Het is eigenlijk niet echt een project, meer een onderneming om mijn GT weer op de weg te krijgen.
Het gaat om deze, bij een aantal van jullie wel bekend:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAAjAzAY ... 4142922544[/img]
Het probleem deed zich ergens in juni van dit jaar voor. Ik reed vanuit mijn werk naar huis, ging de snelweg af en aan het einde van de uitvoegstrook trapte ik het koppelingspedaal in. Ik voelde toen "iets", alsof er iets losschoot. De wagen ontkoppelde vervolgens nauwelijks nog en schakelen ging alleen nog met tussengas.
Ik dacht als eerste aan de koppelingskabel of aan de stelinrichting onder het pedaal. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij een garage in de buurt om er een paar dagen later naar te laten kijken.
Deze man belde mij die middag op met de mededeling dat hij niets kon vinden aan de kabel of aan de stelinrichting. Zijn conclusie was dat het "ergens in het blok" moest zitten.
Daar was ik dus ziek van, want dat betekent bijna automatisch dat het blok gelicht moest gaan worden, en als je dat laat doen is dat een dure grap.
Ik heb de GT opgehaald en voor de deur geparkeerd, en daar heb ik 'm laten staan tot ver na mijn vakantie. (Dat kan als je de luxe hebt van drie auto's

Met dank aan Steven is de GT twee weken geleden naar een doe-het-zelf-garage cq handenarbeidcentrum (echt waar

Dit heb ik de week daarna gedaan.
Dus nu staat hij er een beetje mistroostig bij:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAAjAwoY ... 4244396054[/img]
Meteen daarna (weer met diezelfde Steven

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAAaAw4Y ... 4254460594[/img]
Het is nu een beetje slecht te zien omdat ze na het verwijderen van de drukgroep weer redelijk in hun originele stand zijn teruggesprongen, maar ze waren behoorlijk verbogen! En dat is eigenlijk wel raar voor een drukgroep van net twee jaar oud.

In ieder geval hebben we er een knappe drukgroep voor teruggezet, en meteen de koppelingsplaat plus het druklager ook maar vervangen voor betere exemplaren.
Tegeljkertijd kwam ik erachter dat mijn uitlaatspruitstuk ook nog eens gescheurd was. Dat ik dit nooit gemerkt heb kan komen doordat ik een tijd lang met een open Devil heb gereden.

Maar goed, nu dus ook op zoek naar een ander uitlaatspruitstuk.

Aankomende vrijdag ga ik weer verder met het hele "project". Omdat ik nu toch lekker bezig ben maak ik ook maar van de gelegenheid gebruik om de motorruimte schoon te maken en her en der wat aan roest weg te halen.
Tevens wil ik er een dumpvalve op zetten plus een bleedvalve. Dat laatste niet om nou zo vreselijk veel harder te rijden, maar meer omdat de huidige druk die de turbo levert wel erg minimaal is. Ik hoor het je al denken, maar de turbo ziet er nog prima uit en er zit zo goed als geen speling op de as. En de actuator ziet er niet dusdanig fris uit dat je daar even een steeksleuteltje op zet om eraan te gaan schroeven, dus dan maar een bleedvalve.
Ook heb ik al weer eventjes gele koni's liggen (zie mijn achterbak) plus een setje bescheiden verlagingsveertjes van 35mm. Gaan we er dus ook maar eens onder vrotten

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAAjAw0Y ... 4250685795[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UAAjAxAY ... 4260728065[/img]
Naast dit hele gebeuren ben ik ook nog met een Renault 8 bezig uit 1968. Hier moet het een en ander aan gebeuren om 'm weer een jaartje door de apk te krijgen, maar daar vertel ik een ander keertje wat meer over. Hier wel alvast een fotootje:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0bgAjA1sh ... 5512314270[/img]
wordt vervolgd.....