Benzine 95 vs 98

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Rob-
Berichten: 25
Lid geworden op: do 29 mar 2018 16:53
Car: Megane GT

Beste,

Ik rij een Megane GT Dit jaar getuned naar 275 pk door fastchip. En sindsdien tank ik trouw 98.
Ik tank meestal in België en dan vaak bij de Esso of Gabriels.
Nu heb ik van de week voor het eerst Euro 95 getank bij de Shell. En nu dacht ik, door de uitleg tijdens tunen dat ie slechter zou gaan rijden.

Echter ik merk geen verschil, sterker nog hij rijd voor mijn gevoel misschien wel iets beter(gevoel he geen wetenschap).

Even mijn eigen bevindingen:
Shell V power die tank ik ook wel eens, rijd ie perfect op
Esso Supreme + rijd de auto goed op soms lichte inhouding. Heel soms
Gabriels Super plus 98 vind ik minder dan de Esso, voor mijn gevoel.
Shell fual save 95 voor mij rijd dit net zo goed als de shell v power, rijd nog steeds als een beest. zonder de opmerkingen van Esso en Gabriels.

Nu de vraag, is het nu slecht om met die 95 van de Shell te rijden of is het beter om met de Esso door te gaan. Waar die verder ook als een beest op rijd.
V power is niet echt te vinden in België dicht bij. Wel in Nederland, maar in Bels is de benzine nu eenmaal 20 tot 30 cent goedkoper.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen

gr. Rob
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mijn ervaring met de brandstoffen in NL is dat BP ultimate 98 verreweg het beste presteert tov de andere premium brandstoffen die hier beschikbaar zijn. Heb al meerdere auto’s op andere brandstoffen gehad waarbij niet hetzelfde te halen viel.

Slecht voor de motor is het niet per definitie, de ecu die in de Megane 3 zit is heel goed in het aanpassen op de kwaliteit van de brandstof. Je zult het niet direct voelen maar ik durf m’n hand ervoor in het vuur te steken dat je wel degelijk een meetbaar verschil hebt.

Heb eens een Megane 3 RS gehad voor een stage 1 afstelling, deze reed op euro 95 en presteerde welgeteld 270pk (krukas), na octaan booster er in gegooid te hebben ging dit spontaan omhoog naar 285. Ter referentie, een stage 1 3 RS doet bij mij op de testbank tussen de 300-310pk.
Rob-
Berichten: 25
Lid geworden op: do 29 mar 2018 16:53
Car: Megane GT

Ha oke, ja ik denk dat als je echt gaat meten dat het inderdaad aantoonbaar beter is.
Ging mij meer even om woon werk verkeer, tank altijd 98. Maar heel soms 95. Wil niet nadelige gevolgen hebben doordat hij getuned is.
Thx voor de reply en uitleg.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Het gevoel zit bij jou denk ik heel erg tussen de oren als je getankt hebt.
Lekker esso98 in belgie tanken of bp98 in nederland (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Rob-
Berichten: 25
Lid geworden op: do 29 mar 2018 16:53
Car: Megane GT

Vandaag ook weer netjes gedaan. Esso in belgie.
Ha zou goed kunnen ja.
Maar ging me ook een beetje of het af en toe kwaad kan.
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

ARAL102 in 'Pruissenland' en nog goedkoper ook :smile:
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Miet zeggen v-power is tegenwoordig ook 98....

Moet zeggen dat de 5RS het daar goed op doet. :D
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Plaats reactie