[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

en het was nog lang onrustig in Friesland
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat een taring @#$%^&* muziek zeg :wink:
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

mark 5t schreef:wat een taring @#$%^&* muziek zeg :wink:
mark ieder zijn hobby/muziek :grin:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik word gewoon een oude L :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

"He ... wat zeg je ??!!" ....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Arco, je rijdt daar volgens mij te hard :p

Post een foto van jouw gewassen auto, die foto's zijn nogal zeldzaam
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

neehoor in het buitenland mag je max 200 km/u
Trust me. I know what I'm doing.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik was gisteren in Leeuwarden. Het was op de A32 heerlijk rustig :smile:
Ben je niet tegen gekomen, jij woont toch ook ergens daar in de buurt?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nog "iets" verder naar het noorden Tim. :p

Hier dus
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah bijna toch ;) :P
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

:lol:
dat is pas echt een uithoek arco..
kunnen ze in zo'n gehucht jou uitlaat waarderen?
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

neuh niet echt ... onlangs de vraag of m'n uitlaat nog steeds niet was gerepareerd ... "Nee, hoort zo buurman" :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jezus arco! Nog verder en je valt van de aarde af :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wouter de Wit schreef:Post een foto van jouw gewassen auto, die foto's zijn nogal zeldzaam
Ze was schoon .... (F)

Afbeelding

Afbeelding
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

pff die jongen die hem heeft verlaagd voor je is goed bezig geweest :smile:

staat er mooi bij zo (Y)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

8) (Y)

@ Jo & Henk (Fastchip) : regelt de chip ook de hoeveelheid brandstof kwa inspuiting ?? Ik vermoed dat daar ook nog een beperking zit bij mijn motor.

Zo ja, dan ben ik de eerstvolgende keer weer van de partij.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

custommetje ? Ga je hem echt stuk maken ? :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tuurlijk! Wat wil je anders veranderen? :lol:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Nu alleen nog dat duwrek er vanaf trekken
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

-jo- schreef:custommetje ? Ga je hem echt stuk maken ? :lol:
Custom :ja:

Uhm... niet de bedoeling om het blok stuk te maken.

Bedoeling is om de motor zo goed mogelijk te laten lopen zonder dat deze net aan (te) arm loopt op vermogen / hogere toerentallen waarvan ik het idee heb dat dat nu soms nog wel eens het geval is ondank de regulator van 3,8 bar.

In mijn ogen regelt de chip nog steeds de "openingstijd/lengte" van de injector. En deze lijkt mij te kort om voldoende brandstof in te spuiten om een zo optimaal mogelijke AFR te hebben (correct me if I'm wrong (F) )

Een originele brandstofpomp levert 120 l/m. Komende tijd eens controleren of de aansturing van de pomp nog juist is (lees : zo'n 12 volt heeft) en daarnaast ook de opbrengst.
Met een schuin oog ook al gekeken naar een 255 pomp, maar dat lijkt mij iets teveel van het goede.

Is anders zo'n fuel boost regulator/valve een idee ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

gewoon effe Henk contacteren, in het voorjaar is de eerste dynodag (Maart).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vandaag "ff" de Clio II RS / Megane I 280mm-remmen eronder gemonteerd met een grotere hoofdremcilinder.

Afbeelding

Afbeelding

Remklauw past net :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna ook meteen ff opnieuw uitgelijnd.

Moet alleen de zaak nog eens ontluchten heb ik het idee ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

goed bezig. Geen zin om meteen staalomvlochten leidingen te monteren?

Ontluchten gaat misschien pas goed met de klauw in de lucht. Klinkt vreemd maar ik heb me de tering gezocht vorig jaar omdat ik ook een spons hield. Bleef op de een of andere manier lucht in de klauw zitten die er niet uit wilde in gemonteerde toestand.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Heb staalomvlochten slangen liggen, maar die waren veels te lang (voor een 19 16V vermoed ik), dus heb ik nu maar Clio II RS remslangen gemonteerd.

Hmmzz... volgende keer maar eens proberen. (Y) (of zal er heel veel speling zitten op pedalengedeelte na zo'n 20 jaar ?? :D )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

welke hrc is dit nou dan? die van de laguna of die goedkopere variant?

verders lekker bezig sjaakie (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Laguna HRC.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

toch wel :) pastte die andere niet? weet ff niet meer van wat dat was...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Scenic. Te lui om te proberen. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

:lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zo veel prijsverschil zal daar toch niet inzitten? Je moet alleen opletten dat je laguna neemt met 4 gelijke aansluitingen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Arco schreef:"remt voor geen meter" ... de originele 16V bouwt dus niet voldoende remdruk op begrijp ik ??

Ik weet dat ik er 1 moet hebben met 4x M10. (Y)

Maar het "leuke" is dat de Laguna er 1 heeft en ook de Scenic, maar wat is het verschil t.o.v. elkaar ???

Die Scenic is bruto 75 euro namelijk ... (I)

Ga ze denk ik allebei maar bestellen ... de Scenic niet goed, dan terug. :D
scheelt niks dus :p
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je moet een HRC met inscriptie 23 hebben. (zuiger 23,8mm)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tom schreef:goed bezig. Geen zin om meteen staalomvlochten leidingen te monteren?

Ontluchten gaat misschien pas goed met de klauw in de lucht. Klinkt vreemd maar ik heb me de t@ring gezocht vorig jaar omdat ik ook een spons hield. Bleef op de een of andere manier lucht in de klauw zitten die er niet uit wilde in gemonteerde toestand.
Effe voor de zekerheid: de klauw LAGER dan zijn normale hoogte? Of HOGER? Ik ga de mijne voor de zekerheid ook nog eens ontluchten na de winter. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

lucht stijgt he, dus ik zou m los halen van t fusee en dan zowel naar boven als naar beneden bewegen, maar altijd de nippel loshalen als de klauw boven is.
Het ontluchten van sommige HRC's is ook niet altijd even makkelijk btw.
Michiel Willemse
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 5 apr 2010 9:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Weet iemand of het heel veel verschil maakt of je de HRC met ABS neemt voor de RS remmen upgrade? Ik heb nu een clio 16v met uitschakelbare ABS. Vind het af en toe wel handig (lui) om toch de ABS te hebben, dus dacht nu het beste van 2 werelden te hebben. Aangezien de Laguna's ook een ABS variant hebben dacht ik die HRC te nemen of zie ik dan iets over het hoofd?

Groeten Michiel
Gesloten