Willem-Jan's R5 GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nice (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ziet er goed uit zeg!! (L)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Weer een stap vooruit Willem-Jan, ziet er goed uit.

Je hebt thermocontacten die open gaan in plaats van dicht als het warm wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan draait de fan namelijk als ie koud is.

Wat ik denk dat aan de hand is dat de thermostaat niet open gaat. Deze zit in de slang naar de radiateur. Dat kan door een luchtbel die ervoor zit, bijvoorbeeld als alle koelvloeistof uit de motor is geweest. Sommige boren er een gaatje in om dat probleem te voorkomen. De thermostaat kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, wat wel vaker voorkomt als deze droog gestaan heeft.

Verder kan de radiateur verstopt zijn, waardoor het water het thermocontact niet bereikt.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Mooi Willem-Jan. Graag wat meer foto's! :foto:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:ja:
okido schreef:Weer een stap vooruit Willem-Jan, ziet er goed uit.

Je hebt thermocontacten die open gaan in plaats van dicht als het warm wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan draait de fan namelijk als ie koud is.

Wat ik denk dat aan de hand is dat de thermostaat niet open gaat. Deze zit in de slang naar de radiateur. Dat kan door een luchtbel die ervoor zit, bijvoorbeeld als alle koelvloeistof uit de motor is geweest. Sommige boren er een gaatje in om dat probleem te voorkomen. De thermostaat kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, wat wel vaker voorkomt als deze droog gestaan heeft.

Verder kan de radiateur verstopt zijn, waardoor het water het thermocontact niet bereikt.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ff aan de slangen naar de radiateur voelen dus. Als ie koud blijft, dan weet je genoeg. Wordt ie warm, dan is het in elk geval niet je thermostaat en kun je verder kijken naar je radiateur. Feit dat de fan wel aan gaat bij doorverbinden, geeft in elk geval aan dat de bedradingen relais OK zijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie