Koeling remmen Clio

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Hoe kan ik mijn remmen van extra koeling voorzien? De voorbumper heeft geen mistlichten meer dus van daaruit kan er iets voorzien worden. Heeft er hier al iemand zoiets gemaakt?
Op circuit worden ze iets te snel heet. Het gaat hier om originele schijven met pagid blokken en dot5 remolie.

Groetjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

De cup clio had een soort happers op de draagarm gemonteerd. Thuis liggen die dingen nog ergens, wellicht kan ik een foto maken. Je kunt ook een koelslang ernaartoe maken, werkt super :)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:De cup clio had een soort happers op de draagarm gemonteerd. Thuis liggen die dingen nog ergens, wellicht kan ik een foto maken. Je kunt ook een koelslang ernaartoe maken, werkt super :)
Die zitten ook op mijn standaard Clio 16v....ik morgen eens kijken of ik een bestel nr. tevoorschijn kan toveren.. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Zoiets had ik ook in gedachten maar tot waar moet je die slang dan laten komen en waaraan vastmaken.

Dat jij hebt liggen zijn een soort van flappen die vast op de draagarmen zitten?

Groetjes
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Kimson schreef:Zoiets had ik ook in gedachten maar tot waar moet je die slang dan laten komen en waaraan vastmaken.

Dat jij hebt liggen zijn een soort van flappen die vast op de draagarmen zitten?

Groetjes
Die "flappen" dat is wat Jean Paul bedoelt ja. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Zoiets zou mss al kunnen helpen. Heb ook al eens foto's gezien van een soort van trechtervormig ding om op de draagarmen te monteren maar waar vind je zoiets?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Alex Los schreef:
Jean-Paul-S schreef:De cup clio had een soort happers op de draagarm gemonteerd. Thuis liggen die dingen nog ergens, wellicht kan ik een foto maken. Je kunt ook een koelslang ernaartoe maken, werkt super :)
Die zitten ook op mijn standaard Clio 16v....ik morgen eens kijken of ik een bestel nr. tevoorschijn kan toveren.. (Y)
De cup heeft andere, maar het idee is hetzelfde :) Bedoel je niet die trechter die iemand op de bumper heeft gemonteerd, waar je makkelijker een slang op kunt maken?
Kimson
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 2 okt 2006 16:46
Locatie: Westerlo-België
Contacteer:

Zoiets is ook goed, maar hetgeen ik bedoel was echt iets dat op de draagarm hing.

Groetjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Stuur mij eens een foto als je het gevonden hebt alsjeblieft. Ik zal zowieso proberen om je een foto te verzorgen van die vinnen die bij mij erop zitten :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

weet iemand waar je die trechters kan kopen voor in de mistlampen om een slang aan te koppelen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Brake-ducts.

Op de site van remola staan ze iig. Biesheuvel autosport zal ze ook wel hebben. Wellicht nog dutch power trading,.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie