Restauratie 5GT Turbo / Nieuwe Clio erbij
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
mooi project
5 Alpine Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Oei oei oei...wat lekker
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Goed bezig! ben benieuwd!
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Gister weer pakketje binnen gekomen.
Ik heb gekozen voor een beetje OEM look en dus een 50mm Alu radiateur genomen met externe olie cooler incl een nieuwe fan
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/F7B8ECCD-7862-4A55-8424-BC5D3496216C_zpsy1foj1fk.jpeg[/img]
Verder nog een vraagje over de brandstof slangen.. ik heb uit Dialogy’s 2 schema’s gehaald.
Op foto 1 heb ik een cirkel gezet om nummer 11 “ tank ontluchting “ maar op welke aansluiting zit deze op de brandstofvlotter die in de tank gemonteerd zit? Want de slangen die ik heb komen namelijk niet overeen kwa lengte maar het lijkt op aansluiting 1 van de vlotter?
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/D95CBC0D-8784-4616-977B-F7AE559550A9_zps2ezdg1lz.jpeg[/img]
Op foto 2 zie je de brandstoftank links en de slangen en leidingen naar de brandstofdruk regelaar. Alleen welke aansluiting zijn 4 en 5?
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/BC7F8111-7773-4C3E-8205-9AB56526BC41_zps4m1cp7vf.jpeg[/img]
Ik heb gekozen voor een beetje OEM look en dus een 50mm Alu radiateur genomen met externe olie cooler incl een nieuwe fan
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/F7B8ECCD-7862-4A55-8424-BC5D3496216C_zpsy1foj1fk.jpeg[/img]
Verder nog een vraagje over de brandstof slangen.. ik heb uit Dialogy’s 2 schema’s gehaald.
Op foto 1 heb ik een cirkel gezet om nummer 11 “ tank ontluchting “ maar op welke aansluiting zit deze op de brandstofvlotter die in de tank gemonteerd zit? Want de slangen die ik heb komen namelijk niet overeen kwa lengte maar het lijkt op aansluiting 1 van de vlotter?
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/D95CBC0D-8784-4616-977B-F7AE559550A9_zps2ezdg1lz.jpeg[/img]
Op foto 2 zie je de brandstoftank links en de slangen en leidingen naar de brandstofdruk regelaar. Alleen welke aansluiting zijn 4 en 5?
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/BC7F8111-7773-4C3E-8205-9AB56526BC41_zps4m1cp7vf.jpeg[/img]
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:36
- Locatie: Bolsward
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
kom je terug van een weekje vakantie.. is de kerstman al langs geweest. Heb nog een weekje vakantie, eens kijken hoever we komen deze week.
Misschien wel starten eind deze week?
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/D243899A-A82C-4C32-8FCA-6A68CAADC41C_zpsoixwd0ss.jpeg[/img]
Misschien wel starten eind deze week?
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/D243899A-A82C-4C32-8FCA-6A68CAADC41C_zpsoixwd0ss.jpeg[/img]
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Goed vandaag aan het rommelen geweest.
Sommige siliconen slangen passen eigenlijk net niet in combinatie dikke radiateur en interpoleer helaas.
Die maar even iets aangepast zodat het allemaal ook maar NET past in die kleine Motorruimte.
Verder de ontsteking nog even nagekeken of die echt goed stond en diverse slangen al gemonteerd.
Radiateur en toebehoren, kabelboom ook gemonteerd.. rustig aan wordt de motorruimte voller en voller
Paar fototjes van vandaag;
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/38D67B70-5E5A-41E1-841A-46753C63873F_zps1ubxl2v6.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/1CA62D6C-1644-42BE-BA51-8A9DCE95E319_zpswx9drmgx.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/992F0AF8-0857-4E12-B08A-D46E91768745_zpsrzq8sxp6.jpeg[/img]
Sommige siliconen slangen passen eigenlijk net niet in combinatie dikke radiateur en interpoleer helaas.
Die maar even iets aangepast zodat het allemaal ook maar NET past in die kleine Motorruimte.
Verder de ontsteking nog even nagekeken of die echt goed stond en diverse slangen al gemonteerd.
Radiateur en toebehoren, kabelboom ook gemonteerd.. rustig aan wordt de motorruimte voller en voller
Paar fototjes van vandaag;
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/38D67B70-5E5A-41E1-841A-46753C63873F_zps1ubxl2v6.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/1CA62D6C-1644-42BE-BA51-8A9DCE95E319_zpswx9drmgx.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/992F0AF8-0857-4E12-B08A-D46E91768745_zpsrzq8sxp6.jpeg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Altijd leuk om weer op te gaan bouwen Pak het goed aan nu je er nog goed bij kan ennuh...geniet er ook van
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Thnx, dat komt wel goed al is het niet altijd genieten maar vloeken omdat het ff geleden is dat ie uit elkaar is geweest
Vandaag ook weer bezig geweest, bijna alles zit erin.. alleen ik kan me nog vaag herinneren dat er ergens een extra steun zat voor de turbo die dan met 2 bouten op de versnellingsbak gemonteerd zit.
Heeft er iemand daar een foto van?
Vandaag ook weer bezig geweest, bijna alles zit erin.. alleen ik kan me nog vaag herinneren dat er ergens een extra steun zat voor de turbo die dan met 2 bouten op de versnellingsbak gemonteerd zit.
Heeft er iemand daar een foto van?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Topic van Roy Steenland ff doorzoeken.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
En we zijn weer een stukkie verder, komende week komt de nieuwe uitlaat binnen.. kunnen we deze gaan monteren.
Daarna nog een paar kleine dingen en kan de motor gestart worden na ruim 8 jaar
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/8CDFD61A-3303-4FFF-9EE2-D1F7BC59127E_zps7vrv9tjz.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/C6D5D5D7-5397-40E8-89A5-648240AE3A8E_zpswsvxyc3n.jpeg[/img]
Daarna nog een paar kleine dingen en kan de motor gestart worden na ruim 8 jaar
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/8CDFD61A-3303-4FFF-9EE2-D1F7BC59127E_zps7vrv9tjz.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/C6D5D5D7-5397-40E8-89A5-648240AE3A8E_zpswsvxyc3n.jpeg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kvs veels te vol ...
Zo jammer weer
Zo jammer weer
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Er zit pas 3,5L in aangezien ik lekker goed door rook is was ik even buiten adem
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tjonge....not good
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Typeplaatje hoort toch aan de andere kant?
net voor de accu...
enne, is ook altijd hetzelfde, de motorruimte zit ook bij een "standaard" GT altijd vol...
net voor de accu...
enne, is ook altijd hetzelfde, de motorruimte zit ook bij een "standaard" GT altijd vol...
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Ik heb geen flauw idee of die aan de andere kant zou moeten zeggen eerlijk gezegd.
Ja, soms denk ik de helft kan wel weg
Tevens afgelopen zaterdag nieuw voorbumpertje opgehaald bij Chris, uitlaat ook binnen gehad afgelopen week..
Nu alleen nog even wat tijd vinden om te monteren.. zaterdag bezig geweest met de uitlaat maar, daar heb ik al ruzie mee gehad met die mooie O-ring pakking tussen downpipe en voorpijp
Deze week maar is verder ruziën
Ja, soms denk ik de helft kan wel weg
Tevens afgelopen zaterdag nieuw voorbumpertje opgehaald bij Chris, uitlaat ook binnen gehad afgelopen week..
Nu alleen nog even wat tijd vinden om te monteren.. zaterdag bezig geweest met de uitlaat maar, daar heb ik al ruzie mee gehad met die mooie O-ring pakking tussen downpipe en voorpijp
Deze week maar is verder ruziën
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Alweer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost..
We zijn inmiddels een heeeeel stuk verder! We hebben de eerste start gehad, paar tegen slagen en vandaag de eerste meters gereden over het terrein hier..
Hij doet het prima, 2x kleppen na gesteld lijkt pot filmpje wel erg te tikken maar valt reuze mee als je ernaast staat.
Hadden een paar tegenslagen na de eerste start.
- motor deed totaal niks met contact omdraaien -> nieuwe startmotor kapot
- koelvloeistof meter werkt niet, sensor had oneindige weerstand.. deze vervangen maar doet nog niks, nog maar even bekijken
- DIV olie lekkage’s maar, die hebben we verholpen
- oliepeil en olie druk meter doen niks.. sensor is oke.. toen maar eens oliedruk handmatig gemeten die is gelukkig goed, die ook
maar even bekijken waar het zit. Dit zal wel een kapotte meter zijn
- koelvloeistof lekkage op de ontluchtings nippel op de waterpomp
- dan het verhaal van de remmen.. kreeg er totaal geen remvloeistof in het systeem.. afijn paar keer geprobeerd zonder succes.
Toen maar eens een remontluchter apparaat aangeschaft, zonder succes remmen ontluchten.
Tja waar zit het dan in hé? Toen maar de HRC los gehaald en daar kwam het probleem naar boven, compleet verstopt
Gelijk maar een nieuwe besteld en gemonteerd, yeey we hebben vloeistof op bij de remklauwen, alleen toen kwamen de lekkage’s
RV op de remslang, op de remverdeler en remklauw LA.. alles verholpen en alles werkt naar behoren.
Paar foto’s en filmpjes maar om het af te maken
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/46B64A3E-B89A-4113-897F-D3E51EE5407F_zpsjgxh000c.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/7FF2A2F4-2AB2-4EB5-B2E0-F81056BF1F23_zpsbsuos9f1.jpeg[/img]
We zijn inmiddels een heeeeel stuk verder! We hebben de eerste start gehad, paar tegen slagen en vandaag de eerste meters gereden over het terrein hier..
Hij doet het prima, 2x kleppen na gesteld lijkt pot filmpje wel erg te tikken maar valt reuze mee als je ernaast staat.
Hadden een paar tegenslagen na de eerste start.
- motor deed totaal niks met contact omdraaien -> nieuwe startmotor kapot
- koelvloeistof meter werkt niet, sensor had oneindige weerstand.. deze vervangen maar doet nog niks, nog maar even bekijken
- DIV olie lekkage’s maar, die hebben we verholpen
- oliepeil en olie druk meter doen niks.. sensor is oke.. toen maar eens oliedruk handmatig gemeten die is gelukkig goed, die ook
maar even bekijken waar het zit. Dit zal wel een kapotte meter zijn
- koelvloeistof lekkage op de ontluchtings nippel op de waterpomp
- dan het verhaal van de remmen.. kreeg er totaal geen remvloeistof in het systeem.. afijn paar keer geprobeerd zonder succes.
Toen maar eens een remontluchter apparaat aangeschaft, zonder succes remmen ontluchten.
Tja waar zit het dan in hé? Toen maar de HRC los gehaald en daar kwam het probleem naar boven, compleet verstopt
Gelijk maar een nieuwe besteld en gemonteerd, yeey we hebben vloeistof op bij de remklauwen, alleen toen kwamen de lekkage’s
RV op de remslang, op de remverdeler en remklauw LA.. alles verholpen en alles werkt naar behoren.
Paar foto’s en filmpjes maar om het af te maken
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/46B64A3E-B89A-4113-897F-D3E51EE5407F_zpsjgxh000c.jpeg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/7FF2A2F4-2AB2-4EB5-B2E0-F81056BF1F23_zpsbsuos9f1.jpeg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Prutser
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Veel ‘vage’ pech zeg! Mooi dat je het meeste al op hebt kunnen lossen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:36
- Locatie: Bolsward
Mooi dat hij loopt.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Nu dat de motor een paar keer warm is geweest de eerste “ problemen “ op technisch gebied oplossen..
Vandaag even bij Chris langs geweest voor wat onderdelen en een beetje slap ouwehoeren ( Jochem ook thnx )
Vervolgens full pull naar de 5 en DIV dingen gemonteerd en getest, we hebben nu een werkende oliedruk meter en koelvloeistof temperatuur meter..
Op naar de volgende “ probleempjes “
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/46C49BED-889D-4095-9202-65EC715CF5FD_zpszbbqyawl.jpeg[/img]
Vandaag even bij Chris langs geweest voor wat onderdelen en een beetje slap ouwehoeren ( Jochem ook thnx )
Vervolgens full pull naar de 5 en DIV dingen gemonteerd en getest, we hebben nu een werkende oliedruk meter en koelvloeistof temperatuur meter..
Op naar de volgende “ probleempjes “
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/46C49BED-889D-4095-9202-65EC715CF5FD_zpszbbqyawl.jpeg[/img]
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Inmiddels weer een paar weken verder, helaas niet echt verder gekomen met de GT Turbo ivm een gebroken pols helaas.
Wel weer een ander nieuwtje, heb een andere Daily gekocht.. de Clio 2 is alweer 16 jaar oud en is wel aan vervanging toe na hem 7 jaar in bezit te hebben gehad.
Ik ben gegaan voor “iets” nieuwers.. een Clio 4 RS uit 2013 in het wit
Foto’s van de proefrit
[img]https://oi243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/2F38C8B6-77EF-46E5-B541-9E16F86C9430_zpsouphlk8q.jpeg[/img]
[img]https://oi243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/B31B6F88-6BA7-42AF-B45F-9D80BD410A8E_zpsfvltbh2q.jpeg[/img]
[img]https://oi243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/D8B1851A-6CE4-4771-817F-7951105A98EB_zpsbt61hsbr.jpeg[/img]
Wel weer een ander nieuwtje, heb een andere Daily gekocht.. de Clio 2 is alweer 16 jaar oud en is wel aan vervanging toe na hem 7 jaar in bezit te hebben gehad.
Ik ben gegaan voor “iets” nieuwers.. een Clio 4 RS uit 2013 in het wit
Foto’s van de proefrit
[img]https://oi243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/2F38C8B6-77EF-46E5-B541-9E16F86C9430_zpsouphlk8q.jpeg[/img]
[img]https://oi243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/B31B6F88-6BA7-42AF-B45F-9D80BD410A8E_zpsfvltbh2q.jpeg[/img]
[img]https://oi243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/D8B1851A-6CE4-4771-817F-7951105A98EB_zpsbt61hsbr.jpeg[/img]
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Mooie daily .
Mooie Clio rs!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...