ACT: Mégane I

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
megcoupe
Berichten: 72
Lid geworden op: do 17 nov 2005 0:00

ik mag die stikkers wel
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

[img]http://www.infofukui.com/autocruise/data/new/new_19.jpg[/img]

is deze er ook op bureaubladformaat?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Kim [meganerat]
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
Locatie: There where my car is.

zoek en gij zult vinden (hoop ik)
en als je hem hebt post hem dan ook hier, kan ik hem ook gebruiken :lol:
spivey
Berichten: 3
Lid geworden op: za 7 jan 2006 10:48

Achterlampcover voor megane coupe fase II weet iemand waar ik die kan kopen? kan het echt nergens vinden.
voorbeeld:
http://www.basehead.org/files/shots/1-r ... e_cupe.jpg
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

dat vermeld Gabri toch in zijn reply op jouw vraag in je ander topic (S)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

spivey schreef:Achterlampcover voor megane coupe fase II weet iemand waar ik die kan kopen? kan het echt nergens vinden.
voorbeeld:
http://www.basehead.org/files/shots/1-r ... e_cupe.jpg
ach :)
http://www.rbcartuning.nl/
spivey
Berichten: 3
Lid geworden op: za 7 jan 2006 10:48

sorry over het hoofd gezien dacht dat die bedoelde dat ik hier moest zoeken ma goed bedankt :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

maakt niet uit :wink:

nu nog even lid worden van hier, en krijg je ook nog korting bij Robert (Y)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

spivey schreef:Achterlampcover voor megane coupe fase II weet iemand waar ik die kan kopen? kan het echt nergens vinden.
voorbeeld:
http://www.basehead.org/files/shots/1-r ... e_cupe.jpg
sk tuning in duitsland....
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Moet je wel ook diezelfde kleur mistlichtglaasjes erbij zien te vinden... vind ik dan ;)
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Die zijn helaas niet zo makkelijk te vinden (N)
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

Jacco Osté schreef:Dees zijn ook Kewl :)

Linkje




[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 299MEG.jpg[/img]
op een zilvere coupe wel... andere kleur vind ik het niet staan...
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Het volgende probleem:

Vanochtend reed ik hier de wijk uit, op een T-splitsing moest ik voorrang verlenen aan rechts, en bij het weer optrekken liet ik per ongeluk de motor afslaan. Dus probeer weer opnieuw te starten, wat pas na een keer of 4 lukte :(

Of de motor start niet, of maar half, dat het net lijkt of ie wel loopt maar nog op gang moet komen. Warm start ie perfect.

Het was me de laatste tijd al vaker opgevallen dat de koude start erg moeizaam ging, net of het van erg ver moest komen.

Heb hier wel eens gelezen over een koude start sensor, maar met de search krijg ik allemaal resultaten die daar niks mee van doen hebben....

Wat ik me afvraag, waar zit dat klereding, en hoe veel kost het ongeveer om het weer te fixxxen. :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Heb je ondertussen al een beurtje gedaan? keertje bougies, rotor, verdelerkap, olie, oliefilter enz. wil nog wel eens helpen :)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Bougies zijn vervangen, nu NGK, zitten er bijna 2 weken in. Merk het echt, onderin de toeren loopt ie vlotter en optrekken in de 5 van 100 naar 140 gaat soepeler, ik zit nu ook eerder op 160/180. Die ouwe bougies zaten er al zo'n 85.000 km in als ik het onderhoudsboekje mag geloven..

bougies zijn nl. volgens onderhoudsboekje voor het laatst vervangen bij km. stand 53688 (zit nu op 140.000 :D ) na kilometerstand 96.000 is er overigens geen onderhoud meer in het boekje genoteerd, heb de auto gekocht met 119, net geen 120.000 op de teller. dus ergens anders onderhouden voordat ik 'm kocht, waar men geen gebruik maakte van het onderhoudsboekje (of gewoon niet onderhouden, who knows)

de reden dat ik denk dat dit de bougies van 53688 zijn, is dat er Renault op de oude bougies staat, grote kans dat die er door de dealert in zijn gedraaid. :)

Oliefilter hebben we hier liggen, maar het was nogal koud op de dag dat we de bougies vervangen hebben, dus die moet er nog op. En dan dus ook de olie.

Maar ik betwijfel het dat m'n startprobleem iets met olie te maken heeft, warm start ie perfect namelijk.

Ik zoek het dus meer in een temperatuur sensor ofzo. :)

Rotor en verdelerkap zouden onder normale omstandigheden toch aardig lang mee moeten gaan dacht ik.. Zo niet, wat voor invloed hebben die op het koud starten? Aangezien warm dus echt starten en lopen is, maar heeft de motor 2 uur stilgestaan dan gaat ie al moeilijker, en is ie helemaal koud dan is het op z'n ergst.

Vandaag ook ff bij een Renault dealer (Hoiting in Dalen) binnengereden, die begon gelijk over uitlezen en dat duurt dan zo 3 kwartier of een uur, en dan is het nog maar de vraag of ze iets vinden...
Vinden ze niks? Ben ik 50 tot 70 euro lichter. Vinden ze wel wat, dan komt dat daar nog bovenop.

Moest bijna met die man in discussie voordat ik een beetje antwoord op m'n vraag had, uiteindelijk zei die dat er ergens op het vliegwiel een module zou kunnen zitten, wat misschien met dit soort problemen te maken zou kunnen hebben. Volgens mij bedoelde hij de BDP-sensor.

En ik ben gewoon op zoek naar een bekend probleem, dit soort dingetjes komen vast vaker voor, toch? Heb het vaak genoeg hier gelezen volgens mij, kom alleen nul komma nul verder met de search, krijg allemaal irrelevante resultaten.

Ik ga morgen nog wel even naar de dealer hier in Emmen (Koops Autodrome) ,kijken wat die ervan denken, en eventueel kan ik ook altijd even binnenvliegen bij Waterink in Hardenberg, aangezien die op minder dan een kilometer afstand zit van m'n werk. Een second (en evt. third :smile: ) opinion halen dus.

Iemand nog suggesties, zo na het lezen van m'n lange lappen tekst? 8)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Kim [meganerat]
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
Locatie: There where my car is.

is het niet gewoon je accu of startmotor?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Ik sluit het allebei niet uit, maar geef ze wel wat minder prioriteit..

hier bedoel ik mee, dat als ik na een half uur rijden m'n auto voor de deur parkeer, ik er min of meer vanuit ga dat in dat half uur m'n accu redelijk vol is geladen. voordat ik thuis kom, heb ik al een half uur gereden (op de autoweg) en zet ik de auto dus ook met 'volle' accu op de bedrijfsparkeerplaats.

Omdat het starten bij warme motor steevast beter gaat, lijkt het mij minder accu afhankelijk.

En de startmotor is toch net andersom, dan start ie moeilijker met warme motor, en beter met koude motor.

Heb ook geen superdikke subwoofer die de accu leeg zou kunnen trekken, wel een kleintje maar die heeft ook bijna 2 jaar naar volle tevredenheid in m'n 19 gezeten, en ook de zomer & herfst ben ik er met de Mégane succesvol doorgekomen. Dus daar zoek ik het uberhaupt niet in.

Iemand nog idëeen? Had het overigens beter even in een eigen topicje kunnen gooien volgens mij, aangezien niet iedereen het ACT:Mégane zal lezen..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

als ie aanslaat bij de 1e start (koud dus) gaat ie dan wel verhoogt stationair lopen...

ik ga even uit van de 1.6e dus geen verdeelkap en rotor,
dan kan het wel de bdp gever zijn...

maar ja uitlezen is meestal wel de oplossing,
ik snap alleen niet dat dat bijna een uur moet duren.
zal wel zijn , omdat ze zo'n hoge prijs er voor kunnen vragen...afzetters
ik word er zoo moei van.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

bedankt voor je reactie (Y)

die man had het erover dat ze een heel programma moeten doorlopen ofzo, nu is dat maar een magazijnman, maar hij had het dus over uitlezen een half uur tot 3 kwartier, of zelfs een uur.

nu zit ik niet aan 1 dealer vast: ik kan naar de dealer waar ik de auto weg heb in Ter Apelkanaal, ik kan naar de dealer hier in Emmen, ik kan naar de dealer in Hardenberg, de plaats waar ik werk, en ik kan naar de dealer waar ik vanuit m'n vorige woonplaats op aangewezen was (waar ik nu dus langs ben geweest, deze ligt voor mij strategisch, op weg naar het werk kan ik zo ff de autoweg af en met hetzelfde gemak m'n weg naar het werk weer vervolgen)

en dan is het gewoon kijken waar het het goedkoopste voor mij uitpakt.

net ff gecheckt, de motor is inderdaad een 1.6e :wink: en hij gaat netjes verhoogd stationair lopen, normaal draait ie zo'n 600/700 toeren, nu begint ie ergens bij 1000/1100 en schommelt dan steeds een beetje tussen 1100 en 1500/1600 toeren.

de auto staat sinds gisteravond een uur of 7 stil, dus motor lekker koud. bij starten loopt ie wat te zwoegen en duurt het gewoon langer dan als de motor nog warm is.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Gisteravond is m'n pa thuisgekomen, en die heeft ook ff met de Mégane gestart, eerst zei die dat het normaal was, dat de auto met koude motor moeilijker start,

maar nadat ie zelf ff geprobeerd had, zie die iets over dat de automatische choke bleef hangen..

Iemand die hierbij iets te binnen schiet?

Ondanks dat het af en toe best vervelend is, kijk ik het eerst maar gewoon aan, en zolang het niet erger word doe ik er weinig aan.

Mocht het zo worden dat ik straks niet meer kan starten en de ANWB nodig heb, dan laat ik 'm wel uitlezen, maar denk niet dat het zover zal komen.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

DM schreef:hey,

ik heb op men mégane vooraan zo een gewone zwarte spioler onderaan, nu heb ik gehoort dat het mogelijk is om er een spioler onder te steken van een espace of laguna? weet iemand of dit kan/past ? , want anders zou ik dat willen doen dan ligt hij wat dieprer vooraan :)

greetz
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, je hebt een Laguna lip, een Espace lip of je kunt ook nog wel een Seat Cupra lip gebruiken. Je zult je wel licht moeten aanpassen, maar dit is niet zo'n probleem aangezien deze 'spoilers' erg flexibel zijn...
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

DM schreef:hey

ik heb onderaan men mégane van 97 (op de voorbumper) zo een originele zwarte spoiler, graag zou ik deze vervangen door eentej van laguna of espace ( omdat die wat breder zijn) zodat hij vooraan nog wat dieper ligt

weet iemand of dit mogelijk is zijn er veel aanpassingen voor nodig, en waar kan ik zo een spioler vinden, sloop? of zijn er winkels die de orginele spioler verkopen?


alvast bedankt
Jeroen schreef:De winkel waar je ze kunt kopen is de dealer.

Beter is dat je inderdaad wat sloperijen afgaat.
Veel aanpassingen zijn er niet nodig.

Je begint hem in het midden vast te zetten en dan blijft er als het goed is aan de eindes wat over.
Dat zaag je er dan af.
Als de ronding niet lekker gaat even verwarmen met een föhn.
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

Wat kost het ongeveer om de distributie riem van een MC 1.6e te vervangen uit 96??
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Rond de 450 euro dacht ik
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

of je belt riel ;)
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

Haas schreef:of je belt riel ;)
hahahah, das een goede optie!
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Heeft iemand nog een motortje voor de verstelling van de (linker) koplamp liggen? Of zijn die dingen niet zo duur nieuw?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mwah..als een koelvinmotortje van een 16 kleppertje al 171 ex kost, zal zo'n motortje ook wel teringduur zijn gok ik . Maar zou t zowiezo ff navragen :)
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Volgens de AutoWeek website database heeft de Renault Megane RT 1.6e (Berline) uit 1996 airco, kan iemand dit bevestigen want mij lijkt dit nogal sterk.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zoek een uitlaatspruitstuk van een 1.6
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Ik heb een Berline uit 1999, een actiemodel Aïda, zonder airco.

Is eigenlijk een RN, maar doordat het een actiemodel was, zitten er allerlei extra's op zodat ie bijna gelijk is aan een RT, of in een enkel geval zelfs luxer uitgevoerd (RT heeft airbag passagier als optie staan, mijnes heeft dat dus standaard in het actiepakket gehad, de Philips Renault Radio met stuurbediening idem dito)

Zojuist ff nagekeken in een Mégane brochure uit 1998, die ik van eBay heb besteld, en daar staat airco inderdaad als standaard op de RT. Dus zal in 1996 dan ook wel zo zijn geweest..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

ForeverYoung schreef:Ik heb een Berline uit 1999, een actiemodel Aïda, zonder airco.

Is eigenlijk een RN, maar doordat het een actiemodel was, zitten er allerlei extra's op zodat ie bijna gelijk is aan een RT, of in een enkel geval zelfs luxer uitgevoerd (RT heeft airbag passagier als optie staan, mijnes heeft dat dus standaard in het actiepakket gehad, de Philips Renault Radio met stuurbediening idem dito)

Zojuist ff nagekeken in een Mégane brochure uit 1998, die ik van eBay heb besteld, en daar staat airco inderdaad als standaard op de RT. Dus zal in 1996 dan ook wel zo zijn geweest..
Whehe, dat zou grappig zijn. Ik ga morgen namelijk ff kijken bij een Mégane!

EDIT: DEze auto is het niet geworden...
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Lady Justice schreef:Vanaf vrijdag as zijn mijn vriend en ik eigenaar van een Megane Coupe 1.4 16v uit 2001.
Mijn vraag: Het is de Euro 2000 uitvoering. Is dit weer heel anders als andere modellen?
Plaats reactie