Wat zijn de verschillen tussen fase I en fase II V6 motor

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Hi,


Wat zijn de exacte verschillen in de motor tussen de fase I en fase II; er zit een aantal PK verschil tussen, maar is dat gerealiseerd met kleine aanpasingen of is het een behoorlijk andere motor ?

Reden van vraag: heb met beide gereden (en vind fase I nog steeds mooier dan fase II) en qua wegligging en afwerking kon ik niet de mega verschillen vinden zoals die altijd worden aangegeven.

Maw: als de motor van een fase I redelijk makkelijk op het niveau van een fase II kan worden gebracht, is dat best een overweging waard

Is het verschil eventueel terug te vinden in de onderdelen catalogus voor de magazijnmedewerkers/monteurs in de Renault software ?

Groetjes,
Aernoudt
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Lionheart schreef:Hi,



Is het verschil eventueel terug te vinden in de onderdelen catalogus voor de magazijnmedewerkers/monteurs in de Renault software ?
Vind er maar eens 1 die dat wil doen voor je....

Ik denk dat er mechanisch weinig verschil in zal zitten, en dat het verschil misschien alleen een andere rekeneenheid is.

Maar neem eens contact op met dennis van der schoot, daar heb je volgens mij al ooit contact mee gehad....(nurburgring.nl) hij heeft een fase 1, en is cotecher bij reno, en nu service adviseur. Misschien weet hij er meer van.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En ik heb ooit enkele fase 1's gezien bij Benny Raepers in belgie, en daar zaten toch wel wat mankootjes aan. Voor mij persoonlijk niet storend, ben niet zon pietje precies, zeker niet als je zon auto koopt om te raggen/ringen en er vast wel een keer een grindsteentje of erger tegen aan komt.

Prijzen waren navenant erg laag te noemen. misschien heeft ie nog wat staan....
Lionheart
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 23 jan 2006 21:52
Locatie: Doesburg
Contacteer:

canonballman schreef:[...
Vind er maar eens 1 die dat wil doen voor je....

Ik denk dat er mechanisch weinig verschil in zal zitten, en dat het verschil misschien alleen een andere rekeneenheid is.

Maar neem eens contact op met dennis van der schoot, daar heb je volgens mij al ooit contact mee gehad....(nurburgring.nl) hij heeft een fase 1, en is cotecher bij reno, en nu service adviseur. Misschien weet hij er meer van.
Vandaar ook de vraag op dit forum ;) Je weet maar nooit of iemand dat al eens heeft bekekenten slotte :)

Er zit in elk geval verschil in het inlaattrajekt (ander inlaat huis (groter)) dus vermoedelijk ook mmgt (andere setting of evt een andere versie). (foto's gemaakt van de verschillen).

Goed idee, ga het vragen aan Dennis, hopenlijk kan hij het me vertellen. Als het niet gaat dan wordt het toch een fase II ipv een fase I (de fase II motor vind ik het grootste verschil tussen de 2 qua rijden (los van de looks, dis zijn zo wie zo anders, maar dat vind ik net iets minder interessant :smoke: )
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Stuur kingpin eens een PM, hij heeft een V6 ph1 gehad met de specs van een ph2. Wellicht weet hij wat eraan veranderd is.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

volgens mij zie ik hier hetzelfde topic terug
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 26#1856926

slotje dus
Gesloten