Koorenkip's Alpine A310 (update 03-06-2007) PICS

Vertel hier alles over je project.
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

ook maar eens mijn eigen project page opzetten dan maar :)

auto is in april dit jaar gekocht in vrij nette rijbare staat....

ondertussen de problemen die er geweest zijn :@

- in een keer geen verlichting meer, probleem bleek te zijn dat de lampjes van het motor compartiment sluiting hadden gemaakt met de metalen plaat waar ze op zitten. dus een deel van de kabelboom verbrand. :evil:

- het hemeltje na 25 jaar naar beneden gekomen, omdat het schuim wat eronder zit uit elkaar begon te vallen, nieuw hemeltje gemonteerd.

- steeds vaker problemen gekregen met koelproblemen, dit is opzich niets nieuws met een 310 die hebben eigenlijk altijd te weinig koelcapaciteit.

- koelslang geknapt, hele motor onder het bruine roestwater en een dikke stoomwolk uit de auto :smoke: nieuwe slang gemonteerd en het hele koelsysteem doorgespoeld en gevuld met antivries :)

- steeds weer luchtbellen in het koelsysteem en een overlopend drukvaatje, de verwarming die niet warm wil worden.
zelf na meerdere malen goed onluchten, waarschijnlijke oorzaak is dat de koppakking lek is. :@

- slecht in hoge toeren in de 2e versnelling willen schakelen, waars. de syncro ring aan zijn eind.


op dit moment:

motorblok en versnellingsbak is eruit om gereviseerd te worden, van de versnellingsbak al te horen gekregen dat het tandwiel van de 2e versnelling beschadigd is, de gaffel en de schakelvork vervangen moeten worden.


nog in de planning:

- wielvluchtverstelling eronder bouwen.
- extra oliekoeler monteren om het koelsysteem wat te ontzien
- kabelboom fatsoeneren/opnieuw maken
- interrieur strak maken
- elektrische spiegels weer in orde maken, deze heeft een of andere debiel afgeknipt!! :@


hier ff een :foto: van de auto, ik zal morgen even wat meer pics ervan posten zoals hij op dit moment erbij staat... :)

[img]http://tinypic.com/dbtvo7.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door koorenkip op ma 4 jun 2007 10:09, 4 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

gave shit! :worship:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

grotere radiateur monteren helpt ook bij een 310 (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

zo das uniek zo'n A310 hier :worship:
Welk type is dit?
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

het is een 80'er alpine met een groep4 ombouw, lijkt dus eigenlijk op een a310'S' die in 1984 zijn gemaakt,

grotere radiateur ben ik nog naar op zoek, maar er is eigenlijk nergens ruimte om dat ding kwijt te raken :( nummerplaat is al wel naar onder verplaatst om toch net iets meer voordeel van je rijwind te hebben :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Echt een supervette bak, zeg! (Y) Echt om bij te gaan staan kwijlen... :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

koorenkip schreef:het is een 80'er alpine met een groep4 ombouw, lijkt dus eigenlijk op een a310'S' die in 1984 zijn gemaakt,

grotere radiateur ben ik nog naar op zoek, maar er is eigenlijk nergens ruimte om dat ding kwijt te raken :( nummerplaat is al wel naar onder verplaatst om toch net iets meer voordeel van je rijwind te hebben :)
kan je geen dikkere kwijt?
en evt een tweede fan erbij net zoals ze nij de 502 hebben gedaan
en een koudere thermostaat
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

koorenkip schreef:het is een 80'er alpine met een groep4 ombouw, lijkt dus eigenlijk op een a310'S' die in 1984 zijn gemaakt,

grotere radiateur ben ik nog naar op zoek, maar er is eigenlijk nergens ruimte om dat ding kwijt te raken :( nummerplaat is al wel naar onder verplaatst om toch net iets meer voordeel van je rijwind te hebben :)
en even in mensentaal..
welke cilinderinhoud en hoeveel pk's? :D
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

dikkere zou een optie zijn, bij simon in duitsland hebben ze nieuwere type's die iets van 15% extra capaciteit hebben, maar een oliekoeler ( waar in het motorruim standaard de gaten en de doorvoer voor frisse lucht al in zitten) scheelt bijna 25%

2e fan zit er al wel achter gemonteerd
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

2798cc V6 12 klepper, standaard 150pk / 200nm

deze iets meer omdat er spagetti's onder zitten, een K&N luchtfilter en een open uitlaat :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dan zou die toch genoeg moeten koelen
ik heb met 1 fan zelfs geen probleem
ik denk dat je radiateur gewoon op is
en je systeem eens goed doorspoelen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, dit is echt uber zo :worship:

Voor die radiateur is het sowieso dat een nieuwe radiateur sowieso altijd een hele hoop scheelt. Die dingen die slibben gewoon dicht na 10 jaar ofzo. En als dat ding er al dikke 20 jaar inzit dan kun je zeker wel af met een nieuwe.

Maargoed als je nou echt perse een dikkere wil moet je es met http://www.jltuning.tk contact opnemen. Ik heb bij hem ook een GT radiateur op maat laten maken die breder en dikker is.
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

@luco kun je me vertellen bij welke temp. jou thermostaat open gaat? ik heb het idee dat deze vrij laat is
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

oops dat weet ik echt niet meer ik heb een gt turbo he
volgens mij rond de 83 graden kan dat?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

zou kunnen :) die van mij pas ruim boven 90 dus het zal wel een deel van de oorzaak kunnen zijn
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Rond de 80 graden is vrij normaal, 86 is alweer vrij warm en 89 zou ik zeker niet nemen. Een 80 of 83 zou toch zeker moeten voldoen.

Tip: kijk eens hoe ie eruit ziet en ga bij Brezan eens bladeren bij de renault-thermostaten plaatjes. Grote kans dattie hetzelfde is als van een andere renault en daar bijv. wel weer lichtere versies van zijn.

Zo kun je in de GTT een 74 graden thermostaat van een R4 proppen, alleen heb je swinters dattie dan wel heel erg koud blijft.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

veel succes :D
en lid worden van de arcn he :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Echt heel gaaf deze auto's :worship:
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

alpines blijven mooie wagens

veel sterkte met het restaureren (Y) :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

mooi en exclusief zo`n A310 (Y) , blijft mijn favoriet, vind ze mooier als de GT`s die ze erna zijn gaan bouwen, succes met het oplossen van de "problemen".
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Echt een heel mooie wagen :worship:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

idd een erg mooie auto, wat zijn de verdere spec's van motor???

succes met het project verder
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

koorenkip schreef:2798cc V6 12 klepper, standaard 150pk / 200nm

deze iets meer omdat er spagetti's onder zitten, een K&N luchtfilter en een open uitlaat :D
Moggeh Pazzzzz
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

wat een ontzettend stoer front heeft zo'n Alpine A310 toch (Y)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:
koorenkip schreef:2798cc V6 12 klepper, standaard 150pk / 200nm

deze iets meer omdat er spagetti's onder zitten, een K&N luchtfilter en een open uitlaat :D
Moggeh Pazzzzz

was net wakker (S) (S) (S) en |: :beer:
R5GTT. Drive it like you stole it
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

ondertussen zitten de wielvluchtverstelling eronder, en een kant van de motorruimte is weer mooi zwart gespoten, nog een beetje polyesteren en dan de andere kant ook spuiten :)

foto's komen nog, de batterijen van dat kreng waren leeg! :(
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

zo, ff een update:

binnenkant van de motorruimte is gespoten, op een plekje na waar een scheur in zat die behoorlijk slecht was gerepareerd door de vorige eigenaar :(

pic's :

zo ziet ongeveer de kabelboom er door de hele auto uit~! :(
[img]http://tinypic.com/dm33tk.jpg[/img]


[img]http://tinypic.com/dm33wg.jpg[/img]
[img]http://tinypic.com/dm340h.jpg[/img]

voor het spuiten:
[img]http://tinypic.com/dm343c.jpg[/img]

na het spuiten: je ziet alleen nog wel de plek die gepolyesterd moest word worden :)
[img]http://tinypic.com/dm349h.jpg[/img]
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

update!

versnellingsbak zit er weer in!

de ruitjes voor eruit gesneden omdat ze er een beetje vreemd ingeplakt waren door de vorige eigenaar :@

[img]http://tinypic.com/e9jhx2.jpg[/img]

het bakkie:) mooi schoon is niet lelluk!

[img]http://tinypic.com/e9ji3l.jpg[/img]

het bakkie gemonteerd

[img]http://tinypic.com/e9ji94.jpg[/img]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ziet er blingbling uit hoor! (Y)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

netjes !!!
ben benieuwd wat er gaat volgen !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mooi ding. Toch wel handig, zo'n reno waar niet veel aan kan roesten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Enige vervelende het gene wat wel kan roesten, roest dan ook 3x zo hard.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je kunt niet alles hebben steven
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Mooie wagen (Y)
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

Steven schreef:
koorenkip schreef:2798cc V6 12 klepper, standaard 150pk / 200nm

deze iets meer omdat er spagetti's onder zitten, een K&N luchtfilter en een open uitlaat :D
Moggeh Pazzzzz
ik dacht dat zon bakbeest meer pk's had, had dat geen turbo?
Plaats reactie