PaulM's Clio I 1.8 16v topic
Zoals een aantal al weten hier had ik een topic aangemaakt voor me versnellingsbak die gaar is. Vandaag (15-12-2005) is haas samen met mij de strijd aangegaan om de versnellingsbak van mij clio te verwijderen (lees: eraf te slopen ). Omdat ik nogal technische auto leek ben, heb ik fotos gemaakt en haas wou daarbij wel een technische verhaal bij zetten
Laatst gewijzigd door PaulM op vr 12 aug 2011 20:36, 5 keer totaal gewijzigd.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ok, verhaaltje
Men neme een 16V uit 95 met gare bak..
bussie om takeltje in te vervoeren
Men verwijdere een hoop shit:
Ow, wat een mooi zilver spul ligt daar in die hoes!
Blokkie komt al redelijk hoog.. Inmiddels zijn we aardig vertraagd door regen Weet niet wat we de planeet aan hebben gedaan, maar als we weer 1 minuut bezig waren na een bui, begon t weer te hozen
Leeg
Beetje gruis
ingesleten
Oorzaak van een zoem na koppeling loslaten, druklager zo gaar als een tientje:
diafragmaveer van drukgroep
Bling bling wil je niet zien in je bakolie..
resultaat: bak met aandrijfas die we er niet afkregen Twee boortjes afgebroken, toen vond ik t genoeg, dan maar zo
altijd al eens willen hebben, een 16V in de schuur Denk dat ik m maar houd..
Nou t was me t dagje wel. Vroeg begonnen en toch nog laat klaar. Wat een gehoer zeg, zo'n blok bovenlangs eruit, damn... Die regen tussendoor hielp ook echt voor geen kloot mee...
ach, nu mag reinier zijn kunstje laten zien, dan gaan we over anderhalve week weer aan t werk in omgekeerde volgorde
Men neme een 16V uit 95 met gare bak..
bussie om takeltje in te vervoeren
Men verwijdere een hoop shit:
Ow, wat een mooi zilver spul ligt daar in die hoes!
Blokkie komt al redelijk hoog.. Inmiddels zijn we aardig vertraagd door regen Weet niet wat we de planeet aan hebben gedaan, maar als we weer 1 minuut bezig waren na een bui, begon t weer te hozen
Leeg
Beetje gruis
ingesleten
Oorzaak van een zoem na koppeling loslaten, druklager zo gaar als een tientje:
diafragmaveer van drukgroep
Bling bling wil je niet zien in je bakolie..
resultaat: bak met aandrijfas die we er niet afkregen Twee boortjes afgebroken, toen vond ik t genoeg, dan maar zo
altijd al eens willen hebben, een 16V in de schuur Denk dat ik m maar houd..
Nou t was me t dagje wel. Vroeg begonnen en toch nog laat klaar. Wat een gehoer zeg, zo'n blok bovenlangs eruit, damn... Die regen tussendoor hielp ook echt voor geen kloot mee...
ach, nu mag reinier zijn kunstje laten zien, dan gaan we over anderhalve week weer aan t werk in omgekeerde volgorde
Laatst gewijzigd door Haas op do 15 dec 2005 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
grapjas :Paltijd al eens willen hebben, een 16V in de schuur Denk dat ik m maar houd..
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Nog xtra foto hoe je olie er NIET uit moet zien :
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCF0032.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCF0032.JPG[/img]
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
jaja...je lijkt me moeder welMerijn schreef:Maak eerst dat hok van jezelf nou maar eens af...
Zondag is er weer een klusdag voor de GTT Geld moet rollen he, als t niet binnekomt, kan ik t ook niet in die clio steken
net ff de takel in de 5 van haas weggebracht naar de verhuurder Past best veel in, in zon 5je
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
en t gast nog redelijk door ook nog
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
martijn, neem vanavond ff die drevel mee voor de aandrijfas. kan je de bak zonder assen naar reinier brengen
Project: GTT Blue Sport
die bak ligt op moment bij mij thuis in nijmegen.....
zit te kijken denk dat vanaaf lastig wordt om te rijden naar reinier. Me pa kan niet, (ik heb 1 auto maarja die ligt in stukken ) en me zus wil niet omdat het kut weer (hagel, sneeuw enz) wordt vanavond. Dus zal denk misschien morgen of zondag worden
zit te kijken denk dat vanaaf lastig wordt om te rijden naar reinier. Me pa kan niet, (ik heb 1 auto maarja die ligt in stukken ) en me zus wil niet omdat het kut weer (hagel, sneeuw enz) wordt vanavond. Dus zal denk misschien morgen of zondag worden
Laatst gewijzigd door PaulM op vr 16 dec 2005 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
goed plan, als paul m vanavond al niet wegbrengt. Bovendien zat t spietje zo vastgerot als wat. Blok is er nog nooit uitgeweest, de boutjes waren overal zo mooi schoon
Denk niet dat we dat spietje er met een dreven uitkrijgen, maar kunnen t iig proberen, de mijne was te klein, die schoot erin ipv erop.
Denk niet dat we dat spietje er met een dreven uitkrijgen, maar kunnen t iig proberen, de mijne was te klein, die schoot erin ipv erop.
ja, die fokking hoerenklotetrap op+Clio16v+ schreef:die bak ligt op moment bij mij thuis in nijmegen.....
wees blij dat je het blok niet omhoog hoefde te krijgenHaas schreef:goed plan, als paul m vanavond al niet wegbrengt. Bovendien zat t spietje zo vastgerot als wat. Blok is er nog nooit uitgeweest, de boutjes waren overal zo mooi schoon
Denk niet dat we dat spietje er met een dreven uitkrijgen, maar kunnen t iig proberen, de mijne was te klein, die schoot erin ipv erop.
ja, die fokking hoerenklotetrap op+Clio16v+ schreef:die bak ligt op moment bij mij thuis in nijmegen.....
naar beneden wordt niet zo moeilijk, ff op balkon en hupakee :P
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Deze past precies. ik heb het in het voorjaar ook gehad met mijn aandrijfas. ook kapot geslagen maar met een moker en die drevel gewoon wel er uit gekregen. Als ik alles zondag weer terug heb vind ik het bestHaas schreef:goed plan, als paul m vanavond al niet wegbrengt. Bovendien zat t spietje zo vastgerot als wat. Blok is er nog nooit uitgeweest, de boutjes waren overal zo mooi schoon
Denk niet dat we dat spietje er met een dreven uitkrijgen, maar kunnen t iig proberen, de mijne was te klein, die schoot erin ipv erop.
Project: GTT Blue Sport
Gewoon bij mij op het hok ding uitboren toch? Heb morgen en zondag wel even tijd, moet alleen wel nog buslichting rijden morgen en zondag.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Uitboren zal moeilijk worden, is gehard staal+Clio16v+ schreef:Gewoon bij mij op het hok ding uitboren toch? Heb morgen en zondag wel even tijd, moet alleen wel nog buslichting rijden morgen en zondag.
Enne collega?
Project: GTT Blue Sport
Ik werk zondag voor de buslichting Zie je die witte iveco bus (plaatje). Nou ik had dus gevraagd of ik een busje kon lenen bij de tpg. Was in principe geen probleem (ook met deze kerstdrukte) dus ik ga bussie halen op kantoor, dacht krijg een kangoo of transit mee. Komen ze hiermee aanzettenFrits schreef:Uitboren zal moeilijk worden, is gehard staal+Clio16v+ schreef:Gewoon bij mij op het hok ding uitboren toch? Heb morgen en zondag wel even tijd, moet alleen wel nog buslichting rijden morgen en zondag.
Enne collega?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Huurbus. hier zit geen boordcomputer in+Clio16v+ schreef: Ik werk zondag voor de buslichting Zie je die witte iveco bus (plaatje). Nou ik had dus gevraagd of ik een busje kon lenen bij de tpg. Was in principe geen probleem (ook met deze kerstdrukte) dus ik ga bussie halen op kantoor, dacht krijg een kangoo of transit mee. Komen ze hiermee aanzetten
Project: GTT Blue Sport
zei ik ook al tegen haas... gassen :P:P (ach de takel lekte ook wat olie in de bus )Frits schreef:Huurbus. hier zit geen boordcomputer in+Clio16v+ schreef: Ik werk zondag voor de buslichting Zie je die witte iveco bus (plaatje). Nou ik had dus gevraagd of ik een busje kon lenen bij de tpg. Was in principe geen probleem (ook met deze kerstdrukte) dus ik ga bussie halen op kantoor, dacht krijg een kangoo of transit mee. Komen ze hiermee aanzetten
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
@haas:
huisgenoot:
+5307 says:
da ding da stinkt echt super erg pffff
:D:D:D:D
huisgenoot:
+5307 says:
da ding da stinkt echt super erg pffff
:D:D:D:D
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Goed bezig daar Haas en Paul ( mooie naam )
Haas: genoeg ervaring opgedaan om mijn blokkie vanavond ook bovenlangs te doen? of beviel het niet?
Haas: genoeg ervaring opgedaan om mijn blokkie vanavond ook bovenlangs te doen? of beviel het niet?
volgens mij zijn alle scheldwoorden die ik ken wel x voorbij gekomenPaul1916v schreef:Goed bezig daar Haas en Paul ( mooie naam )
Haas: genoeg ervaring opgedaan om mijn blokkie vanavond ook bovenlangs te doen? of beviel het niet?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Bovenlangs bij een Clio gaat goed, zolang er maar geen ABS opzit, dan gaat het eigenlijk niet.
En wat Frits al zei: als je echt de goede maat drevel hebt, dan tik je die pen er wel uit, soms is het moeilijk en zit ie erg vast, maar met een goede drevel is het me nog altijd gelukt.
En wat Frits al zei: als je echt de goede maat drevel hebt, dan tik je die pen er wel uit, soms is het moeilijk en zit ie erg vast, maar met een goede drevel is het me nog altijd gelukt.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Komt bekend voor van vorig weekend
(wat een woordenschat heeft die Haas hè )
(wat een woordenschat heeft die Haas hè )
bij mij kwam de zwarte kap van de versnellingsbak tegen de rand aan van het frame, terwijl aan andere kant hij klem zat. Hebben toen de zwarte bak eraf gehaald, en konden zo net (met beejte krassen langs het frame van de tandwielen) de bak eruit tillen. Maar ging eignelijk net te krap.canonballman schreef:Bovenlangs bij een Clio gaat goed, zolang er maar geen ABS opzit, dan gaat het eigenlijk niet.
En wat Frits al zei: als je echt de goede maat drevel hebt, dan tik je die pen er wel uit, soms is het moeilijk en zit ie erg vast, maar met een goede drevel is het me nog altijd gelukt.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Met de juiste slag kan ie d'r in 1 keer en probleemloos uit, maar 't is inderdaad ONTZETTEND krap. Met een beetje goeie wil kan je dat blok ook wel halverwege aan 4 kanten klem hebben zitten, waarbij ie niet meer omhoog of omlaag wil
rev it like a rental
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Bij de 19 heb je (iets) meer ruimte toch? (hoop ik)
zit nu op school en ruik t NOG! kut bakolie...+Clio16v+ schreef:@haas:
huisgenoot:
+5307 says:
da ding da stinkt echt super erg pffff
:D:D:D:D
bovenlangs gaat bij jou beter..veel meer ruimtePaul1916v schreef:Haas: genoeg ervaring opgedaan om mijn blokkie vanavond ook bovenlangs te doen? of beviel het niet?
yeah...kuulstylePaul1916v schreef:(wat een woordenschat heeft die Haas hè )
ook dat hebben we bijna gehad..Menno schreef:Met de juiste slag kan ie d'r in 1 keer en probleemloos uit, maar 't is inderdaad ONTZETTEND krap. Met een beetje goeie wil kan je dat blok ook wel halverwege aan 4 kanten klem hebben zitten, waarbij ie niet meer omhoog of omlaag wil
ik moet samen met haas nog bekijken wat we allemaal gaan vervangen aan de motor nu we er toch goed bij kunnen. Op het lijstje staat nu iig versnellingsbak revisie en de koppelingset samen met wat klein spul.
Wat kan je het beste nog meer vervangen nu het blok eruit ligt? Startmotor is nog van valeo (ori van fabriek af). Is dit misschien een idee? hij deed toen de auto nog reed nog goed iig. Suggesties?
Wat kan je het beste nog meer vervangen nu het blok eruit ligt? Startmotor is nog van valeo (ori van fabriek af). Is dit misschien een idee? hij deed toen de auto nog reed nog goed iig. Suggesties?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Startmotor zou ik lekker laten zitten.
Ik zou de distributieriem vervangen nu het blok er toch uitligt, zou ik wel de looprol en spanrol ook gelijk vervangen
Ik zou de distributieriem vervangen nu het blok er toch uitligt, zou ik wel de looprol en spanrol ook gelijk vervangen
Laatst gewijzigd door Robert-Jan op vr 16 dec 2005 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
WaterpompRobert-Jan schreef:Startmotor zou ik lekker laten zitten.
Ik zou de distributieriem vervangen nu het blok er toch uitligt, zou ik wel de distribuite met spanrol en looprol vervangen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
waterpomp wordt door de multiriem aangedreven en kun je als het blok erin zit ook aardig bij
VLK Groep
startmotor is wel 136dkm bezig geweest.Robert-Jan schreef:Startmotor zou ik lekker laten zitten.
Ik zou de distributieriem vervangen nu het blok er toch uitligt, zou ik wel de looprol en spanrol ook gelijk vervangen
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
die van mij zit er al 155.000 in+Clio16v+ schreef:startmotor is wel 136dkm bezig geweest.Robert-Jan schreef:Startmotor zou ik lekker laten zitten.
Ik zou de distributieriem vervangen nu het blok er toch uitligt, zou ik wel de looprol en spanrol ook gelijk vervangen
VLK Groep
kijken wel even hoeveel het totale $$ plaatje wordt. Als het mee gaat vallen dan misschien startmotor erbij. Heb geen zin om over korte tijd weer blok eruit te vissen omdat startmotor naar klote is.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Startmotor is naderhand makkelijker te verwisselen als een waterpomp, alhoewel dat het ook geen makkie is.
Waterpomp kun je wel vervangen met ingebouwd blok (starter ook), maar das echt een k.u.t.klusje. Moet veel voor los.....
Evt. heb ik nog een (echt) zgan startmotor liggen.
Waterpomp kun je wel vervangen met ingebouwd blok (starter ook), maar das echt een k.u.t.klusje. Moet veel voor los.....
Evt. heb ik nog een (echt) zgan startmotor liggen.