ACT: Clio I
Prima, maar sluit dat naadloos aan op mijn huidige carrosserie? Ik heb namelijk al een foto gezien van een RS achterbumper op een "standaard" clio, deze past perfect. Maar past de voorbumper ook perfect??Juno schreef:Mensen kinder, die flexe RS bumper gaat prima passen, hebt ik ook gehad! Ziet er trouwens gruwelijk uit, als ik het mag zeggen.
Noi succes!
B@m schreef:Hallo,
Ik heb zojuist een vraagbaak uit de bieb gehaald omdat ik waarschijnlijk binnenkort e.e.a. moet sleutelen aan me Clio 1.8 RSI uit 94. Er staat echter op: voor modellen van 91-93 en bij het modellenoverzicht staat alleen de 1.8 RT en Baccara vermeld. Weet iemand of dit boek ook goed klopt voor een clio RSI 1.8 uit 01-1994?? Of scheelt dit veel??
MVG Patrick

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
De RT en Baccara motor zijn dezelfde. Een RSI heeft dezelfde motorcode. maar er verschillen wat kleine dingen (MPI=> SPI) Maar wat moet je doen. Of wat is het probleem. Dan kunnen wij hier meestal wel aangeven of er verschil in zit.Haas schreef:B@m schreef:Hallo,
Ik heb zojuist een vraagbaak uit de bieb gehaald omdat ik waarschijnlijk binnenkort e.e.a. moet sleutelen aan me Clio 1.8 RSI uit 94. Er staat echter op: voor modellen van 91-93 en bij het modellenoverzicht staat alleen de 1.8 RT en Baccara vermeld. Weet iemand of dit boek ook goed klopt voor een clio RSI 1.8 uit 01-1994?? Of scheelt dit veel??
MVG Patrick
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Me dynamo demonteren en me schijven en blokken demonteren en chekken of me draagarm rubbers nog oke zijn of me fuseekogels nog goed zijn en of evt. me lager kapot is. (onder het kopje techniek->remsysteem heb ik de post gedaan van de trillende en krakende remmen. Ik wil daar vanaf
MVG Patrick M

MVG Patrick M
-
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid:MXP schreef:Prima, maar sluit dat naadloos aan op mijn huidige carrosserie? Ik heb namelijk al een foto gezien van een RS achterbumper op een "standaard" clio, deze past perfect. Maar past de voorbumper ook perfect??Juno schreef:Mensen kinder, die flexe RS bumper gaat prima passen, hebt ik ook gehad! Ziet er trouwens gruwelijk uit, als ik het mag zeggen.
Noi succes!
De achterbumper van een RS past op een normale Clio 2.
De voorbumper van een RS past NIET op een normale Clio 2 vanwege de bredere voorschermen.
Ik heb een vraag!
Hoe zijn de bumpers van een Clio II te demonteren, en is dit makkeijk te doen voor een leek als ik?? Heeft iemand zo'n bumper wel eens gedomonteerd en wat dien ik hierbij allemaal te doen!? Kan iemand mij dit vertellen!
Dank Maarten!
Hoe zijn de bumpers van een Clio II te demonteren, en is dit makkeijk te doen voor een leek als ik?? Heeft iemand zo'n bumper wel eens gedomonteerd en wat dien ik hierbij allemaal te doen!? Kan iemand mij dit vertellen!
Dank Maarten!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je moet een paar schroeven los draaien
ga eens onder de bumpers liggen, dan zie je het vanzelf

ga eens onder de bumpers liggen, dan zie je het vanzelf
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
stalen S wielen ET 35 idd volgens mij, 5.5 J
dat ligt er maar net aan wat je koopt. Het blijven allebei sportievere uitvoeringen en zijn dus vaak ook zo gereden. Je kunt t treffen, maar ook niet...Madmaus schreef:Hoeveel betrouwbaarder is een Clio RSi vergeleken met een Clio 16v?
-
Madmaus schreef:Hoeveel betrouwbaarder is een Clio RSi vergeleken met een Clio 16v?
Ligt aan de chauffeur voor je. Kijk bij zo een auto niet zo zeer naar de feiten, maar ook naar de betrouwbaarheid van de verkoper.
Ik denk eerder dat je het gewoon slecht getroffen hebt... Met iedere andere auto kun je problemen hebben.....Madmaus schreef:ja oke das logisch.
Maar een 16v is gewoon een probleem auto. Gaat snel kapot.
Een RSi staat toch niet zo bekend?
Zit er misschien aan te denken om me 16v in te ruilen voor een RSi.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
precies..nieuw of oud..
en tsja, voor snelheid betaal je, niet alleen de aanschaf, maar ook onderhoud enz. Als de vorige eigenaar dat verzaakt heeft, dan ben jij waarschijnlijk de pineut, maar ja, dat zul je nooit met zekerheid weten.
en tsja, voor snelheid betaal je, niet alleen de aanschaf, maar ook onderhoud enz. Als de vorige eigenaar dat verzaakt heeft, dan ben jij waarschijnlijk de pineut, maar ja, dat zul je nooit met zekerheid weten.
Ik heb ook zeker geen geluk gehad met de 16v.
Maar probleem is altijd geweest dat ALS er iets aan de hand was, je nergens bij komt.
Hoe zit dat bij de RSi? Meer ruimte?
Nu zit ik al snel op hoge kosten.
Benzine verbruik is vrij hoog. Kortom eigelijk kan ik hem niet meer betalen
Maar probleem is altijd geweest dat ALS er iets aan de hand was, je nergens bij komt.
Hoe zit dat bij de RSi? Meer ruimte?
Nu zit ik al snel op hoge kosten.
Benzine verbruik is vrij hoog. Kortom eigelijk kan ik hem niet meer betalen

@ Haas, het is ook zo dat met name de de 1e eigenaar een sportieve uitvoering koopt wegens het uitrustigspakket... Niet zozeer gelijk om hem af te trappen...
Maus, is een Alto geen optie? Goedkoop in gebruik etc, en kwalitatief goed.
Maus, is een Alto geen optie? Goedkoop in gebruik etc, en kwalitatief goed.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Dit is mijn mening:
Een RSi sleutelt 3x zo makkelijk als een 16v en is wat minder storingsgevoelig dan een 16v.
Maar of de kosten zo veel gaan schelen denk ik niet? Onderdelen en reparaties zijn allicht wat makkelijker uit te voeren, maar verbruik enzo is niet minder dan een 16v.
Als je al een 16v hebt zou een keuze zijn, je gaat op in en exterieur toch niet echt erop vooruit, maar qua prestaties is het allebei erg leuk.
Een RSi sleutelt 3x zo makkelijk als een 16v en is wat minder storingsgevoelig dan een 16v.
Maar of de kosten zo veel gaan schelen denk ik niet? Onderdelen en reparaties zijn allicht wat makkelijker uit te voeren, maar verbruik enzo is niet minder dan een 16v.
Als je al een 16v hebt zou een keuze zijn, je gaat op in en exterieur toch niet echt erop vooruit, maar qua prestaties is het allebei erg leuk.
Thanks, belangrijk is ook gewoon dat je meer ruimte hebt om te sleutelen. Dan word het al minder erg als der iets aan de hand is.Riël schreef:Dit is mijn mening:
Als je ziet wat ik aan die 16v heb vervangen ga je ook een overstap overwegen.
En dan hoef je niet aan te komen met is een Alto niets voor jou, want dat slaat echt nergens op.
Zeg dan gewoon dat je die Cliko zat bent...., en je gewoon weer wat anders wil, een RSI is echt niet een stuk zuiniger hoor...
Er staat op Marktplaats nog een hele dikke Clio 1.2 te koop, helemaal overgespoten, dikke wielen, 16V kap etc...., is dat nix dan
Er staat op Marktplaats nog een hele dikke Clio 1.2 te koop, helemaal overgespoten, dikke wielen, 16V kap etc...., is dat nix dan

das waar, maar een rsi of 16V zijn vaak wagens die aldoor verkocht worden en dus de invloed van de eerste eigenaar nog maar sporadisch merkbaar isChris schreef:@ Haas, het is ook zo dat met name de de 1e eigenaar een sportieve uitvoering koopt wegens het uitrustigspakket... Niet zozeer gelijk om hem af te trappen...
-
Je weet nu wat je hebt, vergeet dat niet, zou je hem inruilen dan kan de nieuwe eigenaar van jou 16v ineens jaren zonder probs rijden en jij met je nieuwe RSI probleem na probleem hebben.
Je weet dus nu wat je hebt, koop je weet wat anders, dan loop je altijd weer een risico. Het risico word een stuk minder als je voor een 1.4tje van een oma gaat...
ps. persoonlijk vind ik een 16v toch wel een wagen van meer waarde a een RSI. Een RSI zou ene stap terug zijn..
Je weet dus nu wat je hebt, koop je weet wat anders, dan loop je altijd weer een risico. Het risico word een stuk minder als je voor een 1.4tje van een oma gaat...
ps. persoonlijk vind ik een 16v toch wel een wagen van meer waarde a een RSI. Een RSI zou ene stap terug zijn..
Of je neemt een 19 1.7 met veel opties en een leuke uitvoering ... Goedkoper dan de clio, en rijdt heerlijk 

En dit precies vind ik ook. Maar toch, waar trek je de grens. Je kan niet aan de gang blijven toch?Bram (vospower) schreef:Je weet nu wat je hebt, vergeet dat niet, zou je hem inruilen dan kan de nieuwe eigenaar van jou 16v ineens jaren zonder probs rijden en jij met je nieuwe RSI probleem na probleem hebben.
En toen dacht ik ineens een RSi is toch ook een snelle jongen. En meer ruimte om wat aan te knutselen. En misschien een leuke uit 96 is wel meer betrouwbaar.
een 1.4 of 1.2 is teveel van het goeie, dat gaat me vervelen ik moet wel wat snelheid onder me kont hebben.
Ik vond het al een hele stap van me om er over na te denken om die 16v weg te doen

dan zou ik m gewoon houden..
ja idd houden.
(Maar die 1.2 van marktplaats is wel stoer
)
(Maar die 1.2 van marktplaats is wel stoer

[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
Als je een Clio 1.4 koopt wil dat niet zeggen dat je minder probs krijgt, had met mijn Clio S meer problemen dan met mijn huidige 16V.
Als je een 16V koopt weet je dat ie goed gebruikt is
.
Zonde dat je je Clio gaat verkopen.
Een Rsi wil niet altijd beter zijn vraag maar aan Paul1916V
Als je een 16V koopt weet je dat ie goed gebruikt is

Zonde dat je je Clio gaat verkopen.
Een Rsi wil niet altijd beter zijn vraag maar aan Paul1916V
VLK Groep
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Is waar, maar de probs die ik met mijn RSi heb gehad hadden er vooral mee te maken dat de complete voorkant in puin heeft gelegen..bleek..
gewoon een slechte aankoop van mijn kant dus, maar daar heb ik van geleerd..
Wat me dan wel opvalt is dat er hier op t forum al 3 of 4 RSi'tjes problemen met kromme schijven hebben..lijkt me sterk dat dat dan toeval is?
gewoon een slechte aankoop van mijn kant dus, maar daar heb ik van geleerd..
Wat me dan wel opvalt is dat er hier op t forum al 3 of 4 RSi'tjes problemen met kromme schijven hebben..lijkt me sterk dat dat dan toeval is?