Tuur's Megane 3 GT TCE 375 Estate
Lekker bezig kerel. Zat die er nou bij de openingsmeeting ook al in en heb je niks gezegd of heb je het echt 'ff' snel gedaan?
Megane R26 -> Megane 4 RS
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Wauwie!!
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
En toch heb ik ook wel twijfels bij die bank
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Euhhh....sinds enige tijd is geen enkele bank meer betrouwbaar, behalve dan mijn eigen bankie.Willeon de Zoete schreef:
En toch heb ik ook wel twijfels bij die bank
Die ligt zo lekker joh..
Vwb deze Megane Estate.....ik wil hem wel een dagje lenen voor woon-werk verkeer.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Die zat er al in, had hem alleen nog niet afgesteld dus kon niet erg opscheppenGJ schreef:Lekker bezig kerel. Zat die er nou bij de openingsmeeting ook al in en heb je niks gezegd of heb je het echt 'ff' snel gedaan?
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Nice!
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik ging (gelukkig) een 5 minuten na je weg en niet gelijktijdig, anders was ik denk ik al snel achter dat extra vermogen in je III gekomen
Maar inderdaad, verwacht en wat gaaf weer
Maar inderdaad, verwacht en wat gaaf weer
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ontzettend vet zeg!
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Echt heel dik weer, mafkees
Inderdaad, wordt eens tijd dat hij de remmen er op aan gaat passen Rechtdoor kunnen we allemaal Verder vraag ik me af wat de HR veren toevoegen tov andere veren, je hebt nog steeds geen dempers die progressief zijn; lijkt me dus niet echt comfortabel rijden, ook in bochtenwerk als hij gaat hangen en hobbeltjes tegenkomt.Niels V Dijk schreef:Echt heel dik weer, mafkees
Voor de rest leuk maarja turbo's zijn altijd wel te boosten
Jouw "gebrabbel" voor je eigen bestwil maar buiten beschouwing gelaten:Daan2D schreef:Deze mannnetje ^
Topicstarter lekker in zijn waarde laten, hij doet met zijn auto wat hij wil toch
Het is gewoon belangrijk je wegligging en remmerij op orde te hebben als je motorisch zaken dusdanig aanpast. Het is in iedergeval Prio 1 bij mij. Eventueel inrijden of tijdens het testen maar daarna ben je gewoon niet goed bezig als je er zo makkelijk over denkt. Die mening mag een ieder hebben en is zeker valide.
Als je wel wil showen en geen kritische noot kan verdragen kun je beter niet reageren. Verder mooie setup en ziet er netjes uit.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
MOD
Back on topic!Met de Megane RS veren hing hij toch nog wel meer op de kont dan gehoopt, daar gister maar even verandering in gebracht, staat een stuk beter zo!
[img]https://farm1.staticflickr.com/828/27804291328_24e6408d6f_c.jpg[/img]
[img]https://farm1.staticflickr.com/828/27804291328_24e6408d6f_c.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dat gele ding. Snelle Volvo R nog wat?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
In welk opzicht bedoel je? De verlaging?
Ja, niet te stug, vangt bultjes en drempels nog prima op maar ligt een stuk strakker op de weg!
Ja, niet te stug, vangt bultjes en drempels nog prima op maar ligt een stuk strakker op de weg!
En wat betreft de uitslag van je dempers ? Neerwaardse demping is voornamelijk vering bij verlaging omdat de veren ook stugger zijn totdat je je dempers tot het einde raakt, en ja dat is heel makkelijk te doen op een deinende weg met een gangtje van 140. De uitslag heeft dan zoveel ruimte dat het "neerkomen" keer op keer harder aan komt en er eigenlijk alleen maar te remmen valt om het te stoppen, het is een soort cadans waar je interecht komt... nadeel van hard remmen spreekt dan voor zich op dat moment en lang uit laten lopen maakt het er niet plezieriger op. Is je auto ook zwaarder geworden op de vooras ?tutuur schreef:In welk opzicht bedoel je? De verlaging?
Ja, niet te stug, vangt bultjes en drempels nog prima op maar ligt een stuk strakker op de weg!
Denk dat jouw dempers wel iets progressiever zijn maar veel zal het niet zijn. Ben wel benieuwd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gatverpiellekes Tuur, wat een gaaf ding zo.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- NicoK
- Bestuurslid
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
- Car: Megane RS175/Clio1.2
- Locatie: Echt
tutuur schreef:In welk opzicht bedoel je? De verlaging?
Ja, niet te stug, vangt bultjes en drempels nog prima op maar ligt een stuk strakker op de weg!
Dat opzicht inderdaad. Maar gelukkig maar!
Inmiddels met de sleeper estate naar Zandvoort en de Ring geweest, daar op het rechte eind nog ff een M240i het leven zuur gemaakt . Na Zandvoort wel een setje GT220 remmen gescoord, deze zijn 320mm ipv 296mm en hebben meer remoppervlak.
Ook heb ik eindelijk tijd over gehad om hem weer op de dyno te zetten, deze keer met dit resultaat:
[img]https://farm1.staticflickr.com/827/42113096871_f12232d713_c.jpg[/img]
Met het sper zet ie dit prima op de grond en gaat dan ook als een raket! De dunne lijn op de grafiek is met standaard luchtfilterbox met ram air foam inlegfilter. We kunnen wel zien dat deze gewoon een serieuze bottleneck is bij de 350pk, als test het luchtfilter open gehaald en het filter er uit en hij draaide spontaan 375pk
Ook heb ik eindelijk tijd over gehad om hem weer op de dyno te zetten, deze keer met dit resultaat:
[img]https://farm1.staticflickr.com/827/42113096871_f12232d713_c.jpg[/img]
Met het sper zet ie dit prima op de grond en gaat dan ook als een raket! De dunne lijn op de grafiek is met standaard luchtfilterbox met ram air foam inlegfilter. We kunnen wel zien dat deze gewoon een serieuze bottleneck is bij de 350pk, als test het luchtfilter open gehaald en het filter er uit en hij draaide spontaan 375pk
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
De BMW rijder zijn gezicht nog gezien daarna? Al met al een leuke stationwagon.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Geweldig!!
Nee, eenmaal op snelheid vond ik het wel welletjes geweest en liet ik het gas los, typisch Duitse autorijder reactie was vol gas voorbij tot aan de horizonArno17 schreef:De BMW rijder zijn gezicht nog gezien daarna? Al met al een leuke stationwagon.
Weer een tijdje stil geweest hier maar dat wil niet zeggen dat de auto stil heeft gestaan. Sinds de ombouw heeft deze er inmiddels zo'n 15dkm op staan met meerdere tripjes naar de ring en Zandvoort. Met al het circuit gebruik bleken ook de GT220 remmen met standaard blokken lang niet voldoende en ook de landsails die op de vooras lagen gaven al snel de geest
Setup ziet er inmiddels zo uit:
Megane 250 motor
Megane 250 cup versnellingsbak (sper!)
Ramair luchtfilter + 80mm air feed
Wagner intercooler
Siemens Deka 630cc injectoren
DM380 turbo
Ktec 3" decat downpipe
Megane RS uitlaat met aangepast flexibel stuk, 200cell sportcat, verlengd en eindstuk aangepast
DM remap +- 500nm en 375pk
Rondom nieuwe, originele, schokdempers
H&R 35mm M3RS verlagingsveren met vulring achter om de kont iets te verhogen
1,2* camber voor en neutrale toe
18mm H&R spacers voor, 20mm H&R spacers achter
225/40/18 Michelin PS4 voor (2,5bar warm)
225/40/18 Meteor HP sport achter (2,7bar warm)
GT220 remmerij voor (320mm)
DS1.11 blokken
ATE typ200 vloeistof
Brake deflectors tbv remmenkoeling
Ferodo DS performance blokken achter
Gister een mooie dag op Zandvoort gehad, het was niet te druk, weinig stuntpiloten, mooi weer en mooie rondetijden. Zo heb ik een PB neer gezet van 2.11,06.
Niet eens de meest agressieve ronde waarbij op veel punten nog ruimte voor verbetering ligt, maar hoe dan ook heel veel fun gehad!
Zie de video:
Verdere plannen zijn er, op vervangen van de achterremmen na, niet echt, ik heb nog steeds de uitdaging om de Megane RS ecu werkend te krijgen in de station, dit is me tot op heden nog niet gelukt. Daarnaast heb ik wat liters 102 competition gehaald dus binnenkort eens op de testbank kijken wat daarmee nog uit de huidige setup te halen valt!
Setup ziet er inmiddels zo uit:
Megane 250 motor
Megane 250 cup versnellingsbak (sper!)
Ramair luchtfilter + 80mm air feed
Wagner intercooler
Siemens Deka 630cc injectoren
DM380 turbo
Ktec 3" decat downpipe
Megane RS uitlaat met aangepast flexibel stuk, 200cell sportcat, verlengd en eindstuk aangepast
DM remap +- 500nm en 375pk
Rondom nieuwe, originele, schokdempers
H&R 35mm M3RS verlagingsveren met vulring achter om de kont iets te verhogen
1,2* camber voor en neutrale toe
18mm H&R spacers voor, 20mm H&R spacers achter
225/40/18 Michelin PS4 voor (2,5bar warm)
225/40/18 Meteor HP sport achter (2,7bar warm)
GT220 remmerij voor (320mm)
DS1.11 blokken
ATE typ200 vloeistof
Brake deflectors tbv remmenkoeling
Ferodo DS performance blokken achter
Gister een mooie dag op Zandvoort gehad, het was niet te druk, weinig stuntpiloten, mooi weer en mooie rondetijden. Zo heb ik een PB neer gezet van 2.11,06.
Niet eens de meest agressieve ronde waarbij op veel punten nog ruimte voor verbetering ligt, maar hoe dan ook heel veel fun gehad!
Zie de video:
Verdere plannen zijn er, op vervangen van de achterremmen na, niet echt, ik heb nog steeds de uitdaging om de Megane RS ecu werkend te krijgen in de station, dit is me tot op heden nog niet gelukt. Daarnaast heb ik wat liters 102 competition gehaald dus binnenkort eens op de testbank kijken wat daarmee nog uit de huidige setup te halen valt!
Thanks!
Ja dat heeft het zeker, anders zou ik het niet willen
Ik heb alles nu voor 95% voor elkaar, stuk meer werk geweest dan dat het een rs ecu was geweest.
Enige wat ik nog niet voor elkaar heb is een hardcut rev limiter. De tce ecu haalt boost omlaag ongeveer 400tpm voor de begrenzer. Gezien ik veel circuit rijdt is het soms wel lekker om dat laatste stukje toerengebied over te hebben zondar dat hij al het vermogen weg laat ebben
Ja dat heeft het zeker, anders zou ik het niet willen
Ik heb alles nu voor 95% voor elkaar, stuk meer werk geweest dan dat het een rs ecu was geweest.
Enige wat ik nog niet voor elkaar heb is een hardcut rev limiter. De tce ecu haalt boost omlaag ongeveer 400tpm voor de begrenzer. Gezien ik veel circuit rijdt is het soms wel lekker om dat laatste stukje toerengebied over te hebben zondar dat hij al het vermogen weg laat ebben
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:36
- Locatie: Bolsward
Blijft mooi om te volgen.
Reed je samen met de Megane achter je?
Reed je samen met de Megane achter je?