[Williams] Turbo project: update 8-11-03

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

De turbo gaat er komen :D

We (onderanderen JL-Tuning, onze alles weter 'Speedline' en Fastchip) zijn nog druk bezig om alle info in te zamelen, maar het is wel duidelijk geworden dat het haalbaar is. De ingreep wordt dan ook vrij heftig.

Zie hier een deel van de lijst met aanpassing/onderdelen:
- Blok reviseren, zuigers met lage compressie, sterkere drijfstangbouten, nieuwe lagers, bak revisie.
- Garrett GT turbo, grote injectoren, aangepasten uitlaatspruitstuk.
- RVS uitlaat systeem.
- full front intercooler.
- 320 Nm koppeling.
- motorsteunen vervangen voor cup clio steunen.
- turbo druk regelaar, nieuwe EPROM, shift lampen op het dashboard.
- gele Koni's rondom, Merwede veren, powerflex bussen.
- K-Tec 300 mm remmen, rvs remleidingen, DOT5.1 remvloeistof.
- etc, etc.

Resultaat circa: 240 pk, 320 Nm bij 0.95 Bar >-)

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen, alles bij elkaar zal het wel 3 maanden tijd in beslag nemen...
Laatst gewijzigd door Robert dB. op vr 5 dec 2003 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Klinkt allemaal super !

Veel suc6 !
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

:worship:

succes!
Michel RSi
Berichten: 138
Lid geworden op: za 10 mei 2003 19:02
Locatie: Losser (Twente)

Suc6
Clio en 240 pk!! :worship:
Skoda Octavia 1.8 20V Turbo
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

JEZUS CHRISTUS die Robert is echt niet helemaal lekker bijzijn hoofd geworden..... :worship:
Heb je met dat nieuwe huis ook gelijk een euro boompje bij het plaatselijke tuincentrum gekocht, en groeit ie hard ofzoiets......

Ik zal je zeggen succes jonge, en ben onwijs benieuwd naar het nieuwe "hart" van de Willie.... :wink:

JL Tuning, Fastchip, Speedline, Wob..... (Y)
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

succes, en respect :worship:
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

ik mis iets...de rolkooi :p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

suc6 Robbert dB. :worship: (Y)
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Ja idd, rolkooi kan handig wezen of de carroserie doorlassen, bij mij was de tunnel ook afgescheurd, voor de achterbank, door het vermogen denk ik.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

wouter 16v schreef:Ja idd, rolkooi kan handig wezen of de carroserie doorlassen, bij mij was de tunnel ook afgescheurd, voor de achterbank, door het vermogen denk ik.
Tjsa...wellicht komt die ooit nog wel. Vooralsnog vind ik het zonde van me nog smeltloze interieur.

Nog een puntje vergeten: de carbon-kevlar (lichttt!)motorkap van de maxi is ook besteld, dus inclusief het 2e rooster :)
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Ja, maar ben bang dat je alles uit elkaar trekt, zal morgen wel even een foto nemen van de tunnel
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

hmmm nooit eerder van gehoord dat zo iets kan gebeuren. Leg eens volgens jou de oorzaak uit.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Nou, door het vermogen want aan de voorkant staat te trekken denk ik dat je alles uit zijn fatsoen trekt, bij het hard optrekken, hard uit de bocht komen. Ik zag het pas toen ik de mat uit de 16v haalde om in de nieuwe willie te leggen, toen kwam ik een scheur overdwars van een centimeter of 20 tegen. En op het circuit is de volledige carroserie ook door gelast en bij een rally wagen ook.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Ben zelf van plan om er verstevings punten in te zetten, plus rolkooi, in carroserie van de willie.
schrok toch wel een beetje, ik zag mijn uitlaat van binnen uit
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

(Y) Goed bezig Robert!
Maar drie maanden?... Lijkt me niet erg lang voor een dergelijke ingreep.
But if you have the money... >-) (Y) 8)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

wouter 16v schreef:Ben zelf van plan om er verstevings punten in te zetten, plus rolkooi, in carroserie van de willie.
schrok toch wel een beetje, ik zag mijn uitlaat van binnen uit
Ik zal het eens gaan navragen. Had je toen een veerpootbrug gemonteerd? Wat was verder de staat van de carroserie?
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Van voren en van achter een veerpootbrug, plus een halve rolkooi, staat was goed
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Komt er ook een sper in? Want 240 pk zonder sper is lastig hoor. Volgens mij levert Quaffe er wel 1 voor de Willy....

Zal wel ziek veel geld gaan kosten, misschien beter toch die kooi, doorlassen en een setje kuipen erin. Voor de stevigheid en veiligheid.

Dan leg je dat nette interieur gewoon op zolder :)


Maar wel megavet idee 8) Dat zal me een geweld gaan geven...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Denk dat we het aardig moeilijk krijgen met de GTT's.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Ja idd. kuipstoelen zou ook niet verkeerd wezen, ik denk dat het nogal klappen in de leuning van de stoel gaat geven bij het opschakelen.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Sper is kostbaar in aanschaf en onderhoud. Geeft wel een langere levensduur mee aan het diff.
Binnen het budget nu niet echt haalbaar.

Kooi en kuipen kan in de toekomst bij 'stage 2' nog gerealiseerd worden.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

je hebt een heel jaren plan uitstaan :) (Y) goed man
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Om alles 'heel en recht' te houden kan ook op lage druk gereden worden. Elektronische standen schakelaar van de turbodruk.
Toch ben ik niet bang dat alles stuk gaat, ik ga immers niet direct het circuit op.
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Stage 2? Maar ik kom 2 nov. met de clio naar de meeting, kun je het zien, gaan we ook een eindje rijden, kun je voelen wat voor klappen dat geeft bij het overschakelen. En dan krijg jij nog 100 nm koppel meer.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Het moet inderdaad wel even mee gaan :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

goed werk (Y) ben benieuwd wat het resultaat wordt.
Laatst gewijzigd door Johan op za 4 okt 2003 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Robert dB. schreef:Sper is kostbaar in aanschaf en onderhoud. Geeft wel een langere levensduur mee aan het diff.
Binnen het budget nu niet echt haalbaar.

Kooi en kuipen kan in de toekomst bij 'stage 2' nog gerealiseerd worden.
Ik zou uberhaupt altijd voor een sper gaan kijken als ik meer dan 200pk op me voorwielen had.

Je moet eens proberen weg te rijden op nat wegdek met een turbogat. Spinnen is dan opeens helemaal niet leuk meer.
Ik zou er toch nog even goed over denken.

En dat interieur kan later ook wel, maar dan zou ik het zeker wel rustig houden.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Ik rij nu ook rond met bijna 200 Nm koppel en 175pk, maar ben totaal niet bang voor klappen die de carroserie krijgt, alle krachten worden keurig opgenomen.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Hoe weet je dat zo zeker dan robert ??
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Steven schreef:Ik zou er toch nog even goed over denken.
Dat doen we zeker wel, we zijn ook nog maar in ontwikkeld stadium :) Er is ook al over gesproken.

2 dingen staan voorop: veiligheid en betrouwbaarheid!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis gewoon wel zo dat Robert nog een keiharde (relatief 'jonge')carroserie heeft die nog geen ragwerk te verduren heeft gehad. Gezien Robert er al lange tijd in rijd en ik weet dattie er netjes mee omgaat :)

Ik vind dat sper veel belangrijker, dat kun je mooi meenemen met de bakrevisie en dan weet je zeker dat ie wat kan hebben. Achteraf inbouwen is ruk.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

2 liter turbo? goed bezig wob (Y) . Hebben we straks 3 2liter turbo`s in onze club 8)
There will be plenty of time to rest when your dead
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

vertel je nu een geheimpje cat?? :D
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Steven schreef:Ik vind dat sper veel belangrijker, dat kun je mooi meenemen met de bakrevisie en dan weet je zeker dat ie wat kan hebben. Achteraf inbouwen is ruk.
Weet jij eigenlijk wie ze levert voor de JC5-015 bak?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Quaffe ze leverde, zal zo ff zoeken.

Quaffe is wel zeer goeie kwaliteit/prijs verhouding.
Plaats reactie