ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Tibikazi schreef: Wat voelt dat toch goed als iets lukt !

:lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Na jaren van trouwe dienst ben ik tot de conclusie gekomen dat m'n Hifonics Zeus ZX 8000 zo zachtjes aan aan het overlijden is.
Tijd voor wat nieuws dan maar... Echter, ben ik niet echt meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat is dus een gelijkwaardige (al dan niet iets betere) vervanger voor de Zeus? (Het hoeft hard te gaan, als het maar goed en zuiver klinkt.)
Alvast dank voor het meedenken. :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dank voor de reactie. :wink:
Zat met een schuin oog ook nog naar de Audison lrx 5.1k te kijken. Wat kan je daar over zeggen?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Audison zijn goede versterkers, maar hebben doorgaans niet bijster veel vermogen.
Ook is dat meer een versterker voor DTS (5.1) geluid in de auto.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Oké.. Dus dat is dus meer een versterker voor multimedia doeleinden. Dan kan ik die toch weer van 't lijstje schrappen. ;)
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Heb van het weekend een deh-p700bt in de gp
Gezet, alles werkt behalve de externe mic lijkt niet te werken, ik krijg wel verbinding
Via bt, kan ook bellen
Alleen de andere kant hoort mij niet
Ik heb al 3 mic's geprobeert.....
Handleiding staat er ook niets over.....
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Ik rijd nu al ruim een jaar rond zonder carkit (Parrot wel uit de Golf gehaald, maar in de Clio nooit ingebouwd..) en dat moet toch wel veranderen; bel veel te vaak niet handsfree en dat gaat gewoon een keer mis. Daarnaast wordt ik een beetje beu van al die cd's in mijn auto, gezien de originele Renault radio geen mp3's afspeelt uiteraard.
Dus besloten de centen van een eventuele boete maar te besteden aan een andere radio, maar ben daar niet zo in thuis. Een beetje de dingen waar ik aan zit te denken/wat ik er mee wil:

- radio/mp3
- ingebouwde BT carkit
- usb aansluiting voorzijde
- mogelijkheid voor versterker enz (die rommel heb ik ook nog thuis staan)
- eventueel aan te sluiten op de stuurbediening (geen harde eis)

Waar kan ik nou nog meer aan denken? Denk niet dat ik snel overstap naar een Iphone, dus die aansluiting/bediening hoef ik me niet op te richten. Wat zijn nog meer mogelijkheden, hebben jullie nog tips of goede apparaten? Budget is altijd een moeilijk punt, maar laten we eens zeggen, max 300 eu?

EDIT: geen idee of daar nu inmiddels minder problemen mee zijn, maar mijn Parrot kon absoluut niet overweg destijds met mijn Nokia N72. Daarvoor mijn HTC Mteor had geen problemen, dus die verwacht ik ook niet met mijn HTC Hero nu, of ben ik dan te voorbarig?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

waarom de papegaai niet inbouwen? Dan heb je een (veel) bredere radio keus. En ik zou persoonlijk altijd voor een achteringang gaan (bij USB dan he :lol: ). Verlengkabel eraan en je kunt je bron wegstoppen waar jij dat wilt (dashboard kastje bijv.) persoonlijk vind ik het vreselijk als er allemaal van die losse kabels hangen te bungelen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nette prijs denk ik voor Alpine met carkit.

Mocht je toch voor een Front-USB ingang gaan dan zou ik er zoiets bijkopen. Die kun je dan iig nog laten zitten zonder dat je erover struikelt :wink:

http://www.gadgetfacts.nl/2009/06/16gb- ... n-buffalo/
[img]http://www.gadgetfacts.nl/wp-content/up ... umbkey.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Inderdaad moet de USB aansluiting wel aan de achterkant zitten, dat is het makkelijkste.

http://www.4launch.nl/shop/product/0914 ... -bluetooth

http://www.4launch.nl/shop/product/0869 ... 901-4x-50w

Ik zou toch voor een losse carkit gaan, aangezien die carkits in radio's vaak weinig mogelijkheden hebben of de compatibiliteit niet alles is.
Laatst gewijzigd door Robke op zo 2 jan 2011 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Liefst de USB aan de achterzijde inderdaad, kan hij mooi in mijn dashboardkastje komen.

Ik ben een beetje jeukerig om die losse carkit in de auto in te bouwen, aangezien ik dan moet gaan schroeven in het dashboard en kabels weg moet werken enz. Heb een Parrot CK3200.
Is de compatibiliteit van een ingebouwde carkit dan veel slechter dan een losse?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat kan ook zonder schroeven wel hoor. Evt. een stukje goed plakklitteband of goede tape en blijft prima zitten. En een carkit aansluiten is toch geen monsterklus?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Er zal sowieso een microfoon bij de hemel geplaatst moeten worden, dus schroeven zal zeker moeten ook al neem je een radio met ingebouwde carkit.
Een paar jaar geleden liet de compatibiliteit nog wel eens te wensen over bij de radio's met ingebouwde carkit, vooral Pioneer was erg beroerd.
Hoe het nu zit weet ik niet, daar zou je per radio specifiek naar moeten googlen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik had er nooit een microfoon aanhangen, dat ding heeft ook een mic in het scherm zitten. Niet dat dat ideaal was, maar goed.... Wil nu wel iets wat kwalitatief fatsoenlijk is en ik niet hoef te schreeuwen ;)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan heb je de CK3200 Plus die maar heel even in productie is geweest, die had inderdaad de microfoon in het display ingebouwd.
Mag jij raden waarom ze deze maar heel even in productie hebben gehad. :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat zeg je? :lol:

Maar van de andere kant. We praten hier niet echt over een collectors item dus een klein gaat op een plaats die niet zo opvalt zal geen duizenden euro's inruilwaarde schelen 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Robke schreef:Dan heb je de CK3200 Plus die maar heel even in productie is geweest, die had inderdaad de microfoon in het display ingebouwd.
Mag jij raden waarom ze deze maar heel even in productie hebben gehad. :P
Ik geloof je meteen... Ik gaf als excuus altijd maar op dat mijn Golf zoveel herrie maakte :P
Tom schreef:Maar van de andere kant. We praten hier niet echt over een collectors item dus een klein gaat op een plaats die niet zo opvalt zal geen duizenden euro's inruilwaarde schelen 8)
Nee, dat is ook zo, maar ik heb een hekel om in mijn dashboard te moeten schroeven. Daarbij is dat scherm ook niet het kleinste, dus een handige plek vinden is ook nog een uitdaging... |:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

plaatsen op een kapje of klein deel van het dash dat makkelijk te vervangen is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Bij een Clio 2 kun je dat display redelijk makkelijk kwijt zonder iets te slopen, anders kom je hier maar langs, duw ik die carkit er zo voor je in. :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zit die carkit er onderhand al in :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Haas kennende zal dat niet al te gauw gedaan zijn. :lol: :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zal ik m eerst moeten vinden.... :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nou, voorlopig parrot toch maar ingebouwd. Hij synchroniseer perfect met mijn telefoon en doet het redelijk goed, dus voorlopig maar even met dit beestje.
Nu heb ik alleen wel een probleempje, in geval van telefoon oid of een spraakmenu grijpt de mutefunctie in. Dit werkt prima, de radio gaat tijdelijk mooi zachter en daarna weer op volle sterkte aan.
nu valt me alleen op dat als ik rijdt, de snelheidsmeter terugzakt naar 0 als de mute actief is. Wat doe ik verkeerd??
Ik zie de link tussen een mute/radio en de snelheidsmeter even niet?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dan heb je de mutedraad op de snelheidspuls aangesloten.
Er zijn 3 mogelijkheden om de mute aan te sluiten door middel van 3 draden met een amp'tje. Wanneer je carkit het geluid dempt wordt de mutedraad aan massa gelegd, aangezien deze nu op de draad van de snelheidsmeter aan is gesloten, valt hij uit. :)
Even kijken welke pin de mute is op de radio en daar de mutedraad van de Parrot in prikken. :beer:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz...er zitten inderdaad 3 mogelijkheden op, maar er komt er maar 1 overeen met de radio, dus heb m daar maar in geknikkerd. Hij deed het prima, tot ik ging rijden en mijn naaldje ter aarde zag storten :P
Morgen even ompluggen (Y)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Aangezien we deze zomer waarschijnlijk toch naar het zonnige zuiden gaan, wil ik de Seat Leon uitrusten met een FM Modulator.

Nu heb ik zo'n ding in de Clio hangen maar die is specifiek voor een Ipod.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van universele FM modulatoren zoals die van Caliber

http://www.caliber.nl/product_info.php? ... cts_id=218
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Volgens mij heb ik exact die in de C-klasse zitten en die voldoet prima! Geluid wordt nooit beter dan een goede radio zender natuurlijk maar dat doet hij ook prima. Let wel, ik ben er voor gegaan omdat ik de oude MB radio/cd speler wilde laten zitten (waar geen line-in optie voor is). Denk dat er bij een nieuwe auto meestal wel betere opties zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Tom schreef:Volgens mij heb ik exact die in de C-klasse zitten en die voldoet prima! Geluid wordt nooit beter dan een goede radio zender natuurlijk maar dat doet hij ook prima. Let wel, ik ben er voor gegaan omdat ik de oude MB radio/cd speler wilde laten zitten (waar geen line-in optie voor is). Denk dat er bij een nieuwe auto meestal wel betere opties zijn.
Helaas bij de Leon niet, ja via de CDwisselaar ingang maar dan moet je alle muziek in 6 mappen zetten |:

Dus vandaar een FM Modulator
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb nog wel een cd wisselaar uit m'n Ibiza liggen. ;) :P
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

mijn rugmassage vertoond sindskort kuren. De sub kickt soms wel en soms niet in (vaker niet dan wel). Heb niks aan de instellingen veranderd (rij er al 6 jaar mee rond zo) en dit is sinds paar dagen. Overlijdende versteker? of gare bedrading ofzo? :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het kan zijn dat het draadje wat vanaf de aansluiting naar de conus gaat naar de klote begint te gaan.

Kan me best voorstellen dat ie na 6 jaar lam is :p

Als je met muziek aan een paar keer op de conus duwd en opeens speelt hij wel dan is het duidelijk...
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zal dat eens proberen. misschien is de boel ook wel aan zijn eind. Is een blaupunkt setje van 200 euro (in totaal met 2 speakers erbij :D) :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Doe je toch netjes dan. 6 jaar (Y)
Plaats reactie