Tuur's JS Clio R450T

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Wat een beest Tuur! (Y)

Al enig idee hoe snel je de 0-100 km/h doet?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat heb ik nog niet gemeten, al blijft het natuurlijk een fwd dus heel schokkend snel zal het niet zijn.....
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik zeg, een Kadjar 4x4 kopen en daar de Clio shell opbouwen, met jouw Megane motor (0)
Je project is nou toch al bijna af, moet wel een beetje uitdagend blijven (D)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hahaha, als ik iets 4x4 ga bouwen dan ga ik sowieso geen prul van Renault gebruiken!

Nee, ik heb te veel te doen in te weinig tijd dus veel rigoureuzer zal het nu niet gaan worden
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Scheelt dat de 4x4 prul op de Kadjar niet van Renault is maar van Nissan :p
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Dank Maarten-Jan, Tuur - that's settled than :bang:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gister weer even op de testbank bezig geweest, inmiddels 510nm en 450pk 8) Dit gaat zo blijven tot aankomende winter, dan gaat de motor er weer uit voor wat upgrades.

[img]https://farm5.staticflickr.com/4463/37855358431_6429b50678_c.jpg[/img]

[img]https://farm5.staticflickr.com/4445/37145496614_8d91c24672_c.jpg[/img]
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

:worship: nog filmpjes van op de vermogensbank?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Ziet er goed uit nu!

Waarom zou je nog meer vermogen en koppel willen ? Met het gewicht van de auto doet meer vermogen niet echt goed mijn inziens en hou je niet meer op de weg, zeker bij een voorwielaandrijver.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Niet omdat het moet maar omdat het kan :worship:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Volgende optie... ombouwen naar 4 x4 :-) vraag maar eens aan Marcel Neuy op facebook hoeveel dat werk dat is.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Joost van der Hammen schreef::worship: nog filmpjes van op de vermogensbank?
Nope, helaas.....
Thies schreef:Ziet er goed uit nu!

Waarom zou je nog meer vermogen en koppel willen ? Met het gewicht van de auto doet meer vermogen niet echt goed mijn inziens en hou je niet meer op de weg, zeker bij een voorwielaandrijver.
Er is prima mee te rijden hoor, upgrades aanstaande winter zullen dat overigens nog beter gaan maken. Vermogen vind ik prima zo, wil alleen het koppel nog wat hoger en eerder hebben!
antoine schreef:Volgende optie... ombouwen naar 4 x4 :-) vraag maar eens aan Marcel Neuy op facebook hoeveel dat werk dat is.
Haha, je hoeft me niks uit te leggen hoor, weet precies hoeveel werk dat is :p Maar nee, dit is prima te doen op de voorwielen :)
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Thies schreef:Ziet er goed uit nu!

Waarom zou je nog meer vermogen en koppel willen ? Met het gewicht van de auto doet meer vermogen niet echt goed mijn inziens en hou je niet meer op de weg, zeker bij een voorwielaandrijver.
Er is prima mee te rijden hoor, upgrades aanstaande winter zullen dat overigens nog beter gaan maken. Vermogen vind ik prima zo, wil alleen het koppel nog wat hoger en eerder hebben!

Nog wel echter deed ik ook maar 5000KM met voorbanden op een dergelijke setup en rond de 550Nm. Meer vermogen en koppel was geen must, en dat zelfs bij een zwaardere auto!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is fijn om te weten dat jij dat niet wilde, ik wel :lol:
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

tutuur schreef:Dat is fijn om te weten dat jij dat niet wilde, ik wel :lol:
Maar je legt niet uit wat je er mee denkt te bereiken. Is het niet meer omdat het alleen maar kan ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Geef mij eens een reden waarom ik uit zou moeten leggen, wat ik met mijn auto wil doen?
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

tutuur schreef:Geef mij eens een reden waarom ik uit zou moeten leggen, wat ik met mijn auto wil doen?
Je moet niets, is toch interessant ? Waarom laat je alles anders uberhaubt zien in een topic, je vraagt immers om aandacht op die manier ? (0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Er zijn meerdere redenen waarom ik dit hier deel, waar waardering voor het werk zeker 1 van is.

Ik kreeg alleen uit de manier waarop je reageert niet echt het idee dat je oprecht geïnteresseerd bent, eerder dat je een aanleiding zoekt om mijn mening te weerleggen.

Maar goed, bij deze mijn beredenering: het vermogen is prima op de weg te krijgen, ware het niet dat ik het koppel nog wat laat in vind komen. Gezien de originele ecu niet in staat is een turbo als deze knap aan te sturen in closed loop boost control blijf ik gebonden aan open loop control. Daarbij is een direct resultaat van meer duty cycle een hogere turbodruk en een lagere boost threshold. Daarbij ga ik ook proberen de vvt werkend te krijgen wat voor nog meer bottom end en een lagere boost threshold zal zorgen.

De rest van de upgrades kom ik vanzelf weer een keer mee, dan wordt het allemaal nog wat duidelijker ;-)
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

Loop je dan inmiddels niet tegen de limitaties van je bak aan ? Niet dat de bak het niet aan kan maar meer dat je verhouding optimalisatie nodig hebben om het totaal resultaat te optimaliseren ?

Ik denk dat je closed/open loop opzich geen probleem moet opleveren, je gaat bij dergelijke setups denk ik niet meer een closedloop willen behouden. Verschilt uiteraard wel met je doel, het is een auto, geen dragracer hoewel je best kan sprinten ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb je enig idee hoe lang die bak is? Daarmee is een theoretische top van 300km/h mee te halen, ik denk niet dat ik ooit de ballen heb om dat uit te proberen :p

Ik snap niet zo goed wat je met de laatste opmerking bedoeld, waarom zou ik geen closed loop boost control willen gebruiken volgens jou?
Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

tutuur schreef:Heb je enig idee hoe lang die bak is? Daarmee is een theoretische top van 300km/h mee te halen, ik denk niet dat ik ooit de ballen heb om dat uit te proberen :p
Theoretisch als in ??, wellicht lukt het in de praktijk net of je gaat er gewoon overheen ? Mijn auto liep er makkelijk overheen. Het ligt aan je vermogen en de aerodynamica hoe makkelijk het uiteindelijk echt gaat maar over het algemeen kan je zeggen dat het lastig wordt vanaf de 270-280 naar de 300 en daarboven.. en dat ligt dus ook aan je bak in combinatie met je vermogen. Ding kan nog zo lang zijn maar als de rest niet mee werkt wordt het toch lastig.

Ballen ? 250 echt niets met de juiste auto, met jouw gewicht zou het niet echt een scary beleving moeten zijn.
Ik snap niet zo goed wat je met de laatste opmerking bedoeld, waarom zou ik geen closed loop boost control willen gebruiken volgens jou?
[/quote]

Je hebt je eigen antwoord al gegeven, het kan problemen geven en met dergelijke type turbo's en hoge boost is de vraag of je het nog wel nodig hebt.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Theoretisch als in dat ie bij de 300km/h in de toerenbegrenzer zal lopen. En omdat ik het nog niet uitgeprobeerd heb zeg ik theoretisch, alhoewel ik vrijwel zeker weet dat ie het wel gaat halen. We zullen zien of ik ooit de kans krijg op de duitse autobahn :)

Closed loop boost control is altijd voordelig, je kunt de turbo er sneller mee op laten spoelen en het houdt de druk veel stabieler, het is dus juíst een voordeel met een grote turbo! Enige ‘probleem’ wat er zou kunnen zijn is dat ik het met de originele ecu niet voor elkaar krijg, maar dat zou simpelweg betekenen dat ik het niet heb, en niet dat er iets kapot zal gaan oid. Maar gelukkig zijn daar ook standalone boost controllers voor (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Eindelijk een filmpje van de uitlaat, met dank aan het broertje van Franc voor het editen. God wat ga ik dit geluid missen deze winter!

Thies
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 13:28
Car: R5 GTT

tutuur schreef:Eindelijk een filmpje van de uitlaat, met dank aan het broertje van Franc voor het editen. God wat ga ik dit geluid missen deze winter!

Hoezo missen ? Die auto moet rijden dus gewoon lekker knallen... er is altijd wat beter te bouwen, maken, tekoop eventueel!

/me had wel fun hoor met die setup op de voorwielen en lekker glad, leer je tenminste van rijden!
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

En dat voor een 4 cilindertje. :gun: :grin: Mooi man! :worship:

Nieuwe project deadline op 8 april? ;-) (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Lekker hoor! 8) (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

:D Lekker!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

NicoK schreef:En dat voor een 4 cilindertje. :gun: :grin: Mooi man! :worship:

Nieuwe project deadline op 8 april? ;-) (Y)
Ik hoop eerder al maar ja, dan moet ie er zeker weer bij zijn!
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Mooi pruttelen die koffieautomaat :grin:
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

:worship: :worship:
5 Alpine Turbo
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Chickenskinnnnnn :p

:bang:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Geen vlammen ... :S |: :X
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb de toerenbegrenzer niet zo agressief staan, zou ik zo kunnen doen hoor :p Maar dat ga ik nu niet meer doen, hij staat weer lekker warm in de garage te wachten op zijn upgrades :D
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Fantastisch geluid Tuur (Y)
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Plaats reactie