MartijnG; Clio 1.5 dCi...uitgezwaaid
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zo, weer even een update van mijn wagenpark
Sinds deze week de eigenaar van een Clio II 1.5 DCi Dynamique uit 2002 met 80pk. Voorzien van lekker veel opties zoals Climate Control en een treksjaak
Deze auto is de nieuwe daily in plaats van de groene 5 die nu een beetje bejaard begint te worden. Vooral na een jaar lang zo'n 200km per dag te hebben gemaakt
Foto's van de nieuwe aanwinst;
Tot nu toe alleen even luxe kentekenplaten erop gezet. Wil nog wel ff witte knipperlichten aan de zijkanten, witte knipperlampjes in de koplampen en achterlichten. Ook zijn de mistlampglaasjes voor gebarsten en de koplamglazen zijn vaal (zoals elke andere) dus daar wil ik t.z.t. ook nog wel wat nieuws voor. En heeeeel misschien komt er nog een keer wel een ander setje wielen en een schroefsetje onder
Sinds deze week de eigenaar van een Clio II 1.5 DCi Dynamique uit 2002 met 80pk. Voorzien van lekker veel opties zoals Climate Control en een treksjaak
Deze auto is de nieuwe daily in plaats van de groene 5 die nu een beetje bejaard begint te worden. Vooral na een jaar lang zo'n 200km per dag te hebben gemaakt
Foto's van de nieuwe aanwinst;
Tot nu toe alleen even luxe kentekenplaten erop gezet. Wil nog wel ff witte knipperlichten aan de zijkanten, witte knipperlampjes in de koplampen en achterlichten. Ook zijn de mistlampglaasjes voor gebarsten en de koplamglazen zijn vaal (zoals elke andere) dus daar wil ik t.z.t. ook nog wel wat nieuws voor. En heeeeel misschien komt er nog een keer wel een ander setje wielen en een schroefsetje onder
Laatst gewijzigd door MartijnG op vr 26 okt 2012 5:11, 15 keer totaal gewijzigd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ja hoor, weer een er bij....
Wel een hele vooruitgang!
Nu lekker kilometervreten.....
Wel een hele vooruitgang!
Nu lekker kilometervreten.....
strak ding martijn, netter dan de mijne!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ik sluit me helemaal bij Haas aan
hoeveel heeft ie gelopen?
hoeveel heeft ie gelopen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En langzamerhand wordt het wagenpark bij een ieder nieuwer ...
Nette aanwist als daily.
Nette aanwist als daily.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dacht ff dat je em voor me neus had weg gekocht. heb precies dezelfde op het oog alleen dan een 65
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Die is er al wouter.Wouter de Wit schreef:Net ding Staat nog wel erg hoog
Moeten we al een ACT Diezhel oprichten voor alle dieselaars hier ??
Project: GTT Blue Sport
Ziet eruit als een fris karretje Martijn! Wat heeftie gelopen?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Gisteren 1 op 15, eergisteren 1 op 17....
Ey neef... is die fles Beerenburg nou nog niet op??Willeon de Zoete schreef:Gisteren 1 op 15, eergisteren 1 op 17....
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En de eerste mongool heeft al tegen de spiegel aangezeten Nog bedankt voor het briefje...(NOT)
Gelukkig alleen het glas aan diggelen, de rest werkt nog
Gelukkig alleen het glas aan diggelen, de rest werkt nog
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Volgens mij heb ik een complete spiegel hier liggen, nieuw zonder kapje. Heb je links of rechts nodig?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
HEt is links, maar alleen het glas is kapot. Heb al een nieuw glas besteld Anders zie ik zo verrekte weinig...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Jammer, denk dat mn spiegel goedkoper was.
Valt inderdaad wel op dat er toch wel veel "vaste" rtc'ers aan het moderniseren zijn
Valt inderdaad wel op dat er toch wel veel "vaste" rtc'ers aan het moderniseren zijn
je moet toch met de tijd mee gaan he
maar alsnog zal de ouwe meuk altijd blijven denk ik
maar alsnog zal de ouwe meuk altijd blijven denk ik
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
pff stelletje ouwe wijfen
je gaat toch niet in een clio 1.5 dci rijden
je gaat toch niet in een clio 1.5 dci rijden
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zow, weer 5000km verder
Afgelopen 3 weken bij de garage gestaan...garantiezaakje...
Ding liep een beetje beroerd stationair. Op den duur zelfs storingslampje erbij aan als ik stil stond met een verhoogd stationair toerental. Ging weer weg als ik wegreed. Werd erg irritant, dus terug gegaan.
Na 3 verschrikkelijk lange weken gewacht te hebben (ze konden het niet vinden, uhu) eindelijk de Clio weer opgehaald vandaag. 4 andere/nieuwe verstuivers, nieuwe toevoer en retour brandstofleiding en EGR klep opgepoetst Was blijkbaar een combi van oorzaken.
Ach, het rijdt weer...heerlijk stationair zonder dat je uit je stoel wordt gewiebeld. Nu alleen nog een nare uitlaatgas-geur in het interieur, denk dat ze de EGR klep niet helemaal goed terug hebben gezet Binnenkort eens naar kijken...
Verder komen er nog 14"winterbandjes aan binnenkort en zit ik te kijken naar....juist een schroefset en wat leuke velgen voor de zomer.
P.S.
Hebben andere DCi rijders ook een niet instelbare interval ruitenwisser? Had gehoopd dat het een instelbare was, maar mijne is een vaste interval maar wel verdomde kort eigenlijk. Hebben de anderen dat ook?
Afgelopen 3 weken bij de garage gestaan...garantiezaakje...
Ding liep een beetje beroerd stationair. Op den duur zelfs storingslampje erbij aan als ik stil stond met een verhoogd stationair toerental. Ging weer weg als ik wegreed. Werd erg irritant, dus terug gegaan.
Na 3 verschrikkelijk lange weken gewacht te hebben (ze konden het niet vinden, uhu) eindelijk de Clio weer opgehaald vandaag. 4 andere/nieuwe verstuivers, nieuwe toevoer en retour brandstofleiding en EGR klep opgepoetst Was blijkbaar een combi van oorzaken.
Ach, het rijdt weer...heerlijk stationair zonder dat je uit je stoel wordt gewiebeld. Nu alleen nog een nare uitlaatgas-geur in het interieur, denk dat ze de EGR klep niet helemaal goed terug hebben gezet Binnenkort eens naar kijken...
Verder komen er nog 14"winterbandjes aan binnenkort en zit ik te kijken naar....juist een schroefset en wat leuke velgen voor de zomer.
P.S.
Hebben andere DCi rijders ook een niet instelbare interval ruitenwisser? Had gehoopd dat het een instelbare was, maar mijne is een vaste interval maar wel verdomde kort eigenlijk. Hebben de anderen dat ook?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mijn interval is instelbaar inderdaad... echt ideaal (Helemaal tov de Golf die niet eens een interval had )
Betreft die geur, tussen de EGR en het inlaatspruitstuk zeg maar moet een pakking zitten. Die heeft er bij mij nooit gezeten, maar dan rook het af en toe ook flink. Die er tussen gezet en het was opgelost, misschien zijn ze die vergeten of zit die dubbel?
Heb/had jij er ook af en toe last van datie niet aanslaat bij het starten als de motor warm is? Ik kan er bij mij geen patroon in ontdekken helaas. Uiteindelijk start hij altijd, alleen is het soms wat irritant als je op een parkeerplaats met van de scheve ' daar heb je weer zo'n tuner die liever geld besteed aan verlaging dan een fatsoenlijk motor ' gezichten om je heen als je 5 seconden staat te jengelen. Als hij aanslaat looptie keurig..
Betreft die geur, tussen de EGR en het inlaatspruitstuk zeg maar moet een pakking zitten. Die heeft er bij mij nooit gezeten, maar dan rook het af en toe ook flink. Die er tussen gezet en het was opgelost, misschien zijn ze die vergeten of zit die dubbel?
Heb/had jij er ook af en toe last van datie niet aanslaat bij het starten als de motor warm is? Ik kan er bij mij geen patroon in ontdekken helaas. Uiteindelijk start hij altijd, alleen is het soms wat irritant als je op een parkeerplaats met van de scheve ' daar heb je weer zo'n tuner die liever geld besteed aan verlaging dan een fatsoenlijk motor ' gezichten om je heen als je 5 seconden staat te jengelen. Als hij aanslaat looptie keurig..
Bij Opel moet je zelf de interval bepalen. Twee keer met een bepaalde tussen tijd de ruitenwisser bedienen en die tijd die er tussen zit is dan je interval tijd. Kwam er pas na 2 mnd achter.MartijnG schreef:P.S.
Hebben andere DCi rijders ook een niet instelbare interval ruitenwisser? Had gehoopd dat het een instelbare was, maar mijne is een vaste interval maar wel verdomde kort eigenlijk. Hebben de anderen dat ook?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heb wel interval, maar geen instelbare. En de huidige interval is eigenlijk veel te snel waardoor je met lichte regen alsnog zelf de wissers aan en uit aan het zetten bent Is dat zo'n draaibare hendel bij jou dan Haas?
Haas; heb zelf ook wel eens dat ie inderdaad wat langer moet doorstarten als ie warm is. Heb ik niet zo enorma vaak last van, maar het is wel eens voorgekomen ja.
Ow, hoe rijdt jou schroefset overigens tot nu toe? Is dat een beetje acceptabel qua comfort nog? Of is het een draak van een stuiterbak geworden?
Denk overigens ook wel dat ze een pakking vergeten zijn, zal maar eens controleren/nieuwe bestellen.
Haas; heb zelf ook wel eens dat ie inderdaad wat langer moet doorstarten als ie warm is. Heb ik niet zo enorma vaak last van, maar het is wel eens voorgekomen ja.
Ow, hoe rijdt jou schroefset overigens tot nu toe? Is dat een beetje acceptabel qua comfort nog? Of is het een draak van een stuiterbak geworden?
Denk overigens ook wel dat ze een pakking vergeten zijn, zal maar eens controleren/nieuwe bestellen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Toch vreemd dat je zo vaak hoort dat die verstuivers niet 100 zijn.
Beter dat je en met garantie hebt anders had je zo een dik bedrag neer kunnen leggen!
Beter dat je en met garantie hebt anders had je zo een dik bedrag neer kunnen leggen!
interval is inderdaad zo'n draaiwieltje aan die hendel binnen naast je achterwisser
Hoor je zo vaak dan dat ze wel goed zijn?! Wat is dit nou weer voor redenatie... mijne hebben als 300.000+ km gemaakt, zijn nog steeds origineel en doen het prima.tutuur schreef:Toch vreemd dat je zo vaak hoort dat die verstuivers niet 100 zijn.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Jam ik heb dus niet zo'n verstelbare interval hendel...misschien hebben ze die dus eens gewisseld? Ook maar eens een andere voor opsnorren
Sja, verstuivers...verrot waren ze niet hoor, want hiervoor heb ik gewoon 5000km gereden zonder problemen, hoog verbruik, slecht lopen of whatever. Alleen stationair probleem. Uiteindelijk waren de verstuivers ook niet 100% de veroorzakers dus daar moet je al niet eens naar kijken. Verder is de onderhoudshistorie ook vaak een belangrijke zaak hoor...denk dat daar de grootste oorzaak van de problemen te vinden zijn...
Ennuh...verstuivers/inspuitsysteem e.d. zijn van Delphi, dat is nou eenmaal niet de beste fabrikant Alleen goedkoper dan bijvoorbeeld Bosch, vandaar dat het in een Renault zit...(en DAF's )
Sja, verstuivers...verrot waren ze niet hoor, want hiervoor heb ik gewoon 5000km gereden zonder problemen, hoog verbruik, slecht lopen of whatever. Alleen stationair probleem. Uiteindelijk waren de verstuivers ook niet 100% de veroorzakers dus daar moet je al niet eens naar kijken. Verder is de onderhoudshistorie ook vaak een belangrijke zaak hoor...denk dat daar de grootste oorzaak van de problemen te vinden zijn...
Ennuh...verstuivers/inspuitsysteem e.d. zijn van Delphi, dat is nou eenmaal niet de beste fabrikant Alleen goedkoper dan bijvoorbeeld Bosch, vandaar dat het in een Renault zit...(en DAF's )
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas hap toch niet zo! Vind het gewoon vreemd. Maar wat Martijn zegt klinkt wel logisch
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hier ook instelbare interval btw
wat voor uitvoering is dat ding van jou dan Goossens? En van jou Haas?
wat voor uitvoering is dat ding van jou dan Goossens? En van jou Haas?
Expression
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
De mijne dus een Dynamique...dus je zou verwachten dat het daar ook wel op zou moeten zitten, niet?
Moet ik maar weer eens op de sloop ofzo gaan kijken.
Moet ik maar weer eens op de sloop ofzo gaan kijken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hier ook een dynamique. wel apart dat dat er bij jou niet in zit dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zal ie wel verrot geweest zijn ofzo...en vervangen door een ander type van een 1.2 ofzo? Geen idee...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi