EBC Brakes (grooved remschijven) + greenstuff remblokken

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

goedemiddag

k had ff een vraagje

ik heb deze remset besteld voor me clio 1800 16v bij stroeve motorsport, heeft iemand ervaring met dit produkt.

nu moet ik ze alleen nog gaan monteren als ik ze binnenkrijg, daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken hahaha
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

goed...das duidelijk! :s Wel eerlijk (Y)

Demontage oude stuff: Remklauw aan 1 kant losdraaien (onderkant).Klauw omhoog klappen, blokken verwijderen. Remzadelbouten losdraaien (allebei) en remklauw incl zadel verwijderen. Remschijf verwijderen.

Montage: Remzuiger in drukken. Nieuwe schijf erop. Remzadel incl klauw monteren, (klauwtje van tevoren ff btje schoonmaken, vooral op de plaatsen waar de blokken komen), blokken erin, remklauw vastzetten. Andere kant zelfde verhaal.

Vergeet niet je rem op druk te brengen door een paar keer stevig op het rempedaal te drukken voor je wegrijd, anders remt je auto voor geen meter...!!!
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

willow schreef:nu moet ik ze alleen nog gaan monteren als ik ze binnenkrijg, daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken hahaha
ik heb hier veel aan gehad
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Menno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
ok ut zal wel, zal in ieder geval beter zijn dan de originele remschijven en blokken :) en de ervaring zal het wel weer leren
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Menno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
Green stuff schijnt eigenlijk alleen goed te werken op normale remschijven en is dus te zacht voor gegroefde en/of geboorde schijven
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

je had ook even kunnen kijken bij http://www.improve-tuning.nl, hebben mij al meerdere malen goed geholpen en goedkoper dan waar dan ook...

ps als je hulp nodig hebt met monteren is het handig om te weten waar je vandaan komt....
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Martijnberk schreef:je had ook even kunnen kijken bij http://www.improve-tuning.nl, hebben mij al meerdere malen goed geholpen en goedkoper dan waar dan ook...

ps als je hulp nodig hebt met monteren is het handig om te weten waar je vandaan komt....
Haha daar heb je gelijk in... ik kom uit pijnacker

ik had de importeur gebeld en daar zou ik 90 euro per schijf kwijt zijn (180) en ongeveer 80 euro voor de 2 remblokken excl (dus 260 excl)

ik heb ze nu voor 139 euro incl, betaal alleen 15 euro verzendkn omdat dat bedrijf in zwolle zit, dat is hier nogal een toefje vandaan
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

huh, op de site van stroeve staan ze voor 259 euro?
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Frank M schreef:huh, op de site van stroeve staan ze voor 259 euro?
ja idd, maar in de advertentie in het tuningsblad staan ze voor 239, drukfout denk... dus ik krijg ze nu voor de prijs die in de advertentie staat.

maar ze geven dit weekend 10% korting op alle produkten, dus dan zou je ook ongeveer op 240 uitkomen
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Awel willow, voordat je je green en geel ergert. De zuigers van de voorremklauwen kun je terugdrukken (met een tang of lijmtang of je vraag je schoonmoeder er heel hard op te bijten oid) maar achter moet je ze terug erin draaien. :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

klopt marco!

maar zoals ik t begrijp gaat t alleen om voor, toch?
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

~Haas~ schreef:klopt marco!

maar zoals ik t begrijp gaat t alleen om voor, toch?
ja alleen om voor idd, dat is het belangrijkste ook tog! achter is nog wel ok ondanks dat ik af en toe een beetje slijpend geluid hoor, weet niet wat dat kan zijn....de remklauw op de schijf ofzo??

maar ik durf het tog zowiezo niet aan om er in me eentje aan te beginnen hahaha
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

willow schreef: maar ik durf het tog zowiezo niet aan om er in me eentje aan te beginnen hahaha
niet bang zijn, kat in het bakkie hoor. Zoals het loskwam moet het ook weer vast. (Y) Oh ja, misschien een paar nieuwe bouten om je remklauw weer vast te zetten, kunnen wel handig zijn als je de oude te veel aan gruzelementen draait. :) En dan spuit je de eindjes van de bout met ML olie (spuitbus) in en dan komt het volgend jaar vast ook nog eens los...denk ik.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

willow schreef:
Menno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
ok ut zal wel, zal in ieder geval beter zijn dan de originele remschijven en blokken :) en de ervaring zal het wel weer leren
Ik vrees van niet. Ik heb ze ook onder mijn 19 16v gehad (ook bij Stroeve vandaan). Normale schijven en blokken vond ik beter remmen. Je kreeg alleen veel lawaai tijdens het remmen met de EBC blokken. Met Ferodo blokken samen met de EBC schijven heb ik wel goede ervaringen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

MarcoG schreef:
willow schreef: maar ik durf het tog zowiezo niet aan om er in me eentje aan te beginnen hahaha
niet bang zijn, kat in het bakkie hoor. Zoals het loskwam moet het ook weer vast. (Y) Oh ja, misschien een paar nieuwe bouten om je remklauw weer vast te zetten, kunnen wel handig zijn als je de oude te veel aan gruzelementen draait. :) En dan spuit je de eindjes van de bout met ML olie (spuitbus) in en dan komt het volgend jaar vast ook nog eens los...denk ik.
Locktite is een betere keus voor de bouten in je remsysteem. Dan rotten ze ook niet vast, maar zitten ze verder wel vast.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Arjen schreef:
willow schreef:
Menno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
ok ut zal wel, zal in ieder geval beter zijn dan de originele remschijven en blokken :) en de ervaring zal het wel weer leren
Ik vrees van niet. Ik heb ze ook onder mijn 19 16v gehad (ook bij Stroeve vandaan). Normale schijven en blokken vond ik beter remmen. Je kreeg alleen veel lawaai tijdens het remmen met de EBC blokken. Met Ferodo blokken samen met de EBC schijven heb ik wel goede ervaringen.
ok...dus je vind vooral de blokken tegenvallen..maarja de ervaring moet het leren...de schijven zijn in ieder geval wel goed dus
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Nou ik heb deze set ook op me clio,
en vind ze erg goed remmen,
beter dan de originele schijven en blokken...

even een keer aanremmen en daarna doorremmen,
dan bromt ie lekker en pakt heerlijk aan... :D

goeie keus... (Y)
ik word er zoo moei van.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Fleetwood schreef:Nou ik heb deze set ook op me clio,
en vind ze erg goed remmen,
beter dan de originele schijven en blokken...

even een keer aanremmen en daarna doorremmen,
dan bromt ie lekker en pakt heerlijk aan... :D

goeie keus... (Y)
ok thnx, de importeur zei ook dat ut goede remmen zijn... maarja een persoonlijke ervaring kan altijd weer anders uitpakken.

k heb dr wel vertrouwen in
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Riël schreef:
MarcoG schreef:
willow schreef: maar ik durf het tog zowiezo niet aan om er in me eentje aan te beginnen hahaha
niet bang zijn, kat in het bakkie hoor. Zoals het loskwam moet het ook weer vast. (Y) Oh ja, misschien een paar nieuwe bouten om je remklauw weer vast te zetten, kunnen wel handig zijn als je de oude te veel aan gruzelementen draait. :) En dan spuit je de eindjes van de bout met ML olie (spuitbus) in en dan komt het volgend jaar vast ook nog eens los...denk ik.
Locktite is een betere keus voor de bouten in je remsysteem. Dan rotten ze ook niet vast, maar zitten ze verder wel vast.
Dat klopt...ik gebruik beide. Locktite voor op de draad en daarna alles nog waterdicht met ML. Heb er laatst weer het voordeel van gehad, die ML werkt daarna gewoon als vet, moeren komen weer lekker los, en de locktite zorgt voor de "klik" bij het loskomen.
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

willow schreef:
Fleetwood schreef:Nou ik heb deze set ook op me clio,
en vind ze erg goed remmen,
beter dan de originele schijven en blokken...

even een keer aanremmen en daarna doorremmen,
dan bromt ie lekker en pakt heerlijk aan... :D

goeie keus... (Y)
ok thnx, de importeur zei ook dat ut goede remmen zijn... maarja een persoonlijke ervaring kan altijd weer anders uitpakken.

k heb dr wel vertrouwen in
ik ook, veel plezier ervan... (Y)
ik word er zoo moei van.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

de schijven zijn stuk slechter dan de blokken, die green en redstuff is nog niet eens echt beroerd spul, alleen is er wel beter spul te krijgen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

er is altijd een overtreffende trap natuurlijk :)

kzit ook over deze aankoop te denken, huidige remmen waren echt goed, maar zijn zo snel achteruit gegaan sinds de motorswap... :p
Mrtn = Maarten
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Erik Olijnsma schreef:de schijven zijn stuk slechter dan de blokken, die green en redstuff is nog niet eens echt beroerd spul, alleen is er wel beter spul te krijgen
beter spul is er altijd te koop natuurlijk,
en het blijft ook altijd een persoonlijk iets... (Y)
ik word er zoo moei van.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ja idd, tis gewoon goed spul voor een redelijke prijs..

je kan dr natuurlijk ook stoptech ondergooien, dan ben je alleen 2000 euro kwijt :)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

hey dat heb ik ook op me impreza :)





In forza motorsport :p
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik heb toevallig EBC schijven onder de Suub zitten. 2 maanden geleden eronder gezet. De 99'er klauwen en schijven. Zijn dus groter dan de 98ér zwik wat er standard op zit. Samen met OMP blokken. Blokken zijn op zich beter als orgineel, maar vind ze nog steeds niet echt performance-achtig genoeg. De schijven... Wat moet ik zeggen. Ben er 2 weken geleden eens een stuk mee gaan rijden op snelheid. Zijn dus gegroefde, en semi geboord of wat ze er ook voor hebben verzonnen. Schijven zijn dus niet door geboord. Na een paar km goed hard remmen en laagvliegen alles laten afkoelen en rustig naar huis. Daarna last van piepen en weet ik wat allemaal. Bekijk de schijven. Gewoon gescheurd... Waar geen groef of niks zit. Wat een zooi. Vliegen ook binnenkort eraf. Wat een zwik is dat EBC spul. Dat ze het niet proberen aan de hand te doen voor Beter als Orgineel of Highperformance spul. Tis gewoon el-cheapo low-end meuk.

Greenstuff..... Weet niet wat ik ervan moet vinden. Die wat ik al eens eraf heb gehaald, hadden nog maar 80% van de voering. De rest was eraf gebrokkeld..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

EBC is gewoon bagger, zo zijn er in het RTC-archief nog wel tig topics te vinden. oa een met een boycot ofzo.

Tis toch ook te achterlijk voor woorden dat je een remblok uitvind wat minder remstof afgeeft zodat je de velg minder hoeft te poetsen.
Het idee klinkt leuk, maar ik heb liever een zwarte velg met koppijn-remkwaliteit dan dat ik 1x in de 2 weken 4x minder moet bukken in de wasbox (nee, deze liggen niet langs de A1 :p ) om m'n velg ff te boenen. (N)

Ferodo olé
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Michel S. schreef:Ik heb toevallig EBC schijven onder de Suub zitten. 2 maanden geleden eronder gezet. De 99'er klauwen en schijven. Zijn dus groter dan de 98ér zwik wat er standard op zit. Samen met OMP blokken. Blokken zijn op zich beter als orgineel, maar vind ze nog steeds niet echt performance-achtig genoeg. De schijven... Wat moet ik zeggen. Ben er 2 weken geleden eens een stuk mee gaan rijden op snelheid. Zijn dus gegroefde, en semi geboord of wat ze er ook voor hebben verzonnen. Schijven zijn dus niet door geboord. Na een paar km goed hard remmen en laagvliegen alles laten afkoelen en rustig naar huis. Daarna last van piepen en weet ik wat allemaal. Bekijk de schijven. Gewoon gescheurd... Waar geen groef of niks zit. Wat een zooi. Vliegen ook binnenkort eraf. Wat een zwik is dat EBC spul. Dat ze het niet proberen aan de hand te doen voor Beter als Orgineel of Highperformance spul. Tis gewoon el-cheapo low-end meuk.

Greenstuff..... Weet niet wat ik ervan moet vinden. Die wat ik al eens eraf heb gehaald, hadden nog maar 80% van de voering. De rest was eraf gebrokkeld..
Volgens mij ben je helemnaal niet tevreden. :D :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

van EBC hoor je gewoon alleen maar slechte dingen, ik heb op mijn vorige auto schijven en blokken gehad van OMP dat ging best goed, geen klachten. heb nu op mijn gtt gegroefde 16v schijven, de ATE power disc met ferodo ds2500 bloken, dit remt gewoon super goed, zeker als je dan ook nog staalomvlochten remslangen monteerd
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ferodo is gewoon goed spul (Y)
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ferrodo heb ik opde suub gehad. Niks op aan te merken, maar als ik weer blokken moet vervangen wordt het weer mintex. Daar durf ik mee te blijven remmen. Zeker de M1166 Kun je ontzettend veel van verlangen zonder problemen.

Heb ook ervaring met Pagid blue. Ook goede blokken, maar bij mij gingen ze op het laatste brokkelen.. Werden dan wel ontzettend zwaar belast.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik heb het forum een weekendje niet kunnen bijhouden, maar ik constateer dat het een miskoop is dus die ebc grooved schijven met greenstuff blokken.

Misschien dat ik ze nog kan afbestellen, want ze waren niet op voorraad en zou ze as vrijdag pas binnekrijgen. ps ik heb ze besteld bij stroevemotorsport in hardeberg

hebben jullie misschien opties die wel goed zijn voor hetzelfde geld???
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Pagid en Ferodo, maar das wel iet sduurder
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ag ik heb ze nu al besteld, of weet iemand toevallig dat je kan afbestellen bij stroeve....
Plaats reactie