Johan's GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Ik heb een nieuwe daily driver :
en voor de vijf heb ik nog nieuwe velgen geregeld. Zal ik binnenkort eens foto's van gaan maken.
en voor de vijf heb ik nog nieuwe velgen geregeld. Zal ik binnenkort eens foto's van gaan maken.
Laatst gewijzigd door Johan op zo 13 mar 2022 12:29, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nice Johan.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik vind dit gt modellen erg geslaagd dus mooie bak heb je daar
Alleen vind ik de ledjes niet zo mooi weggewerkt bij de facelift maar goed dat is maar een klein detail.
Ben ook benieuwd naar de wielen onder de 5
Alleen vind ik de ledjes niet zo mooi weggewerkt bij de facelift maar goed dat is maar een klein detail.
Ben ook benieuwd naar de wielen onder de 5
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Allemaal aan de GT line!
Laat die wielen voor de 5 GT ook maar zien dan!
Laat die wielen voor de 5 GT ook maar zien dan!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Jou wielen over genomen dan? Heb je zelf al iets nieuws?Merijn schreef:Laat de wielen onder je GT maar eens zien, Johanski! Ik ben erg benieuwd... Toen ik de laatste foto's zal, had ik direct spijt dat ik ze verkocht had.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 4 jan 2013 23:50
- Contacteer:
Wow.. Mooie auto zeg!!
Vroeger had mijn moeder ook een renault 5 Gt turbo.
Een zwarte met rode accenten kan dat kloppen? Maar deze is echt super cool!
En mooie velgen haha, vooral die onderste..
Vroeger had mijn moeder ook een renault 5 Gt turbo.
Een zwarte met rode accenten kan dat kloppen? Maar deze is echt super cool!
En mooie velgen haha, vooral die onderste..
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Wordt tijd voor een schroefset ja . Die veren die er nu onder zitten zijn ook eigenlijk te slap. Bij slalommen over de weg helt ie te veel over vind ik. Dacht eerst dat het de ballonbandjes waren. Maar nu merk je echt dat het de veren zijn. De originele veren die er onder zaten waren een stukkie zwaarder.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Mooie velgen onder de Gtt !
Moet ik weer opzoek naar wat nieuws voor onder mijn Gtt...
Moet ik weer opzoek naar wat nieuws voor onder mijn Gtt...
mooie bak Johan!
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Zoals gezegd, die zijn echt netjes opgeknapt Johan!
Ik had ze al opgegeven
Ik had ze al opgegeven
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Nog een mooie:
[img]http://home.online.nl/uijen/969701_1020 ... 2991_n.jpg[/img]
In de kerstvakantie de carburateur uit elkaar halen. Die is in 24 jaar ook nog niet open geweest denk ik.
[img]http://home.online.nl/uijen/969701_1020 ... 2991_n.jpg[/img]
In de kerstvakantie de carburateur uit elkaar halen. Die is in 24 jaar ook nog niet open geweest denk ik.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Leuk werkje denk ik...ik twijfel nog om eraan te beginnen
Maak eens een mooie how-to als je zin hebt Hoeven we die handleiding die je eerder posten tenminste niet te 'Google-Translaten'
Maak eens een mooie how-to als je zin hebt Hoeven we die handleiding die je eerder posten tenminste niet te 'Google-Translaten'
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Ondertussen is de carburateur uit elkaar geweest. De reden hiervoor war dat het gas bij stationair wel eens bleef hangen op 1500 tpm. Dus carburateur uit elkaar nieuwe pakkingen er in, ding weer in elkaar. Niet zo moeilijk zou je zeggen.
Maar schijnbaar heb ik toch iets verkeerd gedaan. Bij koude start is er niets aan de hand, maar als je een stukje hebt gereden (2/3 km), dan loopt ie daarna slecht stationair. Vooral hikken en onregelmatig stationair lopen. Draaien aan de de co schroef maakt geen verschil dus je zou denken dat ie valse lucht onder de gasklep zuigt. Maar als ik remmenreiniger rond de carburateur voet spuit dan hoor je geen verschil. Al een paar keer de carburateur er opnieuw op gezet maar helaas geen verschil. Volgas loopt ie trouwens gewoon goed.
Ik denk dat ik dus een andere carburateur moet gaan zoeken.....
Maar schijnbaar heb ik toch iets verkeerd gedaan. Bij koude start is er niets aan de hand, maar als je een stukje hebt gereden (2/3 km), dan loopt ie daarna slecht stationair. Vooral hikken en onregelmatig stationair lopen. Draaien aan de de co schroef maakt geen verschil dus je zou denken dat ie valse lucht onder de gasklep zuigt. Maar als ik remmenreiniger rond de carburateur voet spuit dan hoor je geen verschil. Al een paar keer de carburateur er opnieuw op gezet maar helaas geen verschil. Volgas loopt ie trouwens gewoon goed.
Ik denk dat ik dus een andere carburateur moet gaan zoeken.....
Laatst gewijzigd door Johan op zo 13 mar 2022 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Je stationairsproeier kan vies zijn, das die dikke schroef die in het midden zit van de andere kant als je laatste foto. Heb je een grote platte schroevendraaier voor nodig.
Ultrasoon reinigen van het hele ding helpt vaak ook nog wel, juist door het openmaken gaat de troep nog wel es in de kleine kanaaltjes/sproeiers zitten waardoor ie pas echt vervuilt raakt.
Ultrasoon reinigen van het hele ding helpt vaak ook nog wel, juist door het openmaken gaat de troep nog wel es in de kleine kanaaltjes/sproeiers zitten waardoor ie pas echt vervuilt raakt.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ultrasoon reinigen kan vaak wel bij een buitenboordmotor monteur. Die hebben allemaal zo'n ding staan.
nieuwe ultrasoon reiniger kost btw ook geen ruk.
maar ja voor 1 keertje gebruiken koop je ook geen nieuwe.
maar ja voor 1 keertje gebruiken koop je ook geen nieuwe.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Het heeft ff tijd nodig gehad maar de 5 loopt weer netjes stationair. Waarschijnlijk een veer die omgedraaid zat. Hopen dat het dit weekend een beetje mooi weer wordt dan kan ik een mooie tour maken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Welke veer Johan? Mooi dat ie het weer doet
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
fijn dat ie weer goed rijdt Johan! kom maar keer langs met dat ding
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Zo ff afstoffen.
Afgelopen winter de HRC maar eens uitgehaald en de rembekrachtiger een nieuw likje verf gegeven. Daarnaast oiok het start motor hitteschild en het grote hitteschild vervangen.
Maar nu ben ik natuurlijk vergeten hoe de remleidingen op de hoofdremcilinder moeten komen. Weet iemand welke uitgang van de hoofdremcilinder op welke rem moet komen?
Afgelopen winter de HRC maar eens uitgehaald en de rembekrachtiger een nieuw likje verf gegeven. Daarnaast oiok het start motor hitteschild en het grote hitteschild vervangen.
Maar nu ben ik natuurlijk vergeten hoe de remleidingen op de hoofdremcilinder moeten komen. Weet iemand welke uitgang van de hoofdremcilinder op welke rem moet komen?
Laatst gewijzigd door Johan op zo 13 mar 2022 12:31, 3 keer totaal gewijzigd.