Altijd gedaqcht dat het 120.000 was?!antoine schreef:om de 60.000 km of 4 jaar
ACT: Clio16V I
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Bij Peugeot is het weer 5 jaar of 120.000 km. Zijn de distributieriemen van Renault van mindere kwaliteit?
Ik wil graag een combo-setje inbouwen, maar weet iemand misschien hoe je makkelijk het binnenwerk van de deuren af kan halen? Ik heb die schroeven onderaan dat bakje en in het midden bij het hendeltje al losgemaakt, maar heb nu niet echt het idee dat het los komt te zitten.
alvast bedankt
alvast bedankt
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Zo ongeveer:
-schroeven in de kaartenbak los, kaartenbak eraf, tussenschotje eraf
-schroef van het "deur-openmaak-hendeltje" los
-schroevendraaier tussen de deur-dichttrek-hendel zetten zodat de helft eraf klikt. Dan de twee schroeven daaronder los.
-kapje bij de spiegel losklikken
Verder zit het deurpaneel rondom met pinnetjes geklikt en met een soort kit geplakt. Het paneel kun je er nu voorzichtig vanaf trekken (onderaan beginnen). Als de pinnetjes en de kit los is kun je hem naar boven schuiven zodat hij loskomt bij het rubber bij het raam.
Gewoon goed kijken, het stelt niet zo veel voor.
Gr, Frits.
-schroeven in de kaartenbak los, kaartenbak eraf, tussenschotje eraf
-schroef van het "deur-openmaak-hendeltje" los
-schroevendraaier tussen de deur-dichttrek-hendel zetten zodat de helft eraf klikt. Dan de twee schroeven daaronder los.
-kapje bij de spiegel losklikken
Verder zit het deurpaneel rondom met pinnetjes geklikt en met een soort kit geplakt. Het paneel kun je er nu voorzichtig vanaf trekken (onderaan beginnen). Als de pinnetjes en de kit los is kun je hem naar boven schuiven zodat hij loskomt bij het rubber bij het raam.
Gewoon goed kijken, het stelt niet zo veel voor.
Gr, Frits.
Laatst gewijzigd door Frits Clio 16v op do 21 okt 2004 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Klopt, vooral bovenaan het paneel, zo'n 25 cm van het spiegelkapje.antoine schreef:Wel voorzichtig verwijderen, er zijn plekken bij die graag willen breken.
Daar wil het paneel wel eens scheuren als je niet voorzichtig doet.
Gr, Frits.
de klepstoters van m'n clio 1.8 16v begonnen te tikken.oliepeil was laag (niet leeg)heb meteen olie bij gevuld,ongeveer 10 km gereden maar ze tikken nog steeds.wat moet/kan ik doen?.please help me!!!
Laatst gewijzigd door droopy op ma 25 okt 2004 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb er 10 w40 in zittenSteven schreef:Weet je zeker dat het klepstoters zijn en niet lagers?
Voor klepstoters helpt vaak ff de olie verversen met nieuw filter en dan koud een wat dunnere olie.
Wat heb je er nu inzitten?
ik heb er 10 w40 in zitten ik heb er hiervoor geen last van gehad,rijd hem altijd rustig warm en heb hem voor dit euvel niet op z'n staart getrapt.droopy schreef:Steven schreef:Weet je zeker dat het klepstoters zijn en niet lagers?
Voor klepstoters helpt vaak ff de olie verversen met nieuw filter en dan koud een wat dunnere olie.
Wat heb je er nu inzitten?
Binnenkort ga ik weer een auto kopen na ongeveer 1.5 maand zonder auto te hebben gezeten
Mijn aandacht gaat wel een beetje richting een Clio 16v, maar heb hier wel een paar vraagjes over.
Wat is de gemiddelde verkoopprijs voor een goeie 16v? ik kom ze namelijk echt in alle prijsklasses tegen op inet.
En nog een vraag: is een 16v betrouwbaar kwa onderhoud. Niet dat ik elke maand een keer naar de garage moet omdat er weer wat kapot is.
alvast bedankt
Mijn aandacht gaat wel een beetje richting een Clio 16v, maar heb hier wel een paar vraagjes over.
Wat is de gemiddelde verkoopprijs voor een goeie 16v? ik kom ze namelijk echt in alle prijsklasses tegen op inet.
En nog een vraag: is een 16v betrouwbaar kwa onderhoud. Niet dat ik elke maand een keer naar de garage moet omdat er weer wat kapot is.
alvast bedankt
Het is altijd een risico om een tweedehands auto te kopen, je moet er gewoon geluk mee hebben.
Wat betreft het onderhoud valt het op zich nog wel mee. Hou er wel rekening mee dat ze ook steeds ouder beginnen te worden en dus ook elektronische probleempjes kunnen gaan krijgen.
En natuurlijk zijn er de roestpunten die, naarmate de jaren verstrijken, er ook niet kleiner op worden.
Wat betreft het onderhoud valt het op zich nog wel mee. Hou er wel rekening mee dat ze ook steeds ouder beginnen te worden en dus ook elektronische probleempjes kunnen gaan krijgen.
En natuurlijk zijn er de roestpunten die, naarmate de jaren verstrijken, er ook niet kleiner op worden.
Ik vind 1500 toch wel een erg laag bedrag voor een goeie 16V, Rob. Je hebt ze erbij, maar dat zijn vaak de 91'ers en die hebben over het algemeen wat meer geleden en dus meer onderhoud nodig.
Ik zou voor een 95-96'er gaan, met zo min mogelijk km's, maar daar hangt ook direct een hoger prijskaartje aan.
Ik zou voor een 95-96'er gaan, met zo min mogelijk km's, maar daar hangt ook direct een hoger prijskaartje aan.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Die hebben ook een mooier interieur dan de fase 1 "valvers".Merijn schreef: Ik zou voor een 95-96'er gaan, met zo min mogelijk km's, maar daar hangt ook direct een hoger prijskaartje aan.
Zeker als je een grand prix neemt
Maar je hebt ook bij een fase 2, mooiere grill, achterstrip, achterlichten, minder roest.
lagere kmstanden ( int algemeen )
Ja ik weet dat dit reacties opwekt van mensen die fase 1 dingen mooier vinden
Maar je hebt ook bij een fase 2, mooiere grill, achterstrip, achterlichten, minder roest.
lagere kmstanden ( int algemeen )
Ja ik weet dat dit reacties opwekt van mensen die fase 1 dingen mooier vinden
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Er zitten alleen verschrikkelijk lelijke velgen op, dus ik zou die ouderwets mooie turbines erop zetten.
Nee niet de originele, zoiets als deze
[img]http://home.planet.nl/~bruss393/Frits/clio.jpg[/img]
echt netjes frits
[img]http://home.planet.nl/~bruss393/Frits/clio.jpg[/img]
echt netjes frits
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Acht kleppertjes niet toegestaan.
Maar is dat zulke mooie bekleding dan? Mijn eerste indruk van foto's is dat het leer wel mooi is, maar het stoffen gedeelte weer een stuk minder dan die fase 2 16v bekleding. En de Longchamp heeft een andere neus en is slanker dan de 16v.
Maar is dat zulke mooie bekleding dan? Mijn eerste indruk van foto's is dat het leer wel mooi is, maar het stoffen gedeelte weer een stuk minder dan die fase 2 16v bekleding. En de Longchamp heeft een andere neus en is slanker dan de 16v.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Eey, die ken ikBasic schreef:Nee niet de originele, zoiets als deze
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Lijkt sterk op het Williams interieur. Gewoon even op sites als Auto Trader naar Renault Clio 16v met bouwjaar 1995 en 1996 zoeken.Stefan S. schreef:Heb je een foto van het interieur van een 16V fase 2?
goh is hetzelfde
hier is iets
[img]http://www.yscorporation.co.jp/photo/st ... o16v3l.jpg[/img]
[img]http://www.keeperlit.co.uk/clio16v/Dscf0024.jpg[/img]
hier is iets
[img]http://www.yscorporation.co.jp/photo/st ... o16v3l.jpg[/img]
[img]http://www.keeperlit.co.uk/clio16v/Dscf0024.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Jasper16v op ma 1 nov 2004 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Bijna hetzelfde. Kijk maar eens goed naar de bekleding. En dan doel ik niet op het Williams tekentje op de rugleuning.