Renault Kangoo tuning

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

Goedemiddag,


ik zit er over na te denken om een 16 16v blok in me kangoo te gooien alleen zijn er hier mensen die mij zouden kunnen helpen bij het adviseren van een moterblok?
Echter heb ik wel een automaat. (graag hoor ik ook de eventuele mogelijkheden )

alle adviezen zijn welkom!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Welkom bij de RTC Markus. Stel je anders even voor in het Wie is Wie deel van het forum.

Ik denk dat een 1.6 16v uit een Clio II wel moet passen. Als het goed is kan je zelfs de complete ophanging overnemen.I.v.m. de startblokkering heb je ook het e.e.a. nodig van de Clio behalve het blok. Contactslot en computers zijn in elk geval noodzakelijk.
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

Willem-Jan schreef:Welkom bij de RTC Markus. Stel je anders even voor in het Wie is Wie deel van het forum.

Ik denk dat een 1.6 16v uit een Clio II wel moet passen. Als het goed is kan je zelfs de complete ophanging overnemen.I.v.m. de startblokkering heb je ook het e.e.a. nodig van de Clio behalve het blok. Contactslot en computers zijn in elk geval noodzakelijk.

ga ik meteen doen willem jan ik heb op dit moment een renault kangoo uit 2003 met een 14 8v blok erin, maar wil toch iets meer power in het busje krijgen! vandaar dat alle adviezen welkom zijn !
waarschijnlijk laat ik het doen door kennissen vandaar dat ik hier informeer aangezien de renault experts zich hier bevinden!


zou iemand mij kunnen adviseren in onderstaande link wat ik eventueel nodig heb?


http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/r ... deel=motor
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/o ... 023836a100

Deze zou moeten passen..
Er rijden meer Kangoo's rond met Clio Rs blokken. Dit omdat de voorkant van de Clio en de Kangoo gelijk zijn, en ook bij een Clio 1.2,1.4 of 1.6 die blokken relatief makkelijk te swappen zijn.

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/00vcEjQ9sus" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Toch veel leuker dan een 1.6?
Ik heb zelf ook een 1.6 maar dat is uit financiele overwegingen, maar als je toch gaat swappen, waarom niet dit?


Maar als je toch een 1.6 wil, dan maakt een automaatbak niet uit volgensmij, want er zijn ook gewoon Clio's met automaatbakken en die blokken hebben volgensmij gewoon de zelfde motorcode's.
Zoals deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

Succes! ;)
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

Goedeavond jdclio,



ik kan jammer genoeg jou youtube link niet openen, echter vindt ik de moterblok die jij adviseert wel wat prettiger een 2.0 16v dan een 1.4 8v.
de bedoeling is wel dat ik ga swappen voornamelijk omdat ik het een heerlijke auto vindt maar ik wil er toch wat meer power in krijgen.
Maar als ik het goed begrijp is jou onderdelenlijn link een blok van 179 PK dat zou voor de Kangoo kwa gewicht ideaal zijn!
Zou je jouw youtube link opnieuw kunnen sturen?


alvast hartelijk bedankt
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

Zouden mensen mij het volgende kunnen adviseren ik kan er namelijk niet veel van vinden op internet.


kabelboom?
motorcomputer?
onderstel?
subframe?



alvast bedankt
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Onderstel en subframe kun je gewoon van de Clio gebruiken. En voor zover ik weet moet je in elk geval de complete motorkabelboom incl. computer, brandstofpomp en contactslot gebruiken van de Clio.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

komt er dus zo ongeveer op neer dat je beste gewoon een donor auto kunt kopen denk ik. Heb je ook direct een interieurtje en de remmen erbij.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is een f3r geen betere oplossing? ook kleine 120pk en die heb je zonder die lastige beveiligingen dat is een 2.0 8V
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

vandaag de 2.0 16v blok gekocht in gorichem voor 1200 met 79000 op de teller. (nou hopen dat die aangesloten kan worden op de automaat)
echter alleen nog kijken wat er nog eventueel bij moet komen!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ben benieuwd of dat gaat lukken. En als het lukt of je automaat het dan leuk gaat vinden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Automaat kan wel eens een uitdaging worden inderdaad, beter gewoon een schakelbak achter hangen
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mwoah Scenic 1 Phase 2 is ook geleverd met een 2.0 16V en automaat. De vraag is alleen of die bakken gelijk zijn ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

Ik wil namelijk gewoon automaat blijven rijden in me Kangoo, dus ik hoop dat het verder wel lukt ik denk zoiezo een andere vliegwiel of hoe het ook precies heet!
Ik besteed het echter wel uit dus ik ga het niet zelf doen, niettemin hoop ik dat het gaat lukken al denk ik van wel!\
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

Arco schreef:Mwoah Scenic 1 Phase 2 is ook geleverd met een 2.0 16V en automaat. De vraag is alleen of die bakken gelijk zijn ja.


Het blok dat ik vandaag heb gehaald is van een schakelbak dat heb ik echter wel gevraagd, maar met een vliegwiel of hoe dat ook precies heet kan het eventuele probleem worden verholpen.
Waardoor ik dus gewoon automaat kan blijven rijden met dit blok.
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22



Heb toevallig net het filmpje gezien ziet er leuk uit!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

arsenal4marcus schreef:
Arco schreef:Mwoah Scenic 1 Phase 2 is ook geleverd met een 2.0 16V en automaat. De vraag is alleen of die bakken gelijk zijn ja.


Het blok dat ik vandaag heb gehaald is van een schakelbak dat heb ik echter wel gevraagd, maar met een vliegwiel of hoe dat ook precies heet kan het eventuele probleem worden verholpen.
Waardoor ik dus gewoon automaat kan blijven rijden met dit blok.
"koppelomvormer" heet zoiets.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een automaat heeft vaak een dun plaatje met een starterkrans en ipv de koppeling idd een koppelomvormer.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Fysiek zal ook niet zo'n probleem zijn maar het management wel.

Weet niet of dat bij een renault in de ecu zit maar hoe dan ook, als de automaatbak ontworpen is om op optimaal toerental te rijden voor de oude motor zal dat nooit het toerental zijn wat de 2.0 wil draaien.
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

De automaatbak schakelt gemiddeld over bij de 2700 toerental, als ik me gaspedaal normaal indruk.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bij dat toerental doet de 16V geen ruk.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

mark 5t schreef:bij dat toerental doet de 16V geen ruk.


weet ik maar ik moet ook kijken wanneer mijn kennisen aan het project gaan beginnen, want er moeten eerst nog wat dingen bij komen.
Kan eerlijk gezegd niet wachten tot het af is. maar dat gaat nog wel even duren.
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

mark 5t schreef:bij dat toerental doet de 16V geen ruk.


weet ik maar ik moet ook kijken wanneer mijn kennisen aan het project gaan beginnen, want er moeten eerst nog wat dingen bij komen.
Kan eerlijk gezegd niet wachten tot het af is. maar dat gaat nog wel even duren.
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

mark 5t schreef:bij dat toerental doet de 16V geen ruk.


Dat komt omdat ik ook niet het gaspedaal echt indruk met mn 1.4 8v nu, met de 2.0 16v zal dat wel anders worden het rijdt een stuk aangenamer.
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

Wat voor een 2.0 is het uiteindelijk geworden?
Ik neem aan een F4R (16v)..??
Welk motorvermogen?
135pk, 169pk of 179pk?

En die kopelomvormer moet relatief makkelijk te vinden zijn neem ik aan, aangezien er volgensmij ook Megane's en Laguna's rondrijden met een F4R (135pk) gekoppeld aan een automaatbak?

Wel vet hoor! 2.0 Kangoo!!

Zeker als het een Kangoo Renault Sport 2.0 wordt! ;)
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

Het blok dat jij adviseerde is het geworden Jdclio in je eerdere reactie in deze topic.


er staat op het moterblok 2.0 16v sport. (Dus inderdaad het moterblok die jij adviseerde als eventuele eerste optie).

Dus het kan nog leuk worden!
arsenal4marcus
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 feb 2014 16:22

van het weekend te horen gekregen dat ik het kan schudden 1200 euro in een moterblok geinvesteerd maar een schakelbak kan niet op een automaatbak.
Ik kan jullie verder helaas geen updates meer geven, omdat het helaas niet mogelijk is.:(
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon een schakelbak monteren gen optie?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
JDclio
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:19
Locatie: Dongen

wat is het verschil dan met een Megane met een F4R blok en automaat??

zoals deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr

ik kan moeilijk geloven dat het echt niet kan :(..
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

10 tegen 1 dat een f7p wel past. helaas dat het project nu al strand om dat je overhaast een motor blok hebt gekocht. :(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het zal wel passen, of het gaat werken is een ander verhaal.

Heeft oa met het management te maken
Plaats reactie