ACT: Renault 1916V.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Van verotte injectoren gaat ie niet ineens hoog stationair lopen Roald, van een verotte TPS sensor ook niet. Als de sensor niet goed is afgesteld gaat het stationair toerental schommelen of wordt het toerental iets hoger of iets lager dan normaal. Met afgekoppelde sensor ook zulke taferelen maar geen eniorm hoog toerental.
Doet hij het nadat hij 1x wat hoger in toeren is geweest ? (4000 RPM bijvoorbeeld) of begint hij uit het niets hoger te lopen ?
Vochtschade in de ECU heb ik bij een 19 16V nog nooit gezien, daar zit hij op een relatief droge plek. Bij Clio's echter wel, helemaal als er water in de paravan blijft staan.
Heb eventueel nog wel een paar ECU's voor je die je kunt proberen. Even langsrijden mag ook als je een keer in de buurt bent.
Doet hij het nadat hij 1x wat hoger in toeren is geweest ? (4000 RPM bijvoorbeeld) of begint hij uit het niets hoger te lopen ?
Vochtschade in de ECU heb ik bij een 19 16V nog nooit gezien, daar zit hij op een relatief droge plek. Bij Clio's echter wel, helemaal als er water in de paravan blijft staan.
Heb eventueel nog wel een paar ECU's voor je die je kunt proberen. Even langsrijden mag ook als je een keer in de buurt bent.
Hij schiet vanuit het niets naar het hoge toerental, zowel bij stationair draaiende motor als ook onder het rijden.
Soms valt het toerental terug naar hetgeen daarvoor maar vaak moet ik het contact verbreken omdat hij anders hoog blijft lopen.
Soms valt het toerental terug naar hetgeen daarvoor maar vaak moet ik het contact verbreken omdat hij anders hoog blijft lopen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik zou het ding gewoon naar de sloop duwen.
Project: GTT Blue Sport
Dat wilde Sicco doen, ik probeer het ding op de weg te houden
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Heb nu de stekker van de stappenmotor eraf en dit heeft geen effect op het stationair toerental, blijft iets onregelmatig schommelen rond de 1050.
Kan ik zonder aangesloten stappenmotor rijden, wat heeft dat voor een invloed?
Kan ik zonder aangesloten stappenmotor rijden, wat heeft dat voor een invloed?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
- Car: 19 16v PhII
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Heb hier ook last van gehad met mijn 19 16v, klinkt als mijn oude probleem was ook weg na verbreken van contact.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 86&t=30273
Kijk de kabel van KM teller die 3 draadjes onder km teller geel moet 12v op staan.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 86&t=30273
Kijk de kabel van KM teller die 3 draadjes onder km teller geel moet 12v op staan.
Bedankt voor de info, vanaaf ff meten
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Gemeten maar er staat netjes 12v op.
Rotor en verdelerkap vervangen, andere tps gemonteerd maar het toerental blijft dansen.
Stationair loopt ie onregelmatig en ca 1200 toeren, rijdend en rollend de koppeling intrappen schiet het toerental naar 1500-1700 tot de auto echt stil staat.
Eenmaal stil dan draait ie weer rond de 1200 toeren.
Stekker van de lambda eraf gehad maar ook dat geeft geen effect.
Wat is het verschil tussen een fase1 en fase2 ecu?
Heb in mn 5 ook een 1.8 16v en ik zou die ecu kunnen/willen proberen.
Rotor en verdelerkap vervangen, andere tps gemonteerd maar het toerental blijft dansen.
Stationair loopt ie onregelmatig en ca 1200 toeren, rijdend en rollend de koppeling intrappen schiet het toerental naar 1500-1700 tot de auto echt stil staat.
Eenmaal stil dan draait ie weer rond de 1200 toeren.
Stekker van de lambda eraf gehad maar ook dat geeft geen effect.
Wat is het verschil tussen een fase1 en fase2 ecu?
Heb in mn 5 ook een 1.8 16v en ik zou die ecu kunnen/willen proberen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
- Car: 19 16v PhII
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Merk is verschil dus andere chip set,
heb clio cup chip van siemens maar werkte niet op fase 2 alleen op fase 1 heb hem nog doe er niets mee
fase1 heb bij jacques thuis er in gehad en werkte gewoon
heb je tps nog gerest?
heb clio cup chip van siemens maar werkte niet op fase 2 alleen op fase 1 heb hem nog doe er niets mee
fase1 heb bij jacques thuis er in gehad en werkte gewoon
heb je tps nog gerest?
De stekker van de 'vijfde' injector lag eraf, het schommelen lijkt nu over te zijn.
Heb er nadien nog niet echt km's mee gemaakt dus ik hoop op het beste.
Heb er nadien nog niet echt km's mee gemaakt dus ik hoop op het beste.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Welke stekker van de vijfde injector bedoel je?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Weet je zeker dat die gewisselde stappenmotor goed is ? die dingen zijn allemaal vervuild, ik knal er altijd een bus remmenreiniger doorheen voordat ik ze monteer. Ik heb er nog wel een paar liggen om te proberen eventueel.
Dat die stekker van de 5e injector er af ligt maakt weinig uit, daar kan je probleem niet echt inzitten.
Dat die stekker van de 5e injector er af ligt maakt weinig uit, daar kan je probleem niet echt inzitten.
Spat zuiver loopt ie nog niet stationair maat het spontane pieken in toeren is weg.
Zonder de 5e injector loopt ie echt gaar, bij mn vijf is de stekker er ook af maar die draait zonder stappenmotor dus dat kan ik niet vergelijken.
Als ik in de buurt kom dan maak ik graag gebruik van je aanbod Ronald
Zonder de 5e injector loopt ie echt gaar, bij mn vijf is de stekker er ook af maar die draait zonder stappenmotor dus dat kan ik niet vergelijken.
Als ik in de buurt kom dan maak ik graag gebruik van je aanbod Ronald
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
stappenmotor zit toch rechts naast motor bij de buis van luchtinlaatbox?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Correct
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: za 3 dec 2011 18:02
- Car: 19 16v PhII
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Kwam vriend van mij tegen, iemand bekent met deze 19 16v PH1
http://www.autohan.nl/aanbod/1098/Renau ... ase-I.html
http://www.autohan.nl/aanbod/1098/Renau ... ase-I.html
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Staat al een hele poos te koop, lijkt een erg mooi exemplaar te zijn!
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36
Je weet dat 9750 euri ruim 1200 gulden meer is dan de nieuwprijs destijds?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wou net zeggen, volgens mij was de instapper niet eens zo goedkoop.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012 6:36
Ik snap t al. Sorry, t spijt me.
Vraagje over de f7p die in m'n 5 zit.
Bij een koude motor begint de motor na ongeveer 1 minuut in te houden, motor valt helemaal terug in toeren en lijkt af te slaan.
Pakt zich dan echter weer op om direct weer terug te zakken in toeren.
Dit gebeurt ca 7 a 8 keer achter elkaar waarna de motor weer normaal loopt.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Bij een koude motor begint de motor na ongeveer 1 minuut in te houden, motor valt helemaal terug in toeren en lijkt af te slaan.
Pakt zich dan echter weer op om direct weer terug te zakken in toeren.
Dit gebeurt ca 7 a 8 keer achter elkaar waarna de motor weer normaal loopt.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Waarschijnlijk sensor van je koelwater temp.
Er zitten er 2 aan de zijkant van je blok.
Een witte en een bruine...welke t van de 2 is weet ik ff niet meer.
Er zitten er 2 aan de zijkant van je blok.
Een witte en een bruine...welke t van de 2 is weet ik ff niet meer.
Volgens mij is de bruine voor de meter en de witte voor de computer.
Dacht juist dat de koude start beroerd ging als die defect is,
koud starten gaat goed maar eenmaal rollend (na 1km) begint het inhouden pas.
Dacht juist dat de koude start beroerd ging als die defect is,
koud starten gaat goed maar eenmaal rollend (na 1km) begint het inhouden pas.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Even testen in een pan water met temperatuurmeter. Zo'n ding waar je vlees temperatuur mee meet bijvoorbeeld.
20 graden 3060 4045 Ohm
40 graden 1315 1600 Ohm
80 graden 300 370 Ohm
90 graden 210 270 Ohm
20 graden 3060 4045 Ohm
40 graden 1315 1600 Ohm
80 graden 300 370 Ohm
90 graden 210 270 Ohm
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Je bedoeld tijdens het rijden onder deellast? bijvoorbeeld met een streepje gas en met ongeveer 20km/h de straat uit rollen dat hij steeds inhoud en pas weer oppakt nadat je iets meer gas geeft ? Zoja dan zou ik het in de lambda-sensor zoeken. Die geven ook zulke rare symptomen als ze stuk zijn.Alpine schreef:Vraagje over de f7p die in m'n 5 zit.
Bij een koude motor begint de motor na ongeveer 1 minuut in te houden, motor valt helemaal terug in toeren en lijkt af te slaan.
Pakt zich dan echter weer op om direct weer terug te zakken in toeren.
Dit gebeurt ca 7 a 8 keer achter elkaar waarna de motor weer normaal loopt.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Quad snelheid maakt het niet uit, zowel binnen de bebouwde kom als ook bij 100km/h.
Valt echt dood en pakt dan weer op, gaan geen controle lampjes branden. (kan ook niet bij een oud type R5 dashboard
Valt echt dood en pakt dan weer op, gaan geen controle lampjes branden. (kan ook niet bij een oud type R5 dashboard
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik zou de lambda-sensor eens nameten. met de stekker afgekoppeld op de pinnen meten van de lambdasensor bij voorkeur met iets verhoogd toerental (even een vacuum-slangetje lostrekken ofzo) . Moet een beetje tussen 0,1 en 0,9 Volt schommelen bij warme motor, als hij continue 1 vast voltage blijft geven is ie niet goed.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo 20 mar 2013 17:46
- Locatie: Odiliapeel Noord-Brabant
Heb ong hetzelfde gehad. Probeer eens te rijden met lambda stekker los, toen liep de mijne beter en heb de sensor vervangen
Watertemperatuur sensor is vervangen zonder resultaat.
Lambda geeft een wisselend signaal dus dat zou ook goed moeten zijn.
Wie heeft er nog tips?
Lambda geeft een wisselend signaal dus dat zou ook goed moeten zijn.
Wie heeft er nog tips?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77