een pm'tje. Thx
Grts, Jo


Wie me dat vertelde? Hijzelf, vorige dinsdag... Ofwel wordt hij dement, ofwel klopt iemand zen uitleg hier niet. Mssn moet je het em zelf effe vragen. Volgende week zou hij op de garage zijn, mssn de gelegenheid nemen om het effe aan te kaarten?gille schreef:D us eerst lezen dan betweten-jo- schreef: De naam spelmans en Raepers valt hier dikwijls maar heeft er eigenlijk al iemand iets laten bouwen bij deze heren? ....dat dacht ik al.
NIKS LATEN BOUWEN,MAAAR VEEL TUNINGPARTS GEKOCHT VIA RAEPERS
Ik zal even deze specialisten hun visie uitéénzetten; zij bouwen idd je motor en dat kost de nodige euro's maar vooreer zij er aan beginnen wordt de vraag gesteld wat de bedoeling is van de wagen. Straat, race, ralley? Als het antwoord straat is krijg je een afgeleverde motor MET BETROUWBARE PK'S en geen gelul en geen gezever. Mijn onderdelen komen ook van Raepers en die willen max 250 wielpk's in men 21 steken. Wel 250 pk's die betrouwbaar zijn zodat ik na men eerste sprint niet aan de 400 meter sta met stukken.
WAT EEN GELUL,WIE VERTELD JE DAT MATEKE
Ben sommigen hun geblaas meer dan moe. Het moet maar es gedaan zijn.
YEP MEER DAN GELIJK,MAAR STEVENK WEET VAN WANTEN HOOR
Speed, als je antwoord hebt ivm de ragnotti stuur me dan even een pm'tje. Thx
Grts, Jo![]()
Ja.-jo- schreef:speed, kleine vraag;
Een clio 2.0-16V (jean Ragnotti) kan die onder handen genomen worden door Henk?
Bij de RS is de winst in koppel en drive ability door het "schoon draaiende" motormanagement gewoon groot. Nauwelijks topvermogen erbij maar de auto rijdt een stuk fijner en agressiever. Maar daar kan ik nog wel een uur over uitwijden.gille schreef:voor die 4 a 5 armzalige(nog nie echt bewezen )pk's zo veel geld betalen,ik snap het toch echt nie zenne.maar ok tis nie mijn geld
Maar mensen die zich wel eens ergeren aan het beroerde lopen (Heb je wel eens een RS gebruikt in dagelijks verkeer Gille!?) van hun RS kan ik een ECU re-flash (chiptuning nieuwe stijl) aanraden!
Een chip reflash kost momenteel 275,- of 385,- afhankelijk van het programma. En dan kun je zelf kiezen voor 95 of 98 octaan.-jo- schreef:Eeen ragnotti is geen 21 Gille, de mogelijkheden zijn daar veel beperkter. Die vraag werd gesteld omdat (naar het schijnt) die computers niet zo evident zijn. Elke wagen heeft een individueel compnummer en je kan daar niet zomaar een andere insteken (zoals bij de 21). Hetgeen je zegt van veel geld voor weinig klopt niet, 200 is niets teveel. Ga maar eens stukken halen voor zo een Rs of ragnotti. De meeste onderdelen beginnen te tellen met 4 cijfertjes.
Met een RS zijn aansprekende resultaten te behalen. Maar voor grote winsten zijn mechanische aanpassingen en aanpassingen aan in- en uitlaat systeem noodzakelijk!-jo- schreef:hoe bedoel je niet bewezen?? De uitdraai van de testbank is anders wel heel duidelijk. (Verwijzing naar vorige testsessie)
En zelfs dat spruitstuk is nog niet bepaald ideaal.RO 16v schreef:Met een RS is veel meer te behalen Gille dan die max 5 pk'tjes, vooral als het luchtfilter en uitlaatsysteem zijn aangepast.
Een ph 3 uitlaatspruitstuk geeft al behoorlijk wat winst als je hem plaatst op een ph 1 of 2.
Overtuigd!!!, overtuigd!? Ik zie het liever gestaafd met een vermogensmeting op een goede bank zonder poespas. En je moet wel een set bijzonder scherpe nokkenassen gebruiken om dat soort vermogens te halen. En een compleet geoptimaliseerd in en uitlaattraject niet te vergeten.RO 16v schreef:Een RS met een goed uitlaatsysteem en luchtfilter met de bijbehoorende opmaat geschreven chip moet in de buurt komen van de 200 pk aan de krukas, dit is wat ik heb gezien bij Achterberg en Carcreff zelfs meneer Reapers is ervan overtuigd.
En door die set scherpe stokken wordt de powerband wel bijzonder klein en de auto in dagelijks gebruik langzamer bij lage toerentallen.
200-230Nm piekend of meer als 270Nm over een breed toerengebied. Wat zou er nu sneller zijn... Ra ra...gille schreef:dream on,waarom experimenteert de halve meuk met megane rs motor's dan,voor inde clio
Over verstand van valt te discussieren. Het is maar waar je je oor te luisteren legt en hoeveel technische bagage je zelf mee brengt.RO 16v schreef:Omdat ze [zij daar] er geen verstand van hebben, net zoals de meesten hier.
Stronteigenwijs zijn Raepers, Achterberg en alle anderen echter wel degelijk. En wat hun "resultaten" betreft zou een dyno sessie in Goes met alle produkten van bovenstaande personen een hoop duidelijkheid brengen.
En het zou de verhoudingen in tuningland voorgoed veranderen.
Bewezen of bewezen met de foo-foo knop op de bank!? En er is geen tuner die geld pompt in iets wat ie niet kan verkopen en "snelle" RS motoren zijn alleen te verkopen binnen competitie kringen.RO 16v schreef:Het is al bewezen door meerdere goeie Renault tuners dat wanneer je het blok (F4R) compleet laat blueprinten en flowen met een leuke nokkenas in combinatie met uitlaatsysteem, luchtfilter en chip je tussen de 220 en 230 pk uitkomt aan de krukas.
Maar omdat dit evenveel of duurder is dan een Megane RS blok, kiest iedereen voor de goedkoopste oplossing.
Het is gewoon niet te betalen voor de normale klant. Als je zoveel moet investeren in je RS dat je net zo goed een Megane RS had kunnen aanschaffen dan is dat slecht te verkopen.
Een turbokit is echter een heel ander verhaal.
Achterberg is zelf bezig met 2 Cliko's met daarin een Megane F4R Turbo motor... Dus dat zegt genoeg lijkt mij...RO 16v schreef:Een RS met een goed uitlaatsysteem en luchtfilter met de bijbehoorende opmaat geschreven chip moet in de buurt komen van de 200 pk aan de krukas, dit is wat ik heb gezien bij Achterberg en Carcreff zelfs meneer Reapers is ervan overtuigd.
Niet dus want zelf metingen gezien in Goes van 2 verschillende Groep N auto's. Dingen draaien net het standaard door de fabriek opgegeven vermogen. Ruim minder als 175pk in ieder geval.RO 16v schreef:Een Clio grN levert ongeveer 180 pk (ook in Ragnotti uitvoering), met aangepaste nokkenas en Renault Sport programma.
En goede standaard wegauto's draaien net 165pk.
Veel te snelle conclusie. Als je voor dat geld over een breed toerengebied 20Nm er bij krijgt is het niet te veel voor een atmosferische motor.RO 16v schreef:Voor 4000 euro 10 tot 12 pk winst, dan wordt je opgeligt.
Je reist nogal wat af...RO 16v schreef:Ik heb nu al meerdere keren gezien dat het mogelijk is, zowel bij Kok motorsport, Achterberg, Carcreff en DPT, maar misschien heb ik een bril nodig.
Beter werk als SOciété de DEveloppement de MOteurs? Er zijn concurrenten op dit niveau maar de verschillen zijn minimaal.RO 16v schreef:En er zijn bergen bedrijven die beter werk leveren dan Sodemo, das een feit en ze zijn goedkoper, 20.000 voor een fabrieks Gr N motor is belachelijk voor dat geld heb je een Megane RS motor met bak getund naar de +300 pk bij DPT ingebouwd en wel.
En 221kW/300pk en 400+Nm uit een Megane motor is een stuk goedkoper te realiseren Ro. Wacht maar af...
In het DTCC moest je wel over wat meer vermogen beschikken om mee te komen helaas... En DTCC of GrN als motortype. Alles staat of valt binnen deze kringen hoe je de reglementen weet te omzeilen.RO 16v schreef:Ik heb niet gezegd dat dat die 220~230 pk motor een groep N is, gaat meer richting een DTCC motor.
Hier nog een voorbeeldje van Sodemo's vakmanschap.
Een F4R voor in een F3 formule auto.
210pk bij 7500min-1 (powerband boven de 7000min-1!!! ->{ scherpe nokkenassen en cilinderkopwerk)
270Nm maximaal (drukvulling door airbox en hoge snelheden)
[img]http://www.sodemo.com/fr/03-produits/images/F3.jpg[/img]
We gaan trouwens weer veel te veel off topic maar zo ontstaan de interessante discussies.
Een F4R voor in een F3 formule auto.
210pk bij 7500min-1 (powerband boven de 7000min-1!!! ->{ scherpe nokkenassen en cilinderkopwerk)
270Nm maximaal (drukvulling door airbox en hoge snelheden)
[img]http://www.sodemo.com/fr/03-produits/images/F3.jpg[/img]
We gaan trouwens weer veel te veel off topic maar zo ontstaan de interessante discussies.
En als ik 't goed zie, ook nog eens 4 gaskleppen.speedline schreef:Hier nog een voorbeeldje van Sodemo's vakmanschap.
Een F4R voor in een F3 formule auto.
210pk bij 7500min-1 (powerband boven de 7000min-1!!! ->{ scherpe nokkenassen en cilinderkopwerk)
270Nm maximaal (drukvulling door airbox en hoge snelheden)
speed, zet de ragnotti even mee op de lijst voor Henk aub.
Verder heb ik aan heel deze offtopic niets toe te voegen. Ik heb de vraag gesteld en antwoord gekregen.
Ik lees de planning hier wel, c ya en tot zaterdag.
Verder heb ik aan heel deze offtopic niets toe te voegen. Ik heb de vraag gesteld en antwoord gekregen.
Ik lees de planning hier wel, c ya en tot zaterdag.
Nogmaal alle aanmeldingen voor rollen, chippen op maat, verkoop van snelle chips en reflashen van RS-en op de dynodag via speedline_37@hotmail.com.
Anders verlies ik het overzicht!
Ik wil dus alles centraal aangemeld!
Moet de Ragnotti op maat gechipped worden of alleen voorzien worden van een snel programma? -> Via mail aub!!!
Anders verlies ik het overzicht!
Ik wil dus alles centraal aangemeld!
Moet de Ragnotti op maat gechipped worden of alleen voorzien worden van een snel programma? -> Via mail aub!!!
Ben ik met je eens, maar het is een stap in de goede richting.speedline schreef: En zelfs dat spruitstuk is nog niet bepaald ideaal.
Wat is een goeie bank? de ene vindt Maha de ander Dynojet, die discussie zou je altijd houden.speedline schreef: Overtuigd!!!, overtuigd!? Ik zie het liever gestaafd met een vermogensmeting op een goede bank zonder poespas. En je moet wel een set bijzonder scherpe nokkenassen gebruiken om dat soort vermogens te halen. En een compleet geoptimaliseerd in en uitlaattraject niet te vergeten..
Of het vermogen haalbaar is blijft altijd een punt van gesprek, vooral om die manier waarop het wordt behaald.
Bewezen, niet met de foo- foo knop die ze naar mijn gevoel gebruiken bij een Dyno bank, ik zal maar meteen zeggen dat ik een groot voorstander ben van Maha, dit omdat jongens die zijn gaan testen op een Dyno meer vermogen dan mij hadden (Maha) maar het dik moesten afleggen, er zit ergens verschil maar waar?speedline schreef: Bewezen of bewezen met de foo-foo knop op de bank!? En er is geen tuner die geld pompt in iets wat ie niet kan verkopen en "snelle" RS motoren zijn alleen te verkopen binnen competitie kringen.
Toch raar dat er meer snelle RS motoren zijn gebouwd niet voor de competitie.
Er zijn meer dan genoeg niet normale klanten anders zou de hele markt instorten.speedline schreef: Het is gewoon niet te betalen voor de normale klant. Als je zoveel moet investeren in je RS dat je net zo goed een Megane RS had kunnen aanschaffen dan is dat slecht te verkopen.
Weet niet van wie je de info hebt maar dit klopt niet.speedline schreef: Achterberg is zelf bezig met 2 Cliko's met daarin een Megane F4R Turbo motor... Dus dat zegt genoeg lijkt mij...
Goes meet op de wielen en de juiste aandrijfverliezen weten ze ook niet, ja tussen de 10 en 15%, 5% is een groot verschil, maar dat het krukas vermogen minder is dan aangegeven door de fabriekant ben ik met je eens.speedline schreef: Niet dus want zelf metingen gezien in Goes van 2 verschillende Groep N auto's. Dingen draaien net het standaard door de fabriek opgegeven vermogen. Ruim minder als 175pk in ieder geval.
Het oude type cup RS hoort volgens Renault 183 pk te hebben maar het zijn er maar 178~179.
Ik vindt van wel, veelste duur en dat zegt iemand die vindt dat geld geen rol speelt voor kwaliteit.speedline schreef: Veel te snelle conclusie. Als je voor dat geld over een breed toerengebied 20Nm er bij krijgt is het niet te veel voor een atmosferische motor.
En?????speedline schreef: Je reist nogal wat af...
Verschillen zijn idd minimaal maar het verschil in euro's is groot.speedline schreef: Beter werk als SOciété de DEveloppement de MOteurs? Er zijn concurrenten op dit niveau maar de verschillen zijn minimaal.
Goedkoper en makkelijker ben ik met je eens.speedline schreef: En 221kW/300pk en 400+Nm uit een Megane motor is een stuk goedkoper te realiseren Ro. Wacht maar af...
Wachten op wat? heb zelf een Megane RS blok voor iemand in een 16V gehangen en dat gaat hard.
Vorig seizoen kon je met 230 pk in een RS behoorlijk vooraan meerijden in het DTCC, weet niet hoe dat dit jaar is.speedline schreef: In het DTCC moest je wel over wat meer vermogen beschikken om mee te komen helaas... En DTCC of GrN als motortype. Alles staat of valt binnen deze kringen hoe je de reglementen weet te omzeilen.