Ik heb de search al gebruikt maar ik kan hier niets over vinden. Ik ben haast zeker dat dit probleem al eens eerder voorbij is gekomen alleen kan ik het nergens vinden.
Motor start en loopt prima alleen valt hij uit als ik gas geef....
gasklephuis al eens goed bekeken? Gaskleppossensor nog goed? Heb al eens gehad dat de draden bloot lagen, das ook niet echt goed voor de accuraatheid op het gaspedaal.
Haas schreef:klinkt als teveel lucht en te weinig brandstof?
gasklephuis al eens goed bekeken? Gaskleppossensor nog goed? Heb al eens gehad dat de draden bloot lagen, das ook niet echt goed voor de accuraatheid op het gaspedaal.
Haas waar zit deze sensor? als ik tegen het luchtfilter aankijk links naast het luchtfilter?
Menno schreef:Klinkt als gare tps sensor. Haal de stekker eens los, en kijk hoe ie dan rijdt.
Heb ik net even geprobeerd, omdat mijn wagen ook kuren heeft (soms inhouden, gas bijgeven, stationair onregelmatig). Wat opvalt is dat het stationair toerental met de stekker los op ca. 1350 ligt, zo'n 400 hoger dan normaal. Voor de rest lijkt hij minder onrustig te rijden, maar wie weet is dat bij een volgend ritje wel weer anders. Kan het kwaad om langere tijd met de stekker los te rijden? De mantel van de bekabeling van de sensor blijkt overigens beschadigd te zijn.
LotuzClioWilliams schreef:Voor de rest lijkt hij minder onrustig te rijden, maar wie weet is dat bij een volgend ritje wel weer anders.
Ja hoor, net nog een ritje gemaakt en de eerste 7 km met de stekker los waren drama. Toen de motor uitgezet, stekker erin en weer gestart. Vanaf dat moment liep hij weer normaal. [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... s/c010.gif[/img]
En het probleem verergert. Vandaag viel de motor uit toen ik bij het afremmen voor een stoplicht het koppelingspedaal intrapte. Maar toen startte hij nog gewoon. Even later zette ik zelf de motor uit en toen weigerde hij lange tijd om weer te starten.
Ik heb nog niets vervangen. De TPS werd als eerste mogelijke oorzaak genoemd. Ik zal de BDP op het lijstje van mogelijke oorzaken zetten en kijken wat ik hier voor informatie over kan vinden op het forum.