ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Adinsx schreef:Iemand een idee waarom deze R26 een andere tellerklok heeft als andere R26's?

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... 1867/fotos

Of is het stiekem geen R26, dan moet ie ook bij het register verhuizen. Ik denk namelijk dat het gewoon een 225 is, net als deze:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ren ... ne/8136429
De 60-ggg-8 is een r26

De 2e niet.99-XZ-KD
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Christiaan schreef:
-jo- schreef:als ik goed geluisterd heb, 900mbar met 1.1 piek.
Bedankt Jo!

Enig idee welke veer er dan in mijn forge DV moet, groen of geel? Volgens de Forge site is het een beetje een grens geval. 5tot15psi groen en van 15tot23 geel.
Kleuren veren? Ik weet van niets. Ik heb wel een vreemd "verkouden" geluidje in de dv. Alleen bij net weg rijden. Zou dat hiermee te maken kunnen hebben?
Zou ik de verkeerde veer hebben?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ben benieuwd wanneer deze op NL kenteken bij veban of zo te voorschijn komt:
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=533152&from=0
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Met dat dak ... nah .. Wel een diesel RS :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Patrick.B schreef:
Christiaan schreef:
-jo- schreef:als ik goed geluisterd heb, 900mbar met 1.1 piek.
Bedankt Jo!

Enig idee welke veer er dan in mijn forge DV moet, groen of geel? Volgens de Forge site is het een beetje een grens geval. 5tot15psi groen en van 15tot23 geel.
Kleuren veren? Ik weet van niets. Ik heb wel een vreemd "verkouden" geluidje in de dv. Alleen bij net weg rijden. Zou dat hiermee te maken kunnen hebben?
Zou ik de verkeerde veer hebben?
Als je de verkeerde veer er in hebt zou dit wel duidelijk geworden zijn bij het mappen lijkt me. Dan zou hij met een te slappe veer bijvoorbeeld druk verliezen bij vollast of met een te sterke veer te weinig of niet afblazen. Volgens mij is de standaard veer groen.

Wellicht moet je je DV eens schoonmaken en smeren, of heeft hij dat geluid altijd al gemaakt?
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Patrick.B schreef:
Christiaan schreef:
-jo- schreef:als ik goed geluisterd heb, 900mbar met 1.1 piek.
Bedankt Jo!

Enig idee welke veer er dan in mijn forge DV moet, groen of geel? Volgens de Forge site is het een beetje een grens geval. 5tot15psi groen en van 15tot23 geel.
Kleuren veren? Ik weet van niets. Ik heb wel een vreemd "verkouden" geluidje in de dv. Alleen bij net weg rijden. Zou dat hiermee te maken kunnen hebben?
Zou ik de verkeerde veer hebben?
Als je de verkeerde veer er in hebt zou dit wel duidelijk geworden zijn bij het mappen lijkt me. Dan zou hij met een te slappe veer bijvoorbeeld druk verliezen bij vollast, of met een te sterke veer te weinig of niet afblazen. Volgens mij is de standaard veer groen.

Wellicht moet je je DV eens schoonmaken en smeren, of heeft hij dat geluid altijd al gemaakt?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ivo van Achthoven schreef:Heel goed wouter ;-)
Zo heeft Tom weer wat geleerd :lol:
Faalhaas eerste klas hier :loser:
*eerst kijken, dan roepen*


(0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
zipzip
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 23:32
Locatie: Hagestein

Adinsx schreef:Ik kwam er vanmorgen achter ja, alles gaat met 2 stapjes, maar de 80 slaat hij over. Niet dat dat zo'n probleem is, want hij staat toch op 84 of 86 wanneer het treintje rijden is, maar het viel me vanmorgen pas op (0)
80 in zijn 4 rijden gaat bij mij dan weer wel op de CC ;)
zipzip
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 23:32
Locatie: Hagestein

Even heeeel wat anders.
Hoe kom ik achter de kleur code van de RS Trophy velgen?

[img]http://94.100.114.165/1290050001-129010 ... _QDP0.jpeg[/img]

Weet iemand die toevallig?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Christiaan schreef: Wellicht moet je je DV eens schoonmaken en smeren, of heeft hij dat geluid altijd al gemaakt?
Nee bij het begin niet. Ik ga als ik een keer tijd heb de DV wel uitelkaar halen.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

zipzip schreef:Even heeeel wat anders.
Hoe kom ik achter de kleur code van de RS Trophy velgen?

[img]http://94.100.114.165/1290050001-129010 ... _QDP0.jpeg[/img]

Weet iemand die toevallig?
Ik kwam laatst een site tegen waar dit staat, vanuit RenaultSport zelf.
Even zoeken :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

De kleurcode is 205727.

Toevallig net mijn nieuwe velgen, welke wit waren, in deze kleur laten spuiten.

[img]https://byfiles.storage.live.com/y1pAas ... Small).JPG[/img]
Trust me. I know what I'm doing.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Juist die ja :)

Ziet er dik uit trouwens Xabre!
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

oEH .. DIK. 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat voor velgen zijn dat? Ziet er dik uit :worship:
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

lenso light s-2
Trust me. I know what I'm doing.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Erg mooi wieltje (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
zipzip
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 23:32
Locatie: Hagestein

Erg mooie velgen.
En bedankt voor de kleur code ;)
AB RS
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 25 mar 2011 11:26
Contacteer:

Adinsx schreef:Heerlijk die herfstvakantie hier in de omgeving.

Op de A18, en de rondweg gemeten met redelijk warme motor (10 a 15 minuten onderweg)

84 op de cc -> 6,7 L/100
126 op de cc -> 10,3L/100
160 op de cc -> 12,9L/100

Gemiddelde staat nu op 10,8L/100 omdat ik even een paar keer zo'n sloom geval die 100 links reed voorbij moest.

Overigens krijgen jullie de CC op precies 80? Vanmorgen bleef hij van 78 naar 82 springen :neutral:
Hier ook even geprobeerd (Megane II RS phase I, Fastchip stage I):
128 op de CC -> 8,7 - 9,1 L/100km
108 op de CC -> 6,7 - 7,1 L/100km
88 op de CC -> 6,3 - 6,7 L/100km

Verder kan ik de CC wel gewoon op 80 zetten!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Zo, na 602.8 km begon het tanklampje te branden. Volgens de boordcomputer 7.7 gereden op de 100 km :p

Moet zuiniger kunnen, maar daar heb ik de RS niet voor gekocht (maar zuinig met een RS kan dus wel :p )
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Gsus. Rij jij 90 op de snelweg?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Nee, 110 à 120 op cc
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ben jij ook zo'n bejaarde die niet gewoon 120 kan gaan rijden? :smile:
En maar zeuren in Nederland dat we nooit door kunnen rijden om vervolgens massaal te zacht te gaan rijden (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ah joh, zeik niet zo. Bij ons zijn de snelwegen 5 baans, dus ruimte zat (0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hier gewoon weer het lampje aan bij 415km hoor...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Adinsx schreef:Hier gewoon weer het lampje aan bij 415km hoor...
Dat is echt snel hoor gezien de tankinhoud die je normaal hebt.... Misschien toch iets niet goed met je mapping?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ja lijkt mij ook.

Kijk, die 1:9 of 1:9,5 is wel haalbaar als ik constant kalm aan doe, en dus niet even sportief de snelweg op rij of even inhaal.

De mapping twijfel ik al langer aan, zowel qua verbruik, het stotteren 's morgens en het knipperende milieu-lampje.
Moet wel weer even constant RON98 gaan tanken, de Clio hield ook niet zo van 95 wat dat betreft.

Dus custom-mappen staat voor 2012 op de agenda, alleen dat budget nog even vrijmaken naast alle andere zaken die ik nog wil aanpassen (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
AB RS
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 25 mar 2011 11:26
Contacteer:

Adinsx schreef:..., het stotteren 's morgens en het knipperende milieu-lampje.
Stotteren met koude motor had de mijne ook toen ik hem kocht. Zaten verkeerde bougies in, blijkbaar luistert dat vrij nauw bij de RS. Nadat de dealer er originele bougies in had gezet, was het stotteren verleden tijd.

Knipperend milieulampje had ik aan het begin ook heel af en toen, na de Fastchip mapping heb ik het lampje eigenlijk nog nooit meer zien branden.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Originele bougies zitten er nog in (net 51.000 op de klok) en die gaan eruit wanneer het eerste jaartje erop zit (juni 2012).

Kan inderdaad wel helpen, en BP-Ultimate tanken dan maar. De mapping die erop zou zitten klopt naar mijn idee nog niet helemaal, maar alles terugflashen naar origineel vind ik ook wat overdreven nu.

Hij loopt verder prima namelijk, maar lust een slokje meer als een ander. :)


Achja, we zien het wel. Hij gaat sowieso nog een keer bij een relatie op de bank. Eens zien wat hij oplevert.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
AB RS
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 25 mar 2011 11:26
Contacteer:

Hier gaat er bij voorkeur Gulf Challenger (100) in, daarna BP Ultimate (98 ) en als laatste Super Plus 98 van de witte pomp.

Op Shell V-Power (97) loopt ie merkbaar slechter.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Er ging Fuel Save rommel in, loopt prima verder maar ideaal is het niet.
Met de Clio tankte ik altijd Ultimate, ga dat binnenkort ook maar weer eens doen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Het verbruik wordt wel heel erg bepaald door het gebruik van het rechtervoetje, hoor.
Afhankelijk van de rijstijl rij ik tussen de 1:12,5 en 1:7,9.
En er wordt geen meter gereden zonder RON98 bij mij...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Adinsx schreef:Originele bougies zitten er nog in (net 51.000 op de klok) en die gaan eruit wanneer het eerste jaartje erop zit (juni 2012).
Ik zet het even op een rij...

-je rijd met een remap, die eigenlijk voor geen meter klopt.
-je verbruik ligt merkelijk hoger dan de gemiddelde, zelfs gemapte RS.
-je spuit er merkelijk meer benzine in.

-maar je vind het wel normaal dat je bougies er 51k inzitten en de auto stottert ??? Zou het mssn kunnen dat je bougies een "beetje" op zijn ???

Sorry hoor, en dan mekkeren dat er iets loos is met de auto (S)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Jo, het moet gezegd worden..... de bougies behoren pas na 60dkm vervangen te worden... ;-)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Alleen de eerste paar 100m bij een koude start stottert hij wat, hoor je de turbo ook even fluiten of afblazen. Geen idee wat ik hoor :p
Net of de druk kort snel te hoog is.

Binnenkort zal ik er is een bougie uittrekken. die 60k staat toch begin 2012 op de klok, dus dat gaat goed komen. We hebben er nu ook alweer bijna 6k bij op gereden sinds 14 juli.

Sowieso hecht ik niet heel veel waarde aan de onderhoudsinterval. Meestal vervang ik het toch wel eerder.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie