Zijn de F4R-712 en de F4R-700 uitwisselbaar (plug en play)

Post hier al je vragen over de Espace
Plaats reactie
chielv
Berichten: 5
Lid geworden op: za 23 jul 2011 12:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Hallo, van mijn grand espace (63-XL-ZL) motor F4r-700 is de motor geheel dood. Nu kan ik een goed "Motorblok F4R Megane 2.0 16v 2003 NW type" kopen waarvan distributie en nokkenas-steller (?) net vervangen zijn.

Kan iemand mij vertellen of dit gaat passen op de Espace. Volgens mij is de motor code van deze megane F4R-712.

Ik moet 100 KM rijden om de motor te halen dus wil wel ff weten of dit gaat passen. Ik heb een 5 bak en de megane is een 6-bak dus vraag me af of de ophangingspunten van de versn. bak wel gaan passen...

of moet ik er gelijk een 6-bak van maken? geen idee of ik nu iets heel stoms zeg...

hoor graag van jullie!


grtz
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk eerst eens even of het wel met dezelfde ecu draait.
anders straks misschien problemen met de code van je sleutel en contactslot.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk eerst eens even of het wel met dezelfde ecu draait.
anders straks misschien problemen met de code van je sleutel en contactslot.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
chielv
Berichten: 5
Lid geworden op: za 23 jul 2011 12:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ik ga alleen het blok en de kop vervangen en niet de electronica dus ECU vraag is m.i. niet relevant...

Ben er inmiddels achter dat de nieuwe motor van het type F4R-770 is.

Dus de vraag: past de F4R-770 in plaats van de F4R-700
De bak betreft de ND0 (en ik heb de JC5),

zo benieuwd of de motor (zonder bak) uitwisselbaar is...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

De F4R met 6bak heeft een andere aansluiting en gaat helaas niet passen..
chielv
Berichten: 5
Lid geworden op: za 23 jul 2011 12:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ronald, bedankt voor je reactie.
Inmiddels hadden we gezien dat ze i.i.g. iets anders zijn, bijvoorbeeld moer gebruiken ipv draad in het blok zelf, maar is het overkomelijk denk je of weet je het zo zeker dat je zegt: "Niet aan beginnen"...

hoor het graag
grt
Michiel
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

tis renault niet aan beginnen dus.(serieus)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
chielv
Berichten: 5
Lid geworden op: za 23 jul 2011 12:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Even een korte update: de F4R-770 gaat niet lukken. Maar niet ivm de versnellingsbak, maar vanwege de waterpomp. Op de 700 zit die op de buitenkant van de motor - aangedreven door de multi riem, maar op de 770 in de motor, aangedreven door de distributieriem.

Nu heb ik dan een 740 gevonden en die moet wel uitwisselbaar zijn, dus daar ga ik voor.

Bedankt voor alle hulp.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat maakt het uit hoe de waterpomp word aangedreven?

als de aansluitingen maar ongeveer het zelfde zijn
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Abel schreef:wat maakt het uit hoe de waterpomp word aangedreven?

als de aansluitingen maar ongeveer het zelfde zijn
Jij hebt zeker nog nooit een modernere Renault motor gewisseld.. :~
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

De bakaansluiting is anders, gaat niet lukken. Heb hier nog wel een f4r van een espace liggen, weet de motorcode niet uit m'n hoofd, maar er zat iig een 5bak achter. Bij interesse ff mailen.
rev it like a rental
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

pasgeleden nog een 16 16v van een scenic met elektrisch gasklep ,. een ruilmotor gekregen van een 16 16v met gaskabel .. nou als je ziet wat daar al verschillend in is motorcode was ook net anders ... ik sta er soms van te kijken hoe een blok wat eigenlijk kwa draaiend gedeelte hetzelfde is , toch zo ontzettend anders kan zijn opgebouwd..
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

the reaper schreef:pasgeleden nog een 16 16v van een scenic met elektrisch gasklep ,. een ruilmotor gekregen van een 16 16v met gaskabel .. nou als je ziet wat daar al verschillend in is motorcode was ook net anders ... ik sta er soms van te kijken hoe een blok wat eigenlijk kwa draaiend gedeelte hetzelfde is , toch zo ontzettend anders kan zijn opgebouwd..
Ja, dat gaat nergens over. heb ook eens van 2002 Scenic een motor vervangen door een iets ander type uit hetzelfde bouwjaar. wel beide met electronische gasklep. ze leken exact 't zelfde maar er was geen enkel steuntje die er op wou passen. uiteindelijk idioot veel werk aan gehad.
chielv
Berichten: 5
Lid geworden op: za 23 jul 2011 12:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Zo heren, inmiddels toch een F4R-a700 gevonden.
dus of ze uitwisselbaar zijn zal ik nooit weten - hoewel de versnellingsbak niet het probleem zou moeten zijn geweest maar de waterpomp met deze dus ook.

Nu de volgende vraag: iemand enig idee hoeveel werk het voor een renault monteur zou mogen kosten (in eigen tijd gelukkig) om dit inbouw klusje te klaren? Mijn 'mannetje' zegt opeens 30 uur - en de persoon die er tot nu steeds tussen zat zei 2 avonden (een uur of 10 dus).]

Het schijnt dat de hele voorkant eraf moet?

Iemand enig idee om zo een beetje een reeel gepsrek met hem hierover vooraf te hebben?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Als je nog nooit zo'n Renault motor gedaan hebt kom je wel aan 30 uur ja. en als het allemaal voor geen meter past en je zo'n beetje elk steuntje over moet zetten zit je ook aan 30 uur.

Beetje afhankelijk of het mee of tegen zit. als je een beetje monteur bent houd je wel rekening met wat extra werk en hou je het netjes op 30 uur. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

voorkant moet er idd af
ik zou het denk ik in 2 dagen kunnen van 8 uur per dag maar als je het nog nooit gedaan hebt denk ik 3dagen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heb je 2 linker handen? anders is het met hulp van hier ook wel te doen hoor (Y)
Plaats reactie