[DoubleYou] Express GT Turbo
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Zoals al voorspeld maar toch eerder dan gepland heeft de express vrijdag zijn laatste ritje gemaakt.
Hij staat nu in een caravanstalling, en de bedoeling is dat de auto daar minimaal een jaar staat. Per vandaag is de auto ook geschorst, de verzekering wordt morgen afgebeld.
Het nog lopende bekleden van de laadbak is niet afgerond. De auto staat nu met meerdere onderdelen in de laadbak, waaronder dus ook het hout, de isolatie en een complete R5 voorkant, gestald. Als ik over een jaar genoeg geld heb bij elkaar gespaard wordt hij weer weggehaald, en anders blijft de auto nog langer staan.
Ik rijd nu in mijn 1.1 5je, waar ik niet al te veel aan wil sleutelen maar het toch niet kan laten. Daar komt binnenkort wel een klein topicje van.
Hij staat nu in een caravanstalling, en de bedoeling is dat de auto daar minimaal een jaar staat. Per vandaag is de auto ook geschorst, de verzekering wordt morgen afgebeld.
Het nog lopende bekleden van de laadbak is niet afgerond. De auto staat nu met meerdere onderdelen in de laadbak, waaronder dus ook het hout, de isolatie en een complete R5 voorkant, gestald. Als ik over een jaar genoeg geld heb bij elkaar gespaard wordt hij weer weggehaald, en anders blijft de auto nog langer staan.
Ik rijd nu in mijn 1.1 5je, waar ik niet al te veel aan wil sleutelen maar het toch niet kan laten. Daar komt binnenkort wel een klein topicje van.
Is de auto zo duur dan? 
Zou het misschien niet beter zijn om de rest van je auto's weg te doen en alleen je express te rijden
Scheelt ook een hoop geld.
Ik denk als jij hem zo lang gaat stallen dat je nog veeeeel meer moet doen als je hem uit de stalling haalt. Zorg iig dat hij niet op zijn banden staat of anders op sloopbanden. Die kun je na een jaar stilstaan namelijk zeker weggooien.
Maar iig succes ermee.

Zou het misschien niet beter zijn om de rest van je auto's weg te doen en alleen je express te rijden

Ik denk als jij hem zo lang gaat stallen dat je nog veeeeel meer moet doen als je hem uit de stalling haalt. Zorg iig dat hij niet op zijn banden staat of anders op sloopbanden. Die kun je na een jaar stilstaan namelijk zeker weggooien.
Maar iig succes ermee.
Idd. Dat stallen moet je wel goed doen, er staat nl. altijd wel en klep van je blok open als de motor stil staat en die cylinder zou wel eens goed kunnen gaan roesten als je er niets aandoet. Een goede blob olie door het bougiegat zal wel wat kunnen helpen en aangezien het een GTT blok is, kun je ook het blok in de stand zetten met de minste klepopening en dan de kleppen die nog openstaan helemaal loszetten.
Als je de auto er ooit weer rijdend uit gaat halen, neem een setje nieuwe bougies mee en bouw eerst de oliedruk op voor je gaat starten, kan anders nog vervelend worden.
Als je de auto er ooit weer rijdend uit gaat halen, neem een setje nieuwe bougies mee en bouw eerst de oliedruk op voor je gaat starten, kan anders nog vervelend worden.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
De auto is duur vanwege constante reparaties en het toch steeds willen stylen. Ik maak het dus zelf ook duur. En daarnaast, ik heb komend jaar echt nog minder tijd dan vorig jaar, dus was dit de goedkoopste optie.jeroen.k schreef:Is de auto zo duur dan?
Zou het misschien niet beter zijn om de rest van je auto's weg te doen en alleen je express te rijdenScheelt ook een hoop geld.
Mijn andere auto's, ik heb het een redelijke tijd met enkel de express gedaan. Toen ik voor mezelf besloten had de express te schorsen, heb ik een 1.1 5 gekocht, en staat de express nu dus gestald. Maakt wel groot verschil hoor, 1 op 7 rijden met de express of 1 op 16 met de 5. En het scheelt reparaties.
Bedankt voor de tips iig!
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Hij mag weer wakker worden binnenkort!
Er zijn meerdere redenen daartoe:
- restauratie van de 5 GTT is toch boven mijn budget, maar met de verkoop van de GTT is er echter wel genoeg geld voor de express.
- de express gtt is en blijft een speciale wagen en er is qua carosserie niets mis mee. Gezien de prijzen van de restauratie mag ik blij zijn met deze carosserie!
- ik kan deze auto met mijn andere hobby combineren
- de main reason is ook iets anders wat ik (nog) niet mag vertellen (klinkt lullig, i know, 't is nou eenmaal zo...)
Ik ben bij de stalling geweest om wat in de auto te stoppen, nou wilde ik natuurlijk ook weer even de wagen starten, dat deed die zonder problemen en het liep gewoon nog fantastisch ook... Ja de motorische problemen had ik er al uitgehaald... De wagen heeft nu dus mooie winterstalling gehad, is mooi toch?
Wat ik meteen nadat hij uit de stalling komt ga doen:
- deuk/krasje bij laadbak repareren
- vloerplaat bij bijrijder er uit halen en opnieuw laten lassen (de roestbewerking bleek niet goed genoeg
- nieuwe achterspatbordstrip (eigen schuld, had daar nooit moeten gaan slijptollen voor de velgen)
- uitlaat opnieuw / beter monteren (klappert)
Dan heb ik iig nog geld over, apk er op, en dan weer leuk verder gaan met 't project. Hopelijk kan ik me inhouden door niet te veel ineens te willen doen... Zo met een 2e bankrekening werken helpt best wel met het inhouden met kopen van dingen.
Wanneer hij exact uit de stalling komt is een vraag, ik wil wel een ruimte hebben waar hij kan staan (simpele garagebox voldoet), want hij staat nu droog en de achterwielkapstripjes roesten al... buiten doet hij dat dus sneller en dan gaat het over in de lak, en dat wil ik dus absoluut voorkomen.
Er zijn meerdere redenen daartoe:
- restauratie van de 5 GTT is toch boven mijn budget, maar met de verkoop van de GTT is er echter wel genoeg geld voor de express.
- de express gtt is en blijft een speciale wagen en er is qua carosserie niets mis mee. Gezien de prijzen van de restauratie mag ik blij zijn met deze carosserie!
- ik kan deze auto met mijn andere hobby combineren
- de main reason is ook iets anders wat ik (nog) niet mag vertellen (klinkt lullig, i know, 't is nou eenmaal zo...)
Ik ben bij de stalling geweest om wat in de auto te stoppen, nou wilde ik natuurlijk ook weer even de wagen starten, dat deed die zonder problemen en het liep gewoon nog fantastisch ook... Ja de motorische problemen had ik er al uitgehaald... De wagen heeft nu dus mooie winterstalling gehad, is mooi toch?
Wat ik meteen nadat hij uit de stalling komt ga doen:
- deuk/krasje bij laadbak repareren
- vloerplaat bij bijrijder er uit halen en opnieuw laten lassen (de roestbewerking bleek niet goed genoeg
- nieuwe achterspatbordstrip (eigen schuld, had daar nooit moeten gaan slijptollen voor de velgen)
- uitlaat opnieuw / beter monteren (klappert)
Dan heb ik iig nog geld over, apk er op, en dan weer leuk verder gaan met 't project. Hopelijk kan ik me inhouden door niet te veel ineens te willen doen... Zo met een 2e bankrekening werken helpt best wel met het inhouden met kopen van dingen.
Wanneer hij exact uit de stalling komt is een vraag, ik wil wel een ruimte hebben waar hij kan staan (simpele garagebox voldoet), want hij staat nu droog en de achterwielkapstripjes roesten al... buiten doet hij dat dus sneller en dan gaat het over in de lak, en dat wil ik dus absoluut voorkomen.
is ie al wakker joost? blijft een leuk ding!
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Een jaar verder, jullie hebben hem al kunnen zien op de openingsmeeting.
[img]http://www.doubleyoudigital.nl/cars/recentst.jpg[/img]
Nou heb ik recentelijk contact gelegd met wat buurtbewoners die erg geïnteresseerd keken en een praatje kwamen maken toen ik met de aanhanger bezig was. Toen ook de Express hier aan kwam, kwamen we op het onderwerp stylen en spuiten. Nou heb ik een aanbod liggen die erg aantrekkelijk is en ik zelfs kan betalen.
Alleen voordat het zo ver is, nog even hard werken voor wat meer geld, en ik heb nieuwe onderdelen nodig. Dit zijn:
- ph2 GTT voorbumper in erg goede staat
- R5 koplampen
- R5 zijspatschermen
- 2x R5 zijdeur zonder stootstrip
Verder moet de auto natuurlijk compleet gedemonteerd worden voordat het zo ver is. Ik wil het in één keer goed doen.
Volgende puntje is de kleur, ik denk aan metallic, maar vanwege het zo grote oppervlak is een overloop in kleuren ook wel mooi. Alleen dat maakt het erg moeilijk, zoiets moet je designen en daar ben ik niet zo goed in...
Zouden jullie mij met photoshop wat kunnen laten zien?
Aan de kleur dacht ik lichtblauwmetallic.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... rklein.jpg[/img]
Mijn gedachten: achterkant shaved, nummerbord rechtsonder op de bumper, bumper in kleur. De kleurvlakken zijn er niet meer.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... rklein.jpg[/img]
Ik dacht hier aan een R5 ph1 front, met booskijkers, maar dan met ph2 voorbumper. Hier ook alles meegespoten in kleur.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ter-lr.jpg[/img]
Overlappende kleur? Eén kleur? Leef je uit...
Ik dank jullie ernstig voor de moeite!
[img]http://www.doubleyoudigital.nl/cars/recentst.jpg[/img]
Nou heb ik recentelijk contact gelegd met wat buurtbewoners die erg geïnteresseerd keken en een praatje kwamen maken toen ik met de aanhanger bezig was. Toen ook de Express hier aan kwam, kwamen we op het onderwerp stylen en spuiten. Nou heb ik een aanbod liggen die erg aantrekkelijk is en ik zelfs kan betalen.
Alleen voordat het zo ver is, nog even hard werken voor wat meer geld, en ik heb nieuwe onderdelen nodig. Dit zijn:
- ph2 GTT voorbumper in erg goede staat
- R5 koplampen
- R5 zijspatschermen
- 2x R5 zijdeur zonder stootstrip
Verder moet de auto natuurlijk compleet gedemonteerd worden voordat het zo ver is. Ik wil het in één keer goed doen.
Volgende puntje is de kleur, ik denk aan metallic, maar vanwege het zo grote oppervlak is een overloop in kleuren ook wel mooi. Alleen dat maakt het erg moeilijk, zoiets moet je designen en daar ben ik niet zo goed in...
Zouden jullie mij met photoshop wat kunnen laten zien?
Aan de kleur dacht ik lichtblauwmetallic.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... rklein.jpg[/img]
Mijn gedachten: achterkant shaved, nummerbord rechtsonder op de bumper, bumper in kleur. De kleurvlakken zijn er niet meer.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... rklein.jpg[/img]
Ik dacht hier aan een R5 ph1 front, met booskijkers, maar dan met ph2 voorbumper. Hier ook alles meegespoten in kleur.
[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ter-lr.jpg[/img]
Overlappende kleur? Eén kleur? Leef je uit...
Ik dank jullie ernstig voor de moeite!
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Mja, en eigenlijk ook RDW gekeurd (al 2 jaar). Kan misschien wel tegelijk, nadat hij uit- en in elkaar is gezet.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
waarom rdw gekeurd worden?Joost (DoubleYou) schreef:Mja, en eigenlijk ook RDW gekeurd (al 2 jaar). Kan misschien wel tegelijk, nadat hij uit- en in elkaar is gezet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ander blok. met meer dan 40% vermogen winst.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:waarom rdw gekeurd worden?Joost (DoubleYou) schreef:Mja, en eigenlijk ook RDW gekeurd (al 2 jaar). Kan misschien wel tegelijk, nadat hij uit- en in elkaar is gezet.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
tja waarom zou je het doen?
lekker nieuwe apk erop en gaan
lekker nieuwe apk erop en gaan
Zorg gewoon dat je het goed regelt met je verzekering, RDW keuring voegt maar weinig toe (afgezien van je bankrekening leeghalen
)

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Rdw lekker laten zitten. En die onderdelen voor een GT front kosten ook niet de wereld. R5 voorschermen en front, etc kosten geen drol. Voor 100 euro heb je (nog) een R5 zonder APK met alles wat je moet hebben. Een gt bumper past ook prima zonder spatbord verbreders, dus bespaar je de moeite en kosten.
Phase 2 bumper met wat schade is ook zo gemaakt. Wil je toch een gave ga dan naar de Mars in Zwolle, Michiel (of Michel ofzo) heeft er vast wel wat liggen.
De dealer ook wel voor 199 euro
Phase 2 bumper met wat schade is ook zo gemaakt. Wil je toch een gave ga dan naar de Mars in Zwolle, Michiel (of Michel ofzo) heeft er vast wel wat liggen.
De dealer ook wel voor 199 euro

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Kheb er hier een liggen met schade, wie weet kan die spuiter / lasser ook bumperschade herstellen, betaal ik hem wel ietsjes meer. Wat een werkt zit er in zo'n bumper, pff...
Mocht je een ernstig ongeluk veroorzaken moet je je auto echt op orde hebben, en dus met andere motor moet die RDW gekeurd zijn. Anders zou het zomaar voor kunnen komen dat de verzekering niet uitbetaald, nou dan ben je getekend voor het leven in de schulden...
Mocht je een ernstig ongeluk veroorzaken moet je je auto echt op orde hebben, en dus met andere motor moet die RDW gekeurd zijn. Anders zou het zomaar voor kunnen komen dat de verzekering niet uitbetaald, nou dan ben je getekend voor het leven in de schulden...
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Remember die rode? Die WAS rijdend, tot de apk aan de beurt was... bij de Express weet ik wat er mis is en wat niet. En dat valt reuze mee (grootste punt is die tywrap ophanging van de benzinepomp...)Ivo8hoven schreef:De t@ring Joost, waar begin je toch aan man....![]()
Koop toch gewoon een rijdende GT man....
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
En daarom rijd je al twee jaar zo rond.Joost (DoubleYou) schreef:Mocht je een ernstig ongeluk veroorzaken moet je je auto echt op orde hebben, en dus met andere motor moet die RDW gekeurd zijn. Anders zou het zomaar voor kunnen komen dat de verzekering niet uitbetaald, nou dan ben je getekend voor het leven in de schulden...



Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Staat er een te koop org. nederlander PH II voor 800,-Florus schreef:Volgens mij heeft ie een tijdje geschorst in een stalling gestaan,en rijdt ie er pas sinds kort weer mee....
Gewoon die hele bende (incl. Express) verkopen,ev. verder sparen en dan een redelijke GTT kopen
zit er ook net naar te kijken ja, als het maar geen rooie is
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Staat ook nog steeds te koop..
Daar heb je helemaal gelijk inRoy schreef:Het maakt niet uit hoe lang je er mee rijd. Elke meter die je ermee rijd is eigenlijk al onverantwoord. Zonder apk ben je officieel geeneens verzekerd.




-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Waarvan 1.5 jaar geschorst. Ik heb er altijd met apk rondgereden, maar ik geef toe, naar de openingsmeeting was hij idd niet gekeurd. Ik d8 ff de rtc te verrassen, maar dat viel reuze tegen. Doe ik dus niet nog een keer.Tom schreef:En daarom rijd je al twee jaar zo rond.![]()
![]()
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Ik ken nog wel iemand die heel erg goed is met geel en blauwJoost (DoubleYou) schreef: Volgende puntje is de kleur, ik denk aan metallic, maar vanwege het zo grote oppervlak is een overloop in kleuren ook wel mooi. Alleen dat maakt het erg moeilijk, zoiets moet je designen en daar ben ik niet zo goed in...
Zouden jullie mij met photoshop wat kunnen laten zien?
Aan de kleur dacht ik lichtblauwmetallic.

[img]http://i49.photobucket.com/albums/f254/ ... nkleur.jpg[/img]
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Kijk zulke designen zien er goed uit. Heb je dat trouwens zelf zo getekend, of is die vorm ergens van "afgekeken"?
Laatst gewijzigd door Joost (DoubleYou) op do 30 mar 2006 7:39, 1 keer totaal gewijzigd.