ACT: Remsysteem
dat kan. Als het trilt in het stuur zijn het 99% kromme schijven, als het trilt in het pedaal, dus alshet pedaal terugduwt, heb je last van ovale remtrommels. Maar dat komt alleen voor na lomp gedrag..haha..
ik gok een categorie 1 Lang mee gereden?
ik gok een categorie 1 Lang mee gereden?
JARonnie Detmers schreef:Plaats hier al je vragen over remsystemen waar niet een nieuw topic voor nodig is.
Mijn Twingo trilt enorm als ik goed vol de rem in druk. Duidt dit op kromme schijven???
beste oplossing is afdraaien aan de wagen
beste oplossing is gewoon nieuwe kopen. Kost iets meer dan afdraaien en heb je weer nieuw materiaal
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
of vastzittende remzuigers en/of geleidepennenRonnie Detmers schreef:Wat kan de oorzaak zijn van kromme remschijven? Heb wel eens gehoord door bij een verkeerslicht continu op de rem te staan met warme remmen?
Controleer of dat de klauwen goed uitgelijnd zijn. Klauwen welke een tikkie scheef tov de schijf staan, veroorzaakt ook een heerlijke trilling.Haas schreef:dat kan. Als het trilt in het stuur zijn het 99% kromme schijven, als het trilt in het pedaal, dus alshet pedaal terugduwt, heb je last van ovale remtrommels. Maar dat komt alleen voor na lomp gedrag..haha..
ik gok een categorie 1 Lang mee gereden?
Met afdraaien verminder je de massa van de schijf, dus minder materiaal en dus worden ze eerder warm, waardoor ze eerder krom trekken.pierre schreef:nee, want je neemt de oorzaak niet weg, dus is het na 3000 km weer terug.Haas schreef:beste oplossing is gewoon nieuwe kopen. Kost iets meer dan afdraaien en heb je weer nieuw materiaal
dus afdraaien die hap.
Als ik het geod begrijp is het afdraaien van gebruikte schijven die bovendien krom zijn, beter dan nieuw? Goh..verrassend...
@Pierre
toch vreemd dat er dan zoveel nieuwe remschijven worden verkocht in het land, als het afdraaien simpelweg goedkoper, beter, sneller en duurzamer is!
toch vreemd dat er dan zoveel nieuwe remschijven worden verkocht in het land, als het afdraaien simpelweg goedkoper, beter, sneller en duurzamer is!
ik koop momenteel mijn schijven op internet 2stuks voor 65 euro incl. btwHaas schreef:@Pierre
toch vreemd dat er dan zoveel nieuwe remschijven worden verkocht in het land, als het afdraaien simpelweg goedkoper, beter, sneller en duurzamer is!
afdraaien kost 70-80 euro de twee.
het probleem van trillende schijven is bij mijn wagen gekomen na 150.000 km toen een officiele renault garage er ander op had gezet, en toen op garantie nog een keer, en toen nog een keer en toen was ik het zat en heb de nieuwe schijven laten afdraaien, geen probleem meer.
dat is voor de 5 gtt neem ik aan? waar koop je die dan voor die prijs? dan haal ik meteen nieuwe schijven ipv dat ik die van mij af ga laten draaienpierre schreef:ik koop momenteel mijn schijven op internet 2stuks voor 65 euro incl. btwHaas schreef:@Pierre
toch vreemd dat er dan zoveel nieuwe remschijven worden verkocht in het land, als het afdraaien simpelweg goedkoper, beter, sneller en duurzamer is!
afdraaien kost 70-80 euro de twee.
het probleem van trillende schijven is bij mijn wagen gekomen na 150.000 km toen een officiele renault garage er ander op had gezet, en toen op garantie nog een keer, en toen nog een keer en toen was ik het zat en heb de nieuwe schijven laten afdraaien, geen probleem meer.
R 5 Convertible Rulezz
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
dat, en door plassen jagen als je net daarvoor flink heb lopen remmenRonnie Detmers schreef:Wat kan de oorzaak zijn van kromme remschijven? Heb wel eens gehoord door bij een verkeerslicht continu op de rem te staan met warme remmen?
en zo zijn er nog wel wat oorzaken te vinden..
overigens las ik laatst ergens, geen idee waar ik het las, dat een schijf zich moet 'zetten' en dus altijd een beetje krom zal worden ofzo.
de oplossing: afdraaien, wat Pierre zegt dus.
maar toch betekent dat niet dat iedereen met kromme schijven te maken krijgt.... dus hoeveel er van dat verhaal klopt durf ik niet te zeggen.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
dan ligt dat naar mijn idee meer aan de montage of het materiaal. Ik heb al weet ik hoeveel sets schijven en blokken gemonteerd en nog nooit noemenswaardige problemen gehad.pierre schreef:ik koop momenteel mijn schijven op internet 2stuks voor 65 euro incl. btwHaas schreef:@Pierre
toch vreemd dat er dan zoveel nieuwe remschijven worden verkocht in het land, als het afdraaien simpelweg goedkoper, beter, sneller en duurzamer is!
afdraaien kost 70-80 euro de twee.
het probleem van trillende schijven is bij mijn wagen gekomen na 150.000 km toen een officiele renault garage er ander op had gezet, en toen op garantie nog een keer, en toen nog een keer en toen was ik het zat en heb de nieuwe schijven laten afdraaien, geen probleem meer.
Maar goed, ieder zijn mening
tnx! ga ze maar eens bestellen.....
R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
EBC
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.