[R5] zijruit (achter) verwijderen

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Haynes legt alleen maar uit hoe de uitklapbare (gtt)zijruitjes worden gedemonteerd, maar ik heb de vaste versies erin zitten.
Een search levert mij helaas ook het antwoord niet op.
Het lijkt alsof ze los in de rubbers zitten (niet verlijmd), maar ik durf er eerlijk gezegd niet heel hard tegenaan te duwen uit angst een ruitje te slopen...

Iemand ervaring/tips?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Rustig aan in 1 hoek beginnen met het rubber over de carrosserie heen te drukken. als je daar een stuk van hebt gedaan komt de ruit vanzelf er uit.

gewoon rustig aan doen dan gaat het goed.

Zo niet heeft er vast nog wel iemand een ruitje voor je. ;-)

Als ze terug moeten eerst een stuk koord/waslijn rondom in het rubber leggen, daarna trekken aan het koord en duwen tegen de ruit. dan hoort ie zo er weer in te schieten. :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Dank je Gerald!
Ik ga het proberen. (wanneer het niet regent..... :smile: )
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

klopt, je kunt de rubber ook naar buiten duwen heel voorzichtig terwijl je binnen ook tegen het raam duwt. ik heb daar wel een verf roerstokje voor gebruikt. als je een stukje gedaan hebt kun je buiten trekken aan het raam en tegelijk de rubber er tussen weg trekken. wel goed inspuiten met water een zeep anders gaat vast je rubber stuk bij zoveel geweld. :D
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Laat iemand anders buiten het ruitje opvangen, anders kan je alsnog op zoek naar een andere. :D
Plaats reactie