ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Tot hoever zou je een 2.0 williams blok kunnen opboren eigenlijk.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Marcel B. schreef:
Strijder schreef:
Patrick (Basic) schreef:het lukte florus wel :)

maar die had ook nog een powerbox erop toch?
Leuk om te weten :D
Ik deed geen moeite, was nog niet warm :)
ooooo,vandaar dat we 180 reden op dat stukje,da's jou manier van warm rijden :lol:

Je hoeft het niet toe te geven,'t is mijn auto toch nie meer :D .
Weet wel dat de willy van Strijder niet 1 van de traagste is :wink:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Patrick (Basic) schreef:Tot hoever zou je een 2.0 williams blok kunnen opboren eigenlijk.
Bespaar je dat opboorgeld en spaar door voor een turbo :)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ik zeg niet dat ik het wil doen, was meer uit nieuwsgierigheid.

Als je dan toch bezig ben, turbo en opboren ;)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

robclio16V schreef:0-100 in ongeveer 6,3 sec. Kwartmijl 14.3 sec. bij 160 km/h.
OKey jij bent sneller

0-100 in 6.8 sec halve sec. :wink:
15.5 sec op de 160 km/u
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Florus schreef:Bespaar je dat opboorgeld en spaar door voor een turbo :)
Ik heb afgelopen zondag een stukje mee mogen rijden met Dennis, die heeft een clio met maxi kit en 2.0 16v turbo :worship: .
Ding heeft 240 pk aan de wielen, echt niet normaal hoeveel kracht daar in zit (Y)

Dit was op 0,9 bar en hij was nog niet goed afgesteld (rond de 4000 toeren hield hij steeds in, waarna hij wel weer doortrok).
Maar geloof mij maar dat het zowiezo goed hard gaat!
De bedoeling is om op 1,2 bar te gaan rijden, en natuurlijk de computer goed af te stellen.

Een turbo erop is trouwens wel effe makkelijker gezegt dan gedaan.
Als je een betrouwbaar blok wil wat heel blijft, gaat het je echt wel veel geld kosten.

Gr, Frits.
Laatst gewijzigd door Frits Clio 16v op di 5 apr 2005 18:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Strijder schreef:
robclio16V schreef:0-100 in ongeveer 6,3 sec. Kwartmijl 14.3 sec. bij 160 km/h.
OKey jij bent sneller

0-100 in 6.8 sec halve sec. :wink:
15.5 sec op de 160 km/u
En een kwartmijl in 14.985 (Zandvoort)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Clio Baccara 16v schreef:
Florus schreef:Bespaar je dat opboorgeld en spaar door voor een turbo :)
Ik heb afgelopen zondag een stukje mee mogen rijden met Dennis, die heeft een clio met maxi kit en 2.0 16v turbo :worship: .
Ding heeft 240 pk aan de wielen, echt niet normaal hoeveel kracht daar in zit (Y)

Gr, Frits.
Klinkt supervet, vraagt eigenlijk om een filmpje :p
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Geen filmpje, maar heb wel een fototje.

[img]http://www.cliobaccara16v.nl/DSCN0300.JPG[/img]
[img]http://www.cliobaccara16v.nl/DSCN0303.JPG[/img]

Gr, Frits.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

@ Rob:

Uitslover! Ga terug naar het 16v forum, joh. [img]http://smile.smilies.nl/1562.gif[/img]
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

LotuzClioWilliams schreef:@ Rob:

Uitslover! Ga terug naar het 16v forum, joh. [img]http://smile.smilies.nl/1562.gif[/img]
:worship: :D :p
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Clio Baccara 16v schreef:Geen filmpje, maar heb wel een fototje.

http://www.cliobaccara16v.nl/DSCN0300.JPG
http://www.cliobaccara16v.nl/DSCN0303.JPG

Gr, Frits.
Echt supervet !!!

Hebben ze mooi weggewerkt onder de motorkap.
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Jaa patrick moet je toch maar een 5Gtt kopen, heb je ook een Turbooo! :wink:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Florus schreef:
Marcel B. schreef:
Strijder schreef:
Patrick (Basic) schreef:het lukte florus wel :)

maar die had ook nog een powerbox erop toch?
Leuk om te weten :D
Ik deed geen moeite, was nog niet warm :)
ooooo,vandaar dat we 180 reden op dat stukje,da's jou manier van warm rijden :lol:

Je hoeft het niet toe te geven,'t is mijn auto toch nie meer :D .
Weet wel dat de willy van Strijder niet 1 van de traagste is :wink:
Ja jij 180, ik dus niet ;)

En toegeven doe ik toch niet :p Niet dat et uitmaakt... maar dat ie niet een van de traagsten is, dat zal zonder meer waar zijn, denk zeker niet dat ik em onder de 7 secs naar de 100 krijg, ga et geeneens proberen ook :)
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Patrick (Basic) schreef:
Clio Baccara 16v schreef:Geen filmpje, maar heb wel een fototje.

http://www.cliobaccara16v.nl/DSCN0300.JPG
http://www.cliobaccara16v.nl/DSCN0303.JPG

Gr, Frits.
Echt supervet !!!

Hebben ze mooi weggewerkt onder de motorkap.
In het echt issie nog veel mooier :worship:

Vooral het interieur is zeer netjes gemaakt (Y)
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Die Maxi Clio is echt wel vet! :worship: (Y)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Marcel B. schreef:
Florus schreef:
Marcel B. schreef:
Strijder schreef:
Patrick (Basic) schreef:het lukte florus wel :)

maar die had ook nog een powerbox erop toch?
Leuk om te weten :D
Ik deed geen moeite, was nog niet warm :)
ooooo,vandaar dat we 180 reden op dat stukje,da's jou manier van warm rijden :lol:

Je hoeft het niet toe te geven,'t is mijn auto toch nie meer :D .
Weet wel dat de willy van Strijder niet 1 van de traagste is :wink:
Ja jij 180, ik dus niet ;)

En toegeven doe ik toch niet :p Niet dat et uitmaakt... maar dat ie niet een van de traagsten is, dat zal zonder meer waar zijn, denk zeker niet dat ik em onder de 7 secs naar de 100 krijg, ga et geeneens proberen ook :)
Bang voor tegenslagen? :D Heb wel een goeie williams gekocht zeg! :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De Willi van Marcel is, zonder opfokwerk, gewoon sneller dan normaal. Dat durf ik wel te stellen. Hoe snel durf ik niet te zeggen, want dat heb ik zelf nooit getest.
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Merijn schreef:De Willi van Marcel is, zonder opfokwerk, gewoon sneller dan normaal. Dat durf ik wel te stellen. Hoe snel durf ik niet te zeggen, want dat heb ik zelf nooit getest.
Hij is niet de enige Merijn :p
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Strijder schreef:
Merijn schreef:De Willi van Marcel is, zonder opfokwerk, gewoon sneller dan normaal. Dat durf ik wel te stellen. Hoe snel durf ik niet te zeggen, want dat heb ik zelf nooit getest.
Hij is niet de enige Merijn :p
Zal zoveel niet schelen lijkt me?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik geloof dat jou Williams toch iets meer tuning heeft genoten dan die van Marcel (toen ik 'm aan hem verkocht).
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

ow okey dus die van marcel was van jou :) weer leuk om te weten!

Ja die van mij is ook erg leuk getuned :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt, ja... Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was. ;)

Ik wil er wel weer eens een keertje in rijden eigenlijk. :D
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Mag hoor,

kost 14 euro voor een heat van 12 minuten :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Maar dan ga ik er ook mee om als een kart. Risico's zijn voor jou. :D
StyxX
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 17:46

:lol: :lol: :lol:
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Merijn schreef:De Willi van Marcel is, zonder opfokwerk, gewoon sneller dan normaal. Dat durf ik wel te stellen. Hoe snel durf ik niet te zeggen, want dat heb ik zelf nooit getest.
Die heeft toch een RVS spruitstuk?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat is waar, ja...
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Die ziet er vrijwel het zelfde uit als mn devil uitlaatspruitstuk, (ken de orginele niet).
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

De originele is een 4-2-1 en de Devil is een 4-1 en de buizen van de originele leken ook wel dunner te zijn
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

gevoeliger voor doorroesten dus :lol: zal meevallen met die warmte die er doorheen geblazen wordt :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Thierry schreef:De originele is een 4-2-1 en de Devil is een 4-1 en de buizen van de originele leken ook wel dunner te zijn
[img]http://smile.smilies.nl/444.gif[/img] Andersom,orignele willy spruitstuk is 4-1, en Die van Devil is 4-2-1 :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat dacht ik ook... :) Het gietijzeren spruitstuk van de 16V is ook 4-2-1, volgens mij.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Bij de originele,komen alle pijpen bij elkaar in de collector,en er gaat dan 1 voorpijp naar de cat. toe.
Bij de Devil komen de pijpen 2 bij 2 bij elkaar in de collector en gaan dan met 2 pijpen naar de cat. toe.,daardoor krijg je een mooier verloop van uitlaatgasafvoer,en daardoor iets winst (Y)
NielsT
Berichten: 959
Lid geworden op: di 9 nov 2004 11:45
Locatie: Marknesse / clio williams

Maaaaaaaaaar, wat is nu eigenlijk de ECHTE winst van zo een spruitstuk? (gemeten)
Gesloten