ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Is de Clio RS 58-LLD-5 bekend hier? Is een grijze RS ph1 uit 2006 import uit duitsland. Kan iemand hier een kenteken check op doen? (met meer info dan standaard rdw website ;) ).
JordyT
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 4 jan 2010 21:07
Locatie: Nijkerk

Het enigste wat ik weet is dat hij eind vorig jaar op MP stond voor 7000 euro.
Hij wou er graag vanaf.
Eigenaar gaf als reden op dat hij een andere (droom) auto had gezien.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

JordyT schreef:Het enigste wat ik weet is dat hij eind vorig jaar op MP stond voor 7000 euro.
Hij wou er graag vanaf.
Eigenaar gaf als reden op dat hij een andere (droom) auto had gezien.
Nou hij staat er namelijk weer op:

http://link.marktplaats.nl/m1144972438

rdw geeft aan datum tenaamstelling 16-11-2016.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

PM Gaatze, Willem-Jan of Bas even... :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Iemand in zijn vrienden / kennissenkring journalistiek geschoolde (geen must, wel prettig) autotechniek kenners / liefhebbers?

Gezocht: Redacteur AMT

Ik kom er graag mee in contact ;-)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Zouden jullie kunnen stemmen in de volgende Poll mbt de registers:

https://goo.gl/kbWLY2
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Beetje stof afblazen..

Ik zoek eigenlijk iemand als Dekker Motorsport of Fastchip die Opels doet.
Kijken of er nog wat te porren valt aan m'n 100pk Astra G DTi :D

Goedkope tuningsboxen op ebay wil ik niet aan beginnen en tuningstoko's die 500 scheuro vragen voor een off-the-shelf map vind ik het weer niet waard voor die oude potkachel...
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Steven. Neem eens contact op met Arthur (Dekker) ik weet dat de bank waar hij gebruik van maakt door meerdere tuner wordt gebruikt. ;-)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Wat zou je nog kunnen vragen voor een standaard bestuurdersstoel uit een clio 2 fase 3 sport (182) inc. werkende airbag?
Thx (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Sander2 schreef:Wat zou je nog kunnen vragen voor een standaard bestuurdersstoel uit een clio 2 fase 3 sport (182) inc. werkende airbag?
Thx (Y)
Complete sets gaan gemiddeld voor 250 a 450 euro weg ..
Inclu achterbank en deurpanelen
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

RIP Patrick (F)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik wist niet wat je bedoelde, maar hier staat het trieste nieuws http://www.biggelaarmotors.nl/site/
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Heftig nieuws zeg :-(
Nick_rs50
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 dec 2017 12:05
Car: Renault Megane RS250

Beste allen,

Ik weet niet zo goed waar ik het neer zou moeten zetten op het forum, maar dan in ieder geval maar hier. In de nacht van afgelopen maandag 3 dec op dinsdag 4 dec is mijn geliefkoosde wagentje gestolen. Hij stond voor mijn huis in Alphen a/d Rijn onder een lantaarnpaal, om 7.45u wilde ik naar mijn werk gaan maar het instappen ging niet... Na een boel boosheid en aangifte doen inmiddels weer aan het kijken naar een tijdelijke vervanging voor mijn monstertje. Kort van genoten... :gun: :gun: stakkers...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

[img]https://www.mupload.nl/img/yrr1hck2olw.jpg[/img]

[img]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5CB1BD70[/img]
Laatst gewijzigd door Nick_rs50 op zo 9 dec 2018 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zo fijn altijd..
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Gevoelsmatig worden ze steeds vaker gestolen de laatste tijd...
Beetje jammer dat de dagwaarde in schril contrast staat tot de vervangingswaarde, je bent financieel flink de sjaak als ie gestolen word :(
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Zijn die auto's eigenlijk ook zo makkelijk open te maken als ze keyless entry hebben?
Trust me. I know what I'm doing.
Nick_rs50
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 dec 2017 12:05
Car: Renault Megane RS250

Juist dan volgens mij, had mijne ook! Sleutel op afstand uitgelezen en geïmiteerd worden. Ik hoorde van de verzekering dat dit erg vaak gebeurt bij keyless. Kunnen buiten blijven en met een bereik van ca 6m tot de sleutel kunnen ze het signaal versterken. Een simpel en goedkoop plan is de sleutels bewaren in n blik, dit verstoort het signaal. Ook een goed voornemen voor een gewilde wagen is het aanbrengen van een gps tracker, niet eens echt duur. Achteraf...

Een vreselijke k-week gehad uiteraard, ik verplicht op zoek naar n boodschappenwagen en een ander die geniet van mijn troetelkind. Gisteren een Kia Picanto gekocht voor in ieder geval de winter. De 1.2 4cil met 86pk, dat dan weer wel (0) . Wat een verschrikking... Hopen dat ie t lang, goed en zuinig doet, na de winter weer verder kijken. Weinig dat qua bedrag/vermogen/wegligging/chique badass-uitstraling kan tippen aan de Mégane rs.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ook dat blikje werkt niet ....
Hahaha kijk even op you tube. Relay atack.
Is gewoon apparaat wat ze langs je auto halen rond je slot.

Echt niet zo leuk..
Heb namelijk ook zo'n keyless systeem
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Wat een streken blijven dat toch om iemands auto stelen :@ :@ :@ (N) (N)
Anything worth doing is worth doing right!.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Je kan volgens mij in je menu ook gewoon de keyless uitschakelen. Niet handig om deze optie niet te kunnen gebruiken maar dan is het misschien wel lastiger om hem open te krijgen
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Wat een kl*te streek. Sterkte ermee Nick. :-( :-( (N)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jochem de Haas schreef:Ook dat blikje werkt niet ....
Hahaha kijk even op you tube. Relay atack.
Is gewoon apparaat wat ze langs je auto halen rond je slot.

Echt niet zo leuk..
Heb namelijk ook zo'n keyless systeem
Waarom zou dat niet werken? Het heet relay attack omdat je het signaal oppikt van een afstand en opnieuw uitzend (daarom heet het ook relay).
Als je voorkomt dat het signaal opgepikt kan worden werkt deze vorm van aanval niet, blikje / kooi van faraday, whatever.
Als je de auto via de kaart op slot met het op slot knopje staat keyless ook uit trouwens, ook dan werkt de relay attack niet.
Kijk even op Youtube hoe de relay attack werkt (D) ;-) Adinsx is laatst bij SCM geweest trouwens, heeft er ergens hier ook een linkje / verhaal over neergezet hoe dit werkt.

Jij doelt op een methode die bij Honda werkt als je het VIN nummer weet (Deze https://www.youtube.com/watch?v=pryM7EFRO2A)
Dan heb je ook VAG waar je deur open kan snijden om in te haken op een kabelboom met ODB-II en daarmee de mogelijkheid om via ODB een nieuwe sleutel te programmeren.
Bij BMW kunnen ze via reserve slot naar binnen: https://www.youtube.com/watch?v=niVoE43R1fA
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nick_rs50 schreef:Juist dan volgens mij, had mijne ook! Sleutel op afstand uitgelezen en geïmiteerd worden. Ik hoorde van de verzekering dat dit erg vaak gebeurt bij keyless. Kunnen buiten blijven en met een bereik van ca 6m tot de sleutel kunnen ze het signaal versterken. Een simpel en goedkoop plan is de sleutels bewaren in n blik, dit verstoort het signaal. Ook een goed voornemen voor een gewilde wagen is het aanbrengen van een gps tracker, niet eens echt duur. Achteraf...


Ah, interessant onderwerp waar zoals MAarten-Jan al zegt ik laatst inderdaad in ben gedoken. Mijn IV GT was ook een van de demo auto's van de Relay Attack demonstratie door Kiwa SCM.
Het artikel lees je hier: Autodieven foppen keyless systeem, hoe werkt dat?

Onder het kopje 'drie moderne methodes' staat ook Relay Attack vermeld. In het kort:
Relay Attack wordt al meer gebruikt dan een ruitje intikken. Als de keyless-sleutel binnen 6 meter van je voordeur / raam, etc ligt, ligt die binnen bereik van "Kastje A".
Een handlanger staat met "Kastje B" bij de auto. Hij bedient de portiergreep van de auto en de auto gaat op dat moment 'roepen' naar de sleutel. Dat signaal kan van Kastje B naar Kastje A (tot 1 km afstand zelfs) en Kastje A benadert zo de sleutel. De sleutel antwoord, dat signaal gaat weer van A naar B en vervolgens denkt de auto dat de sleutel bij de auto is.
Klik de auto gaat open.

Hetzelfde verhaal gebeurt nog eens voor het starten en werkelijk, de auto is weg binnen 20 seconden.

Jochem de Haas schreef:Ook dat blikje werkt niet ....
Hahaha kijk even op you tube. Relay atack.
Is gewoon apparaat wat ze langs je auto halen rond je slot.

Echt niet zo leuk..
Heb namelijk ook zo'n keyless systeem
Dat blikje werkt dus wel, want het schermt het signaal af. Ik heb onze autosleutels (uiteraard ook de reservesleutels die vaak vergeten worden) ook in een blikje. En met het blikje naast de auto gaat de auto echt niet open.

Ik heb wat korte video's van de demonstraties samengevat in deze compilatie:




Mijn IV GT ging dus wel open (echt binnen 2 seconden) terwijl de sleutels binnen lagen, maar startte niet. Sinds 2018 (of misschien ook 2017) heeft Renault de frequentie van openen/sluiten niet meer op dezelfde frequentie als van het starten. Ben ik dan veilig? Nee, want het boevengilde heeft vast al kastjes om ook die frequentie aan te kunnen.

En tja, het is een feit dat het meer wordt toegepast (Bestelbusjes als een Sprinter worden nu ook veel gestolen), en het enige wat werkt is het sleutelsignaal afschermen of een aftermarket alarmsysteem.

Zo'n GPS-tracker is leuk, maar nagenoeg elke professionele dief heeft een jammer op zak...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

O sorry dan heb ik dat filmpje verkeerd geïnterpreteerd..
Dacht dat t niet uitmaakte of ze de sleutelkaart in de nabijheid hadden ....als ze met dat apparaat langs je auto gingen.

Nouja...
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Jochem de Haas schreef:O sorry dan heb ik dat filmpje verkeerd geïnterpreteerd..
Dacht dat t niet uitmaakte of ze de sleutelkaart in de nabijheid hadden ....als ze met dat apparaat langs je auto gingen.

Nouja...
Linksom of rechtsom, de auto is sowieso weg ;). Dus, snel de boel in zo'n blikje (Y) .
Wat ik nog wel eens doe is Handsfree tijdelijk uitschakelen via Rlink als ik ergens anders ben, bij het sporten bijvoorbeeld.

Heb daarnaast nog het aanbod staan om een Klasse 3-alarm in te laten bouwen (en verslag daarvan te doen). Maar twijfel nog. Zo'n alarm werk logischerwijs onafhankelijk van de auto en dus beperk je het gemak van keyless...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

antoine schreef:RIP Patrick (F)
jacques schreef:Ik wist niet wat je bedoelde, maar hier staat het trieste nieuws http://www.biggelaarmotors.nl/site/
Patrick RS schreef:Heftig nieuws zeg :-(
Bedankt Antoine, Jacques en Patrick.

RTC, het grote RTC, ooit de grootste renaultfamilie van Nederland. Ik ging ervan uit dat het bestuur er "iets" over ging melden/vermelden op de site. Ook heb ik me afgevraagd of men een rouw/respect betuiging/bloemenkrans ging bezorgen. Dan heb ik het niet eens over een vertegenwoordiging op de rouwdienst.

Ik hoop van harte dat er iemand tekst en uitleg kan geven.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

-jo- schreef:
antoine schreef:RIP Patrick (F)
jacques schreef:Ik wist niet wat je bedoelde, maar hier staat het trieste nieuws http://www.biggelaarmotors.nl/site/
Patrick RS schreef:Heftig nieuws zeg :-(
Bedankt Antoine, Jacques en Patrick.

RTC, het grote RTC, ooit de grootste renaultfamilie van Nederland. Ik ging ervan uit dat het bestuur er "iets" over ging melden/vermelden op de site. Ook heb ik me afgevraagd of men een rouw/respect betuiging/bloemenkrans ging bezorgen. Dan heb ik het niet eens over een vertegenwoordiging op de rouwdienst.

Ik hoop van harte dat er iemand tekst en uitleg kan geven.
Wow wat een triest nieuws :-( :-(
Anything worth doing is worth doing right!.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Helaas is het leven soms keihard!

Sterkte aan de nabestaanden (Y)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik lees net op internet dat Patrick is overleden: https://www.pewispeedway.eu/news/archive/2018/12/5305

Jammer. Hij ws een sympathieke man, die graag een ander hielp. Ik heb hem leren kennen tijdens de revisie van mijn F7R motor.

Moeten we hier een apart topic over maken?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Als dat zou gebeuren is dat rijkelijk te laat. Pat is vandaag uitgezwaaid/uitgereden zoals hij dat wou, in race modus. Een prachtige plechtigheid...

Terwijl Pat voor alles en iedereen klaar stond, ongeacht dag of uur, heeft men het hier nagelaten om het zelfs maar in de aandacht te brengen vandaar mijn eerdere vraag of iemand van het bestuur, beleid, leidinggevend, whatever tekst en uitleg kan geven waarom dit niet gebeurd is ???

Ik probeer mij echt in te houden om niet compleet over de zeik te gaan omdat de emoties momenteel de overhand hebben maar een absoluut gebrek aan respect is nog het zachtst uitgedrukt.

Komen schooien voor sponsoring als je iets post, dat wel. Maar een rouwkaart uit naam van de club was blijkbaar teveel....en dat voor een man die voor alles en iedereen klaar stond ???

Schaamrood heren, niks anders.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik vind het niet passend om uit leggen wat er precies gebeurd was, mensen snappen meestal wel wat er bedoelt wordt met RIP.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Uitleg gevraagd waarom rtc het verzaakt heeft.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Het is jammer dat er niks vanuit de RTC is gedaan. (zo ver ik weet). Maar het kan natuurlijk best dat niet iedereen van het bestuur het heeft mee gekregen. Niet iedereen kende Patrick. Als niemand het bestuur dan inlicht is het te begrijpen dat ze niks hebben gedaan.
Ik zag het zelf ook toevallig nav het bericht in het ACT. (ben toen gaan zoeken op FB).

Jo en een ieder die Patrick kende veel sterkte met dit verlies. Veelste jong.
Plaats reactie