ACT: Banden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja ik snap dat jij die commerciele prietpraat moet geloven vanwege je werk, maar het is echt geen rocketsience.
Grip is slijtage, zo simpel is het, als er een band zou zijn met veel grip en geen slijtage zouden ze geen band meer verkopen.
Des te zachter het compound, des te meer grip en des te eerder die warmer wordt gaat smeren.
Des te harder het compound, is minder grip en dus minder warmteontwikkeling en dus minder snel smeren.
Maar een band met dezelfde grip zal ook ongeveer net zo snel warm worden en ongeveer net zo snel slijten en ook gripverlies vertonen, dus de combinatie die gevraagd werd kan gewoon niet.
Grip is slijtage, zo simpel is het, als er een band zou zijn met veel grip en geen slijtage zouden ze geen band meer verkopen.
Des te zachter het compound, des te meer grip en des te eerder die warmer wordt gaat smeren.
Des te harder het compound, is minder grip en dus minder warmteontwikkeling en dus minder snel smeren.
Maar een band met dezelfde grip zal ook ongeveer net zo snel warm worden en ongeveer net zo snel slijten en ook gripverlies vertonen, dus de combinatie die gevraagd werd kan gewoon niet.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Zeker geen raketwetenschap want zelfs jij hebt er verstand vanLuco/Alpine-racer schreef:Ja ik snap dat jij die commerciele prietpraat moet geloven vanwege je werk, maar het is echt geen rocketsience.
Nog meer zelfs dan alle mensen die in het vak zitten
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Ja hoe goed een band gestest wordt zegt ook niet altijd alles.
Ik had een keer onder mijn Scenic Goodyear optigrip banden gelegd. Waren als best getest door de ANWB en andere.
Onder mijn auto 5 keer lek in korte tijd en cuppen als de hel. Totaal dus niet geschikt voor de auto. Daarna maar weer Michelin EnergySavers eronder en geen enkel probleem meer.
Ik had een keer onder mijn Scenic Goodyear optigrip banden gelegd. Waren als best getest door de ANWB en andere.
Onder mijn auto 5 keer lek in korte tijd en cuppen als de hel. Totaal dus niet geschikt voor de auto. Daarna maar weer Michelin EnergySavers eronder en geen enkel probleem meer.
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag!
Klopt, die verhalen ken ik. Over het algemeen neem ik voor mij zelf echter de testen van SportAuto en EVO wel serieus. Die jongens hebben een vracht ervaring voor wat betreft banden voor 'sportief'gebruik waar wij allemaal als RTC leden samen nooit aan toe komen.remcob schreef:Ja hoe goed een band gestest wordt zegt ook niet altijd alles.
Ik had een keer onder mijn Scenic Goodyear optigrip banden gelegd. Waren als best getest door de ANWB en andere.
Onder mijn auto 5 keer lek in korte tijd en cuppen als de hel. Totaal dus niet geschikt voor de auto. Daarna maar weer Michelin EnergySavers eronder en geen enkel probleem meer.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja en dan inhoudelijk gewoon niet reageren, omdat je er zoveel verstand van hebt
Omdat je maar een zin quote
Ik zet er maar een smile bij, want dan mag alles
Omdat je maar een zin quote
Of lukt inhoudelijk reageren je nietGrip is slijtage, zo simpel is het, als er een band zou zijn met veel grip en geen slijtage zouden ze geen band meer verkopen.
Des te zachter het compound, des te meer grip en des te eerder die warmer wordt gaat smeren.
Des te harder het compound, is minder grip en dus minder warmteontwikkeling en dus minder snel smeren.
Maar een band met dezelfde grip zal ook ongeveer net zo snel warm worden en ongeveer net zo snel slijten en ook gripverlies vertonen, dus de combinatie die gevraagd werd kan gewoon niet.
Ik zet er maar een smile bij, want dan mag alles
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Van de week toch even bij de bandenboer geweest. Tegenover mijn werk kwam ik eigenlijk toevalligerwijs achter zit er eentje. Bandimex in Rotterdam. Ik dacht mocht het niks zijn kan ik altijd nog eens naar Jan Steverink rijden, maar da's voor mij dus 1.5 uur rijden.
Bandimex doet o.a. ook force matching.
Daar alles laten uitlijnen/balanceren. Zie afbeelding.
[img]http://imageshack.us/scaled/large/594/r8y6.jpg[/img]
De waardes zeggen mij niet zo heel veel maar het lijkt wel beter te zijn nu.
Misschien kan Dolf wat toelichting geven?
Zij meldde mij ook dat er achter al lichte cupping is.
Nu vraag ik mij af of ik hievoor bij de dealer moet gaan klagen. Bij aflevering hebben ze de voorbanden vervangen. km stand toen 13.000 km, vrijwel direct geklaagd over trilling in de auto. Dealer heeft gekeken maar niks gevonden, ook niks gemeld over cupping.
Nu bij 20.000km en zeg maar 3 maanden in het bezit dus al last van cupping op de achterbanden.
De banden die eronder liggen zijn Dunlop Sport Max TT banden.
Wat denken jullie?
Bandimex doet o.a. ook force matching.
Daar alles laten uitlijnen/balanceren. Zie afbeelding.
[img]http://imageshack.us/scaled/large/594/r8y6.jpg[/img]
De waardes zeggen mij niet zo heel veel maar het lijkt wel beter te zijn nu.
Misschien kan Dolf wat toelichting geven?
Zij meldde mij ook dat er achter al lichte cupping is.
Nu vraag ik mij af of ik hievoor bij de dealer moet gaan klagen. Bij aflevering hebben ze de voorbanden vervangen. km stand toen 13.000 km, vrijwel direct geklaagd over trilling in de auto. Dealer heeft gekeken maar niks gevonden, ook niks gemeld over cupping.
Nu bij 20.000km en zeg maar 3 maanden in het bezit dus al last van cupping op de achterbanden.
De banden die eronder liggen zijn Dunlop Sport Max TT banden.
Wat denken jullie?
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag!
Iets meer wielvlucht stuurt lekkerder, verder redelijk ok.
Nu klap ik even uit de school zonder in details te treden: Je zult problemen blijven houden met de TT's, gooi ze eraf voor RT's of Michelin PS3 en je zult nog lang en gelukkig van je auto genieten
Nu klap ik even uit de school zonder in details te treden: Je zult problemen blijven houden met de TT's, gooi ze eraf voor RT's of Michelin PS3 en je zult nog lang en gelukkig van je auto genieten
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Da's nou precies het probleem. Officieel mag de dealer natuurlijk gewoon TT's monteren. Alleen wanneer je veel ervaring hebt in banden dan laat je dat wel uit je hoofd vanwege de daaropvolgende klachten. Alle merken banden hebben wel eens een, hoe zal ik zeggen, wat moeilijker type in de familie.remcob schreef:Dus Dolf eigenlijk zeg je dat de dealer de auto geleverd heeft met de verkeerde banden?
Waarom blijf je problemen houden met de TT's? Te stug?
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
is er eigenlijk een voordeel/nadeel aan het gebruiken van de pilot sport 3 in 87w ipv 83v?
betekend de hoogere last waarde automatisch een stijvere band?
betekend de hoogere last waarde automatisch een stijvere band?
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik zou je banden gewoon laten vervangen puur voor het rijgenot (geloof mij ik heb mij ook te lang zitten ergeren). De dealer kan er niets aan doen dat de banden gaan cuppen. Ik zou daar een klacht bij dunlop over neer leggen. Al zal het niet veel helpen.remcob schreef:Dus Dolf eigenlijk zeg je dat de dealer de auto geleverd heeft met de verkeerde banden?
Waarom blijf je problemen houden met de TT's? Te stug?
Suc6!
Geheel met je eens Patrick (behalve het klaagadvies, zonde van de moeite)! En verdien je verlies terug met een lang meegaande band als bijvoorbeeld de meeste Michelin's.Patrick RS schreef:Ik zou je banden gewoon laten vervangen puur voor het rijgenot (geloof mij ik heb mij ook te lang zitten ergeren). De dealer kan er niets aan doen dat de banden gaan cuppen. Ik zou daar een klacht bij dunlop over neer leggen. Al zal het niet veel helpen.remcob schreef:Dus Dolf eigenlijk zeg je dat de dealer de auto geleverd heeft met de verkeerde banden?
Waarom blijf je problemen houden met de TT's? Te stug?
Suc6!
Verder kun je geen loadindexen met elkaar vergelijken als de snelheidscoderingen verschillend zijn. php
Succes en plezier met je nieuwe banden
Kies hier de juiste auto en zie wat goed voor je is http://www.steverinkbanden.nl/wcc_search_cars.php
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Hmmmmmm, die link geeft niets ouders weer als een clio 3.....
Zie in het rechtervenster alle renaults staan. Of bedoel je wat anders?bozothenutter schreef:Hmmmmmm, die link geeft niets ouders weer als een clio 3.....
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Hmmm site werkt niet goed op een mobieltje blijkbaar. zie geen scrollbalk....excuses.
Nog eens goed naar m'n banden gekeken blijkt dat ik drie Sport Max TT's eronder heb liggen en rechtsvoor een Sport Maxx GT.
Dan kan ik misschien zeuren over m'n banden maar dit vind ik toch wel slordig van een dealer.
Ga ik ze toch eens op aanspreken.
Dan kan ik misschien zeuren over m'n banden maar dit vind ik toch wel slordig van een dealer.
Ga ik ze toch eens op aanspreken.
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag!
remcob schreef:Nog eens goed naar m'n banden gekeken blijkt dat ik drie Sport Max TT's eronder heb liggen en rechtsvoor een Sport Maxx GT.
Dan kan ik misschien zeuren over m'n banden maar dit vind ik toch wel slordig van een dealer.
Ga ik ze toch eens op aanspreken.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Vredestein Sessanta's, is dat wat?
Zal het vanaf volgende week ervaren, maar ben ff benieuwd of er hier mensen ervaring mee hebben, m'n collega komt uit de banden wereld en is er helemaal weg van
Zal het vanaf volgende week ervaren, maar ben ff benieuwd of er hier mensen ervaring mee hebben, m'n collega komt uit de banden wereld en is er helemaal weg van
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Banden wisselen van voor naar achter en visa versa. Is dat aan te raden ivm gelijkmatige slijtage? Of slijten de achterbanden scheef door het camber waardoor deze voorop raar weggedrag gaan vertonen?
Christiaan, dan moet je nogal heel royaal met je camber gaan willen ze scheef afslijtenChristiaan schreef:Banden wisselen van voor naar achter en visa versa. Is dat aan te raden ivm gelijkmatige slijtage? Of slijten de achterbanden scheef door het camber waardoor deze voorop raar weggedrag gaan vertonen?
Lekker wisselen wanneer je tot slot graag vier, misschien anderssoortige, banden wil kopen. Bevallen je banden goed dan lijkt het me beter telkens twee nieuwe banden te kopen aan de voor of achterkant wanneer dat nodig is.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Weg van het design zeker?-jacco- schreef:Vredestein Sessanta's, is dat wat?
Zal het vanaf volgende week ervaren, maar ben ff benieuwd of er hier mensen ervaring mee hebben, m'n collega komt uit de banden wereld en is er helemaal weg van
De Sessanta is een band van 2004 en was meer gericht op design dan dat wat een band moet / kan hebben als grip, afrolgeluid etc.
Het profiel is daarbij erg van belang. De technici van Vredestein gaven bij de introductie van de Ultrac Vorti op de Hungaroring aan dat bij de Sessante 'vorm' leidend was en de technici zich daar op moesten aanpassen met de mix van rubber, opbouw van de band etc.
Bij de nieuwe Vorti is dat stuk design minder belangrijk geworden.
Ja, de Sessanta ziet er leuk uit, maar is verouderd én er zijn betere banden.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Thnx Dolf! Banden bevallen goed (Pirelli P Zero) dus dan koop ik wel twee nieuwe zodra de voorbanden op zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
tutuur schreef:Ik heb een nieuw setje velgen gekocht voor de Dci dus het is ook weer bandentijd.
De banden waar ik in geïnteresseerd ben:
Continental contact sport 2
Pirelli p zero nero
Yokohama s.drive
Ik heb ook al ervaring met Toyo T1-r's, ze plakken als een idioot maar slijten net zo erg en op nat wegdek zijn ze bagger.
De pirelli's heb ik meerdere malen gehad en bevallen mij opzich goed, echter zijn dit ook gelijk de duurste van de 3 en wellicht is er een beter alternatief?
Alle meningen zijn welkom!
De p zero toch ook?
Iemand die deze een keer wil proberen? Als mijn huidige setje op is ga ik ze in ieder geval eens proberen.
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... p=R-240587
http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... p=R-240587
Precies, er is gewoon nooit een opvolger gekomen
Ik lees overigens ook wel goede dingen over de yokohama's.
De csc2 lees ik dan weer meer slechte dingen over...
Over de pirelli's zeggen ze eigenlijk dat alles goed is behalve sneeuw (duh), echter de één is juist verrast hoelang ze mee gaan en de ander zegt dat ze slijten als een gek.
Ik kan daar vrij weinig over oordelen, mijn P zero's voor op de 9 zijn binnen het jaar al bijna op
Ik lees overigens ook wel goede dingen over de yokohama's.
De csc2 lees ik dan weer meer slechte dingen over...
Over de pirelli's zeggen ze eigenlijk dat alles goed is behalve sneeuw (duh), echter de één is juist verrast hoelang ze mee gaan en de ander zegt dat ze slijten als een gek.
Ik kan daar vrij weinig over oordelen, mijn P zero's voor op de 9 zijn binnen het jaar al bijna op
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Goh... Wat gektutuur schreef:Over de pirelli's zeggen ze eigenlijk dat alles goed is behalve sneeuw (duh), echter de één is juist verrast hoelang ze mee gaan en de ander zegt dat ze slijten als een gek.
Ik kan daar vrij weinig over oordelen, mijn P zero's voor op de 9 zijn binnen het jaar al bijna op
Wat voor maat velgen en banden heb jij nu op de 9 liggen?
Ik zit zelf voor de velgen die ik vorige week heb gescoord te twijfelen tussen Toyo Proxes T1-R en Bridgestone Potenza's...