[R5gtti]Injectie vragen-topic

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Olijnsma schreef:Hierbij de reactie op mijn mail
Dag Erik,

Bij Sachs geven ze aan dat de platen in koude/koele toestand tussen de 300-350Nm
aankunnen, in hete toestand zo'n 250Nm. Mits de esrt goed is, dus belangrijk is zeer
zeker een goede plaatsing en een recht vliegwiel, dat laatste vergeten de meeste van
de knutselaars nl.. Als de plaat recht is heb je groter oppervlakte van de plaat dat
gebruikt wordt en ten tweede zal een krom vliegwiel bij het koppeling op laten komen
hele tijd klappen gaan uitdelen aan de plaat (klein stukje van de plaat wordt dan
maar gebruikt, klapt er nl. dan tegen aan) waardoor de veren in de plaat overbelast
raken en en later hun zegen zal gaan geven en natuurlijk krijg je dan hetzelfde met
de drukgroep.

Kortom de set kan het aan, de rest ligt aan plaatsing en conditie van de rest
waarbij trouwens slechte krukaslagers ook een slechte invloed zouden kunnen gaan
leveren, en dat zou tevens dan ook weer andersom gezegd kunnen worden.

Ik hoop dat een en ander een beetje duidelijk is.

M vr gr, Frans
@ Speedline.. Hoe zit dit :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Menno

Dat je vliegwiel vlak moet zijn klopt zonder meer. Voor m'n kevlar koppeling heb ik 't vliegwiel nog een keertje vlak laten draaien. Als je dat niet doet kan ie beduidend minder koppel aan.
rev it like a rental
Job-turbo
Contacteer:

Radar One schreef:Heb het spruitstuk ook gezien. Mijn 5je is 1 van de testversies voor het spruitstuk. Op dit moment zijn ze het in RVS aan het bouwen. Er zijn foto's, maar die zijn genomen van het spruitstuk in aanbouw en kunnen een verkeerd beeld geven.

Gisteren is er weer gepast en gemeten met een wat verder uitgewerkt spruitstuk. Zo blijven ze het stap voor stap aanpassen en verbeteren.

Deze RVS versie wordt dan getest. Als deze voldoet wordt het spruitstuk in alumimium uitgevoerd.

Het ziet er nu al prachtig uit. Als ik toestemming krijg van Jeroen en Speedline zal ik foto's plaatsen.
En???

Heb je al toestemming??
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

nee, :p

Toestemming komt pas als de definitieve versie klaar is, maar ik heb het ook mogen aanschouwen en (Y) hoor!

Ben vandaag weer ff bij Jeroen geweest voor de remklauw.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Job-turbo
Contacteer:

Dan blijven we nog even nieuwsgierig....... (S)
speedline

Om iedereen voor te zijn.

Foto's komen pas online als het opgebouwd zit.

Prijsstelling ben ik nog mee bezig. Ik heb zelf geen idee.
Roy
Moderator

Ik heb het eerste spruitstuk net mogen aanschouwen. Ziet er erg goed uit. Net of Renault het standaard zo geleverd heeft (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

speedline schreef:Om iedereen voor te zijn.

Zou toch ergens rond de 1500 gaan zitten incluis de montaazje?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Olijnsma schreef:
speedline schreef:Om iedereen voor te zijn.

Zou toch ergens rond de 1500 gaan zitten incluis de montaazje?
Dat was/is een vvorlopige schatting , je kan het nooit precies zeggen van te voren .

Maar de pk's/koppel tegen over euro's is altijd gunstig met deze ingreep .

Soms betaal je alleen al 450 euro voor iets en krijg je er 7 pk bij en een betere oppak ergens in een bepaald gebied :wink:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

UP.
hoest met de :foto: ;)
Roy
Moderator

Goed :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Job-turbo
Contacteer:

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het er uit ziet :p. Maar de auto loopt inmiddels dus (Y) Gaat de goede kant op. Ik heb met die van mij bijna 1300 km gereden zonder problemen. Naja geen problemen die met de injectie te maken hebben. Binnenkort afstellen op vol vermogen :p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Kijk dat ziet er ook goed uit dus :)
Erix
Contacteer:

Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
TURBODJ
Contacteer:

en waar blijven de foto's :wink:
Mijn motor Honda VTR Firestrom te koop, pm voor details
slash

je kan toch gewoon met een standaard blok (met chargecooler en oliekoeler) toch wel op 1,3 bar rijden? dus dan kom je toch in aanmerking voor stage 2 injectie-kit?
zijn er al prijzen voor een gtt-i kit?

p.s. , jeroen, gerrit julllie krijgen nog zes tientjes van me, was t ff vergeten (S) ..... komt goed gasten, moet toch ff binnenkort een afspraak maken om m kleppen te stellen, verrekenen we t ff
Riël
Über-Spammer

Erix schreef:Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
Tot 1 bar is het niet goed toe te passen, omdat de wastegate van je turbo te klein is, dwz hij blijft toch spinnen door de betere verbranding en uitlaatdruk.

Bij stage 2 zou het in principe mogelijk moeten zijn, maar ik vraag mij sterk af of ze de electronica en hardware zo goed geregeld krijgen dat ie dat gewoon pikt om met de juiste afstelling te blijven rijden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
slash

maar weten we al iets van prijzen vor een gtt-i kit?
oldskool

ze zyn er nog druk mee bezig denk eerder eind van dit jaar dat het misschien klaar is voor de verkoop .
word nu nog een aan gewerkt maar dat wisten jullie al.
dit kan nog wel even duren dus rustig afwachten
en alvast geld sparen dan komt alles goed .
marcel
slash

ja idd
speedline

Erix schreef:Hoe zit het eigenlijk met de regeling van de turbo druk? Is het nog mogelijk om met een bleed-valve te werken en een van te voren vastgestelde max druk of is bleed-valve niet meer toe te passen?!
Riël schreef: Tot 1 bar is het niet goed toe te passen, omdat de wastegate van je turbo te klein is, dwz hij blijft toch spinnen door de betere verbranding en uitlaatdruk. Bij stage 2 zou het in principe mogelijk moeten zijn, maar ik vraag mij sterk af of ze de electronica en hardware zo goed geregeld krijgen dat ie dat gewoon pikt om met de juiste afstelling te blijven rijden.
Om ff korte metten te maken met alle speculatie. Je kunt binnen de grenzen van de mapsensor elke turbodruk instelling gebruiken die je wilt.

De afstelling is en blijft goed. Dus gewoon volgas kunnen knallen met elke hoeveelheid turbodruk die je wenst.

En hoe je die turbodruk instelt is niet van belang.

Gaan wij in de tussentijd rustig verder met testen en fijnafstelling...

Laat ik wel verklappen dat ik qua koppel en vermogen Ray nader. Ray draaide met T25 @ 1.3Bar en carburateur bijna 140pk aan de wielen en rond de 220Nm op de Dyno in Goes.

Ik kwam daar in de buurt met injectie en T2 @ 0.85Bar... >-) (130pk en 210Nm op de Dyno in Goes.)

Nu dus een "grotere" turbo, betere vorm van tussenkoeling en wat grotere injectoren. Kijken of we de bak kunnen laten "zingen"... :lol:
-Ray-
Contacteer:

en als ik er nou eens een stage 2 kit opknal??? :~ hmmmm :p

ga eens door met testen en finetunen??? :D
Immer wieder die verdammte Holländer
slash

ik zit ook te denken aan een stage 2 kit
Riël
Über-Spammer

Ik heb van Fastchip zelf gehoord dat bleeden onder de 1 bar niet werkt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erix
Contacteer:

Okay, dat wilde ik weten... leek me al stug dat bleed valve niet zou werken zolang onder max waarde van de map sensor bleef... aangezien het mengsel toch aan de hand van uitlaatgassen worden bepaald. thx voor bevestiging :)
slash

wordt stage 1 met een stage 2 spruitstuk :smoke:
Steven
Car: M536

Fijn voor jou?
slash

niet voor jou nee slimpie
Robert dB.

slash schreef:wordt stage 1 met een stage 2 spruitstuk :smoke:
type je wel eens langere posts dan 1 regel? :p

Motiveer anders je besluit om met deze set-up te gaan rijden (jij bent tenslotte de kenner). Kom de chargecooler soms beter tot zijn recht? Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen stage 1 en 2 onderdelen? Etc...
Wellicht volgen er nog interessante discussies hiero ipv mededelingen waar toch niemand echt op zit te wachten :).
slash

IK ben geen kenner, ik laat me informeren DOOR kenners,
spruitstuk stage 2 is groter, grotere injectoren, andere chip, andere benz.pomp etc.
dus als je met een stage 2 spruitstuk begint is het makkelijker upgraden
-PAZ-
Über-Spammer

lijkt mij ook verstandiger om gelijk stage 2 spullen te gebruiken zeker wannneer je van plan bent om hem later nog verder op te tunen, anders zit je met dubbele kosten, nu stage 1 en als je dan later meer wil moet je weer flink investeren om alles te upgraden.

ps. laat je niet van de wijs brengen iedereen verandert zijn eigen auto op zen eigen manier, als je zelf tevreden bent met het eind resultaat is het toch goed, je doet het toch voor je zelf en niet voor een ander.

keep up the good work!! (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Contacteer:

zou je niet eerst eens beginnen met het hart van je blok? zuigers, drijfstangen etc... kop bewerken? je kan er wel injectie op knallen, maar als jij 1bar + wil gaan rijden krijgen die dingen enorm op hun flikker... ken de boel weer open! en logischere volgorde lijkt me van binnenuit te gaan werken...

mja dat ben ik ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
slash

ja daar heb je gelijk in, aangezien ik een nieuw blok heb denk ik dat ik die inverstering uitstel voor even
Roy
Moderator

Dan lijkt het me helemaal beter om eerst wat aan je zuigers en dergelijke te doen. Of je moet grag een nieuw blok willen slopen. Dan kost het zeker weten dubbel geld (S)
5 GT Turbo '88 GT5
slash

tja jullie hebben weer gelijk, zal t ff aan jl vragen wat t moet kosten
Plaats reactie