Erix schreef:Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
Riël schreef:
Tot 1 bar is het niet goed toe te passen, omdat de wastegate van je turbo te klein is, dwz hij blijft toch spinnen door de betere verbranding en uitlaatdruk. Bij stage 2 zou het in principe mogelijk moeten zijn, maar ik vraag mij sterk af of ze de electronica en hardware zo goed geregeld krijgen dat ie dat gewoon pikt om met de juiste afstelling te blijven rijden.
Om ff korte metten te maken met alle speculatie. Je kunt binnen de grenzen van de mapsensor elke turbodruk instelling gebruiken die je wilt.
De afstelling is en blijft goed. Dus gewoon volgas kunnen knallen met elke hoeveelheid turbodruk die je wenst.
En hoe je die turbodruk instelt is niet van belang.
Gaan wij in de tussentijd rustig verder met testen en fijnafstelling...
Laat ik wel verklappen dat ik qua koppel en vermogen Ray nader. Ray draaide met T25 @ 1.3Bar en carburateur bijna 140pk aan de wielen en rond de 220Nm op de Dyno in Goes.
Ik kwam daar in de buurt met injectie en T2 @ 0.85Bar...

(130pk en 210Nm op de Dyno in Goes.)
Nu dus een "grotere" turbo, betere vorm van tussenkoeling en wat grotere injectoren. Kijken of we de bak kunnen laten "zingen"...