
ACT: Twingo I
234 

there is no spoon.
yeps, ook al gedacht, nieuwe erop hielp niets.Tijn schreef:Bij de twingo's met een C-motor wat dat slecht lopen bij koude start na een nacht stilstaan meestal door een scheur in de verdelerkap, daar ging condens in vormen wat dan weer het slecht lopen veroorzaakte.
Het is overigens geen C motor als ik het goed heb, maar zo'n nieuwe..was da..een K?
Die 25 kg maakt het verschil niet idd, ook al naar gekeken.
ff rare ingeving, zijn de wielomtrekken bij die dingen gelijk? Staan allebei nog op orig bandjes, alleen die van me ma heeft 14ers en van me zus 13...hmz..
ik rij eindelijk (na meer dan 3 weken
) weer met 4 dezelfde velgen rond
bye bye reservewieltje, welkom terug grip 



de twingo lazuli van mijn moeder is van 26 februari 2004 en heeft nu al een defecte bobine.
auto heeft nog maar 8840km gereden.
dit is toch niet normaal?
en is dit garantie?
de dealer wil alleen 50%coulance doen
auto heeft nog maar 8840km gereden.
dit is toch niet normaal?
en is dit garantie?
de dealer wil alleen 50%coulance doen
met zó weinig kilometers zou het volledige garantie moeten zijn!
zeker bij een bobine, die zou eigelijk vóór de 100.000 km zeker niet stuk mogen gaan, maar onder de 20.000 km zou het volledige garantie moeten zijn.
Maar ik neem aan dat er toch nog fabrieksgarantie op zit? Dan wordt toch gewoon vrijwel alles vergoed?
zeker bij een bobine, die zou eigelijk vóór de 100.000 km zeker niet stuk mogen gaan, maar onder de 20.000 km zou het volledige garantie moeten zijn.
Maar ik neem aan dat er toch nog fabrieksgarantie op zit? Dan wordt toch gewoon vrijwel alles vergoed?

hmm ik zal eens de importeur bellen.
iemand een nummer toevallig?
iemand een nummer toevallig?
http://www.renault.nl/RenaultSITe/legal/lgl_main.jsp schreef:RENAULT Nederland
Boeingavenue 275
1119 PD Schiphol-Rijk
Telefoon: 0800-0303

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Komt van de week een vrouw bij ons binnen... Mn auto stottert... (Twingo)
Vandaag staat ie hier om nagekeken te worden:
* Koppakking ligt eruit, wiellagers voor zijn kapot, waarschijnlijk katalysator verstopt (vandaar het inhouden) *
Gekocht bij een gerenomeerd bedrijf in Rotterdam
Ik zal hier geen namen noemen, maar schande is het wel
Vandaag staat ie hier om nagekeken te worden:
Yeah Right...www.rdw.nl schreef:Datum eerste afgifte Nederland 9 juni 2006
Datum eerste toelating 22 maart 1996
Datum aanvang tenaamstelling 9 juni 2006
Vervaldatum APK 7 juni 2007
* Koppakking ligt eruit, wiellagers voor zijn kapot, waarschijnlijk katalysator verstopt (vandaar het inhouden) *
Gekocht bij een gerenomeerd bedrijf in Rotterdam

Ik zal hier geen namen noemen, maar schande is het wel

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Zoals je hierboven kunt lezen staat er hier een Twingo die vermogen tekort komt (jaja, dat zijn dus eigenlijk alle twingo'sHaas schreef:yeps, ook al gedacht, nieuwe erop hielp niets.Tijn schreef:Bij de twingo's met een C-motor wat dat slecht lopen bij koude start na een nacht stilstaan meestal door een scheur in de verdelerkap, daar ging condens in vormen wat dan weer het slecht lopen veroorzaakte.
Het is overigens geen C motor als ik het goed heb, maar zo'n nieuwe..was da..een K?
Die 25 kg maakt het verschil niet idd, ook al naar gekeken.
ff rare ingeving, zijn de wielomtrekken bij die dingen gelijk? Staan allebei nog op orig bandjes, alleen die van me ma heeft 14ers en van me zus 13...hmz..


Waarschijnlijk katalysator verstopt, misschien ook het probleem bij die van je moeder?

Onwaarschijnlijk, maar altijd mogelijk natuurlijk

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
zou zowiezo die katalysator lozen
merk het verschil nu ook goed, met kat of zonder

merk het verschil nu ook goed, met kat of zonder
waarom zegt niemand dat het vandaag nationale "staar naar twingo"-dag is?
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo 19 okt 2005 14:57
- Locatie: Den Hout
Mijn Twingo is eindelijk verlaagd! Vanmiddag fotos gemaakt... Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden 
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ingo_7.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ingo_8.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ngo_11.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ingo_7.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ingo_8.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ngo_11.JPG[/img]
A star like Ringo, roll like a green Corvette!
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Een Twingo van 1996 dus, onlangs ingevoerd en waarschijnlijk bijna net zo lang in het bezit van die vrouw.Jacco Osté schreef:Yeah Right...www.rdw.nl schreef:Datum eerste afgifte Nederland 9 juni 2006
Datum eerste toelating 22 maart 1996
Datum aanvang tenaamstelling 9 juni 2006
Vervaldatum APK 7 juni 2007
Niet zo heel raar dat er problemen optreden.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
is dat een bekend probleem dan dat die katalysators van een 2 jaar oude twingo met 8000 km verstopt gaan zitten?
o ja het is een 16v
o ja het is een 16v
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Is meer katalysator-specifiek denk ik.
Kan zijn dat je jaren rondrijdt voordat de boel binnenin de kat kapot gaat, en als je pech hebt is het binnen 2 jaar al zover..
Kan zijn dat je jaren rondrijdt voordat de boel binnenin de kat kapot gaat, en als je pech hebt is het binnen 2 jaar al zover..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
vet mooi man!!Martijn (DoN.) schreef:Mijn Twingo is eindelijk verlaagd! Vanmiddag foto*s gemaakt... Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
[img]
netjes, beter dan die tractorstand van bij het ringweekendMartijn (DoN.) schreef:Mijn Twingo is eindelijk verlaagd! Vanmiddag fotos gemaakt... Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
ploatjes...

@ Martijn: Looking good
Zover was ik ook al
Ding heeft nog geen 10 (!!!) dagen APK en dan al zoveel problemen?
Overigens was ze afgelopen zaterdag al langs geweest voor een afspraak...
Oftewel: 3 dagen na de APK
en dus pas maximaal 1 dag in bezit...
Bij de proefrit leek alles goed en had ze nergens last van...
Nu: Inhouden en voelbaar anders remmen... Errug vreemd
Maar goed, eerst maar es afwachten wat haar optreden heeft opgeleverd bij dat autobedrijf
Toevallig hebben wij in de garage de afgelopen 2 maanden wel een Mégane en nu dus een twingo gehad met hetzelfde probleem


SlimpieEdward(ForeverYoung) schreef:Een Twingo van 1996 dus, onlangs ingevoerd en waarschijnlijk bijna net zo lang in het bezit van die vrouw.
Niet zo heel raar dat er problemen optreden.

Zover was ik ook al

Ding heeft nog geen 10 (!!!) dagen APK en dan al zoveel problemen?

Overigens was ze afgelopen zaterdag al langs geweest voor een afspraak...
Oftewel: 3 dagen na de APK

Bij de proefrit leek alles goed en had ze nergens last van...
Nu: Inhouden en voelbaar anders remmen... Errug vreemd

Maar goed, eerst maar es afwachten wat haar optreden heeft opgeleverd bij dat autobedrijf

Het probleem komt mij iig niet bekend voor.mark 5t schreef:is dat een bekend probleem dan dat die katalysators van een 2 jaar oude twingo met 8000 km verstopt gaan zitten?
o ja het is een 16v
Toevallig hebben wij in de garage de afgelopen 2 maanden wel een Mégane en nu dus een twingo gehad met hetzelfde probleem

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Nog maar eventjes 1 van de projecten laten zien hier 
Onder het motto: Leuk geprobeerd:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... to_001.jpg[/img]
Zoals je hieronder kunt zien, begint het aardig te scheuren
Had ik al verwacht en is ook zeker niet het ergste
Het moest sowieso al een keer overnieuw gedaan worden, omdat de metertjes te ver achterover liggen, waardoor het licht nogal irriteert in de voorruit...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... to_002.jpg[/img]
Volgende keer beter

Onder het motto: Leuk geprobeerd:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... to_001.jpg[/img]
Zoals je hieronder kunt zien, begint het aardig te scheuren

Had ik al verwacht en is ook zeker niet het ergste

Het moest sowieso al een keer overnieuw gedaan worden, omdat de metertjes te ver achterover liggen, waardoor het licht nogal irriteert in de voorruit...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... to_002.jpg[/img]
Volgende keer beter

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ziet er gaaf uit Jacco!! Zeker na al dat schuurwerk
Alleen jammer dat ie nu al gescheurd is
[ Enne ... de klokkies werken gewoon???
]

Alleen jammer dat ie nu al gescheurd is

[ Enne ... de klokkies werken gewoon???
Achja... Tis niet andersAnthonyR schreef:Wel jammer Jacco

Zoals ik al zei: Volgende keer beter, een goede les wat het iig wel

Beetje jammer van al dat werk heMaarten Peters schreef:Ziet er gaaf uit Jacco!! Zeker na al dat schuurwerk![]()
Alleen jammer dat ie nu al gescheurd is

Jups, ze werken allemaal[ Enne ... de klokkies werken gewoon???]


Alleen nog even een massaprobleempjes oplossen, dan werken ze ook nog GOED

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
OKJacco Osté schreef:
Slimpie![]()
Zover was ik ook al
Ding heeft nog geen 10 (!!!) dagen APK en dan al zoveel problemen?
Overigens was ze afgelopen zaterdag al langs geweest voor een afspraak...
Oftewel: 3 dagen na de APKen dus pas maximaal 1 dag in bezit...
Bij de proefrit leek alles goed en had ze nergens last van...
Nu: Inhouden en voelbaar anders remmen... Errug vreemd
Maar goed, eerst maar es afwachten wat haar optreden heeft opgeleverd bij dat autobedrijf![]()

ik dacht dat je misschien net over de eerste invoerdatum heen had gekeken, ofzo.
en dit is dus het schoolvoorbeeld van de uitspraak 'APK is maar een momentopname' , 't is nie anders

overigens ben ik het met je eens dat het raar is, vlak na aankoop niet alleen de wiellagers ineens kapot, maar ook de koppakking eruit, dat stotteren en dat anders remmen. en dan nog die katalysator..
maar goed, problemen kunnen zich zo uit het niets ineens aankondigen, en dan zit je met de gebakken peren

kijk maar naar de project topics hiero, zo heb je nergens last van en lijkt alles goed en een dag later mag je weer de portemonnee trekken voor het een of ander

waar is ie gekeurd eigenlijk, bij een autobedrijf/dealer of bij de RDW? (omdat ie tegelijk met APK ook is ingevoerd)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Bij een garagebedrijf (Edward(ForeverYoung) schreef: waar is ie gekeurd eigenlijk, bij een autobedrijf/dealer of bij de RDW? (omdat ie tegelijk met APK ook is ingevoerd)

Als ik een naam noem is het gevalletje: "Ow... Vandaar!!!"
RDW doet alleen APK als dat gevraagd wordt, tegenwoordig mag een autobedrijf dit zelf uitvoeren nadat de auto is ingevoerd

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T