EBC Brakes (grooved remschijven) + greenstuff remblokken
goedemiddag
k had ff een vraagje
ik heb deze remset besteld voor me clio 1800 16v bij stroeve motorsport, heeft iemand ervaring met dit produkt.
nu moet ik ze alleen nog gaan monteren als ik ze binnenkrijg, daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken hahaha
k had ff een vraagje
ik heb deze remset besteld voor me clio 1800 16v bij stroeve motorsport, heeft iemand ervaring met dit produkt.
nu moet ik ze alleen nog gaan monteren als ik ze binnenkrijg, daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken hahaha
goed...das duidelijk! Wel eerlijk
Demontage oude stuff: Remklauw aan 1 kant losdraaien (onderkant).Klauw omhoog klappen, blokken verwijderen. Remzadelbouten losdraaien (allebei) en remklauw incl zadel verwijderen. Remschijf verwijderen.
Montage: Remzuiger in drukken. Nieuwe schijf erop. Remzadel incl klauw monteren, (klauwtje van tevoren ff btje schoonmaken, vooral op de plaatsen waar de blokken komen), blokken erin, remklauw vastzetten. Andere kant zelfde verhaal.
Vergeet niet je rem op druk te brengen door een paar keer stevig op het rempedaal te drukken voor je wegrijd, anders remt je auto voor geen meter...!!!
Demontage oude stuff: Remklauw aan 1 kant losdraaien (onderkant).Klauw omhoog klappen, blokken verwijderen. Remzadelbouten losdraaien (allebei) en remklauw incl zadel verwijderen. Remschijf verwijderen.
Montage: Remzuiger in drukken. Nieuwe schijf erop. Remzadel incl klauw monteren, (klauwtje van tevoren ff btje schoonmaken, vooral op de plaatsen waar de blokken komen), blokken erin, remklauw vastzetten. Andere kant zelfde verhaal.
Vergeet niet je rem op druk te brengen door een paar keer stevig op het rempedaal te drukken voor je wegrijd, anders remt je auto voor geen meter...!!!
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
ik heb hier veel aan gehadwillow schreef:nu moet ik ze alleen nog gaan monteren als ik ze binnenkrijg, daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken hahaha
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
- Locatie: Alkmaar
Green stuff schijnt eigenlijk alleen goed te werken op normale remschijven en is dus te zacht voor gegroefde en/of geboorde schijvenMenno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
je had ook even kunnen kijken bij http://www.improve-tuning.nl, hebben mij al meerdere malen goed geholpen en goedkoper dan waar dan ook...
ps als je hulp nodig hebt met monteren is het handig om te weten waar je vandaan komt....
ps als je hulp nodig hebt met monteren is het handig om te weten waar je vandaan komt....
Haha daar heb je gelijk in... ik kom uit pijnackerMartijnberk schreef:je had ook even kunnen kijken bij http://www.improve-tuning.nl, hebben mij al meerdere malen goed geholpen en goedkoper dan waar dan ook...
ps als je hulp nodig hebt met monteren is het handig om te weten waar je vandaan komt....
ik had de importeur gebeld en daar zou ik 90 euro per schijf kwijt zijn (180) en ongeveer 80 euro voor de 2 remblokken excl (dus 260 excl)
ik heb ze nu voor 139 euro incl, betaal alleen 15 euro verzendkn omdat dat bedrijf in zwolle zit, dat is hier nogal een toefje vandaan
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
huh, op de site van stroeve staan ze voor 259 euro?
ja idd, maar in de advertentie in het tuningsblad staan ze voor 239, drukfout denk... dus ik krijg ze nu voor de prijs die in de advertentie staat.Frank M schreef:huh, op de site van stroeve staan ze voor 259 euro?
maar ze geven dit weekend 10% korting op alle produkten, dus dan zou je ook ongeveer op 240 uitkomen
Awel willow, voordat je je green en geel ergert. De zuigers van de voorremklauwen kun je terugdrukken (met een tang of lijmtang of je vraag je schoonmoeder er heel hard op te bijten oid) maar achter moet je ze terug erin draaien.
klopt marco!
maar zoals ik t begrijp gaat t alleen om voor, toch?
maar zoals ik t begrijp gaat t alleen om voor, toch?
ja alleen om voor idd, dat is het belangrijkste ook tog! achter is nog wel ok ondanks dat ik af en toe een beetje slijpend geluid hoor, weet niet wat dat kan zijn....de remklauw op de schijf ofzo??~Haas~ schreef:klopt marco!
maar zoals ik t begrijp gaat t alleen om voor, toch?
maar ik durf het tog zowiezo niet aan om er in me eentje aan te beginnen hahaha
niet bang zijn, kat in het bakkie hoor. Zoals het loskwam moet het ook weer vast. Oh ja, misschien een paar nieuwe bouten om je remklauw weer vast te zetten, kunnen wel handig zijn als je de oude te veel aan gruzelementen draait. En dan spuit je de eindjes van de bout met ML olie (spuitbus) in en dan komt het volgend jaar vast ook nog eens los...denk ik.willow schreef: maar ik durf het tog zowiezo niet aan om er in me eentje aan te beginnen hahaha
Ik vrees van niet. Ik heb ze ook onder mijn 19 16v gehad (ook bij Stroeve vandaan). Normale schijven en blokken vond ik beter remmen. Je kreeg alleen veel lawaai tijdens het remmen met de EBC blokken. Met Ferodo blokken samen met de EBC schijven heb ik wel goede ervaringen.willow schreef:ok ut zal wel, zal in ieder geval beter zijn dan de originele remschijven en blokken en de ervaring zal het wel weer lerenMenno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
Locktite is een betere keus voor de bouten in je remsysteem. Dan rotten ze ook niet vast, maar zitten ze verder wel vast.MarcoG schreef:niet bang zijn, kat in het bakkie hoor. Zoals het loskwam moet het ook weer vast. Oh ja, misschien een paar nieuwe bouten om je remklauw weer vast te zetten, kunnen wel handig zijn als je de oude te veel aan gruzelementen draait. En dan spuit je de eindjes van de bout met ML olie (spuitbus) in en dan komt het volgend jaar vast ook nog eens los...denk ik.willow schreef: maar ik durf het tog zowiezo niet aan om er in me eentje aan te beginnen hahaha
ok...dus je vind vooral de blokken tegenvallen..maarja de ervaring moet het leren...de schijven zijn in ieder geval wel goed dusArjen schreef:Ik vrees van niet. Ik heb ze ook onder mijn 19 16v gehad (ook bij Stroeve vandaan). Normale schijven en blokken vond ik beter remmen. Je kreeg alleen veel lawaai tijdens het remmen met de EBC blokken. Met Ferodo blokken samen met de EBC schijven heb ik wel goede ervaringen.willow schreef:ok ut zal wel, zal in ieder geval beter zijn dan de originele remschijven en blokken en de ervaring zal het wel weer lerenMenno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
Nou ik heb deze set ook op me clio,
en vind ze erg goed remmen,
beter dan de originele schijven en blokken...
even een keer aanremmen en daarna doorremmen,
dan bromt ie lekker en pakt heerlijk aan...
goeie keus...
en vind ze erg goed remmen,
beter dan de originele schijven en blokken...
even een keer aanremmen en daarna doorremmen,
dan bromt ie lekker en pakt heerlijk aan...
goeie keus...
ik word er zoo moei van.
ok thnx, de importeur zei ook dat ut goede remmen zijn... maarja een persoonlijke ervaring kan altijd weer anders uitpakken.Fleetwood schreef:Nou ik heb deze set ook op me clio,
en vind ze erg goed remmen,
beter dan de originele schijven en blokken...
even een keer aanremmen en daarna doorremmen,
dan bromt ie lekker en pakt heerlijk aan...
goeie keus...
k heb dr wel vertrouwen in
Dat klopt...ik gebruik beide. Locktite voor op de draad en daarna alles nog waterdicht met ML. Heb er laatst weer het voordeel van gehad, die ML werkt daarna gewoon als vet, moeren komen weer lekker los, en de locktite zorgt voor de "klik" bij het loskomen.Riël schreef:Locktite is een betere keus voor de bouten in je remsysteem. Dan rotten ze ook niet vast, maar zitten ze verder wel vast.MarcoG schreef:niet bang zijn, kat in het bakkie hoor. Zoals het loskwam moet het ook weer vast. Oh ja, misschien een paar nieuwe bouten om je remklauw weer vast te zetten, kunnen wel handig zijn als je de oude te veel aan gruzelementen draait. En dan spuit je de eindjes van de bout met ML olie (spuitbus) in en dan komt het volgend jaar vast ook nog eens los...denk ik.willow schreef: maar ik durf het tog zowiezo niet aan om er in me eentje aan te beginnen hahaha
ik ook, veel plezier ervan...willow schreef:ok thnx, de importeur zei ook dat ut goede remmen zijn... maarja een persoonlijke ervaring kan altijd weer anders uitpakken.Fleetwood schreef:Nou ik heb deze set ook op me clio,
en vind ze erg goed remmen,
beter dan de originele schijven en blokken...
even een keer aanremmen en daarna doorremmen,
dan bromt ie lekker en pakt heerlijk aan...
goeie keus...
k heb dr wel vertrouwen in
ik word er zoo moei van.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
de schijven zijn stuk slechter dan de blokken, die green en redstuff is nog niet eens echt beroerd spul, alleen is er wel beter spul te krijgen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
beter spul is er altijd te koop natuurlijk,Erik Olijnsma schreef:de schijven zijn stuk slechter dan de blokken, die green en redstuff is nog niet eens echt beroerd spul, alleen is er wel beter spul te krijgen
en het blijft ook altijd een persoonlijk iets...
ik word er zoo moei van.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
hey dat heb ik ook op me impreza
In forza motorsport
In forza motorsport
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Ik heb toevallig EBC schijven onder de Suub zitten. 2 maanden geleden eronder gezet. De 99'er klauwen en schijven. Zijn dus groter dan de 98ér zwik wat er standard op zit. Samen met OMP blokken. Blokken zijn op zich beter als orgineel, maar vind ze nog steeds niet echt performance-achtig genoeg. De schijven... Wat moet ik zeggen. Ben er 2 weken geleden eens een stuk mee gaan rijden op snelheid. Zijn dus gegroefde, en semi geboord of wat ze er ook voor hebben verzonnen. Schijven zijn dus niet door geboord. Na een paar km goed hard remmen en laagvliegen alles laten afkoelen en rustig naar huis. Daarna last van piepen en weet ik wat allemaal. Bekijk de schijven. Gewoon gescheurd... Waar geen groef of niks zit. Wat een zooi. Vliegen ook binnenkort eraf. Wat een zwik is dat EBC spul. Dat ze het niet proberen aan de hand te doen voor Beter als Orgineel of Highperformance spul. Tis gewoon el-cheapo low-end meuk.
Greenstuff..... Weet niet wat ik ervan moet vinden. Die wat ik al eens eraf heb gehaald, hadden nog maar 80% van de voering. De rest was eraf gebrokkeld..
Greenstuff..... Weet niet wat ik ervan moet vinden. Die wat ik al eens eraf heb gehaald, hadden nog maar 80% van de voering. De rest was eraf gebrokkeld..
EBC is gewoon bagger, zo zijn er in het RTC-archief nog wel tig topics te vinden. oa een met een boycot ofzo.
Tis toch ook te achterlijk voor woorden dat je een remblok uitvind wat minder remstof afgeeft zodat je de velg minder hoeft te poetsen.
Het idee klinkt leuk, maar ik heb liever een zwarte velg met koppijn-remkwaliteit dan dat ik 1x in de 2 weken 4x minder moet bukken in de wasbox (nee, deze liggen niet langs de A1 ) om m'n velg ff te boenen.
Ferodo olé
Tis toch ook te achterlijk voor woorden dat je een remblok uitvind wat minder remstof afgeeft zodat je de velg minder hoeft te poetsen.
Het idee klinkt leuk, maar ik heb liever een zwarte velg met koppijn-remkwaliteit dan dat ik 1x in de 2 weken 4x minder moet bukken in de wasbox (nee, deze liggen niet langs de A1 ) om m'n velg ff te boenen.
Ferodo olé
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Volgens mij ben je helemnaal niet tevreden.Michel S. schreef:Ik heb toevallig EBC schijven onder de Suub zitten. 2 maanden geleden eronder gezet. De 99'er klauwen en schijven. Zijn dus groter dan de 98ér zwik wat er standard op zit. Samen met OMP blokken. Blokken zijn op zich beter als orgineel, maar vind ze nog steeds niet echt performance-achtig genoeg. De schijven... Wat moet ik zeggen. Ben er 2 weken geleden eens een stuk mee gaan rijden op snelheid. Zijn dus gegroefde, en semi geboord of wat ze er ook voor hebben verzonnen. Schijven zijn dus niet door geboord. Na een paar km goed hard remmen en laagvliegen alles laten afkoelen en rustig naar huis. Daarna last van piepen en weet ik wat allemaal. Bekijk de schijven. Gewoon gescheurd... Waar geen groef of niks zit. Wat een zooi. Vliegen ook binnenkort eraf. Wat een zwik is dat EBC spul. Dat ze het niet proberen aan de hand te doen voor Beter als Orgineel of Highperformance spul. Tis gewoon el-cheapo low-end meuk.
Greenstuff..... Weet niet wat ik ervan moet vinden. Die wat ik al eens eraf heb gehaald, hadden nog maar 80% van de voering. De rest was eraf gebrokkeld..
van EBC hoor je gewoon alleen maar slechte dingen, ik heb op mijn vorige auto schijven en blokken gehad van OMP dat ging best goed, geen klachten. heb nu op mijn gtt gegroefde 16v schijven, de ATE power disc met ferodo ds2500 bloken, dit remt gewoon super goed, zeker als je dan ook nog staalomvlochten remslangen monteerd
Ferrodo heb ik opde suub gehad. Niks op aan te merken, maar als ik weer blokken moet vervangen wordt het weer mintex. Daar durf ik mee te blijven remmen. Zeker de M1166 Kun je ontzettend veel van verlangen zonder problemen.
Heb ook ervaring met Pagid blue. Ook goede blokken, maar bij mij gingen ze op het laatste brokkelen.. Werden dan wel ontzettend zwaar belast.
Heb ook ervaring met Pagid blue. Ook goede blokken, maar bij mij gingen ze op het laatste brokkelen.. Werden dan wel ontzettend zwaar belast.
ik heb het forum een weekendje niet kunnen bijhouden, maar ik constateer dat het een miskoop is dus die ebc grooved schijven met greenstuff blokken.
Misschien dat ik ze nog kan afbestellen, want ze waren niet op voorraad en zou ze as vrijdag pas binnekrijgen. ps ik heb ze besteld bij stroevemotorsport in hardeberg
hebben jullie misschien opties die wel goed zijn voor hetzelfde geld???
Misschien dat ik ze nog kan afbestellen, want ze waren niet op voorraad en zou ze as vrijdag pas binnekrijgen. ps ik heb ze besteld bij stroevemotorsport in hardeberg
hebben jullie misschien opties die wel goed zijn voor hetzelfde geld???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Pagid en Ferodo, maar das wel iet sduurder
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD