[Williams] Turbo project: update 8-11-03
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
De turbo gaat er komen
We (onderanderen JL-Tuning, onze alles weter 'Speedline' en Fastchip) zijn nog druk bezig om alle info in te zamelen, maar het is wel duidelijk geworden dat het haalbaar is. De ingreep wordt dan ook vrij heftig.
Zie hier een deel van de lijst met aanpassing/onderdelen:
- Blok reviseren, zuigers met lage compressie, sterkere drijfstangbouten, nieuwe lagers, bak revisie.
- Garrett GT turbo, grote injectoren, aangepasten uitlaatspruitstuk.
- RVS uitlaat systeem.
- full front intercooler.
- 320 Nm koppeling.
- motorsteunen vervangen voor cup clio steunen.
- turbo druk regelaar, nieuwe EPROM, shift lampen op het dashboard.
- gele Koni's rondom, Merwede veren, powerflex bussen.
- K-Tec 300 mm remmen, rvs remleidingen, DOT5.1 remvloeistof.
- etc, etc.
Resultaat circa: 240 pk, 320 Nm bij 0.95 Bar
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen, alles bij elkaar zal het wel 3 maanden tijd in beslag nemen...
We (onderanderen JL-Tuning, onze alles weter 'Speedline' en Fastchip) zijn nog druk bezig om alle info in te zamelen, maar het is wel duidelijk geworden dat het haalbaar is. De ingreep wordt dan ook vrij heftig.
Zie hier een deel van de lijst met aanpassing/onderdelen:
- Blok reviseren, zuigers met lage compressie, sterkere drijfstangbouten, nieuwe lagers, bak revisie.
- Garrett GT turbo, grote injectoren, aangepasten uitlaatspruitstuk.
- RVS uitlaat systeem.
- full front intercooler.
- 320 Nm koppeling.
- motorsteunen vervangen voor cup clio steunen.
- turbo druk regelaar, nieuwe EPROM, shift lampen op het dashboard.
- gele Koni's rondom, Merwede veren, powerflex bussen.
- K-Tec 300 mm remmen, rvs remleidingen, DOT5.1 remvloeistof.
- etc, etc.
Resultaat circa: 240 pk, 320 Nm bij 0.95 Bar
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen, alles bij elkaar zal het wel 3 maanden tijd in beslag nemen...
Laatst gewijzigd door Robert dB. op vr 5 dec 2003 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
succes!
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 10 mei 2003 19:02
- Locatie: Losser (Twente)
Suc6
Clio en 240 pk!!
Clio en 240 pk!!
Skoda Octavia 1.8 20V Turbo
JEZUS CHRISTUS die Robert is echt niet helemaal lekker bijzijn hoofd geworden.....
Heb je met dat nieuwe huis ook gelijk een euro boompje bij het plaatselijke tuincentrum gekocht, en groeit ie hard ofzoiets......
Ik zal je zeggen succes jonge, en ben onwijs benieuwd naar het nieuwe "hart" van de Willie....
JL Tuning, Fastchip, Speedline, Wob.....
Heb je met dat nieuwe huis ook gelijk een euro boompje bij het plaatselijke tuincentrum gekocht, en groeit ie hard ofzoiets......
Ik zal je zeggen succes jonge, en ben onwijs benieuwd naar het nieuwe "hart" van de Willie....
JL Tuning, Fastchip, Speedline, Wob.....
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
succes, en respect
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
suc6 Robbert dB.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Ja idd, rolkooi kan handig wezen of de carroserie doorlassen, bij mij was de tunnel ook afgescheurd, voor de achterbank, door het vermogen denk ik.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Tjsa...wellicht komt die ooit nog wel. Vooralsnog vind ik het zonde van me nog smeltloze interieur.wouter 16v schreef:Ja idd, rolkooi kan handig wezen of de carroserie doorlassen, bij mij was de tunnel ook afgescheurd, voor de achterbank, door het vermogen denk ik.
Nog een puntje vergeten: de carbon-kevlar (lichttt!)motorkap van de maxi is ook besteld, dus inclusief het 2e rooster
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Ja, maar ben bang dat je alles uit elkaar trekt, zal morgen wel even een foto nemen van de tunnel
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
hmmm nooit eerder van gehoord dat zo iets kan gebeuren. Leg eens volgens jou de oorzaak uit.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Nou, door het vermogen want aan de voorkant staat te trekken denk ik dat je alles uit zijn fatsoen trekt, bij het hard optrekken, hard uit de bocht komen. Ik zag het pas toen ik de mat uit de 16v haalde om in de nieuwe willie te leggen, toen kwam ik een scheur overdwars van een centimeter of 20 tegen. En op het circuit is de volledige carroserie ook door gelast en bij een rally wagen ook.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Ben zelf van plan om er verstevings punten in te zetten, plus rolkooi, in carroserie van de willie.
schrok toch wel een beetje, ik zag mijn uitlaat van binnen uit
schrok toch wel een beetje, ik zag mijn uitlaat van binnen uit
Goed bezig Robert!
Maar drie maanden?... Lijkt me niet erg lang voor een dergelijke ingreep.
But if you have the money...
Maar drie maanden?... Lijkt me niet erg lang voor een dergelijke ingreep.
But if you have the money...
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Ik zal het eens gaan navragen. Had je toen een veerpootbrug gemonteerd? Wat was verder de staat van de carroserie?wouter 16v schreef:Ben zelf van plan om er verstevings punten in te zetten, plus rolkooi, in carroserie van de willie.
schrok toch wel een beetje, ik zag mijn uitlaat van binnen uit
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Van voren en van achter een veerpootbrug, plus een halve rolkooi, staat was goed
Komt er ook een sper in? Want 240 pk zonder sper is lastig hoor. Volgens mij levert Quaffe er wel 1 voor de Willy....
Zal wel ziek veel geld gaan kosten, misschien beter toch die kooi, doorlassen en een setje kuipen erin. Voor de stevigheid en veiligheid.
Dan leg je dat nette interieur gewoon op zolder
Maar wel megavet idee Dat zal me een geweld gaan geven...
Zal wel ziek veel geld gaan kosten, misschien beter toch die kooi, doorlassen en een setje kuipen erin. Voor de stevigheid en veiligheid.
Dan leg je dat nette interieur gewoon op zolder
Maar wel megavet idee Dat zal me een geweld gaan geven...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Denk dat we het aardig moeilijk krijgen met de GTT's.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Ja idd. kuipstoelen zou ook niet verkeerd wezen, ik denk dat het nogal klappen in de leuning van de stoel gaat geven bij het opschakelen.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Sper is kostbaar in aanschaf en onderhoud. Geeft wel een langere levensduur mee aan het diff.
Binnen het budget nu niet echt haalbaar.
Kooi en kuipen kan in de toekomst bij 'stage 2' nog gerealiseerd worden.
Binnen het budget nu niet echt haalbaar.
Kooi en kuipen kan in de toekomst bij 'stage 2' nog gerealiseerd worden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
je hebt een heel jaren plan uitstaan goed man
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Om alles 'heel en recht' te houden kan ook op lage druk gereden worden. Elektronische standen schakelaar van de turbodruk.
Toch ben ik niet bang dat alles stuk gaat, ik ga immers niet direct het circuit op.
Toch ben ik niet bang dat alles stuk gaat, ik ga immers niet direct het circuit op.
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Stage 2? Maar ik kom 2 nov. met de clio naar de meeting, kun je het zien, gaan we ook een eindje rijden, kun je voelen wat voor klappen dat geeft bij het overschakelen. En dan krijg jij nog 100 nm koppel meer.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Het moet inderdaad wel even mee gaan
Ik zou uberhaupt altijd voor een sper gaan kijken als ik meer dan 200pk op me voorwielen had.Robert dB. schreef:Sper is kostbaar in aanschaf en onderhoud. Geeft wel een langere levensduur mee aan het diff.
Binnen het budget nu niet echt haalbaar.
Kooi en kuipen kan in de toekomst bij 'stage 2' nog gerealiseerd worden.
Je moet eens proberen weg te rijden op nat wegdek met een turbogat. Spinnen is dan opeens helemaal niet leuk meer.
Ik zou er toch nog even goed over denken.
En dat interieur kan later ook wel, maar dan zou ik het zeker wel rustig houden.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Ik rij nu ook rond met bijna 200 Nm koppel en 175pk, maar ben totaal niet bang voor klappen die de carroserie krijgt, alle krachten worden keurig opgenomen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Hoe weet je dat zo zeker dan robert ??
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Dat doen we zeker wel, we zijn ook nog maar in ontwikkeld stadium Er is ook al over gesproken.Steven schreef:Ik zou er toch nog even goed over denken.
2 dingen staan voorop: veiligheid en betrouwbaarheid!
Tis gewoon wel zo dat Robert nog een keiharde (relatief 'jonge')carroserie heeft die nog geen ragwerk te verduren heeft gehad. Gezien Robert er al lange tijd in rijd en ik weet dattie er netjes mee omgaat
Ik vind dat sper veel belangrijker, dat kun je mooi meenemen met de bakrevisie en dan weet je zeker dat ie wat kan hebben. Achteraf inbouwen is ruk.
Ik vind dat sper veel belangrijker, dat kun je mooi meenemen met de bakrevisie en dan weet je zeker dat ie wat kan hebben. Achteraf inbouwen is ruk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
vertel je nu een geheimpje cat??
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Weet jij eigenlijk wie ze levert voor de JC5-015 bak?Steven schreef:Ik vind dat sper veel belangrijker, dat kun je mooi meenemen met de bakrevisie en dan weet je zeker dat ie wat kan hebben. Achteraf inbouwen is ruk.