ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

antoine schreef:om de 60.000 km of 4 jaar
Altijd gedaqcht dat het 120.000 was?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Bij Peugeot is het weer 5 jaar of 120.000 km. Zijn de distributieriemen van Renault van mindere kwaliteit?
jordyp
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 13:22
Locatie: oosterhout, NB

Ik wil graag een combo-setje inbouwen, maar weet iemand misschien hoe je makkelijk het binnenwerk van de deuren af kan halen? Ik heb die schroeven onderaan dat bakje en in het midden bij het hendeltje al losgemaakt, maar heb nu niet echt het idee dat het los komt te zitten.

alvast bedankt :worship:
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

De deurpanelen zitten geschroevd en gekit. Tis ff een gekut maar met een beetje geduld kom je een end!
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Zo ongeveer:

-schroeven in de kaartenbak los, kaartenbak eraf, tussenschotje eraf
-schroef van het "deur-openmaak-hendeltje" los
-schroevendraaier tussen de deur-dichttrek-hendel zetten zodat de helft eraf klikt. Dan de twee schroeven daaronder los.
-kapje bij de spiegel losklikken

Verder zit het deurpaneel rondom met pinnetjes geklikt en met een soort kit geplakt. Het paneel kun je er nu voorzichtig vanaf trekken (onderaan beginnen). Als de pinnetjes en de kit los is kun je hem naar boven schuiven zodat hij loskomt bij het rubber bij het raam.

Gewoon goed kijken, het stelt niet zo veel voor.

Gr, Frits.
Laatst gewijzigd door Frits Clio 16v op do 21 okt 2004 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wel voorzichtig verwijderen, er zijn plekken bij die graag willen breken.
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

antoine schreef:Wel voorzichtig verwijderen, er zijn plekken bij die graag willen breken.
Klopt, vooral bovenaan het paneel, zo'n 25 cm van het spiegelkapje.
Daar wil het paneel wel eens scheuren als je niet voorzichtig doet.

Gr, Frits.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

(Y) :D
jordyp
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 13:22
Locatie: oosterhout, NB

oke bedankt mannen, dit zal het een stuk makkelijker maken :worship: :worship: :worship:
droopy
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 okt 2004 22:39
Locatie: AMSTERDAM

de klepstoters van m'n clio 1.8 16v begonnen te tikken.oliepeil was laag (niet leeg)heb meteen olie bij gevuld,ongeveer 10 km gereden maar ze tikken nog steeds.wat moet/kan ik doen?.please help me!!!
Laatst gewijzigd door droopy op ma 25 okt 2004 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Weet je zeker dat het klepstoters zijn en niet lagers?

Voor klepstoters helpt vaak ff de olie verversen met nieuw filter en dan koud een wat dunnere olie.
Wat heb je er nu inzitten?
droopy
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 okt 2004 22:39
Locatie: AMSTERDAM

Steven schreef:Weet je zeker dat het klepstoters zijn en niet lagers?

Voor klepstoters helpt vaak ff de olie verversen met nieuw filter en dan koud een wat dunnere olie.
Wat heb je er nu inzitten?
ik heb er 10 w40 in zitten
droopy
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 okt 2004 22:39
Locatie: AMSTERDAM

droopy schreef:
Steven schreef:Weet je zeker dat het klepstoters zijn en niet lagers?

Voor klepstoters helpt vaak ff de olie verversen met nieuw filter en dan koud een wat dunnere olie.
Wat heb je er nu inzitten?
ik heb er 10 w40 in zitten ik heb er hiervoor geen last van gehad,rijd hem altijd rustig warm en heb hem voor dit euvel niet op z'n staart getrapt.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Is het regelmatig, of onregelmatig getik, en zijn het harde, of zachte tikken??
droopy
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 okt 2004 22:39
Locatie: AMSTERDAM

[quote="Bart V"]Is het regelmatig, of onregelmatig getik, en zijn het harde, of zachte tikken?het zijn onregelmatige tikken en af en toe zakt het weg en komt het weer terug.het zijn geen harde tikken.
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Binnenkort ga ik weer een auto kopen na ongeveer 1.5 maand zonder auto te hebben gezeten :(

Mijn aandacht gaat wel een beetje richting een Clio 16v, maar heb hier wel een paar vraagjes over.

Wat is de gemiddelde verkoopprijs voor een goeie 16v? ik kom ze namelijk echt in alle prijsklasses tegen op inet.

En nog een vraag: is een 16v betrouwbaar kwa onderhoud. Niet dat ik elke maand een keer naar de garage moet omdat er weer wat kapot is.

alvast bedankt :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het is altijd een risico om een tweedehands auto te kopen, je moet er gewoon geluk mee hebben.
Wat betreft het onderhoud valt het op zich nog wel mee. Hou er wel rekening mee dat ze ook steeds ouder beginnen te worden en dus ook elektronische probleempjes kunnen gaan krijgen.
En natuurlijk zijn er de roestpunten die, naarmate de jaren verstrijken, er ook niet kleiner op worden. :lol:
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

en kwa prijs voor een redelijk goeie 16v?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Voor een redelijk goede zit je ongeveer tussen de 1500 en 3000 in.
Madmaus
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo 25 jun 2003 13:39
Locatie: Den Haag

Een goeie betrouwbare 16v is echt moeilijk te vinden. Meestal zal je toch veel onderhoudskosten krijgen eraan. Maar je kan natuurlijk geluk hebben.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vind 1500 toch wel een erg laag bedrag voor een goeie 16V, Rob. Je hebt ze erbij, maar dat zijn vaak de 91'ers en die hebben over het algemeen wat meer geleden en dus meer onderhoud nodig.

Ik zou voor een 95-96'er gaan, met zo min mogelijk km's, maar daar hangt ook direct een hoger prijskaartje aan.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Merijn schreef: Ik zou voor een 95-96'er gaan, met zo min mogelijk km's, maar daar hangt ook direct een hoger prijskaartje aan.
Die hebben ook een mooier interieur dan de fase 1 "valvers". :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Helemaal mee eens! :)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Zeker als je een grand prix neemt :)

Maar je hebt ook bij een fase 2, mooiere grill, achterstrip, achterlichten, minder roest.
lagere kmstanden :) ( int algemeen )

Ja ik weet dat dit reacties opwekt van mensen die fase 1 dingen mooier vinden >-)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Er zitten alleen verschrikkelijk lelijke velgen op, dus ik zou die ouderwets mooie turbines erop zetten.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Nee niet de originele, zoiets als deze :worship:

[img]http://home.planet.nl/~bruss393/Frits/clio.jpg[/img]

echt netjes frits
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Of je gaat voor een Clio RSi longchamp met mooie half lederen bekleding :D Oeps, dit is het 16V forum :p
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Acht kleppertjes niet toegestaan. >-)

Maar is dat zulke mooie bekleding dan? Mijn eerste indruk van foto's is dat het leer wel mooi is, maar het stoffen gedeelte weer een stuk minder dan die fase 2 16v bekleding. En de Longchamp heeft een andere neus en is slanker dan de 16v.
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Heb je een foto van het interieur van een 16V fase 2?
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Basic schreef:Nee niet de originele, zoiets als deze :worship:
Eey, die ken ik :D
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Stefan S. schreef:Heb je een foto van het interieur van een 16V fase 2?
Lijkt sterk op het Williams interieur. Gewoon even op sites als Auto Trader naar Renault Clio 16v met bouwjaar 1995 en 1996 zoeken.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Laatst gewijzigd door Jasper16v op ma 1 nov 2004 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Bijna hetzelfde. Kijk maar eens goed naar de bekleding. En dan doel ik niet op het Williams tekentje op de rugleuning. 8)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

jah en de gordels en de wijzerplaten, maar qua ontwerp is het hetzelfde..en verschil f1 en f2 zit um in hele kleine dingen

bijv. de schakelaars, die iets moderner ogen
Stefan S.
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 7 mei 2003 10:50
Locatie: Twente

Ah oke, maar persoonlijk vind ik de RSi Longchamp stoelbekleding netter en mooier ogen. Zie deze link voor de brochurefoto :p
Maar zover het verschil, we gaan een beetje off topic :D
Gesloten